Keresés

Menü

Így legyél jó adminja Facebook csoportodnak


Így menedzseld Facebook csoportod, ha valóban lojális tagokat szeretnél gyűjteni!

2015.05.12.

Facebook csoport vezetése - így csináld helyesen

A Facebook oldalak és a Facebook csoportok bár sokban hasonlítanak egymáshoz, funkciójukat és felhasználási területeiket tekintve mégis különböznek. Bár a célok gyakran ugyan azok, az eszközök mégis különböznek...

Összegyűjtöttünk néhány nagyon egyszerű tippet, amellyel növelheted a like-ok, kommentek számát, és amivel ráveheted az embereket, hogy ők is posztoljanak csoportodba. Ezek a tanácsok egytől egyig olyan csoportadminok tapasztalatai alapján kerültek összeállításra, akik sikeresek a Facebook csoport menedzselésében!


 

A legjobb tippek a Facebook csoportok kezelésére:

  1. Mondd el az embereknek, hogy miért hoztad létre a csoportot!
  2. Mutass be példákat, hogy milyen posztokat, képeket szeretnél a csoportban látni!
  3. Üdvözöld az új tagokat!
  4. Add a tagok tudtára, hogy ők is hívhatnak meg embereket!
  5. Adj időt a csoportnak, hogy beinduljon!
  6. Szólj hozzá a tagok által feltöltött posztokhoz, képekhez
  7. Keress érdekes tartalmakat az oldalra
  8. Kérdezz a tagoktól az aktivitás növelése érdekében
  9. Jelölj be embereket a posztokban
  10. Legalább egyszer egy héten nézz rá a csoportra

 

Nézzük ezeket kifejtve!

 

Mondd el az embereknek, hogy miért hoztad létre a Facebook csoportot!

Mi a célja a csoportodnak? Mit szeretnél, mit csináljanak az emberek a csoporton belül? Ha megosztasz egy rövid leírást arról, hogy mit szeretnél, mit tegyenek az emberek a csoportodban, az segíteni fogja őket, hogy megértsék a célod.

 

Mutass be példákat, hogy milyen posztokat, képeket szeretnél a Facebook csoportban látni!

Mutass egy pár dolgot, amilyen posztokat szeretnél látni. Például motorokról szeretnél képet, vagy finom ételekről? Vagy szeretnéd, ha könyveket elemeznétek együtt? Akármi is legyen a célod, készíts belőle mintát, és oszd meg az emberekkel, hogy ők is tudják!

 

Üdvözöld az új tagokat!

Mondd el nekik, mennyire örülsz neki, hogy csatlakoztak! Kérdezz tőlük, vagy kérdd meg őket, hogy mutatkozzanak be pár szóban. Ha közvetlen kapcsolatba lépsz velük, a tudtukra hozhatod, hogy jó helyen járnak, és valóban ez az a csoport, ahova érdemes csatlakozniuk.

 

Add a tagok tudtára, hogy ők is hívhatnak meg embereket!

Nem mindenki tudja, hogy a csoportba ő is hívhat embereket – úgyhogy hatalmazd fel rá tagjaidat! Mutasd be nekik, hogy milyen típusú embereket szeretnél látni a csoportban!

 

Adj időt a csoportnak, hogy beinduljon!

Azért az beletelik egy kis időbe, míg a csoportodból igazi közösség válik – ezért ne légy türelmetlen. Teljesen természetes, ha az első időszakban szinte csak te posztolsz, és csak ezután kezdenek belelendülni a tagok is!

 

Szólj hozzá a tagok által feltöltött posztokhoz, képekhez!

Tudasd velük, hogy figyelsz rájuk és törődsz azzal, ami történik az oldalon! Ha hozzászólsz egy-egy poszthoz, még akkor is ha csak annyit, hogy örülsz neki, hogy megosztott egy tartalmat, az ösztönzőleg fog hatni és a későbbiekben is fog megosztani az illető

 

Keress érdekes tartalmakat az oldalra

Segítsd a csoportod életének beindulását azzal, hogy olyan tartalmakat osztasz meg, amelyekről tudod, hogy tetszeni fog nekik, és beszélnek majd róla. Ez lehet akár egy videó, akár egy kép egy idézet vagy egy meme, egy cikk, vagy bármi egyéb, ami beleillik a tematikádba. Néhányan más csoportban keresnek ilyen tartalmakat, van aki a Google-t használja előszeretettel, és van, aki maga készít fotókat, tartalmakat.

 

Kérdezz a tagoktól az aktivitás növelése érdekében

A kérdések feltétele nagyon jó módszer arra, hogy kommunikációt generálj a csoportodon belül. Kérdezz valami nagyon egyszerű dolgot, például hogy milyen napjuk volt a tagoknak, vagy kérdezhetsz ennél direktebb dolgokat is: például hogy milyen tartalmakat szeretnének még látni a csoportban!

 

Jelölj be embereket a posztokban

Ha szeretnéd, hogy valakihez biztosan eljusson a poszt, jelöld be a @ szimbólumot használva. Ez egy direkt módja annak, hogy egy-egy embertől kérdezhess, illetve hogy tudasd velük, rájuk gondoltál a poszt megosztása során.

 

Legalább egyszer egy héten nézz rá a csoportra

Figyelj a csoportodra, hogy sikeresebb legyen. Heti egy megosztást mindenképpen generálj, hogy lássák, az oldal él. Ez ráveszi majd az embereket, hogy rendszeresen ránézzenek az oldaladra.

Szerző: Csonka Nikoletta

címkék: Facebook
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok