Keresés

Menü

Tartósan sok látogatót szeretnél honlapodra? Akkor ismerkedj megy a keresőoptimalizálás a SEO fogalmával!

Marketing Professzorok

Tartósan sok látogatót szeretnél honlapodra? Akkor ismerkedj meg a keresőoptimalizálás fogalmával!

2013.02.15.

Tartósan sok látogatót szeretnél honlapodra? Akkor ismerkedj megy a keresőoptimalizálás fogalmával!

Forrás: matebalazs.hu

Mi is az a keresőoptimalizálás? Miért fontos ez nekem? Hogyan kell csinálni? Mint sok témában, itt sincsenek teljes, jól bevált receptek, viszont a fő szabályok ismertek. Most felvázoljuk a SEO alapjait, hogy a későbbiekben könnyebben érthető legyen használatuk.


 

Miért jó nekem a keresőoptimalizálás?

Ha holnapot, webshopot, blogot vagy bármilyen online felületet szeretnénk indítatni, vagy már van ilyen oldalunk, mindenképp nagy forgalmat és látogatottságot szeretnénk elérni. A legfontosabb, hogy egy jól megszerkesztett, igényes oldalt építsünk, melyen látogatókat vonzó, releváns tartalmak szerepelnek. Hiába optimalizáljuk remekül oldalunkat, ha gyenge dizájn és szegényes tartalmak állnak mögötte. Első célunk oldalunk maximális kidolgozottsága legyen. Reklámozhatjuk az oldalt több helyen, kapcsolhatunk hozzá Facebook oldalt is, ám fontos, hogy azt mások keresők segítségével (pl.: Google, Yahoo, Bing, stb.) is megtalálják. Itt jön képbe a keresőoptimalizálás.
 
Oldalunk témájától függően valószínűleg több versenytársunk is akad. Tegyük fel, hogy egy gödöllői kávézót, de legalábbis annak honlapját üzemeltetjük. Ha valaki például rákeres a Google-n a „kávézó Gödöllő” szavakra, célunk, hogy a mi oldalunk minél előrébb legyen a találatok listájában. Fő cél persze az első hely, de legalább az első oldal, ugyanis felmérések szerint az emberek nagy része csak a találatok első oldalát nézi meg, ezért fontos számunkra, hogy oldalunk optimalizált legyen a keresőmotorok számára. 
 
A keresőoptimalizálással persze van munka, de ha egyszer elértél egy jó pozíciót, azt tartani már könnyebb, kevesebb munkával jár, mint pl. a közösségi média marketing és az onnan „betolt” látogatók, ezért mindenképpen érdemes vele megismerkedned
 
 

Hogyan is fogjak neki a keresőoptimalizáláshoz? 

A keresőoptimalizálásnak két útja van ezek az úgynevezett on-page és off-page módszerek, azaz az oldalon belül, a honlapon elvégzett keresőoptimalizálási munkák, valamint a honlaptól nem függő SEO feladatok. Ezeket megtanulhatjuk magunk is, de alkalmazhatunk erre külsős cégeket is, akár külön mindkettőre. Ha szeretnéd megtanulni a keresőoptimalizálás alapjait, gyere el  a "Honlapüzemeltetés hatékonyan, avagy hogyan legyen látogatott és eredményes honlapod" tanfolyamunkra, és tedd saját magad látogatottá honlapodat. 
 
 

De mik ezek a SEO eszközök valójában?

 

On-page keresőoptimalizálás

Minden, az oldalon lévő tartalom keresőkre való optimalizálása on-page módszernek számít. Ide tartozik minden tartalom az oldalon, annak használhatósága, belső linkek minősége, meta címek, meta leírások, a meta fejléc (H1 header), további alcímek, képeink szerkesztettsége, tagekkel való ellátása. Ezek a szavak elsőre ijesztően hathatnak, ám hamar megjegyezhetőek, és használatuk sem lehetetlen. Mindennek megvannak a maga szabályai, amelyeket célszerű észben tartani, de egy kis gyakorlattal hamar hozzászokhatunk használatukhoz. Szükségeltetik persze mindehhez egy megfelelő honlapmotor, egy CMS rendszer, mely mindezt kezelni tudja. Hogy hogyan tudsz szert tenni olyan CMS rendszerre, mely a keresőoptimalizálás feltételeinek is megfelel, szívesen adok tanácsot, vedd fel velem a kapcsolatot itt!
 
Ezek a honlapmotorok, CMS-ek lehetnek nyílt forráskódúak vagy zárt forráskódúak, hogy melyik mit tud, arról a „Nyílt forráskódú vagy zárt forráskódú tartalomkezelő rendszert (CMS) használjak honlapom létrehozásához? Valóban olyan jó a Joomla! és a Wordpress stb. a keresőoptimalizálás során? Az online marketing tanácsadó válaszol!” című cikkünkben részletesebben írtunk. 
 
 

Off-page keresőoptimalizálás

Ez a folyamat többek között a linképítést takarja. Minél több weboldalon található olyan link, amely a mi oldalunkra mutat, annál nagyobb az esélyünk a keresőoldalak elejére kerülni. Nem mindegy, hogy milyen oldalakon szerepelnek linkjeink, és itt is létezik pár jó és rossz módszer is, de ezeket sem nehéz elsajátítani.
Aki behatóbban szeretne megismerkedni a keresőoptimalizálás rejtelmeivel, olvassa el következő cikkünket, melybe kifejtjük a fentebb használt szakkifejezések jelentését, mit hogyan kell szerkesztenünk, és mik azok a módszerek, amik használata nem ajánlott.
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, SEO, keresőoptimalizálás
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!