4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > 4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás


2014/06/23
Máté Balázs, marketing tanácsadó

A videók hasznos marketing anyagok, sokan szeretnek filmeket nézegetni, még ha az amatőr és saját készítésű is. Ha elkészítetted saját videódat, már csak az kell hozzá, hogy minél több emberhez eljusson: keresőoptimalizálnod kell a YouTube keresőjére. Elmondjuk, mit kell tenned! 

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás
Videókat készíthetsz képek összevágásából zenei kísérettel is, esetleg egy-egy rövid filmrészlet bevágásával. Nem kellenek manapság már profi filmstúdiók ahhoz, hogy egy pár perces rövidfilmet hangulatosan összevágjunk és ezzel pozitívan mutassuk be cégedet, termékeidet szolgáltatásaidat. Az persze elengedhetetlen, hogy a videót sok emberhez eljuttasd. Ehhez nem elég, ha egyszerűen fellövöd a videót a YouTubera, optimalizálni se árt, hiszen így találnak rá, így lesz több látogatód, feliratkozód, nagyobb nézettséged. A következőkben a Youtube keresőjének optimalizáláshoz  adunk pár tippet!
 Marketing konzultáció és audit>

Miért fontos a YouTube keresője?

Percenként több mint 100 órányi videó kerül fel a YouTubera, ami naponta 30 millió látogatót vonz. Ha videót keresel valamilyen témában, először biztosan itt keresed. Amellett, hogy a YT a legnagyobb videómegosztó, a második legnagyobb keresőmotorral is rendelkezik (mivel a Google tulajdonában áll). Ha lehengerlően jó videós tartalmakat tudsz előállítani és sok nézőt magad mellé állítani, a keresési eredmények élére kerülhetsz…de nem lesz könnyű dolgod, hiszen vetélytárs akad szép számmal.
 
>

A minőségi videók nagyobb nézettséget és kattintást hoznak

Ugyanúgy, mint egy Google keresés során, a YT nézők is azokra a találatokra kattantanak leginkább, amelyek az eredmények között első helyen szerepelnek. Az oldal algoritmusa ezt a nézettség, a kommentek és a pozitív értékelések alapján határozza meg. Emellett azokat is figyelembe veszi, hogy hány feliratkozója van csatornádnak, mennyien adták kedvenceikhez az adott videót vagy azt, hogy hányszor ágyazták be valamelyik weboldalon.
Ennek eléréséhez nem elég a jó videós tartalom, de a SEO is lényeges: mi a videó címe, milyenek a kulcsszavak, a leírás és a tagek.
 

1 – Erős kulcsszavak

Ha már kicsit is járatos vagy a SEO terén, tudhatod, mennyire is fontosak a megfelelően megválasztott kulcsszavak. Ha jól választod meg őket, bekerülhetsz az első 5 oldal találatai közé (itt egy kicsit tovább merészkednek az emberek, mint a Google találatai között).
Bár a YT sok dologra képes, a videóból nem tud kulcsszavakat vadászni (még!), ezért ezeket neked kell megadnod. Ha bajban lennél, használhatod a YT Keyword Tool nevű kulcsszó ajánlóját, amivel találhatsz olyan kifejezéseket, amelyeknek kevés versenytársa van.
Ha megvannak a megfelelő kulcsszavak, helyezd el őket a videó címében, leírásában és a tagekben is. Fő szabály, hogy nagyjából 10 taget használj, amelyek megjelölik a videó kategóriáját, tartalmának stílusát, típusát, a felvétel helyszínét és a szereplők neveit.
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 

2 – Kulcsszavak a YouTube videó címében

A videó címe nyilvánvalóan leíró jellegűnek kell lennie, amiből a néző megtudhatja, mire is számíthat. Egy ilyen címet adni azonban néha nehezebbnek tűnhet kitalálni, mint amilyennek tűnik. Túl hosszú a cím? Az emberek nem olvassák el. Túl rövid? Nem lehet megtudni belőle, miről is szól a videó.
Egy jó cím átlagosan 120 karakterből áll. Ebből megtudható, miről is szól a videó, jó figyelemfelkeltésre, de nem néznek át rajta az emberek.
Adj valamilyen sejtető címet, ami sugallja a tartalmat, mégsem mondja el a sztorit épp ezért kíváncsivá teszi a nézőt. Próbáld meg a kulcsszavakat a cím elejére összpontosítani, főleg ha valamilyen sorozatot csinálsz (Egészséges receptek zöldségekből, Egészséges receptek cukor nélkül, stb.).
 

3 – A videó optimalizált leírása

A videó leírásába is próbáld meg elhelyezni a kulcsszavakat. Ne erőltesd, nem kell mindenáron telezsúfolnod kulcsszavakkal, csak természetesen. Ha túl sok kulcsszót zsúfolsz bele a leírásba, az rosszat is tehet (kulcsszú spammelés) és valószínűleg nem éred el vele a célodat se.
A leírásban mindenképp add meg weboldalad, blogod, Facebook oldalad címét is (ezek is linknek számítanak, amik segítenek a SEO-ban).
A leírás külső hivatkozásokban csak a harmadik sorig látható, így a linkeket mindenképp a szöveg elejére összpontosítsd.
 

4 – Egyedi thumbnail

A videód thumbnailje az egyik legfontosabb dolog, ez a videó arca, az első dolog, ami nagy benyomást tehet a leendő nézőre. A saját készítésű képek mindig jobb helyet kapnak a keresés során, mint a videóból automatikusan kivágott képek. 
Érdemes megtanulni egy kicsit a képszerkesztés rejtelmeit, hogy a lehető legjobb eredményt érd el. Ha saját magad készíted a képeket, figyelj rá, hogy 1280x720-as felbontást használj 16:9-es képaránnyal.
 

5 -  Látogatottság növelése és a közösségi média marketing

Mivel a látogatottság, a kedvelések is számítanak a rangsorolásban, jól jön, ha erős a közösségi média jelenléted. Megosztások a Facebookon vagy a Google+ oldaladon látogatókat küldenek a YouTubera, akik jó esetben kedvelik majd a videódat, így nő a népszerűsége. A Google+-ról +1-eket is kaphatsz, melyek nagyon fontosak lehetnek. Gondolkodj tehát a YouTube esetében is komplex marketing stratégiában, ne külön használd az eszközöket! Ahogy a közösségi média marketing sem állja meg a helyét jó weboldal nélkül, úgy a keresőoptimalizálásnak is szüksége van a közösségi médiumokra! A hatékony marketing stratégia összeállításunkról érdemes elolvasni cikkünket ide kattintva! 
 
Ha ezeket a tanácsokat megfogadod és melléjük kiváló minőségű videós tartalmakat töltesz fel YT csatornádra, biztosan jó helyet érsz el a találatok között, több nézőt, feliratkozót és látogatottságot szerzel csatornádnak és weboldaladnak egyaránt.
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Napi elosztás (Day Parting)

Tömören a napi elosztásról A napi elosztás lényege, hogy a...

Facebook Újracélzás

A Facebook újracélzás lehetővé teszi, hogy a weboldaladat korábban meglátogató...

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

Kulcsszó címke

Olyan HTML címkék, amik definiálják a weboldalakon használt...

Főcím

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.