notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás


2014/06/23
Máté Balázs, marketing tanácsadó

A videók hasznos marketing anyagok, sokan szeretnek filmeket nézegetni, még ha az amatőr és saját készítésű is. Ha elkészítetted saját videódat, már csak az kell hozzá, hogy minél több emberhez eljusson: keresőoptimalizálnod kell a YouTube keresőjére. Elmondjuk, mit kell tenned! 

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás
Videókat készíthetsz képek összevágásából zenei kísérettel is, esetleg egy-egy rövid filmrészlet bevágásával. Nem kellenek manapság már profi filmstúdiók ahhoz, hogy egy pár perces rövidfilmet hangulatosan összevágjunk és ezzel pozitívan mutassuk be cégedet, termékeidet szolgáltatásaidat. Az persze elengedhetetlen, hogy a videót sok emberhez eljuttasd. Ehhez nem elég, ha egyszerűen fellövöd a videót a YouTubera, optimalizálni se árt, hiszen így találnak rá, így lesz több látogatód, feliratkozód, nagyobb nézettséged. A következőkben a Youtube keresőjének optimalizáláshoz  adunk pár tippet!
 

Miért fontos a YouTube keresője?

Percenként több mint 100 órányi videó kerül fel a YouTubera, ami naponta 30 millió látogatót vonz. Ha videót keresel valamilyen témában, először biztosan itt keresed. Amellett, hogy a YT a legnagyobb videómegosztó, a második legnagyobb keresőmotorral is rendelkezik (mivel a Google tulajdonában áll). Ha lehengerlően jó videós tartalmakat tudsz előállítani és sok nézőt magad mellé állítani, a keresési eredmények élére kerülhetsz…de nem lesz könnyű dolgod, hiszen vetélytárs akad szép számmal.
 

A minőségi videók nagyobb nézettséget és kattintást hoznak

Pihengetünk?
Ugyanúgy, mint egy Google keresés során, a YT nézők is azokra a találatokra kattantanak leginkább, amelyek az eredmények között első helyen szerepelnek. Az oldal algoritmusa ezt a nézettség, a kommentek és a pozitív értékelések alapján határozza meg. Emellett azokat is figyelembe veszi, hogy hány feliratkozója van csatornádnak, mennyien adták kedvenceikhez az adott videót vagy azt, hogy hányszor ágyazták be valamelyik weboldalon.
Ennek eléréséhez nem elég a jó videós tartalom, de a SEO is lényeges: mi a videó címe, milyenek a kulcsszavak, a leírás és a tagek.
 

1 – Erős kulcsszavak

Ha már kicsit is járatos vagy a SEO terén, tudhatod, mennyire is fontosak a megfelelően megválasztott kulcsszavak. Ha jól választod meg őket, bekerülhetsz az első 5 oldal találatai közé (itt egy kicsit tovább merészkednek az emberek, mint a Google találatai között).
Bár a YT sok dologra képes, a videóból nem tud kulcsszavakat vadászni (még!), ezért ezeket neked kell megadnod. Ha bajban lennél, használhatod a YT Keyword Tool nevű kulcsszó ajánlóját, amivel találhatsz olyan kifejezéseket, amelyeknek kevés versenytársa van.
Ha megvannak a megfelelő kulcsszavak, helyezd el őket a videó címében, leírásában és a tagekben is. Fő szabály, hogy nagyjából 10 taget használj, amelyek megjelölik a videó kategóriáját, tartalmának stílusát, típusát, a felvétel helyszínét és a szereplők neveit.
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 

2 – Kulcsszavak a YouTube videó címében

A videó címe nyilvánvalóan leíró jellegűnek kell lennie, amiből a néző megtudhatja, mire is számíthat. Egy ilyen címet adni azonban néha nehezebbnek tűnhet kitalálni, mint amilyennek tűnik. Túl hosszú a cím? Az emberek nem olvassák el. Túl rövid? Nem lehet megtudni belőle, miről is szól a videó.
Egy jó cím átlagosan 120 karakterből áll. Ebből megtudható, miről is szól a videó, jó figyelemfelkeltésre, de nem néznek át rajta az emberek.
Adj valamilyen sejtető címet, ami sugallja a tartalmat, mégsem mondja el a sztorit épp ezért kíváncsivá teszi a nézőt. Próbáld meg a kulcsszavakat a cím elejére összpontosítani, főleg ha valamilyen sorozatot csinálsz (Egészséges receptek zöldségekből, Egészséges receptek cukor nélkül, stb.).
 

3 – A videó optimalizált leírása

A videó leírásába is próbáld meg elhelyezni a kulcsszavakat. Ne erőltesd, nem kell mindenáron telezsúfolnod kulcsszavakkal, csak természetesen. Ha túl sok kulcsszót zsúfolsz bele a leírásba, az rosszat is tehet (kulcsszú spammelés) és valószínűleg nem éred el vele a célodat se.
A leírásban mindenképp add meg weboldalad, blogod, Facebook oldalad címét is (ezek is linknek számítanak, amik segítenek a SEO-ban).
A leírás külső hivatkozásokban csak a harmadik sorig látható, így a linkeket mindenképp a szöveg elejére összpontosítsd.
 

4 – Egyedi thumbnail

A videód thumbnailje az egyik legfontosabb dolog, ez a videó arca, az első dolog, ami nagy benyomást tehet a leendő nézőre. A saját készítésű képek mindig jobb helyet kapnak a keresés során, mint a videóból automatikusan kivágott képek. 
Érdemes megtanulni egy kicsit a képszerkesztés rejtelmeit, hogy a lehető legjobb eredményt érd el. Ha saját magad készíted a képeket, figyelj rá, hogy 1280x720-as felbontást használj 16:9-es képaránnyal.
 

5 -  Látogatottság növelése és a közösségi média marketing

Mivel a látogatottság, a kedvelések is számítanak a rangsorolásban, jól jön, ha erős a közösségi média jelenléted. Megosztások a Facebookon vagy a Google+ oldaladon látogatókat küldenek a YouTubera, akik jó esetben kedvelik majd a videódat, így nő a népszerűsége. A Google+-ról +1-eket is kaphatsz, melyek nagyon fontosak lehetnek. Gondolkodj tehát a YouTube esetében is komplex marketing stratégiában, ne külön használd az eszközöket! Ahogy a közösségi média marketing sem állja meg a helyét jó weboldal nélkül, úgy a keresőoptimalizálásnak is szüksége van a közösségi médiumokra! A hatékony marketing stratégia összeállításunkról érdemes elolvasni cikkünket ide kattintva! 
 
Ha ezeket a tanácsokat megfogadod és melléjük kiváló minőségű videós tartalmakat töltesz fel YT csatornádra, biztosan jó helyet érsz el a találatok között, több nézőt, feliratkozót és látogatottságot szerzel csatornádnak és weboldaladnak egyaránt.
 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Internet marketing

Bármilyen módszer, amellyel az internetet használókat elérheted – SEM, SEO, stb.   A...

Visszatérítés

A visszatérítés azt jelenti, hogy egy vásárló...

Pók

A keresőmotorok pókjai végzik a weboldalak és minden összekapcsolt aloldal átvizsgálását....

BTL

Mi az a BTL marketing kommunikáció, mit jelent, mikor használjuk?  Az angol Below The...

PageRank

A Page Rank fogalma   A Page Rank a Google meghatározása szerint egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.