Keresés

Menü

Ezért fontos megfelelő háttérzenét választani reklámunkhoz

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

A zene szerepe a marketingben és reklámokban

2017.02.12.

Ezért fontos megfelelő háttérzenét választani reklámunkhoz

A megfelelően kiválasztott háttérzenék bizonyítottan segítik a reklámozott termékek és szolgáltatások népszerűbbé válását – az alábbiakban láthatjuk, hogyan.


Amennyiben termékeinket vagy szolgáltatásainkat szeretnénk népszerűsíteni mozgóképes reklám formájában, elengedhetetlen, hogy megfelelő háttérzenét is találjunk erre a célra.

 

Az Észak-Carolina Állami Egyetem kutatói tanulmányukban kimutatták, hogy a különböző dalok miképpen segítenek érzelmi kötődést létrehozni a célközönség tagjai és a hirdetés tárgya között. 1960 és 2009 között megvizsgálták a legnépszerűbb dalokat és egyértelmű összefüggést találtak a dalszövegek érzelmi üzenete és a reklámok népszerűsége között.

 

Hogyan segítik reklámunk terjedését?

A szakirodalom szerint egy helyesen kiválasztott reklámzene segít a figyelemfelkeltésben, általa a reklám jobban kitűnik a többi közül, többen nézik azt végig és egyszerűbb megérteni az üzenetét is. Ezen felül fokozza az élvezeti és érzelmi választ az agyban.

 

A hirdetés továbbá emlékezetesebbé, könnyebben felidézhetővé válik, és jó hangulatot ébreszt a nézőkben.

 

Kulcsfontosságú az is, hogy a klasszikus kondicionálás pozitív érzelmi köteléket alakítson ki a potenciális vásárlókban a reklámozott termékeink vagy szolgáltatásaink és a választott zeneszám között. Evolúciós okokból az agy az érzelmi üzeneteket sokkal mélyebben és szilárdabban építi bele emlékeinkbe. Ezért egy kedvelt zenei részlethez kötődő emlék akár érzelmi jellegűként is elraktározódhat az agyban.

 

Nem elhanyagolandó szempont az sem, hogy az emberek egy beszélgetés során jobb eséllyel említik meg az olyan reklámokat, amelyeknek emlékezetes, figyelemfelkeltő zenéjük van.

 

Fontos tehát, hogy olyan dalt vagy háttérzenét válasszunk hirdetésünkhez, amely kapcsolódik a népszerűsíteni kívánt termékhez vagy szolgáltatáshoz!

Szerző: Mocsonoky Csaba

címkék: Marketing stratégia, Online marketing
Hatékony email marketing néhány lépésben éttermeknek

Az email marketing alapjai éttermeknek

2018-04-17

Nem hiszel a hírlevélben, igaz? Azt gondolod, az email marketing kihalt a közösségi média marketing miatt? Sosem voltak jó tapasztalataid a hírlevél küldéssel kapcsolatban? Azt hiszed, a Facebook vagy az Instagram jobb...

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

2018-04-07

Már csak néhány hét van hátra a GDPR (az új európai általános adatvédelmi rendelet) életbe lépéséig. Az új szabályozás többek között az adatvédelmi nyilatkozat átalakítását is megköveteli, amit érdemes...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!