Youtube marketing. Mire is jó, hogyan kezdj neki!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Youtube marketing. Mire is jó, hogyan kezdj neki!?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Youtube marketing. Mire is jó, hogyan kezdj neki!?


2013/07/10
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó
A közösségi média rengeteg platformját használhatjuk kommunikációra, legyen az személyes vagy vállalati kommunikáció. Az emberek szeretnek videókat nézegetni, még az is, aki egyébként már nem néz TV-t, csak az Internetet használja (sok ilyen van). A videódban színesen, érdekesen, viccesen elmondhatsz magadról, cégedről, termékedről rengeteg mindent, ha valóban ütős lesz, még híressé is válhatsz…  A YouTube, mint közösségi médium és mint a legismertebb videomegosztó nagyszerű lehetőségeket nyújt ilyen téren is, hiszen az oldal már rég nem csak zenehallgatásra és cuki gyerekek nézegetésére használható. Azonban mielőtt bárki kommunikációba kezdene a YouTube-on, érdemes pár kérdést feltennie magának.
 
Youtube marketing. Mire is jó, hogyan kezdj neki!

Döntsd el, mik a céljaid a Youtube marketingeddel!

Az előzetes célkitűzések nagyon fontosak, ezért minden esetben ezzel kezdj. Mit szeretnél elérni a kommunikációs folyamattal? Látogatottságot szeretnél weboldaladnak? Növelni szeretnéd a bevételeidet? Szeretnéd felhívni valamire az emberek figyelmét? Valamilyen reakciót akarsz kiváltani belőlük? Társalgásra vagy vitára szeretnéd ösztönözni őket? A videó segít elérni a céljaidat? Vagy csak egyszerűen be szeretnél mutatni egy terméket vagy szolgáltatást? Ha tudsz válaszolni ezekre a kérdésekre, máris közelebb kerülsz a sikerhez.
 

Válaszd meg közönségedet

 
Mindenképp fontos meghatároznod, hogy kiknek szeretnél kommunikálni, és az alapján megválasztanod a kommunikáció hangnemét.
 
A 18 éven aluli magyar lakosság több mint fele használja a YouTube-ot nap mint nap, azonban az idősebb, 19-35 és 36 éven felülieknek csak a 28% és 12%-a nézi napi szinten az oldalt. Érdemes ilyen szempontok alapján behatárolni a célközönséget, így egyszerűbb feladat lesz annak megállapítása, hogy mit kommunikálsz feléjük.
 

Szeretnéd hosszú ideig fenntartani a közönséged érdeklődését?

A YouTube-ot egyszeri alkalommal szeretnéd használni, vagy esetleg egy hosszabb kampány része lenne? Lesz a videónak folytatása? Miről szól majd? Nem feltétlenül kötelező folyamatosan videókat feltöltened, szériában gondolkodni, habár egy jó széria felfuttathat egy YouTube csatornát.
 
Azonban a filmkészítés kapcsán is felmerülhet pár kérdés.
  • Van-e hozzá elegendő felszerelésed/kelléked?
  • Van-e hozzá megfelelő tőkéd?
  • Saját magad készítnéd el videóidat vagy mást bíznál meg vele?
 
Amennyiben magad készíted a videókat rendszeresen, a beléjük fektetett tőke akár vissza is térülhet.
 

Miben méred a Youtube marketing sikerét?

Fontos megemlíteni, hogy nem minden a nézettség, így nem mérheted a sikert ez alapján. Persze fontos szám a megnézések száma, mivel ebből láthatod, hogy hány embert értél el vele. Azonban sajnos azt nem mutatják, hogy a nézők megértették-e az üzenetét, valamilyen cselekvésre (vásárlásra) késztette őket.
Mindenképp találj egy módszert annak kiderítésére, hogy mennyire volt hasznos a videód. Ilyen lehet például a leírásban vagy a videóban elhelyezett link, amellyel mérheted weboldalad, webáruházad látogatottságát.
 

Megfelelő rendezési/operatőri/vágói tapasztalattal rendelkezel?

Ha már a YouTubeon kommunikálsz, a videónak igényesnek és egyedinek kell lennie, amihez saját készítésű videó esetén kellő tapasztalattal kell rendelkezned. Legyen izgalmas, figyelemfelkeltő, különben videód a feledésbe merül. Amennyiben nem rendelkezel kellő szakmai tapasztalattal ezen a téren, viszonylag kedvező áron lehet már egy-egy videó leforgatásához fél-profi csapatokat fogadni, akik elegendően jó minőséget készítenek neked internetes videó szinten. 
 

Hogyan fogod kezelni a kommenteket?

Bármilyen videó esetében kaphatsz negatív kommenteket is, nem csak pozitív hangvételűeket, ezért készen kell állnod ezekre is. Bár le is tilthatod a megjegyzéseket, nem tanácsos, ugyanis a nézőtől megvonnod az interakció lehetőségét, ami a közösségi felületek egyik leghasznosabb funkciója, viszont ha engedélyezed a kommenteket, foglalkoznod kell velük. Visszajelzésként használhatod őket következő videóid fejlesztéséhez, és fenntarthatod vele a videó körüli kommunikációt, amivel feliratkozókat is szerezhetsz csatornádra.
 
A negatív kommentekkel a következőket teheted:
  • Nem csinálsz semmit.
  • Ügyvédeket állítasz az ügyre.
  • Pénzzel oldod meg.
  • Kritikusokat hívsz, akik segítenek kezelni a helyzetet.
  • Leállítod a kommentelőt (törlöd a kommentet, tiltod), mielőtt elfajul a helyzet.
  • Pozitív kommentekkel elveszed az élét a negatív kommenteknek. 
 

Engedélyezed-e a videó beágyazását?

Ez sem tűnhet nehéz döntésnek, azonban mi történik, ha olyan oldalon jelenik meg a videód, ami rossz fényt vet rá? Ebben különbözhet sokak véleménye, hisz a negatív reklám is reklám, és végső soron csak többen látják majd a videót, így ezt magadnak kell eldöntened.
 

Engedélyezed-e videódat mobil eszközökön?

A mobil platformok egyre szélesebb skálájával egyre többen használják telefonjaikat és tabletjeiket internetezésre, videók nézésére. Sokan nem szeretik elérhetővé tenni tartalmaikat mobileszközön, mert így elvész annak az esszenciája, vagy nagy képernyőn sokkal élvezhetőbbnek tartják.
Az eszközök fejlődésével egyre többen fognak mobil platformokon filmet nézni, így nem érdemes letiltani ott a videókat.
 
Ezeket a kérdéseket talán már fel is tetted magadnak, de ezek csak a YouTube kommunikáció kezdetének legalapvetőbb gondolatai.
 
Mint minden platformot, a YouTube-ot sem szabad elhatárolni a többi kommunikációs csatornádtól, így valamilyen kapcsolatot fent kell tartanod köztük. Ha kihagyod, gyakorlatilag felesleges is működtetned, hiszen a témától függően előfordulhat, hogy rá sem találnak. Videódat oszd meg a Facebookon, és persze, fontos, hogy keresőoptimalizáltan helyezd fel. Természetes, hogy amennyiben van weboldaladon video boksz, ott jelenjenek meg ezek a videók.
 

Ha cikkünk ellenére mégsem tudod, hogyan fogj bele Youtube kampányodba, keress minket, mi segítünk egy valóban kreatív videó kampány elkészítésében!  Kapcsolatfelvételhez kattints ide

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Értékesítési levél és értékesítési oldal

Az értékesítési levél általában az online értékesítési folyamat legfontosabb része. Az...

404 hibakód

 A 404-es, vagy Nem Található automatikus hibaüzenet azt jelzi, hogy a kliens fel tudta...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás?   A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Lehetőség

Mit is jelent a lehetőség? Minden vállalat számára más...

Beszorított videó

A squeeze, azaz beszorított videók azok a videók, amik a leadfogó oldalakon jelennek meg. Ezek a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.