Keresés

Menü

Jelen vagy a közösségi médiákban, de nem hoz eredményt? Sokat dolgozol Facebook oldaladon, de pénzt még nem láttál belőle? Ne a Facebookban keresd a hibát, vizsgáld meg először saját működésed! Segítünk!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Az 5 legnagyobb közösségi média marketing hiba, melyet ne kövess el!

2014.04.09.

Az 5 legnagyobb közösségi média marketing hiba, melyet ne kövess el!

Mivel a közösségi média használata a legjelentősebb online aktivitás, szükséges megfelelő üzleti érzékkel kezelni egy cég, márka vagy vállalkozás közösségi oldalát, hatékonyan kommunikálni rajongóival, követőivel. Jelenleg a cégek 90%-a használ valamilyen közösségi platformot, azonban nincs mindenki tisztában azzal, hogy egy fiók létrehozása és képek, reklámok postolása nem jelent közösségi marketing stratégiát. 


 
 
 
 

Közösségi média marketing hiba 1. : Nincs közösségi marketing stratégiád

Lózungnak hangzik, varázslásnak, de hidd el, nem az! Tervezés nélkül kicsúsznak a kezedből a dolgok. Ahogy a régi hajós mondás tartja: „Semmilyen szél nem jó annak, akinek nincs célul kiszemelt kikötője.” Csupán a közösségi oldalakon jelenlévő cégek 20%-a állítja, hogy stratégiájuk kiforrott. A közösségi hálózatok használóit naponta információk áradatai árasztják el. Az üzenetek tengerében könnyen elveszhet egy olyan cég, aminek nincs közösségi médiára kifejlesztett stratégiája, amivel hatékonyan tudná megszólítani közönségét.
 

Na de mi is az a közösségi média marketing stratégia?

A stratégia létrehozásánál mérhető célokat kell kitűznöd. Olyan oldalt kell létrehoznod, amelynek meghatározod az imidzsét, azt, hogy milyen hangnemben szóljon rajongóihoz, milyen tartalmakat és milyen időközönként tesz közzé. Jó stratégia nélkül lehet, hogy kiváló tartalmakat teszel közzé, azonban lehet, hogy szinte senkihez sem fog eljutni.
 

Közösségi média marketing hiba 2. : Ha nem kötöd össze közösségi oldalad más marketingeszközzel

A közösségi oldalak akkor működnek a legjobban, ha más digitális marketing eszközzel is együtt tudnak működni. Ha ezt nem léped meg, olyan, mintha oldaladat egy lakatlan szigeten működtetnéd. Hogy mit is értünk ez alatt? Más közösségi oldalakkal való összekapcsolást, linkelést saját weboldaladra, blodogra. Ha nem kapcsolod össze őket, csökkented az oldalak elérésének esélyeit, nem csak összesen, hanem egyenként is. Még mindig azt tanítjuk az egyetemen is, a közösségi média marketing csak egy eszköz a weboldal látogatottságának növelésére!
 
 

Szeretnéd Facebook oldaladat eredményesebben működtetni? Szeretnél sok üzletet online jelenlétedből? Segítünk! 1,5 milló Facebook rajongót kezelünk, elmondjuk tapasztalatainkat!  Gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és minden tudás birtokába jutsz! Részletekért kattints IDE!

 


 

Közösségi média marketing hiba 3. : Rosszul használod Facebook oldaladon a képfelöltés funkciót

A legrosszabb, ha egyáltalán nem is használod ezt a funkciót, ugyanis az emberek 40%-a szívesebben reagál a vizuális tartalmakra. A képek átlagosan 50%-kal több aktivitást generálnak, mint a szöveges tartalmak, így több kommentet, megosztást és like-ot generálnak.
 
A másik fontos dolog, hogy megfelelő méretű képeket használj, mivel a rossz minőségű, nyújtott, pixeles képek nem mutatnak jól, így az emberek inkább kerülik őket. A különböző felületek (profilkép, borító, reklám) különböző nagyságú képeket igényelnek, de érdemes legalább 800x600-as felbontású képeket használni bejegyzésként.
 

Közösségi média marketing hiba 4. : Ha nem törlöd az URL-t egy bejegyzésből

Amikor linket másolsz be egy bejegyzésbe, akkor a Facebook automatikus generál hozzá egy kattintható linket, képpel, leírással. Ezek után törölheted a linket a szövegből, és töröld is, hiszen néha nagyon rosszul tud mutatni egy hatalmas karakterkatyvasz. Kivétel lehet az az eset, ha statikus URL-ket használsz, melyek mondanak is valamit, illetve, ha kiírod a megosztás szövegében ezt: "Kattints ide!"
 

Közösségi média marketing hiba 5. : Ha nem lépsz kapcsolatba rajongóiddal

A közösségi média legnagyobb erőssége az interaktivitás, aminek köszönhetően a vásárló nem egyirányú kommunikációban vesz részt. Az eladó így közvetlenül kapcsolatba léphet a vevővel egy olyan ’’baráti’’ kapcsolatot kialakítva, amit a hagyományos reklámozási módszerek nem tesznek lehetővé. Ez segíthet neked a vásárlói visszajelzéseket kezelni és ez csak neked jó, hiszen sokkal elkötelezettebb vevőket szerzel, akik nem csak egy cégként gondolnak rád, hanem szinte barátként. Sajnos nekünk is vannak olyan Facebook oldalaink, melyeket kiadtunk egy-egy gyakornokunknak vagy egy kevésbé lelkes és elkötelezett portámenedzserünknek, akik csak gépszerűen posztolnak a tőlünk megtanult tematikával. Nem reagáltak rajongóink kérdéseire, kommentjeire így folyamatosan halottá vált az oldal. Ezek az oldalak vesztettek értékükből, hiába a sok rajongó, ha nem érzik mögötte az embert, a barátot, elhidegülnek. Miben nyilvánul ez meg? Nem kattantanak a posztolt linkekre, így csökken a hozzájuk tartozó weboldal látogatottsága is, összességében az eredmény. A közösségi média akkor válik „ingyenes” marketing eszközzé, ha kétoldalú a kapcsolat. Ezt soha ne felejtsd el! 
 
Stratégiádnak részévé kell tenned a negatív és pozitív kommentek kezelését, a válaszadást. Nem minden kommentre kell válaszolni, azonban ha ezt megteszed, tovább erősíted a kapcsolatot célközönségeddel, ami a jövőbeni eladásaidat fogja segíteni.
 
 

Szeretnéd megtanulni te is, mit kell tenned ahhoz, hogy beinduljon az üzleted az online marketing segítségével? Gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és minden tudás birtokába jutsz! Részletekért kattints IDE!

 



 
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék:
A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. Az online marketing tanácsadó válaszol.

A személyes márkaépítés négy kulcsfontosságú része

2017-07-24

A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. 

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017-07-19

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!