Mi az az Instagram, és miért érdemes használni?

EN

Instagram



Az Instagram definíciója

Az Instagram egy közösségi kép- illetve videómegosztó alkalmazás, és a világ egyik legnagyobb közösségi hálózata is egyben, amely használata teljesen ingyenes. Az alkalmazás neve az angol „instant camera” (vagyis instant fényképezőgép) és „telegram” (távirat) szavak kombinációja.
 
Az Instagram hasonló elveken működik, mint a legtöbb közösségi platform – a felhasználók regisztrálhatnak rá, követhetnek más felhasználókat, láthatják azok bejegyzéseit a hírfolyamukban, és saját adatlapjuk van, amelyen saját tartalmaik (képek és videók) jelennek meg. Az Instagramon nincs lehetőség egyszerű szöveges bejegyzéseket írni – minden bejegyzés egy kép, vagy egy videó kell legyen, aminek a leírása tartalmazhat szöveget.
 
Az Instagram egy ízig-vérig mobilos alkalmazás/hálózat, és a kezdetektől fogva annak is készült. Ahhoz, hogy a felhasználók minden funkciót használhassanak, mindenképpen le kell tölteniük az alkalmazást Android vagy iOS készülékükre, a webes verzió ugyanis rendkívül korlátozott lehetőségeket kínál csupán.
 
Az Instagram annak köszönheti a népszerűségét, hogy egyszerűvé teszi a képek és videók rögzítését, megosztását, és megtekintését, kényelmesen, egy mobilkészülékről.
 

Az Instagram története

Az Instagram 2010 október 6-án jelent meg, és azonnal gyors növekedésbe kezdett. 2010-ben összesen egymillió felhasználót sikerült bevonzania, egy évvel később pedig már ennek a tízszeresével büszkélkedett.
 
Ahogy az Instagram lavinaként növekedett, a Facebook is felfigyelt a platformban rejlő lehetőségekre, és 2012 áprilisában egymilliárd dollárért meg is vásárolta azt. Rövidesen ez után a felhasználók számra még intenzívebb emelkedésbe kezdett: a platform felhasználóbázisa hamarosan 80 millióra növekedett. 2014 elejére pedig már havonta 150 millióan voltak aktívan az Instagramon.
 
A gyors növekedés többek között annak is volt köszönhető, hogy a Facebook számos új funkcióval bővítette a platformot. A korábbi 1:1 képarány helyett már álló és fekvő képeket is fel lehetett tölteni a platformra, megjelentek a történetek, és 2018-ban beindult az IGTV is, az Instagram hosszabb, (legfeljebb egy órás), kifejezetten telefonra szánt videókra kiélezett platformja is.
 
2018 júniusában az Instagram elérte az egymilliárd felhasználós mérföldkövet, és azóta is megállás nélkül csak gyarapszik, illetve új funkciókkal bővül.
 

Az Instagram szerepe a digitális marketingben

Miután bekebelezte az Instagramot, a Facebook 2013-ban a népszerű képes alkalmazásra is kiterjesztette óriási hirdetéshálózatát, egy teljesen új hirdetési felületet kínálva ezzel a világ marketingeseinek és márkáinak.
 
Az Instagram azóta rengeteget olyan funkcióval bővült, amely tovább bővítette a kereskedők lehetőségét a platformon. Megjelentek például a már említett történetek (és az abban elhelyezhető hirdetések), a felhasználók nagy kedvencei, illetve már közvetlenül az Instagramról is lehet termékeket vásárolni.
 
Az Instagram marketing külön ágazattá nőtte ki magát, és igen nagy témakörré vált. Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy hogyan használhatod az Instagramot marketingre, akkor az alábbi cikkeket ajánljuk figyelmedbe ha:



Gyakori kérdések


Mi az az Instagram?


Érdemes az Instagramon hirdetni?


SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!