Keresés

Menü

Google AdWords? Esetleg a Facebook? A keresőoptimalizálás a fontos? Esetleg a Youtube videó kampányok? Vagy csak vegyél bannereket? Esetleg PR cikkeket? Egyéb közösségi média marketing eszközök kellenének? Mi tényleg megmondjuk!


Tudod melyik online marketing eszköz a legjobb cégednek?

2014.05.04.

Tudod melyik online marketing eszköz a legjobb cégednek?

Forrás: matebalazs.hu

Google AdWords? Esetleg a Facebook? A keresőoptimalizálás a fontos? Esetleg a Youtube videó kampányok? Vagy csak vegyél bannereket? Esetleg PR cikkeket? Egyéb közösségi média marketing eszközök kellenének? Mi tényleg  megmondjuk! :)


 
Sokszor keresnek meg cégvezetők, marketingesek úgy, hogy határozott elképzelésük van arról, mely online marketing eszköz lenne a leghatékonyabb cégük marketingének fellendítésében.  Szeretnék egy hatékony AdWords kampányt, azt mondták, az a legjobb. Egy multi ügyfelem csak a Facebook kampányokban hitt, nem is akart hallani másról. Van aki csak 10.000 rajongót szeretne Facebook oldalának. Attól várja a megváltást... Talán te is így vagy ezzel? Van elképzelésed, mi a legjobb neked? Már egytemi tanítványaim is tudják, hogy ezek így egymagukban semmit nem érnek, mind csak pénzkidobás.
 

A beteg diagnosztizál - marketing stratégia nélkül nem éri meg!

Sokszor mondják nagyszüleink: „Jobban tudom én, mi a bajom, mint az orvos.” Azért az orvos mégis teljes átvizsgálást kér. Nem hagyja a betegre a diagnózis felállítását. Nyilván, aki a saját testén érzi a fájdalmakat, belülről jobban láthat dolgokat, mint a kívülálló. De az orvos mégis csak orvos, tapasztalattal, szaktudással. A beteg öndiagnózisa, érzései segíthetnek neki, de ő már ezer esetet látott, magáról a kezelésről sokkal többet tud, mint a beteg. Így van ez a marketingessel is. Azzal a különbséggel, hogy a marketinghez „mindenki ért”. Éppen ezért, néha nehéz meggyőznöm az öndiagnosztizáló marketinges pácienseket, hagyják, hogy a döntés előtt vizsgáljuk meg a beteget, azaz világítsuk át az adott céget. Nézzük, mit is jelent ez?
 

Marketing audit - a marketing stratégia alapja a jelen állapot!

A marketing auditot a jelenlegi eszközök és aktivitás átvizsgálásával kezdjük, mind az offline mind az online téren. A marketingköltésektől kezdve a honlap átvilágításán át (szükség esetén fókuszcsoportos vizsgálat, szemkamerás elemzés, keresőoptimalizáltság stb.) a közösségi média aktivitáson keresztül mindent darabjaira szedünk. Elemezzük a konkurencia aktivitását, helyzetünket a konkurenciához képest, áttekintjük az üzleti stratégiát és ekkor jöhet a marketing stratégia kidolgozása. Nos, így már el lehet dönteni, melyik cégnek melyik eszköz a leghatékonyabb. De nézzük át, mégis, melyek az irányelvek! 
 
 

Marketing stratégia kidolgozása - pontos stratégia személyre szabottan, a Te vállalatod számára!

A marketing stratégia kidolgozása csak azután kezdődhet meg, hogy pontosan felmértük ügyfelünk eddigi teljesítményét, igényeit, célközönségét, stb.

Az audit összeállítása során mélyen elmerülünk a projektben, annak minden aspektusát megvizsgálva - majd az eredmények alapján kezdjük meg a marketing stratégia kidolgozását.

Az elkészült stratégiában összefoglaljuk a vállalatod számára szükséges marketing eszközöket, teendőket a sikeres online jelnelét érdekében.

 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!



 
 

Kinek jó egy AdWords kampány?

Az AdWords-öt nem csak azoknak ajánljuk, akiknek a weboldala még nem keresőoptimalizált. Sokszor jó és olcsó lehetőség lehet azoknak is, akik sok kulcsszavukra már az elsőnek jönnek a Google találati listáján. Az AdWords azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek először látszik. Ha nem tapasztalt szakember kezeli, bizony sokkal több pénz elmegy rá, mint hozzáértő kezekben. Magyarul sokkal több pénzből lesz kevesebb vagy ugyan annyi vásárló. 
 

Kinek jó a közösségi média marketing?

A Közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll, bár jelenleg ő a zászlóvivő. Az egész téma hihetetlenül összetett, hiszen egy divatmárkának hatékonyabb lehet egy Pinterest jelenlét, mint egy Facebook, a Facebook marketingen belül is rengeteg változat létezik. A megint csak első látásra egyszerűnek tűnő, de optimalizálást igénylő fizetett hirdetésektől a vírusmarketing kampányokig sok lehetőség közül választhatunk. Meg kell vizsgálnunk először is, ki a célcsoport és hogyan juthatunk el hozzájuk a legkönnyebben, legolcsóbban. 
 

Kinek kell a keresőoptimalizálás?

Itt egyszerűbb a válasz: mindenkinek. A SEO azaz a keresőoptimalizálás ma már nem egy kis plusz, hanem elengedhetetlen feltétele minden honlapnak. Ennek ellenére a honlapkészítő cégek és nyílt forráskódú rendszerek nagy többsége még mindig kezdetleges szinten kezeli a keresőoptimalizálási beállítási lehetőségeket. Mindenki állítja persze, hogy az ő honlapmotorja SEO-s, azaz keresőoptimalizált. Amikor átvizsgáljuk derül ki, hogy sajnos a nagy nevű honlapkészítő cég is csak az alapbeállításokat tette lehetővé, és még azokat sem töltötte ki a kódban… 
 
Egy jó marketingstratégiában mindenből van valamennyi, éppen annyi, amennyi az adott helyzetben az adott cégnek szükséges. Nem lehet egy eszközre, egy lapra mindent feltenni. Bármikor kitalálhatja a Facebook, hogy csak fizetett hirdetéseket jelenít meg, és azt jó drágán. Minek akkor a sokszázezres, sok munkával, pénzzel kiépített rajongói oldal? A Google is hozhat egy olyan változtatást algoritmusában, mellyel minden eddigi keresőoptimalizálási munkádat lenullázza. Gondolkodj tehát stratégiában és használj minden eszközt. Persze, rengeteg más eszköz is rendelkezésünkre áll, melyet most egy rövid cikkben nem tudunk felsorolni, de ha megbízol minket a marketing stratégia kialakításával, használni fogjuk céged marketingében. 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok