Keresés

Menü

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

2017.06.26.

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Webáruházad, éttermed vagy egyszerűen csak vállalati honlapod van? A Chatbot marketing kifejezést neked is meg kell ismerned, és lassan alkalmaznod kell! Mutatjuk, mi az! 


A digitális marketing világa egy örökké változó tájhoz hasonlítható, ahol a technológia, design, kreativitás és funkcionalitás napról-napra megújulnak és egyre fejlettebbé válnak. Az ember úgy érezheti, hogy minden egyes nap feltűnik valami új „játékszer,” amivel a marketing szakemberek és/vagy a fogyasztók kedvükre szórakozhatnak, amíg másnap egy újabb forradalmian egyedi funkció elavulttá nem teszi a tegnap sztárjait.

 

Elég csak egy évet visszautazni az időben és néhány pillantást vetni 2016 újításaira – a Snapchat egy sokkal tekintélyesebb média- és reklámplatformmá vált, a digitális videó (főleg az élő közvetítésekkel) soha nem látott eredményeket ért el, ráadásul a 3D-s technológia is magabiztos léptekkel halad előre.

 

Az ember a megannyi változást elnézve eltűnődik azon, hogy 2017-ben vajon mi mindenre számíthatunk?

 

Habár több újítással is találkozhattunk már az év eddigi felében, most a chatbot marketinget emeljük ki a számos újszerű marketing és reklámlehetőség közül. Lássuk, hogy miként terjedhet el a későbbiekben a mesterséges intelligencia a reklámok világában is.

 

Mik azok a chatbotok?

A chatbotok olyan egyszerű, mesterséges intelligenciával felruházott rendszerek, amelyekkel szöveges úton kommunikálhatunk. Ezek az interakciók lehetnek olyan egyszerű dolgok, mint például az időjárás lekérdezése, vagy egy összetettebb problémára való megoldás kikeresése, például ha nem működik az internetkapcsolatunk. Lényegében automatikus beszélgető-gépekről van szó, amik képesek bizonyos témakörökön belül „beszélgetni” a felhasználókkal.

 

A közösségi média és a beszélgető alkalmazások megalapozták a chatbotok elterjedését: a Facebook, és a Kínában népszerű WeChat voltak eddig a technológia úttörői, legalább is a közösségi kereteken belül. A Facebook 2014-ben felvásárolta a már akkor is rendkívül népszerű WhatsApp alkalmazást, amely azóta is a lista csúcsán helyezkedik el a Messenger mellett (az első és második helyeken).

 

Az ilyen beszélgető alkalmazások népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb tér áll rendelkezésre a chatbotok alkalmazásához.

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 
 
 

Hogyan működik a chatbot marketing?

A digitális marketing alapját a könnyedén begyűjthető adatok és a technológia kombinálása alkotja: ezek teszik lehetővé a személyre szabott reklámtartalmakat a különböző felhasználók számára az olyan témák alapján, amelyek iránt korábban érdeklődést mutattak. A chatbotok ezt az elvet alkalmazzák, csak éppen sokkal hatékonyabban.

 

Ahogy a személyre szabás és a célcsoportok szűkítése egyre korszerűbbé és hatékonyabbá válik, úgy a chatbot marketing is egyre elterjedtebb lehet majd a marketing szakemberek köreiben – az ilyen rendszerek lehetővé teszik majd a reklámozó cégek számára, hogy olyan egyéni üzeneteket küldhessenek a fogyasztóknak, amelyek a lehető legpontosabban illenek azok érdeklődési köreihez.

 

A mobilalkalmazások kényelme miatt (hiszen a telefon mindig az ember zsebében van) a chatbot rendszerek hatékony eszközeivé válhatnak a fogyasztókkal történő kapcsolatfelvételnek.

 

Példák a sikeres chatbot marketingre

Sephora  chatbot

A kozmetikai és szépségápolási termékekkel foglalkozó Sephora a népszerű Kik alkalmazáson hozott létre egy chatbotot. A botnak üzenetet küldő felhasználók lehetőséget kaptak egy kérdőív kitöltésére, amely alapján a bot többet tudhatott meg a felhasználók igényeiről, és ez által személyre szabott termékjavaslatokat küldhetett mindenkinek.

 

Bank of America chatbot

A pénzügyi óriás egy több platformon is alkalmazható botot készített, amit a Facebook Messengeren és SMS üzeneteken keresztül is elérhetnek a felhasználók. Ez a bot az ügyfeleknek személyre szabott részletes információkat küldött a bankszámlájuk állapotáról és a költekezési szokásaikról.

 

Pizza Hut chatbot

A Pizza Hut a chatbotokat a közösségi média marketing stratégiája részeként vetette be. A felhasználók akár Facebookon vagy Twitteren keresztül is feladhatják rendeléseiket, anélkül, hogy telefonálniuk kellene a legközelebbi Pizza Hut üzletbe.


Mit hoz a jövő a chatbotok világába?

A chatbotok technológiai képességei, személyre szabhatósága és egyedisége hosszú oldalakon keresztül sorolható lenne. A marketing szempontjából a fent említett pontok mellett íme néhány szempont, amelyek alapján egyértelműen fényes jövőt jósolhatunk a chatbotok számára:

  • Csak 2017-ben több mint 28 ezer millió mobiltelefonos szöveges üzenet elküldését becsülik a szakemberek. Ez a 2012-ben elküldött üzenetek duplája.
  • A szöveges üzenetek 98 százalékát nyitják meg a felhasználók – ez az érték csupán 22 százalék az emailek esetén.
  • A világ 6 legtöbbet használt alkalmazása valamilyen beszélgető applikáció

A chatbotok világának hajnalán járunk ugyan, de már most léteznek sikeres és hatékony implementációk, amik nem csak a marketing szakemberek, hanem a fogyasztók számára is megkönnyítik az internetes értékesítés folyamatát.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017-07-19

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom...

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

2017-07-18

Ma már nem kérdés, hogy a hotel marketingben az online marketing 99%-os szerepet játszik. Szeretünk szálodákkal foglalkozni, hiszen gyors sikereket érünk el, és az online mérési eszközök segítségével...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!