Keresés

Menü

Van egy szép weboldalad, működik a keresőmarketing és a közösségi média marketing is, sokan a látogató, de mégsem vásárolnak tőled? Mi lehet az oka? Talán nem vagy elég meggyőző? Segítünk, hogy az legyél!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

10 tipp jobb marketing szöveg íráshoz

2014.02.17.

10 tipp jobb marketing szöveg íráshoz
Van egy szép weboldalad, működik a keresőmarketing és a közösségi média marketing is, sok a látogató, de mégsem vásárolnak tőled? Mi lehet az oka? Talán nem vagy elég meggyőző? Segítünk, hogy az legyél!

A offline marketing eredetileg úgy működik, hogy információkat küld az embereknek, amelyekből később a vásárlások születnek. A hirdetők katalógusokat küldenek ki ügyfeleiknek postai vagy elektronikus úton, és minden esetben ők szólnak először a vásárlóhoz. Ezt a folyamatot push-nak is nevezik. 
A webes felületeken szinte minden fordítva történik. A vásárlók érkeznek a hirdető, eladó oldalára, hogy információt találjanak, ez a „pull” folyamat. Itt mindig a vevő szól először az eladóhoz, akinek minden esetben válaszolnia, információt szolgáltatnia kell, hogy eladhasson. Nagyon fontos tehát az, hogy a vevőket meggyőzzük arról, jó helyen járnak, itt KELL vásárolniuk. 
 
 
 

Az értékesítés központú weboldal

A weboldalad felépítése is nagyon fontos. Van egy ügyfelem, aki készítetett egy weboldalt, még mielőtt találkoztunk volna. Az oldalra érkezve azt sem tudod, ez a weboldal mivel foglalkozik. Ez egy katalógus, esetleg egy lexikon? Arra semmiképpen nem gondolsz, hogy egy webshop…. Pedig az. A közösségi médiából özönlenek a látogatók, de senki nem vásárol. Mi lehet ennek az oka? Egyrészt a rossz felépítés, a nem jól megírt link szövegek, a jól elrejtett tartalom. A másik a marketing szövegek hiánya. Az oldalt a termékekhez értő szakemberek tervezték, nem online marketingesek. Én sem állnék ki borkóstolót tartani, pedig a bor is olyan, mint a marketing, mindenki ért hozzá… Az első lépés tehát egy átgondolt és tapasztalatokon, kutatási adatokon alapuló weboldal felépítés. A következő az ütős marketing szövegek írása. Az utóbbiban próbálunk meg segíteni neked a következő 10 ponttal.
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1.3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 


 

A jó marketing szövegek titka

A következő gondolatokat szem előtt tartva te is jó marketing szövegeket írhatsz!
 
  1. A hirdetők minden esetben azon fáradoznak, hogy szerezhetnek vevőt maguknak. Az interneten a fő szempont viszont az, hogyan tartsák meg látogatóikat. Az online marketing szövegírás más alapokon nyugszik tehát, mint az offline. Ne alkalmazd tehát azokat a módszereket, amiket a teleshopban látsz, ez itt az Internet
  2. Általában 10 másodperced van meggyőzni a látogatóidat, hogy miért is látogassák meg weboldalad. A Microsoft egy kutatásából derül ki, hogy az oldalon eltöltött első tíz másodperc dönt el mindent. Minden oldalon legyen egy olyan szöveg, ami kihasználja ezt a 10 másodpercet és megfogja a látogatót. MINDEN OLDALON! Az emberek nagy többsége nem a főoldaladra érkezik be! 
  3. Minden oldallátogatás legnagyobb számú interakciója az olvasás, azonban egyre többen akarnak egyre kevesebbet olvasni a weboldalakon. Légy tehát tömör és érthető. 
  4. Meríts ötletet a tartalommarketingből és minél tömörebben próbálj meg információt közölni. A látogatók mindig valamilyen céllal érkeznek és nem szeretnek irreleváns információkon fennakadni.
  5. A jó szövegírás olyan, mint egy beszélgetés. Gondolj arra, hogy az olvasóid feltesznek egy kérdést, és amikor tartalmaidat írod, azokban próbálj meg erre a kérdésre válaszolni. Használj rövid mondatokat, és viselkedj emberként, ne cégként, ezáltal sokkal személyesebb hatást érsz el, ami közelebb áll az emberekhez.
  6. A látogatók azért érkeznek egy weboldalra, hogy megtudjanak egy bizonyos információt, választ kapjanak kérdéseikre. Gondold végig saját weboldal látogatási szokásaidat és írj olyan tartalmakat, amelyeket te is szívesen olvasnál.
  7. Az interneten egyszerre lehetsz informális és professzionális. Egy informális szöveg sem jelenti azt, hogy lebutítanád mondanivalódat, inkább egy olyan szöveg, amit könnyen megért bárki.
  8. Webes tartalmak írásakor használj egyszerű szavakat, aktív igéket és jelentőségteljes mellékneveket.
  9. Szövegírásnál mindig törekedj az egyszerűségre. Gondolj rá, hogy az oldalt elfoglalt, türelmetlen vagy éppen idős emberek olvassák, akiknek az egyszerűbb szövegek könnyebben emészthetők.
  10. Ha a látogatók nehezen találják meg a tartalmakat, információkat, amiért oldaladra érkeztek, nem sokat fognak időzni rajta, ezért érdemes könnyen áttekinthetővé tenned azt.
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék:
A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. Az online marketing tanácsadó válaszol.

A személyes márkaépítés négy kulcsfontosságú része

2017-07-24

A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. 

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017-07-19

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!