Keresés

Menü

Mennyi üzletet hoz fogászati weboldalad? Online marketing tippek fogorvosoknak.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Mennyi üzletet hoz fogászati weboldalad? Online marketing tippek fogorvosoknak.

2017.08.25.

Mennyi üzletet hoz fogászati weboldalad? Online marketing tippek fogorvosoknak.

A fogászati marketing kampányok célja nem csupán a weboldal forgalmának növelése. A lényeg a minősített érdeklődők bevonzása és elérni, hogy időpontot egyeztessenek – ezt a folyamatot nevezzük konverziónak. Mi kell ehhez? Egy komplex, megtervezett fogászati online marketing stratégia. Mutatjuk! 


Tudtad, hogy azok a fogászati praxisok, amelyek egy komplex online marketing kommunikációt alkalmaznak a pácienskonverziók céljából, kétszer nagyobb valószínűséggel számíthatnak bevételgyarapodásra? Íme néhány meggyőző tény, amelyeken érdemes elgondolkodni:

 

  • Kevesebb mint 8 másodperc áll a rendelkezésedre, hogy megnyerj egy látogatót – a legtöbb ember ennyi idő alatt dönti el, hogy az oldalon marad-e.
  • Weboldalad látogatóinak közel 96%-a nem áll készen a vásárlásra.
  • Minél több landing oldalt készítesz, annál több minősített lehetséges látogatót vonz be weboldalad.
  • A hasznos és informatív videók akár 144%-os profitnövekedést is eredményezhetnek.
  • A lassúságból adódó egyetlen másodpercnyi késés weboldaladon 7%-nyi konverziócsökkenést eredményez.

 

A statisztikák szerint minden kilencedik látogató egyeztet csupán időpontot a fogászati weboldalakon. A lehetséges páciensek (akik esélyes, hogy tényleges páciensekké válnak a későbbiekben) megnyerése alapvető szükséglete egy sikeres fogászati praxis hosszú távú fenntartásának.

 

 

  18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

Évtizedekkel ezelőtt a fogászatok számára még elég volt a „hagyományos” marketing eszközöket alkalmazni: a névjegykártyák, hagyományos média csatornák és nyomtatott jegyzékek elegendőek voltak, hogy egy fogászat megfelelő mennyiségű pácienst vonzzon be.

 

Manapság azonban egy nyereséges fogászati praxis működtetéséhez a minősített érdeklődők különböző online marketing platformokon való megnyerésére van szükség, ezek közül pedig weboldalad a legfontosabb.

 

Egy egyszerű weboldal azonban önmagában nem elegendő.

A design, és az azon tárolt információ mind gondosan kiválasztottak kell legyenek. Nem elég, hogy a lehetséges páciensek az oldaladra érkezzenek – ezeknek a látogatóknak valamilyen motivációra van szükségük, hogy időpontot egyeztessenek nálad. Ez a motiváció a weboldaladon közzétett tartalmak feladata.


Egy konverzióorientált fogászati weboldal elemei

A Pew Research szerint a fogyasztók közel 72%-a használja az internetet egészségügyi információk felkutatására. Hogy ezen ügyfelek figyelmét felkeltsd és később át is konvertáld őket, az alábbi három alapvető elemre van szükséged:

1. Keresőoptimalizálás, SEO 

Egyre több páciens fordul a Google-hoz, a Binghez, vagy más keresőmotorokhoz, hogy fogorvost találjanak otthonuk közelében. A keresőoptimalizált fogászati weboldal lehetővé teszi, hogy az általad kínált szolgáltatásokra kereső emberek rád találnak majd keresésük során. Ehhez weboldaladnak (többek között) a következőkre van szüksége:

 

  • Legyen erős, keresőoptimalizálásra képes, egyedi forráskódú (NEM Wordpress) weboldalad
  • Készíts saját landing oldalakat a különböző szolgáltatásaidnak/eljárásaidnak.
  • Legyen SEO stratégiád az utómunkálatokra (Off site és ON site SEO) 

 

Mindezek mellett győződj meg róla, hogy egy megfelelően kitöltött Google Cégem fiókkal is rendelkezel, és optimalizáld ezt a fiókot a megfelelő kategóriák segítségével. Végezetül ösztönözd pácienseidet arra, hogy írjanak praxisodról online értékeléseket.

 

2. Modern webdesign

A legjobb fogászati weboldalak megnyerő designt alkalmaznak, amely nem csupán jól néz ki, de könnyedén navigálható is egyben. Egy új ügyfelet nem csapatod tagjai érdeklik, amikor első alkalommal szeretne időpontot egyeztetni nálad. Az információ felkutatása és megtekintése egyszerű feladat kell legyen weboldaladon.

 

A cél az új páciensek érdeklődésének felkeltése és cselevésre való ösztönzésük úgynevezett CTA-k segítségével. Ezekkel rávezetheted weboldalad látogatóit, hogy közelebbről is megismerjék praxisodat és szolgáltatásaidat. Weboldalad első benyomása a legfontosabb.

 

Habár a végső cél a páciensek megnyerése, az egységességet sablonok és egymás mellett jól mutató színek alkalmazásával is fenntarthatod. A lehetséges páciensek az alábbi adatokra lehetnek kíváncsiak a fogászati szolgáltatók keresése során:

  • Fogorvosi minősítések
  • Szakterülethez kapcsolódó eljárások és kezelések
  • A rendelő felszereltsége és egyéb szolgáltatásai
  • Nyitvatartási idő és a rendelő címe
  • Fizetési lehetőségek
  • Előtte-utána képek és korábbi ügyfelek értékelései

 

3. Meggyőző CTA-k

A CTA-k (Call to Action) azok a cselekvésre buzdító elemek, felhívások, melyek vevőt konvertálnak a látogatódból. A meggyőző CTA-k  segítségével a weboldaladra érkező látogatókat páciensekké konvertálhatod át, akik felveszik a kapcsolatot rendelőddel hogy időpontot egyeztethessenek. A telefonszámod tehát jól látható helyen kell, hogy feltüntetve legyen weboldaladon. Az érdeklődések és időpont egyeztetések számára fenntartott elérhetőségek mind könnyedén fellelhetők kell legyenek.

Amennyiben különleges ajánlatokat és árengedményeket is kínálsz, úgy ezeket olyan jól látható helyen kell feltüntetned, hogy a bizonytalan pácienseket döntésre ösztönözd velük (természetesen egy számodra is előnyös döntésre).

Ha ezen alapvető elemek hiányoznak, akkor praxisod páciensekről marad majd le, akik inkább a versenytársakat választják majd helyetted, akik sokkal intenzívebben alkalmazták a fent említetteket.

 

Egy konvertálásra kiélezett fogászati weboldal elkészítése

Manapság egy fogászati weboldal sokkal több, mint egy egyszerű digitális kirakat vagy prospektus. A weboldal egy erőteljes marketing eszköz az új páciensek bevonzására és konvertálására. Ahhoz azonban, hogy weboldalad minderre alkalmas legyen, praxisodnak az online piac megfelelő részén kell elhelyezkednie. Leegyszerűsítve: tisztában kell lenned praxisod legnagyobb erősségeivel – amelyek pácienseid számára a legtöbb értéket képviselhetik – és erre építened digitális jelenlétedet. Azonban a páciensek online kiszolgálása nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik.

 

Egy pácienskonvertáló weboldal célzott és értékes tartalmakat tartalmaz blogok, hivatalos kiadványok, páciens ajánlólevelek, videók és egyéb tartalomtípusok formájában.

 

Az értékes és megnyerő tartalmak – amikre a pácienseknek szükségük van– egy fogászati weboldal esetén egészségügyi témákkal foglalkoznak, demonstrálják szakképzettségedet és informálják az olvasókat. Az ilyen tartalmak vonzzák be az új pácienseket, és tartják meg a meglévőeket, miközben ösztönzik a megosztásokat és biztosítják praxisod megbízhatóságának megerősítését.


Hol érdemes kezdeni?

A fogászati weboldal célja az új páciensek bevonzása. A végső cél és az ahhoz vezető célok könnyen feledésbe merülhetnek a rengeteg apró részlet között – színösszeállítások, betűtípusok, logódesign – megannyi elem, amelyek elvonhatják a figyelmedet arról, amit el próbálsz érni. Habár a weboldal designja előnyös és stílusos kell legyen, a cél továbbra is az új páciensek bevonzása, megnyerése és konvertálása.

 

Ha ezzel a céllal indulsz el, és ebből dolgozol visszafelé, akkor weboldalad merőben eltér majd legtöbb versenytársadétól. Ha ezt szeretnéd elérni, akkor a következő design elveket érdemes követni:

 

Mutasd be az érdeklődőknek a fogászati kezeléseid előnyeit
Elsődleges célod az új páciensek időpont egyeztetésre való ösztönzése. Erre a leghatékonyabb eszközöd weboldalad írott tartalma. Első sorban ez veszi rá a látogatókat a konverziókra. De mégis hogyan írj meggyőző tartalmakat?

 

Amikor egy lehetséges páciens weboldaladra látogat, akkor többek között az általad nyújtott kezelés előnyei iránt érdeklődik. Ahelyett, hogy képesítéseid és bizonyítványaid alapján kellene eldönteniük, hogy mit nyújthatsz nekik, írd le közvetlen, konkrét stílusban, hogy milyen előnyeik származhatnak abból, ha nálad kezeltetik magukat.

 

Persze írhatsz az egészségügyi végzettségedről, többéves tapasztalatodról, csúcstechnológiájú felszereléseidről és eljárásaidról, de ha szeretnél kitűnni a versenytársak közül, akkor egy eltérő megközelítésre lesz szükséged. Beszédbe kell elegyedj pácienseiddel, együttérezni a problémáikkal, elmagyarázni nekik, hogy kezelésed miként javíthat életük minőségén és végül megmutatni nekik, hogy hogyan egyeztethetnek időpontot.

 

Törekedj egyszerű, mobilbarát designra

Weboldaladnak egyszerűen navigálhatónak és átláthatónak kell lennie. Egy merész színekkel, szövegtömbökkel teli, elavult weboldal erősen csorbíthatja hitelességedet. A professzionális design és a kiváló tartalom azonban még mindig nem elegendőek, weboldalad ugyanis mobilbarátnak is kell legyen. Mit jelent ez?

 

A mobilbarát (vagy reszponzív) weboldalak minden eszközön tökéletesen kell, hogy megjelenjenek. Egy jelentés szerint a felhasználók közel 23%-a kizárólag csak mobil eszközökről éri el az internetet, míg 37%-uk többnyire mobil eszközöket használ a böngészésre. A páciensek nagy része tehát okostelefonokon látogatja meg weboldaladat, ezért muszáj biztosítanod, hogy az megfelelően jelenjen meg minden eszközön.

Válj gondolatvezetővé

A professzionális design és az igényes tartalom hitelességet kölcsönöz a weboldal tulajdonosának. Azonban a szakosított tartalom azonban azt bizonyítja majd, hogy szakterületed egyik gondolatvezetője vagy. Egy blog vezetésével és azon rendszeres tartalmak közzétételével egy stabil brand image-et építhetsz ki saját magadnak és praxisodnak. A blogok továbbá a SEO-ban is segítenek, ami előkelőbb Google rangsorolásokat jelent.

 

Gyűjtsd a páciensek értékeléseit

Ha egészen idáig mindent jól csináltál, akkor a lehetséges páciens már lényegében készen is áll tárcsázni irodádat egy időpont egyeztetése céljából. Azonban mielőtt ezt megtennék, még egyetlen dologra kíváncsiak – korábbi pácienseid véleményére fogászatodról.

 

A Bright Local szerint az ügyfelek közel 92%-a tekinti meg az online véleményeket, és az ügyfelek 68%-a állítja, hogy a pozitív értékelések megerősítik egy márkába vagy cégbe vetett bizalmukat. Amennyiben lehetséges pácienseid számára könnyedén elérhetővé teszed korábbi ügyfeleid rólad alkotott véleményeit, úgy nagyban megnöveled a konverziók esélyét. Éppen ezért fontos, hogy lehetővé tedd az ügyfelek számára, hogy értékeléseket és véleményeket írhassanak praxisodról, amelyeket aztán weboldalad egy külön erre a célra kialakított szekciójában megjjeleníthetsz.

 

A fogászati online marketing kommunikáció sikerének mérése

Miután konverzióorientált weboldalad elkészült, itt az ideje a statisztikák analizálásának. Fontos tudnod, hogy weboldalad mely részei népszerűek és melyek nem azok. Ezt legegyszerűbben a Google ingyenes Analytics nevű online eszközével teheted meg. Ez az eszköz segít nyomon követni és ellenőrizni a weboldal forgalmát és számos más fontos adatot is. Segítségével megállapíthatod, hogy weboldalad mely részeinek van szüksége átalakításra, hogy minél több lehetséges páciens vonzhass be és konvertálhass.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
12 hatékony módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

12 verhetetlen módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

2017-09-25

Az online marketing lényege a konverzió, a vásárló, a páciens. Egészségügyi marketingben végzett tanácsadói munkánk során a cikkben...

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

2017-09-04

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!