Keresés

Menü

Egy sikeres vállalkozás alapköve a megfelelő marketing, ez nem is kérdés. De van értelme külsős marketing tanácsadót igénybe venni, vagy inkább oldjuk meg másképp a céges marketinget? Megtérül ez a befektetés?


Miért érdemes külsős marketing tanácsadót alkalmaznod?

2014.04.16.

Miért érdemes külsős marketing tanácsadót alkalmaznod?

Egy sikeres vállalkozás alapköve a megfelelő marketing, ez nem is kérdés. Sokan nem megfelelő módszereket használnak, ami sokszor a cég sikerébe kerülhet. Az üzlet sikere tehát nagyban attól függ, hogy milyen marketing stratégiát választ az ember, amiben - ha nem jártas - jobban jár, ha alkalmaz egy marketingszakembert, aki tapasztalt és ismeri azokat a módszereket, amelyek miatt a jelenlegi gazdasági helyzetben sikeres lehet egy cég kampánya.


Mi is az a marketing tanácsadó?

A marketing tanácsadó segít egy vállalkozás és konkurenciáinak elemzése után kiválasztani és működtetni egy olyan marketingstratégiát, amellyel hatékonyan tudja hirdetni a cég szolgáltatásait és termékeit, ezáltal bevételeit növelni.
 
A marketing szakember dolgozhat egyedül is, de általában egy marketinges cég tagja, akik külsős munkatársakat biztosítanak vállalkozások marketingműveleteihez. Bárhogy is dolgozzon, a marketingmenedzser jó befektetés, mivel képes ellátni rengeteg (ha nem minden) marketing feladatot, míg az ügyfél teljes mértékben a cég vezetésére tud koncentrálni.
 
Akár most indul céged, akár már régóta a piacon van, egy marketingszakember felbérlésével költséghatékonyan tudod kezelni majd a marketingfolyamatokra szánt büdzsédet, és olyan marketingstratégiát kialakítani, ami rövid és hosszú távon hatékony.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

 

Mit várhatsz el marketing tanácsadótól?

  • Számos technikában és stratégiában jártas. Éveket töltött ebben a szakmában, naponta több órát ül a Facebook, a Google és különböző hirdetési rendszerek előtt....
  • Cégedre szabott friss, sikeres és kreatív marketing stratégiát állít össze, hogy elérhesd vele céljaidat.
  • Olyan látásmódot visz céged marketingjébe, amely eddig nem volt jelen, így láthatod egy külső szakértő látáspontját is. Ez fontosabb, mint gondolnád. Nagyon sokan belebonyolódnak a problémába, és nem látják a fától az erdőt. Ilyenkor jön jól egy külsős marketing tanácsadó.
  • Tapasztalt, így képes feltárni a jelenlegi stratégia gyengepontjait és javaslatokat adni annak javítására. Egyszer megkérdezték a papunkat, hogyan érthet a párkapcsolati problémákhoz, amikor soha nem élt párkapcsolatban. A pap válasza nagyon meggyőző volt: Kedveseim, évek óta naponta több pár problémáját hallom, látom a megoldásokat, gyűjtöttem a tapasztalatokat. Ha valaki párkapcsolatban él, maximum azt az egy kapcsolatot ismeri jó. Én több ezret. Nagyjából így működik egy külsős marketing tanácsadó is, ezért is jobb ezt a tevékenységet külsősre bízni, mint egy belsősre, aki csak azt az egy problémát látja. 
  • Könnyedén és hatásosan birkózik meg a hirtelen felmerülő problémákkal (a rutin meg az évek, ugye..)
  • Adatelemzést végez és stratégiájának sikerességét jelentésben vizualizálja. Az írott jelentések, maga a rendszeres átgondolás nagyon sokat segíthet, magad soha nem készítenél ilyet! 
  • Rendszeresen kapcsolatban lép veled, meghallgatja kéréseidet és ajánlatokat tesz a következő lépésekre. Rendszeres mederbe tereli marketingedet.
 

Hogyan segíthet egy marketingszakember a válság idején?

A válság, amely sajnos még mindig jelen van, megnehezíti a magánvállalkozások életét. A régen bevált módszerek sajnos sokszor nem működnek, így ideje új megközelítéssel hozzáállni a cég marketingjéhez. Biztosan nem szeretnéd kockáztatni a pénzedet azzal, hogy ismeretlen módszereket próbálsz ki, mire rátalálsz arra, ami működhet. Itt jön képbe a szakember, aki képes több éves tapasztalattal a háta mögött megtalálni neked azt a megoldást, amely a legjobb számodra.
 
Persze a marketingmenedzsert is meg kell fizetni, amit jól meg kell gondolni, hiszen a válság túlélése a kiadások lefaragásával lehetséges. A marketingszakember az általa használt új stratégiák használatából befolyó bevételből ’’fizeti magát’’, így a bevételeid nőnek, amihez képest a kiadás csak relatíve nő.
 

Mire figyelj marketing tanácsadó választása esetén?

Fontos a jó szakember megválasztása, így érdemes a következő lépéseket figyelembe venni a böngészés során:
 

A marketing tanácsadó ajánlásai

Válassz olyan szakembert, akit valós cégek ajánlanak múltbeli tapasztalataik alapján. Elkérheted jelenlegi kliensei listáját és a kliensek elérhetőségét, hogy személyesen is meg tudd kérdezni őket.

 

Összehasonlítás más marketing tanácsadókkal (nem csak az ár alapján!)

Ha nem győzött meg egyből a marketing tanácsadó honlapja arról, hogy ő az igazi számodra, lépj kapcsolatba több marketing szakemberrel, kérj tőlük ajánlatot, de ne csak az áraikat vedd figyelembe, hanem a mögöttük álló tapasztalatokat és sikereket is. Van pl. aki csak AdWords optimalizálásban látja a sikert, mással nem foglalkozik. Van, aki csak a Facebook marketingre vagy akár az e-mail marketingre esküszik. Vizsgáld meg, kinek az ajánlata a legkomplexebb és kinek van a legtöbb eszköze segíteni vállalkozásod marketingén. 

 

Kutass a marketing tanácsadó után

Nézz utána, milyen cégeknek dolgozott, milyen véleménnyel vannak róla, mire kell figyelned vele kapcsolatban. Még a legjobb cégek is írhatnak rossz ajánlást, így érdemes megnézned, mi is volt a probléma és hogyan is oldódott meg. Mindenkinek vannak persze sikertelen projektjei lehet, csak abba futsz bele. Nézz meg több projektet is! Nézd meg azt is, hány rajongóval rendelkezik a Facebookon. Egy-kétezres rajongó táborral nem lehet komoly online marketing tudása...
 

Összhang a marketing tanácsadóddal

Fontos, hogy megtaláld az összhangot marketing tanácsadóddal.  Kicsit olyan ez, mint amikor magántanárt, bébiszittert választ magának az ember: egy hullámhosszon kell lenned vele, hogy a munka gördülékenyen menjen. Folyamatosan kapcsolatban lesztek, ezért ha úgy érzed, nem jó a kommunikáció köztetek, válassz mást.
 

Marketing tanácsadód kreativitása

Olyat válassz, aki képes friss, kreatív módon látni a jelenlegi marketingmódszereket, sok ötlete van. Ez az első találkozásnál is kiderülhet, ahol akár már pár ötletet is mondhat személyre szabottan a te cégedre.
 

Több marketing stratégia

Ne bízd magad egyetlen stratégiára. Válassz olyan marketing tanácsadót, aki több stratégiát is fel tud ajánlani, amelyeket személyesen neked tervez meg.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 


 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok