Keresés

Menü

lyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire,


Facebook felhasználási alapok – mit hogyan kell csinálni? Segítünk!

2013.04.10.

lyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire,

Forrás: matebalazs.hu

 

Mi, akiknek munkájuk a Facebook, naponta 1.250.000 emberrrel tartjuk oldalainkon keresztül a kapcsolatot, evidensnek veszünk dolgokat, de sok kérdést kapunk, mit és hogyan kell csinálni az alapoknál.  Ilyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire, vagy hogyan használjam a Facebook chatet. A következők tippekben megoldást kínálunk pár általánosabb kérdésre, és tanácsokat teszünk a Facebook egyszerűbb és hatásosabb használatára.
 

 

Facebook használati tipp #1: Fotók méretei

A két legfontosabb képünk a borítókép és profilképünk, melyek megfelelő méretével emelhetjük idővonalunk színvonalát.
 
Profilképünknek egy legalább 180x180 pixeles képet válasszunk. Ez idővonal nézetben 160x160-as méretben jelentkezik, de ennél kisebbet nem érdemes használni, ha megfelelő összképet szeretnénk.
 
A borítókép megjelenése 851x315ös méretben jelenik meg az idővonalon. Ennél használhatunk magasabb és szélesebb képeket, de kisebbet itt se alkalmazzunk, mert az szét lesz húzva így. Szélesebb kép esetén nincs gond, mert azt 851 pixel szélességre kicsinyíti, tehát minőségileg nem romlik a kép, csak ha annál kisebb fotóról van szó.
 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 

Facebook használati tipp #2: Bejegyzések

Egyik ismerősöm pár napja megkérdezte, hogyan írhat egyik közös ismerősünk idővonalára születésnapja alkalmából. Lehet, a kérdés téged meglep, de akadnak olyanok, akik még nem csináltak hasonlót. Csak kattintsunk ismerősünk profiljára, ahol a névjegye alatt szöveges bejegyzést tehetünk közzé profilján, vagy akár képet is tölthetünk fel.
 
Hasonló eset történt, amikor egy másik ismerősöm azt kérdezte, hogyan osztottam meg egy linket. Erre is van egyszerű módszer, ha az adott weboldal nem rendelkezik Facebook megosztás gombbal. Másoljuk le az oldal URL címét (pl.: www.matebalazs.hu) majd azt illesszük be állapotfrissítésünkbe. Pár másodperc alatt a Facebook felismeri a linket és a bejegyzésben külön ablakban megjeleníti kis képét, webcímét és rövid leírását. Esetenként a képet is megválaszthatjuk, de akkor le is tilthatjuk annak megjelenését. Miután megjelent a link tartalma, az URL címet akár ki is törölhetjük - ugyanis bonyolult cím esetén az ronthatja a bejegyzés külsejét -, és helyére valamilyen szöveget is írhatunk.
 
Link megosztása Facebookon
 

Facebook használati tipp #3: Ismerősök bejelölése egy bejegyzésben

Gyakori kérdés az is, hogy egy bejegyzésen belül hogyan címezhetünk meg több személyt is, úgy, hogy a nevére kattintani lehessen, és ő is értesítést kapjon erről. Bármilyen szöveg írása esetén lehetőségünk van ott ismerőseinket megjelölni, egyszerűen csak írjunk egy ’@’-ot, ami mögé kezdjük el begépelni ismerősünk nevét, a Facebook erre felajánlja a lehetőségeket, majd válasszuk ki azt, akire gondoltunk. Ha így teszünk, és közzétesszük a kommentet, bejegyzést, akkor bejelölt ismerősünk értesítést fog kapni a jelölésről. A neveket le is rövidíthetjük a kereszt- vagy vezetéknév kitörlésével. Így nem csak személyeket, oldalakat is megjelölhetek illetve belinkelhetek egy bejegyzésben. 
 
Megjelölés Facebook bejegyzésben
 

 

Facebook használati tipp #4: Ismerősök a chaten

Egyeseknek az sem teljesen egyértelmű, hogy ismerőseik chaten mi alapján jelennek meg két csoportban. Legfelül azok az online ismerősök láthatóak, akikkel a legtöbbet beszélünk, vagy a ’Közeli barátok’ csoportban vannak. Ilyen esetben akkor is megjelenthetnek a felső listában, ha nem elérhetők a chaten. Az alsó, ’Több ismerős’ részen pedig minden más, online ismerősünk látható. Általában ők azért vannak alul, mert a fenti listában olyanok vannak, akikkel többet beszélünk, vagy mert velük még eddig nem chateltünk.
 

Facebook használati tipp #5: Feliratkozás

A ’Subscribe’, vagyis feliratkozás lehetőség azt jelenti, hogy olyan ember profilját tudjuk követni, aki nem ismerősünk. Az opció engedélyezése saját profilunkon is lehetséges. Ezt a beállításokon belül a ’Követők’ részen tudjuk bekapcsolni. Amennyiben ezt a lehetőséget bekapcsoljuk, nyilvános bejegyzéseinkről a feliratkozók is értesülnek, nem csak barátaink.
 
Mit jelent a követés a Facebookon?
Ez a funkció azoknak lehet hasznos, akik hasonló érdeklődési körű emberekre kíváncsiak, vagy érdeklődnek egy celeb vagy egy szakember posztjai iránt. Például jelen cikk íróinak frissítéseire is feliratkozhatsz itt! Ha te is szeretnél feliratkozókat, engedélyezd ezt az opciót, ezzel nem látják személyes adataidat, és azt oszthatunk meg velük, amit szeretnénk.
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Bemutatjuk 2017 marketing újdonságait!

Marketing-trendek 2017-ben

2016-12-01

Vészesen közeledik az év vége, vagyis szorgosan azon kell már munkálkodnunk, hogy a 2017 első felének marketingstratégiáját alaposan kidolgozzuk az általunk képviselt cégeknél. Azonban ahhoz, hogy ezt kellő...

Vásárlás az instagramon

Újdonság az Instagramon! Hamarosan elérhető a vásárlási funkció

2016-11-30

Az Instagram elkezdett egy olyan funkciót tesztelni, ami lehetővé teszi a jövőben felhasználóknak a vásárlást az alkalmazáson belül. Kreatív marketingeseknek lehetőségük lesz a képeken a márkák termékeit...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok