Koronavírus idején mire fókuszálj egészségügyi vállalkozásoddal?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mire fókuszáld egészségügyi marketingedet a koronavírus idején

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Habár a COVID-19 minden iparágra komoly csapást mért, a járvány kifejezetten az egészségügynet állította a feje tetejére. A vírus lefoglalta az intenzív osztályok és sürgősségi ellátók erőforrásait, de más szolgáltatások is akadoznak a jelenlegi helyzetnek köszönhetően. Mi több, kevesebb páciens jár megelőző vizsgálatokra, aminek hosszútávú egészségügyi következményei is lehetnek.
Hogy a vészhelyzethez alkalmazkodjanak, az egészségügyi szolgáltatók is másképpen kezdték el kiszolgálni ügyfeleiket, és népszerűsíteni márkájukat.
Szóval mely területekre érdemes összpontosítanod erőforrásaidat, hogy továbbra is kapcsolatban maradhass leendő és meglévő pácienseiddel? A következőkben ezekről lesz szó.

Koronavírus idején mire fókuszálj egészségügyi vállalkozásoddal?

1. Tedd emberibbé márkádat

Manapság már nem elég, ha neked vannak a legjobb orvosaid, berendezéseid és szolgáltatásaid. Ezt a színvonalat minden valamirevaló magánklinikától elvárják a páciensek.
Ezzel szemben az olyan érzelmi motiváló tényezők, mint a biztonság és a magabiztosság éppen olyan fontos szempontok lehetnek a páciensek döntéshozatalában, mint a minőségi ellátás vagy az elismert orvosok.
Ha tehát szeretnéd kiemelni egészségügyi márkádat a versenytársak közül, akkor érzelmileg kell kapcsolatot teremtened pácienseiddel. Lényegében erre az elvre kell alapozd teljes marketingstratégiádat. Lássuk, hogy mi mindent tehetsz ennek érdekében.

 

Használj valós személyeket brandingedhez és marketingkampányaidhoz

Habár a stock fényképek és videók könnyedén beszerezhetők, a páciensek manapság elég tájékozottak, hogy meg tudják különböztetni egymástól a modelleket és a valódi orvosokat kampányaidban. Ahhoz, hogy közvetlenebb kapcsolatot alakíthass ki velük, „valódi” személyeket (orvosokat, asszisztenseket, pácienseket) kell feltüntetned képeiden és videóidban.

 

Foglalkozz a storytellinggel

Az emberek a történeteken keresztül tudnak igazán azonosulni márkáddal, és kíváncsiak rá, hogy más, korábbi páciensek milyen tapasztalatokat szereztek egészségügyi márkádnál.
Az ellátást kereső páciensek számára nagyon fontos szempont a biztonság, főleg most, egy világjárvány kellős közepén. Meg akarnak győződni róla, hogy mindent megteszel annak érdekében, hogy megvédd őket a koronavírustól, és egyéb lehetséges problémáktól. Elmesélheted tehát egy-egy elégedett páciensed történetét, akik először látogattak el klinikádra, hogy milyen egyszerűen használhatók telemedicina szolgáltatásaid, vagy akár egy olyan páciensed történetét is megoszthatod, aki sikeresen felépült a koronavírusból.

 

Tudd, hogy hol és hogyan add elő történeteidet

Az emberek egyre több időt töltenek az interneten, és egyre több figyelmet fordítanak az online médiaportálokra, hogy értesülhessenek a világ eseményeiről. Az internetezők túlnyomó többsége minőségi médiaorgánumoktól olvas szívesen koronavírussal kapcsolatos híreket, de más egészségügyi témájú tartalmak is érdeklik őket.
Ez remek lehetőséget kínál márkád számára, hogy olyan felületeken érhesd el lehetséges pácienseidet, ahová szívesen fordulnak megbízható hírekért és információkért.
A márkás, storytellingre alapozó tartalmakkal kritikus fontosságú információkat oszthatsz meg helyi közösségeddel, és ezzel együtt eléjük is helyezheted márkádat jókor, jó helyen.
A display hirdetések szintén lehetővé teszik számodra, hogy márkádat ideális ügyfeleid szemei elé helyezd, miközben kedvenc webhelyeiket böngészik.

 

2. Vedd figyelembe közvetlen környezeted helyzetét

A koronavírus-helyzet nem csak világszerte, hanem országszerte is változó számokat mutat. Egyes helyeken nő az esetek száma, míg más helyeken csökken.
Fontos, hogy egészségügyi marketingedben elhelyezkedésedet is figyelembe vedd. Attól függően, hogy jelenleg mi történik közösségedben, hogyan viselkednek az emberek, és hogy mik pácienseid legégetőbb aggályai, más üzenetek és kommunikációs módszerek lehetnek majd hatékonyak márkád számára.
Az sem mindegy persze, hogy környezetedben milyen problémákkal kell szembenézniük az embereknek. Az egyes települések önkormányzatai saját szabályozásokat vezethetnek be a nyilvános maszkviseléssel és egyéb óvintézkedésekkel kapcsolatban, amelyekre az országos előírások mellett minden helyi lakosnak oda kell figyelnie. Légy tisztában a környezetedet érintő problémákkal, és kínálj útmutatást, tájékoztatást ezekben a témákban pácienseidnek.

 

3. Mindig pácienseid legyenek az elsők

Mostanság sokan igyekeznek kordában tartani a stresszt és a szorongást. Ez további lehetőségeket kínál az egészségügyi márkák számára, hogy olyan tartalmakat kínálhassanak a pácienseknek, amikre tényleg szükségük van ezekben a nehéz időkben.

 

Kormányozd tartalomstratégiádat pácienseid mentális egészsége irányába

A jelenlegi helyzet, és a páciensek igényei mind kihathatnak létrehozott és megosztott tartalmaidra, illetve arra, hogy hogyan kommunikálsz közösségeddel.
A járvány előtt tartalmaid minden bizonnyal az általad kínált kezelésekről, vagy épp a megelőzésről szóltak. Most azonban az otthoni munkavégzés, a stresszkezelés és a mentális egészség megőrzése kell, hogy előtérbe kerüljenek stratégiádban. Az ilyen tartalmakhoz persze érdemes az adott terület szakértőitől segítséget kérni.
Ha az emberek érzik, hogy támogatod őket és odafigyelsz rájuk, akkor jobb eséllyel választják majd klinikádat, amikor orvosi segítségre lesz szükségük. Mindezzel azt mutatod meg közösségednek, hogy ismered a problémáikat, és készséggel kínálsz olyan forrásokat nekik, amelyekre épp szükségük van a vírushelyzet során.

 

Igazítsd szolgáltatásaidat a jelenlegi helyzethez

Egyes mentálisegészség-szakértők online (telemedicina) időpontokat kínálnak pácienseiknek, hogy kezeléseiket az interneten is lebonyolíthassák, és ennyivel is megkönnyíthessék ügyfeleik stresszes hétköznapjait.
Még ha szakterületed gyakorlatibb beavatkozásokra is épül, érdemes legalább arra lehetőséget biztosítanod pácienseidnek, hogy az általános megbeszéléseket online is megtarthassák kezelőorvosukkal.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!