Keresés

Menü

A fiatalok körében egyre kevésbé hódít a Facebook: más közösségi média platformokat használnak. Nézd meg Te is, hol érhetjük el őket ezen túl is!

Marketing Professzorok
Facebook

Csökken a Facebook népszerűsége: a fiatalok egyre inkább más platformok után néznek

2016.03.16.

A fiatalok körében már nem a Facebook a menő: új közösségi médiák után néz a tizenéves korosztály

A Facebook sikere 2004-es megjelenését követően hihetetlen ütemben növekedett – és mind a mai napig ezt a közösségi média platformot tekintjük irányt adónak úgy a mindennapi életben, mint az online marketingben is.

 

2016 januárjában az oldal 1,591 milliárd aktív felhasználót számlál napi szinten, és a növekedés még mindig tart: a korcsoport összetételben azonban hatalmas változás állt be.

 

Ez a változás alapjaiban módosítja az elképzeléseket az online marketingben is, hiszen már egészen más csoportot érhetünk el a közösségi média óriásként emlegetett Facebook-on, mint azt tettük néhány évvel ezelőtt.

 

Szertenéd hatékonyan elérni célközönséged, és valódi vásárlást, konverzió hozni a közösségi média oldalakról? Gyere el egynapos tanfolyamunkra, ahol az online marketinget, mint komplex tudományágat nézzük át, és konkrét tippeket, ötleteket adunk Neked az eszközök használatára is! Kattints IDE, és jelentkezz még ma!


Néhány adat a Facebook-ról…

Hazánkban 2008-tól számoljuk a Facebook pályafutását. 2014-re a Facebook nálunk is piacvezetővé vált, és hamar lenyomta az “elődjeként” ismert iWiW-et, és a hazánkban kevésbé népszerű, mégis említésre méltó MyVIP-et. A Facebook-on a nők többségben vannak a mai napig, bár nem kiugróan: a felhasználók 48%-a tartozik a férfiak csoportjába.

 

De nézzük a korcsoportot… Ahogy az egy közösségi médiától várhatjuk, a fiatalok kiugró számban vannak jelen a Facebook-on is. 2014-ben a 25-30 éves korosztály használta leggyakrabban a közösségi média oldalt (1 140 000 felhasználó), számban közvetlen utánuk szerepelt az eggyel fiatalabb, 18-25 éves korosztály (1 060 000 felhasználó).

Sokan gondolják, hogy az idősebb korosztály kevésbé hajalmos ezen platform használatára, ez azonban nem igaz – sőt, egyre kevésbé mondható. Már 2014-ben is számos, 35 éven felüli felhasználó lépett be nap mint nap a Facebook-ra, sőt, a 65+-osok is képviseltették magukat!

 

De mi az ami változott? A fiatal korosztály elhagyja a Facebook-ot: az idősebbek viszont egyre aktívabbak!

Mára azonban a Facebook-on szereplő felhasználók összetétele változásnak indult. A fiatal korosztály körében (főként a 13-18 és a 18-25 éves korosztály esetében) a Facebook egyre inkább “ciki”-vé válik. A tizenévesek új közösségi média platformok után néznek, és elhagyják lassan a Facebook-ot…

 

Emellett azonban nem kell félnünk az említett közösségi média népszerűségének visszaesésétől: a Facebook nem hal meg, csak átalakul – egészen más korcsoport és érdeklődési kör jelenik meg rajta. Napjainkban az 55-65 közötti korcsoportból származó aktív felhasználók száma növekszik legdinamikusabban, utánuk közvetlenül a 45-55 évesek csoportja.

 

Mit jelent ez a gyakorlatban? Érdemes még hirdetnem Facebook-on?

Hogyne lenne érdemes! Sőt, a kkv szektor jelentős részének ez a változás még kedvező is: a döntéshozók kerültek többségbe a Facebook-on. Természetesen van azonban olyan szektor, amely számára érdemes lesz új platformok után nézni: a fiatal korosztályt az eddig rendelkezésünkre álló adatok alapján már csak viszonylag rövid ideig érhetjük el ezen a platformon hatékonyan.

 

Miért távoznak a fiatalok? A Facebook az anyukák platformja lesz?!

A fiatalok többsége a Facebook-ot éppen azért kezdte el használni, hogy ott barátaikkal szórakozhassanak. Az akkoriban még nem kifejezetten nyílt közösségi média erre kiválóan alkalmas volt: az idősebb korosztály csak elvétve volt jelen, és akkor sem aktívan, és a felhasználók sokkal közvetlenebbül kommunikálhattak itt.

 

Ez azonban hamar átalakult: a Facebook hirdetéseivel, a korcsoport megváltozásával együtt sokkal nyíltabb lett: az adatvédelmi beállításokkal ugyan szűkíthetjük ezt, de erre, úgy tűnik, nem kalkulál a fiatal generáció.

Nem utolsó sorban pedig meg kell említenünk, hogy úgy tűnik, a Facebook ma már “ciki” a legfiatalabbak körében.

 

Hova lettek a fiatalok? Új trendek, közösségi médiák szárnyalnak a fiatal korcsoport körében…

Számos kisebb közösségi média üti fel a fejét nálunk is – amelyek éppen azzal “nyernek” a fiatalok körében, amivel a Facebook veszített. A Snapchat például még csak most tört be a piacra, de máris nagy erőkkel hódít: sikere a zárt közösségben rejlik, a titkos üzenetekben és a nyilvánosság kerülésében.

Az Instagram már nem újdonság hazánkban sem: a fiatalok nagy része ide “menekül” a Facebook világából: a képmegosztó közösségi média jóval egyszerűbb kommunikációt tesz lehetővé a tizenévesek számára.

Fontos szempont ezeknél az új közösségi médiáknál továbbá a  személyes hangnem, az aktivitás generálása. A Facebook óriási információdömpingjébene erre már nem sok példát láthatunk – míg az új közösségi médiákon a legnagyobb márkák is minél személyesebb kampányokat indítanak. Népszerű ezek közül az Instagram oldalon a #hashtag-gel indított kampányok sokasága, amelyekkel a márka kapcsolatot teremt az olvasóval, és aktivitásra is hívja őt – nagy sikerrel!

 

Hogyan érhetjük el ezen túl a fiatalokat? Milyen közösségi médiákat, trükköket alkalmazzunk?

Úgy tűnik tehát, a tizenévesek körében a sima Facebook hirdetés lassan kevésnek bizonyul. Az Instagram hirdetések még viszonylag újdonságnak számítanak, így az út még nem kitaposott – egy azonban biztos: egy jól megtervezett Instragram játékkal és a rá indított Instagram hirdetéssel sokkal nagyobb sikereket érhetünk el – ha brandépítésről beszélünk.

Érdemes saját célközönséged irányába kutatást végezni, feltérképezni mely platformokat használják ők – és ahhoz mérten személyes, kreatív tartalommal és játékokkal megteremteni a kapcsolatot velük.

 

 

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!