Keresés

Menü

A Facebook hirdetések egyik legszigorúbb szabálya módosult nemrégiben, mutatjuk a részleteket!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Facebook

Módosult a 20%-os szabály a Facebook hirdetések esetében - ismerd meg Te is a részleteket!

2016.04.18.

A Facebook hirdetések egyik legszigorúbb szabálya módosult nemrégiben, mutatjuk a részleteket!

Ha rendszeresen hirdetsz Facebook-on, biztosan neked is meggyűlt már a bajod a Facebook hirdetési rendszer egyik legszigorúbb szabályával: a 20%-os szövegszabállyal.

A Facebook azonban nemrégiben enyhítette ezt a szabályt – így érdemes neked is megismerkedned a részletekkel, hogy minél hatékonyabban hirdethess!


Facebook hirdetések – 20%-os szabály a képeknél

A Facebook hirdetések esetében a hirdetés fotójára vonatkozik ez a szabály, pontosabban a képre elhelyezett szöveg mértékére. A szabály értelmében a Facebook-on a hiordetés fotóján a feliratozott szövegek nem foglalhatnak el több helyet, mint 20%.  Ez nem tűnik vészesnek, a gyakorlatban azonban néha igen kellemetlen perceket okoz azonban a hirdetőknek – hiszen ha túllépjük ezt a 20%-ot, a hirdetés nem indulhat el, és a kreatívot újra kell gyártani.

 

Ez a 20% vonatkozott eddig minden, a képen megjelenő szövegre – a logo-tól kezdve a hirdetni kívánt termék felirataiig.

 

Módosította a Facebook a 20%-os szabályt: a terméken lévő feliratozás már nem számít!

Mit jelentett ez a gyakorlatban? Hát azt, hogy ha egy könyvet, vagy bármely olyan terméket kívántál hirdetni, amelyen felirat volt – azt gyakorlatilag ellehetetlenítette ez a szabály.

Még rosszabb volt, hogy a gyakorlatban a hirdetések engedélyezése gyakran hibába ütközött: ha feladtál egy hirdetést, azt elfogadta a rendszer – majd néha 1-2 napba is beletelt, mire felismerte a hibát: és váratlanul leállította a hirdetést.

 

Ez a probléma nem került még orvoslásra, ám a szövegezés szabályát enyhítette a közösségi média óriás: most már ugyanis a termékek feliratozása nem számít!

 

Idézve a Facebook Help-ből a 20%-os szabályról:

A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint megengedettek:

  • olyan termékeket ábrázoló képek, amelyeknél a tényleges terméken található szöveg,
  • termékeket valós helyzetekben ábrázoló fényképek vagy termékek fényképei háttérrel.
 

A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint nem megengedettek:

  • szöveggel felülírt logókra, képekre ráközelített képek,
  • a szabály megkerülése céljából jól láthatóan a terméken szerkesztéssel szöveget elhelyező képek.
 
 

Szeretnéd jobban kezelni Facebook hirdetéseid? Szívesen megtanulnád az online marketing főbb trükkjeit, tippjeit? Tanfolyamunkon lehetőséget adunk rá! Kattints IDE a jelentkezésért!

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék: Facebook
A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

2017-06-20

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

A Facebookon nem csak a barátaid találnak meg, a rosszakarók is. Van, hogy ez csak idegesítő, de lehet belőle komolyabb baj is. Olvasd el, mit tehetsz a Facebook zaklatók ellen!

Mit tehetünk, ha valaki zaklat bennünket a Facebookon?

2017-05-25

A Facebookon nem csak a barátaid találnak meg, a rosszakarók is. Van, hogy ez csak idegesítő, de lehet belőle komolyabb baj is. Olvasd el, mit tehetsz a Facebook zaklatók ellen!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!