Keresés

Menü

A Facebook és versenytársai - van itt még valaki?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A Facebook és versenytársai - van itt még valaki?

2013.01.23.

A Facebook és versenytársai -  van itt még valaki?

Emlékszel még, hogy kezdődött a közösségi média Magyarországon? Nyomultál anno az IWIW-en? Vagy te már a Facebookkal kezdted? Használod ma még az IWIW-et? Sokan már temetik, de a vészharangokat néha a Facebook felett is megkongatják. Korai az még szerintem!  Bár lassult a fejlődés azért én azt gondolom, van még potenciál a Facebookban. Különösen Ázsiában. A nagy ellenfél a Google+ is szépen terjeszkedik, de azért nagyon sokaknak nem sikerült ott igazán jól berendezkednie: nem érti, nem tudja használni azt a rendszert, főleg nem oldalként, cégesen. 


 

Facebook keze egyre messzebbre nyúlik

A közösségi média elemzői szerint a Facebook még mindig a legnépszerűbb közösségi háló egy most lezajlott felmérésben résztvevő 137 országból 127 országban. Gondoltad volna, hogy nem mindenhol van ez így? Uralma 10 országban korlátlan többek között Vietnamban, Kirgizisztánban, Lettországban és Örményországban. A legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező régió jelenleg Ázsia, ahol jelenleg 278 millió Facebook felhasználó létezik, és a közösségi háló által bekebelezni kívánt országok közül itt a legnagyobb a népesség is. Nálunk is él párhuzamosan az IWIW, szerinted meddig? 
 

Ázsia a Facebook terjeszkedésének potenciális helye

A Föld népességének nagy része Ázsiában él, itt az internet penetráció növekedése is várható, ez is kedvez a Facebook terjedésének. Európában már most kevesebb felhasználó van, mint Ázsiában, 251 millió felhasználóval. Észak-Amerikában 243 millió felhasználó van, Dél-Amerikában 142 millió, Afrikában 52 millió, míg az Óceániai régió felhasználó száma 15 millió. 
 
Melyek azok az országok, ahol a Facebook még nem tört a csúcsra? Képzeljétek, vannak olyan országok, nem is kicsik, akiknek a saját „IWIW”-ük állja a sarat a Facebookal szemben. Ilyen pl:  Oroszország, ahol vezet a Kontakte és az Odnoklassniki, Kína, ahol a QZone vezet és Irán, ahol a Cloob. Szerintetek mi az oka annak, hogy Magyarországon az IWIW ide jutott, míg máshol tartja magát a nemzeti közösségi oldal? Írd meg kérlek kommentben a cikk alatt!
 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó válaszol.

Nézheti a Facebook álhírnek a posztjaidat?

2017-09-24

Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó...

Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek kezdőknek.

13+1 tipp kezdőknek egy hatékony Facebook oldal működtetéséhez

2017-09-21

Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!