Keresés

Menü

Átverések az online marketing világából


Átverések az online marketing világából

2013.11.30.

online marketing,átverés,honlapkészítés
15 éve dolgozok online marketing területen, tanítom a Szent István Egyetemen, és találkozok hetente 2-3 új ügyféllel. Rengeteg olyan dolgot hallok, amelyek csupán átverések, a hozzá nem értők „lehúzását” célozzák. Ezekből csemegéztem párat, talán még nem késő, te el tudod ezeket kerülni!
 

Dunát lehet rekeszteni holnapkészítő céggel. Amióta megjelentek az open source rendszerek, nagyon nagy tudás nem is szükséges ahhoz, hogy valaki honlapkészítőnek adja ki magát, és ezt sokan meg is teszik. Meg is tehetik, a mai világban sokan csak az árral foglalkoznak, így a legolcsóbbat választják. Ki lehetne a legolcsóbb, mint az, akinek semmi befektetésbe nem került az, hogy honlapokat gyártson. Miért, milyen befektetések kellenek ehhez – kérdezheted jogosan. Mint korábbi cikkemben leírtam, ha ide kattintasz el is olvashatod, nem vagyok a nyílt forráskódú rendszerek híve. Ha valaki minőségi honlapot akar készíteni, azt csak egyedi forráskódú rendszerre teheti meg. Igen ám, de ezekben a rendszerekben is igen nagy különbségek vannak, a befektetett munka mennyiségének, idejének arányában. Nem árt az sem, ha tapasztalattal is rendelkezik az azt megtervező. És még ez sem mindig elegendő, kell az is, hogy az ember valóban jó minőséget akarjon adni. Találkoztam nagy referenciákkal rendelkező, multikat kiszolgáló honlapkészítő céggel is, akinek fogalma sem volt a manapság már alapnak számító keresőoptimalizálásról. Nehéz tehát jó honlapkészítőt választani, nagyon sokat lehet bukni ezen. Ezért kérem mindig ügyfeleimet, higgyék el, az online marketing tanácsadóra kifizetett összeg busásan megtérül, ha nem nyúlnak mellé egy ilyen fontos döntésben, kérjék ki a véleményünket, hagyják, mi vitázzunk a honlapkészítőkkel.
Nézzünk példaként egy két konkrétumot, melyet az elmúlt napokban megéltem! A honlapkészítők ajánlatait idézem, természetesen cégnév nélkül:
 

A Joomla honlapkészítő átverése

„Önnek Joomla rendszerű honlapja van, ezt gyakran érik támadások. Mi technológiánkkal úgy optimalizáljuk Jommla rendszerét, hogy az képes lesz kivédeni ezeket a támadásokat. Kedvező akciós árunk most csak 1,499.000 forint +áfa!” A honlap, amire az ajánlat szólt egy vidéki szálloda 5 menüpontos honlapja volt.  Egy ilyen honlapot minőségi, egyedi forráskóddal is 140-400.000 forint +áfáért az elejétől kezdve elkészítenek. A Joomla motor használata pedig ingyenes…
 

Az egyedi forráskódú honlapkészítő átverése

„Honlapmotorunk a keresők legfontosabb elvárásainak megfelel, keresőbarát felépítésű, jól optimalizálható honlapmotor”.  Az adott cég által szállított weboldal adminisztrációs rendszere valóban lehetővé tette 2 db keresőoptimalizálási beállítás elvégzését, melyet akár nevezhetnénk „legfontosabb elvárásnak is”, de ezt az egyetemen számomra beadandót író diákok is beleírják az első dolgozatukba. A keresőoptimalizálás ma már nem csak annyit jelent, hogy 2 meta tag megadható az adminból, ennél azért többet várjunk el a honlapkészítőtől. Megjegyzem, ez a cég ráadásul 750.000 forintért adta a 7 menüpontos weboldalt. Ilyen oldalt már 99.000 forintért is láttam hirdetni, valóban keresőbarát felépítésben…. Íme, a megtakarítás, és akkor még az elmaradt haszonról nem is beszéltünk!
 

Az online marketing guru átverése

„A közösségi média marketing egy nagy humbukk, a Facebook lufi hamarosan kidurran, fizessen inkább az AdWordsért, az a jó marketing eszköz!” Nos, ezt alig akartam elhinni. Aki ezt merte mondani, az tegnap, maximum múlt hét kedden kezdett bele online marketinges pályafutásába, és 3 szakcikknél többet nem olvasott el soha. Az AdWords egy valóban hatékony eszköz, de csak egy szelete az online marketingnek, ráadásul egy igen drága szelete, hiszen minden kattintásért fizetünk, szemben a keresőoptimalizálással. És az, aki a közösségi média marketinget humbukknak tartja, valószínűleg nem rendelkezik több, mint 186 követővel a Facebookon, így nem tapasztalhatta meg annak a megdöbbentő és azonnali erejét, amikor céges ajánlatokat megoszt több százezer követő előtt….
 
Ez csak az elmúlt hét termése, hidd el, én sem tervezek házat, sem ruhát, nem szerelek autót, mert nem értek hozzá. Akár mennyire is igaz, hogy a marketinghez mindenki ért, ha valóban eredményeket akarsz, sőt, még spórolni is a marketingen, akkor bízz meg szakértőt a honlapkészítő cég kiválasztásával is! Százezres,  ha az elmaradt hasznot is nézzük, milliós a tét! 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok