Keresés

Menü

Hogyan értük el, hogy az egyik étteremben, melynek online marketing tanácsadói vagyunk 2 éve, ilyen mértékben növekedjenek az asztalfoglalások? Mutatjuk!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




501%-os asztalfoglalás növekedés egy budapesti étteremben!

2017.10.09.

Hogyan értük el, hogy az egyik étteremben, melynek online marketing tanácsadói vagyunk 2 éve, ilyen mértékben növekedjenek az asztalfoglalások? Mutatjuk!

Hogyan értük el, hogy az egyik étteremben, melynek online marketing tanácsadói vagyunk 2 éve, ilyen mértékben növekedjenek az asztalfoglalások? Mutatjuk! 


Immáron 9 éve figyeljük a magyarországi vendéglátó helyek online marketing kommunikációjának és ezen belül weboldalainak fejlődését. Anno, amikor 2008-ban az egészségügyi online marketing tanácsadás mellett a vendéglátás és turizmus marketing vált az egyik fő irányzatunkká még nagyon kevés volt a keresőoptimalizált gasztronómiai weboldal. Azóta online marketing tanácsokkal láttuk el a tejes Eventrend csoportot (Salon étterem, New York Cafe, Városliget Cafe, Dunyha étterem, BRKLYN, PRE-GO, Symbol, Akadémia Klub, Bohém Étterem MÜPA stb.) és neki láttunk a Zsidai csoport online kommunikációjának fejlesztésének is. Ezek mellett több, független étteremnek is segíteni tudtunk. A konverziókra folyamatosan optimalizálva fejlesztettük weboldalaikat és a kommunikáció teljes palettáját. Ezen tapasztalataink alapján 6 tippben mutatjuk, mit kell tenned, ha éttermedbe új vendégeket szeretnél csábítani. 

 

De mi is az a konverzió?

A webhelyek esetén konverziónak nevezzük például azt, amikor egy érdeklődő látogató házhozszállítást rendel, asztalt foglal, vagy ajánlatot kér rendezvényének megtartására. Ebből láthatjuk tehát, hogy a legtöbb éttermi webhely célja a konverziók számának növelése. A következőkben ehhez sorolunk fel hat tippet.


1. Optimalizáld webhelyedet mobileszközökre: a reszponzív honlapkészítés

A reszponzív webhelyek lényege, hogy minden készüléken és kijelzőn átláthatóan és megfelelően jelennek meg. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók bármilyen eszközről megtekinthessék a webhelyet, és használhassák annak legfontosabb funkcióit (elérhetőségek, rendelés, asztalfoglalás, stb.)

 

Az általunk vizsgált magyar éttermek esetében a felhasználók több, mint 60%-a valamilyen mobil eszközről nézi az éttermi weboldalakat. Amennyiben tehát honlapod nem tökéletes minden eszközön, konverziókat fogsz veszteni! Azonnal keress fel egy honlapkészítőt, de vigyázz, milyen honlapot ad el neked!

 

2. Egyszerűsítsd a webhely navigációját

Alkalmazd a három kattintásos szabályt – építsd fel úgy webhelyedet, hogy a látogatók bármely részére eljuthassanak legfeljebb három kattintással. Ez fokozottan fontos a mobilkészülékes felhasználók számára.

 

A navigáció egyszerűsítéséhez hozzátartozik a kezdőlapra való egyszerű visszajutás és egy gyors keresési funkció biztosítása is. Fontos továbbá, hogy minden oldal tartalmában megjelenjenek a legfontosabb alapinformációk.

 

Ez nem jelenti azt, hogy webhelyed nem állhat több ezer aloldalból akár, de a lényeg a felhasználó barát felépítés! Sajnos sok pogramozó szereti túlbonyolítani a dolgokat. Mi szemkamerás vizsgálatokkal igyekszünk a legpontosabban meghatározni a felhasználói szokásokat és ezek alapján határozzuk meg a weboldal felépítését a honlapkészítő cégeknek. Kövesd te is ezt az eljárást! Egy webhelytérkép biztosítása tovább javítja a konverziók arányát és segít a keresőoptimalizálásban is (SEO).

 

3. Indíts hűség- és jutalomprogramokat!

Az Eventrend vezetői idejekorán felismerték, hogy az emberek szeretnek oda visszajárni, ahol megbecsülik őket. Erre fejlesztették ki az Eventrend kártyát, ami ma már egy applikáció, mely segítségével fogyasztásaid után (legyen az céges rendezvény vagy magánvacsora) pontokat gyűjthetsz, melyek felhasználásával különleges dolgokat szerezhetsz meg. Örömmel vettünk részt ezen rendszer online marketing alapjainak lerakásban is, csak javasolni tudjuk mindenkinek hasonló bevezetését! 

Az éttermi hűség- és jutalomprogramok további okokat adnak az emberek számára, hogy valamilyen azonnali konverziót végezzenek a webhelyen. Felajánlhatsz például exkluzív ajánlatokat, ajándékokat, kuponokat, desszerteket, és még sok mást is, hogy a látogatókat azonnali cselekvésre ösztönözzék, legyen szó egy rendelés leadásáról, egy asztalfoglalásról, vagy az étterem ajánlásáról egy ismerősnek.

 

4. Helyezz el egy asztalfoglalási modult éttermed webhelyén

Az asztalfoglalást engedélyező éttermi modulok kényelmes és gyors lehetőséget biztosítanak a látogatók számára, hogy otthonról, a munkahelyükről, vagy akár a buszról is asztalt foglalhassanak éttermedben, méghozzá a nap bármelyik percében, pillanatok alatt. Sokan kétkedtek abban, hogy ma Magyarországon működőképes lesz-e az online asztalfoglalás. Az alábbi két ábrán az egyik éttermi online marketing referenciánk online asztalfoglalási számait láthatod, a szeptemberi hónapra nézve. Az elsőn a 2017-es évi szeptembert hasonlítjuk a 2016-ossal, a másodikon pedig 2017-et 2015-tel. A számok bennünket és az étterem vezetőt is megleptek. Az online asztalfoglalások száma drasztikusan megugrott. 

 

Éttermi online marketing és keresőoptimalizálás

 

étterem keresőoptimalizálás tanácsadás

5. Ajánlj fel kuponokat és ösztönzőket, amik azonnali konverziót váltanak ki a látogatókból

Ha valamilyen ösztönzéssel rá tudod venni az embereket az azonnali rendelésekre vagy asztalfoglalásokra, akkor javulni fog konverzióid aránya. Ezek az ösztönzők, vagy kedvcsinálók nem kell, hogy pénzügyi jellegűek legyenek. Egy étterem például felajánlhat ösztönzőként egy logóval ellátott poharat vagy bögrét, amelyek a márkaépítésben is segíthetnek, de bármilyen más hasznos apróság is szóba jöhet. 

 

6. Foglalkozz a keresőoptimalizálással, felejtsd el a közösségi médiát!

Az elmúlt időben több kvantitatív és kvalitatív kutatást végeztünk diplomaterveseimmel a budapesti étterem használók között. A kutatások alátámasztották azt, amit az alábbi ábra is mutat: az éttermi konverziók a Google-ön keresztül érkeznek, a Facebook és Instagram oldalaknak NINCS szerepük az asztalfoglalások és rendezvény ajánlatkérések területén! A social media eszközök a keresőoptimalizált állapot javításában és PR célok elérésében ugyanakkor fontos szerepet töltenek be, tehát nem elhanyagolhatók, azonban sokan ezeket a felületeket túlzott lelkesedéssel és rossz meglátással kezelik. Az alábbi ábra egyik partnerünk Google Analytics fiókjából  került kivágásra. Mutatja, 2017. szeptember és 2015 szeptember konverziós forrásait és az azokon elért növekedéseket. Azért, hogy partnerünk felismerhetetlen legyen ezen adatok alapján, azokat a konverziós forrásokat, melyekről sejteni lehetne, melyik étteremről van szó, kitakartuk. Látható, hogy a keresőoptimalizálásnak köszönhetően 501%-os online asztalfoglalás növekedést értünk el 2 év alatt! A SEO, a jó weboldal mindent visz! 

 

Éttermi online foglalások forrásai, konverziók

Az étterem hírlevelére való feliratkozás tovább javíthatja a konverziós arányt. Miután a felhasználók hozzászoknak egy éttermi webhely használatához, sokkal szívesebben végzik majd azon a rendeléseket. Hírlevelek kiküldésével egy étterem nagyobb eséllyel képes átkonvertálni azokat az embereket, akik ritkábban látogatnak el a webhelyre. 

 

A mobilos keresés, a hűségprogramok, a közösségi média integrációja és az asztalfoglaló modulok sokkal több felhasználót képesek átkonvertálni, mint a csinos designelemek (persze azokra is szükség van). A digitális kor legnagyobb elvárása a reszponzivitás, a fogyasztók pedig azokra a webhelyekre térnek majd vissza, ahol ezt egyszerű asztalfoglalás, menüböngészés és egyéb funkciók formájában meg is kapják.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
URL keresőoptimalizálás? Így csináld!

URL keresőoptimalizálás? Így csináld!

2017-10-19

A SEO minden apró elemét meg kell fognod ahhoz, hogy első legyél a Google találati listáján, így weboldalad URL-jei sem maradhatnak ki. 

Részletes, friss ismereteken alapuló, keresőoptimalizálási útmutatót találsz cikkünkben, mely 20 oldalon keresztül mutatja be a SEO lényegét 2018-ban.

Hogyan írjunk SEO barát tartalmakat?

2017-09-30

Részletes, friss ismereteken alapuló, keresőoptimalizálási útmutatót találsz cikkünkben, mely 20 oldalon keresztül mutatja be a SEO lényegét 2018-ban.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!