Keresés

Menü

Mi az az AdWords? A fogalom magyarázata, értelmezése, az AdWords bemutatása marketing szakszótárunkban Máté Balázs online marketing tanácsadó segítségével.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




AdWords


 Az AdWords a Google fizetett kereső marketing programja, a maga nemében a legnagyobb a világon és a legtöbb országban, kivéve Kínát (Baidu) és Oroszországot (Yandex)... Az AdWords 2001-ben indult, és az első ún. "pay-per-click", azaz kattintásoként fizető szolgáltató, amely a Minőségi Besorolás elvén működött, bekalkulálva a keresések relevanciáját is (amire a korábbi keresések eredményességéből következetett), a fizetett összeg súlya mellett, a találati lista sorrendjének meghatározásakor. Az AdWords bár egyszerűnek tűnik vele a hirdetéskezelés, komoly szaktudást igényel. Amennyiben a beállításokhoz nem értünk, nincs tapasztalatunk az AdWords hirdetések terén egy-egy látogatóért, vevőért sokszorosát is kiadhatjuk, ahhoz képest, mint ha a hirdetés optimalizálást szakemberre bízzuk. 

 

Az AdWords tehát a Google egyik hirdetőrendszere, amely segítségével a hirdetők olyan hirdetéseket helyezhetnek el a Google találati oldalain, amelyek a felhasználó kereséséhez kapcsolódnak. A hirdető minden ilyen hirdetésre történő kattintásért egy bizonyos összeget fizet a Google-nak (PPC hirdetés). Egy AdWords kampány beállítása során a hirdető megszabja, hogy milyen kulcsszókra szeretné, hogy megjelenjen a hirdetése (esetlegesen hogy melyekre nem), és hogy mekkora összeget hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért. Ezt követően az, hogy a hirdetés megjelenik-e erre az összegre, és hogy milyen pozícióban, azon múlik, hogy hány másik hirdető célozza meg ugyan azt a kulcsszót és hogy mennyit hajlandóak fizetni érte. Lényegében egyfajta licitálásról beszélünk.

 

Az AdWords hirdetés egy címsorból, két sor szövegből és abból URL címből áll, amelyre a felhasználó kerül a hirdetésre kattintva.

A Google találati oldalai több részre vannak felosztva. A fizetett hirdetések egy kis zöld „Hirdetés” címkével jelennek meg az organikus találatok felett.

A legfelső hirdetés teljesít a legjobban a Google szempontjából, ami azt jelenti, hogy ez termeli a legtöbb bevételt a Google számára. Ezt két szempont határozza meg:

  • A hirdető maximum licitjéről
  • Az átkattintási aránytól (CTR)

Példa az AdWordsre

Például amennyiben „A” hirdető 100 Ft-ot kínál, de átkattintási aránya 1%-os, akkor „B” hirdető 50 Ft-os, 5%-os átkattintási arányú ajánlata jövedelmezőbbnek számít a Google szemében. Ez azért van, mert míg „A” hirdető 100 megjelenítésből csak 100 Ft-ot hoz a Google-nak, addig „B” hirdető 250 Ft-ot.

Habár a Google egy igen minimálisnak mondható összeget követel meg licitárnak, egy hirdető költségvetését akár néhány forint is képes felborítani. Éppen ezért a Google lehetővé teszi egy bizonyos napi költségvetés beállítását, amely elérése után aznap többet nem jelenik meg a hirdetés.

 

Google AdWords és a SEO

A Google AdWords egy rendkívül népszerű hirdetőrendszer. A webmesterek ettől függetlenül szívesebben költik a hirdetésekre fordított összeg egy részét a SEO-ra, amellyel hosszú távon több ingyenes, organikus forgalmat vonzhatnak be webhelyükre a keresőtalálatok első pozícióiról. A SEO hátránya, hogy az azonnal megindítható AdWords kampányokkal szemben akár napokba, hetekbe, hónapokba is beletelhet, míg egy webhely összes oldala optimalizálásra kerül, és hogy ezeket a változtatásokat a keresőmotorok is felismerjék.
 

Az AdWords kifejezéshez kapcsolódó cikkek:

 

Hogyan hozzuk ki a legtöbbet Google AdWords kampányunkból?

 

Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?

 

Megéri marketing tanácsadót alkalmaznod? Miben és hogyan segíthet neked?

 

 
címkék: Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!