Keresés

Menü

A Facebook Messenger Chatbot-ok forradalmasítják az online marketinget?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A Facebook Messenger Chatbot-ok forradalmasítják az online marketinget?

2016.12.23.

A Facebook Messenger Chatbot-ok forradalmasítják az online marketinget?

A Chatbot-ok megjelenése a Facebook Messengerben minden eddiginél nagyobb felhasználói kör elérhetését teszik lehetővé. A nagy vállalatok már lecsaptak az új fejlesztésre, és aktívan tesztelik a különböző alkalmazási területekben rejlő potenciálokat.

 

A bot-ok széles körű elterjedése várható, ezért érdemes figyelemmel követni a fejlődésüket, mert a kis és közép vállalkozások számára értékes lehet a használatuk.


Mi a Chatbot?

 

A Chatbot a chat és a robot szó összeolvadásából jött létre, és tulajdonképpen egy olyan szolgáltatás mely mögött előre meghatározott szabályok, vagy mesterséges intelligencia áll, és chat felületeken léphetnek velünk interakcióba. 

 

Mit jelent ez a valóságban?

 

Szeretnénk rendelni egy ruhát internetes webáruházból, és meg akarjuk tudni, mikor fogják kiszállítani a terméket. A Messenger-en keresztül írunk az ügyfélszolgálatnak, akitől hamarosan meg is kapjuk üzenetben a választ. A tartalmat nem egy ember írta meg nekünk: egy robot volt, aki felvette velünk a kapcsolatot.

 

Miért van ekkora jelentősége a Chatbot-nak?

 

1964-ben Joseph Weizenbaum fejlesztette ki az első beszélgető programot az ELIZA-t, de ekkor még nem igazán lehetett tudni, hogy mekkora potenciál van a mesterséges intelligencia használatában. A legnagyobb szoftverbirodalmak évek óta rengeteg pénzt, és energiát fektetnek kutatásokba és fejlesztésekbe.

 

Chatbot-ok már léteznek jó pár éve, és a legnagyobb chat felületeken használták őket.  A Facebook Messenger közel 900 millió felhasználójának, azonban még csak rövid ideje van lehetősége erre. Mark Zuckerberg áprilisi bejelentése, miszerint megnyitják más cégek számára a Messenger platformot, és a beszélgetésekbe akár egy harmadik fél- egy mesterséges intelligencia is beléphet, teljesen átrajzolhatja a marketing kommunikációs térképet.

 

A Facebook újítása jól összefoglalja mi is a végső cél: a botok tudják értelmezni és feldolgozni az írott vagy akusztikus információkat, és releváns választ adni rá. Tehát ha két partner beszélget a Messengerben, és az egyik fél azt írja, gyere át hozzám együnk meg egy pizzát- akkor a bot tudja értelmezni ezt a szöveget, és válaszolni rá akár írásos vagy beszéd formájában - és megkérdezze, hogy honnan rendeljen pizzát, milyet, és mikorra hívja a taxit.

 

El tudjuk képzelni, mekkora üzleti potenciál van ebben? Még egyenlőre futurisztikusnak érezzük, de ezek az innovációk a közeljövőben meg fognak valósulni.

 

 

Milyen Chatbot-ok léteznek jelenleg?

 

A teljesség igénye nélkül:

 

  • pénzügyi tanácsadó bot- tippek ad pld. hogyan takarékoskodjunk
  •  
  • élet tanácsadó bot- életvezetési problémákra ad tanácsot
  •  
  • hír bot- értesít minket azokról a hírekről, amik érdekelnek minket
  •  
  • időjárás bot – a helyi időjárásról tájékoztat minket
  •  
  • bevásárló bot- segít a termék kiválasztásában, és megvásárlásában
  •  

 

Mivel bármilyen bot fejleszthető, csak a képzeletünk szabhatja meg a határt.

 

 

Chatbot-ok üzleti célú felhasználási lehetőségei

 

A bot-ok használatával egyszerűen, hatásosan, és költséghatékonyan érhetjük el célközönségünket. De ezenkívül számos előnnyel rendelkezik alkalmazásuk.

 

 

#1 Értékesítés korszerűsítése

 

 Értékesítési folyamatunkat automatizálhatjuk, például ha éttermünk van, egy bot segítségével lehetővé tehetjük vásárlóinak, hogy egyszerű és gyors üzenettel megrendeljék az általuk kiválasztott ételt, a kifejlesztett alkalmazáson keresztül.

 

#2 Ügyfélszolgálatok kiváltása

 

Egy mesterséges intelligenciával rendelkező Chatbot hadba állításával, aki megválaszolja a vásárlói kérdéseket, jelentős humán erőforrás szabadul fel cégünknél, ezenkívül költségcsökkentő hatással is bírhat – azzal, hogy kiváltja a humán ügyfélszolgálatosok munkáját. A mesterséges intelligenciával rendelkező bot az emberekkel lefolytatott beszélgetésekből folyamatosan tanul, tehát működése során egyre eredményesebben fogja megválaszolni a felmerülő kérdéseket.

 

#3 Vásárlási döntések befolyásolása

 

Nagyon sok vállalkozásnak gondot okoz, hogy kellő figyelmet szenteljen minden ügyfelének – és ez a partnerek elveszítését eredményezheti. A Chatbot-ok kiküszöbölhetik ezt a problémát. A H&M például Chatbot-okat használ az értékesítés befolyásolására. Az egyik ilyen bot a preferált öltözködési stílusra kérdez rá, és ez alapján válogat össze termékeket, melyekből a user szabadon választhat. A bot a kapott válaszokat értékeli, és további árukat kínál megvásárlásra- a felhasználó ízlésének megfelelően.

 

# 4 Fizetési módok leegyszerűsítése

 

A megvásárolt szolgáltatások, áruk ellenértékének teljesítése mindig gondot okoz, annak körülményessége miatt. A Snapchat kifejlesztette a Snapcash-t, mely egy olyan virtuális pénztárca, amely tárolja a felhasználó bankkártyájának adatait, és azonnali átutalási lehetőséget biztosít az üzenőfelületen keresztül. Az ehhez hasonló eszközök használata akár a kisebb webáruházak esetén is nagymértékben fellendítheti az értékesítést.

 

#5 Aktív közönség építése

 

A Messengeren belül fejleszthetőek olyan bot-ok, melyek segítségével bármilyen interaktív játék lebonyolítható, automatizált értesítésekkel, így a játékosok érdeklődését folyamatosan fenntarthatjuk, anélkül, hogy Facebook posztok megosztására buzdítanánk őket. A felhasználók ezenkívül feliratkozhatnak a vállalkozás Messenger csatornájára, és számukra automatizált promóciós üzenetek küldhetünk. Ez a funkció a jövőben akár teljesen ki is válthatja a klasszikus e-mailben küldött DM levelek funkcióját.

 

 

Láthatjuk, hogy a Facebook Messengerben használható Chatbot-ok alkalmazási területe határtalan, és minden vállalkozásnak ki kell tapasztalnia, hogy milyen bot-okat, és milyen céllal érdemes használnia.

 

Hogyan működnek a Chatbot-ok gyakorlatban?

 

Íme, a Burger King Chatbot-ja használat közben. A videót a Digital Buzz töltötte fel.

 

 

Szerző: Tóth Beáta

címkék: Facebook
A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

2017-06-20

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

A Facebookon nem csak a barátaid találnak meg, a rosszakarók is. Van, hogy ez csak idegesítő, de lehet belőle komolyabb baj is. Olvasd el, mit tehetsz a Facebook zaklatók ellen!

Mit tehetünk, ha valaki zaklat bennünket a Facebookon?

2017-05-25

A Facebookon nem csak a barátaid találnak meg, a rosszakarók is. Van, hogy ez csak idegesítő, de lehet belőle komolyabb baj is. Olvasd el, mit tehetsz a Facebook zaklatók ellen!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!