Keresés

Menü

Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad: 5 közösségi média marketing hiba

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad!

2015.01.07.

Az  5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad: 5 közösségi média marketing hiba
A közösségi média marketingben van 5 alapvető hiba, melyet ha elkövetsz, hiába dolgoztál Facebook vagy Google Plus oldaladon, kidobott idővé válik minden perc. 200 oldal vezetésében szerzett tapasztalatunk alapján elmondjuk, mit NE és mit csinálj! 
 

A közösségi média platformok kiváló lehetőségeket tartogatnak számodra, hiszen ezek jelentik az egyik leginkább  költséghatékony, mégis nagyon hatásos marketing eszközt napjainkban. A hallgatóságod, azaz a követői tábor és az elérés, ha jól csinálod, dinamikusan növekszik. Mégis rengeteg olyan vállalatot láttam már, amelyeknek a közösségi média egyszerűen nem működött, nem volt sikeres. Rengeteg „halott” Facebook oldalt vettünk át, és rengeteg olyat is láttam, ami meghalt, miután kiszálltunk a kezeléséből. Miért van ez, mit ronthatsz el te is a közösségi média marketing kommunikációdban? 
 
Semmiképpen sem azért, mert nincsenek ott vevőid a közösségi médiumokban. Tapasztalataink szerint még a B2B marketing kommunikációban is elérhetőek a potenciális partnerek, akár a Facebookon is. Minden kutatás azt mutatja, hogy a hallgatóság bizony ott van a közösségi médiában, és szeretnék – mi több, elvárják! - hogy a márka is ott legyen. 
 
Mi lehet mégis a baj, miért nem alakul jól vállalatod Facebook oldala? Itt az 5 leggyakoribb tényező, ami kudarcba viszi a közösségi médiában való megjelenést.
 
 

#1 közösségi média marketing probléma: A hallgatóságod nem tud az oldalad létezéséről.

 
Sokan azt gondolják, a heti 2-3 poszt elég. Sokan azt gondolják, ha a közösségi marketing kommunikációjuk arról szól, milyen termékeik, szolgáltatásaik vannak, az elég. NEM! Nem elég pusztán fenn lenned a közösségi média oldalakon. Posztolj rendszeresen, frissítsd az állapotod, és lépj interakcióba az emberekkel! 
Nem kell minden egyes közösségi média platformon jelen lenned, inkább koncentrálj arra, hogy amelyet kiválasztottál az tényleg működjön. Ha nincsenek új tartalmak az oldaladon, nem fog eljutni az több emberhez.
 
A megoldás: Posztolj rendszeresen, és vedd rá hallgatóid az interakcióra! A Facebook-on például minél többet like-olják, osztják meg vagy szólnak hozzá posztjaidhoz, annál több emberhez jutsz majd el.
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 


 

 

#2 kö​zösségi média marketing probléma: Nincs miért követniük…

Gondolkozz kicsit: mi az, amiért érdemes követni egy céget a Facebook-on? Szórakoztató az oldal? válaszokat kaphatsz kérdéseidre? Érdekes? 
Ha nincs semmi érdekük az embereknek erre, nem fognak követni, és hiába vagy jelen a közösségi médiában. 
A megoldás: Használd úgy a közösségi médiafelületeidet, hogy megérje azt követni! Te döntöd el, milyen tudsz lenni, ami az embereket sőt, ami még fontosabb, a potenciális vevőidet érdekelheti: vicces, tanulságos, bölcs, szakértő. Mindegy, melyiket választod, de az oldalad ne csak a termékeidről és/vagy szolgáltatásaidról szóljon, reklámokat senki nem akar nézgetni.
 

#3 kö​zösségi média marketing probléma: A vállalat nem ott van, ahol a hallgatóság várná. 

A hallgatóság mindig specifikusan, más és más vállalatokat, más és más felületen keresnek. 
Persze nálunk Magyarországon ez kicsit egyszerűbb, hiszen a Facebook már-már egyeduralkodónak tűnik: mégsem feledkezhetünk meg azonban a többi közösségi média platformról sem
Külföldi kutatások azt bizonyítják, hogy az emberek 84%-a várja el, hogy a vállalat jelen legyen a Facebook-on, és 64%-uk a Twitteren is szeretné látni azt. A harmadik leginkább elvárt platform meglepetésként érhet, hiszen nem a közismert Instagramm-ról van szó, és a Pinterest-ről sem, hanem a YouTube-ról! Magyarországon a sorrend a tapasztalataink szerint Facebook – Youtube  - Google Plus! 
 
A megoldás: amikor létrehozod közösségi média accountjaid, nézd át ki a te célközönséged, és mely felületeket használja előszeretettel.
 

#4 kö​zösségi média marketing probléma: A tartalom minden platformon ugyanaz. 

Ha több közösségi média platformon is szerepelsz, (Mindenkinek javaslom, legyen ott a Facebookon és a Google Pluson legalább) azzal több dolgod is lesz. Ha csak ctrl-c ctrl-v-vel másolod a tartalmat az egyik oldaladról a másikra, akkor nem éri meg majd követni téged, hiszen unalmassá válik. 
 
A megoldás: minden platformot használj máshogy! Pl az egyiken ossz meg vicceket, aranyos képeket, míg a másik platformot inkább az informálásra, a hírekre koncentráld. 
 

#5 kö​zösségi média marketing probléma: Robot-szerű oldal

Értem én, hogy végső célod nem csupán az emberek szórakoztatása, de ha túlzottan elbillented oldalad a promotálás irányába, azzal értékes rajongókat veszíthetsz el. Ezt fontos megértened. De az oldalt végtére is marketing céllal kezeled, hogy adj hát el? Legyen stílusod, legyen a cégnek stílusa, amit lehet szeretni. 
 
A megoldás: Legyen stílusod, legyen a cégnek stílusa, amit lehet szeretni. A vállalatodnak kell egy hang, amely a való világból kommunikál az emberekkel.  Légy változatos, és szórakoztasd a hallgatóságod, adj nekik információkat abban a témában, amiben jártas vagy, és ezekbe az információkba csempészd bele azt, amit el akarsz adni! 
 
 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: SMM
Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

2017-06-18

Sokan nem értik, mire jó, és mire való egy Facebook oldal, mit, mikor és hogyan kell posztolni, összekeverik az Instagrammal, így nem használják ki a benne rejlő potenciált. 

Pinterest marketing 2017-ben

Pinterest marketing 2017-ben

2017-06-05

Habár a Facebook még mindig az élen jár a népszerűséget tekintve, a havi 150 millió Pinterest-felhasználót egyáltalán nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Valójában ez a szám hatalmasat nőtt 2015 óta, ami azt...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!