15 ok, amiért NEM érdemes WordPresst használni a honlapkészítés során

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 15 ok, amiért NEM érdemes WordPresst használni

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

15 ok, amiért NEM érdemes WordPresst használni


2019/04/03
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

15 nyomós ellenérv, melynek elolvasása után biztosan te is lemondasz arról, hogy valaha WordPress alapú honlapot használj!

 15 ok, amiért NEM érdemes WordPresst használni a honlapkészítés során

Bizonyára te magad is hallottál már a híres WordPressről „honlapmotorról”, CMS rendszerről, amit webhelyek százezrei, milliói használnak világszerte. Az eredetileg blogplatformként működő WordPress mára a világ legnépszerűbb CMS-évé (adatkezelő rendszer) nőtte ki magát azonban mi mégsem használjuk sem saját webhelyeink, sem ügyfeleink webhelyei mögött. Volt már rá precedens, nem is egyszer, hogy visszamondtam, egy egyébként érdekes, és jól fizető tanácsadási munkát, mert az ügyfél nem volt hajlandó, csak WordPress sablonokkal dolgozni. Hatalmas kockázat, és soha nem tökéletes eredmény egy ilyen munkának a terhe. Csak azért, mert valami népszerű, még nem feltétlenül jó is, és az alábbiakban számos pontban fejtjük ki, hogy miért ez a helyzet a WordPress esetében is!

 

1. A WordPress nem kifejezetten biztonságos

A WordPress webhelyeken több száz, vagy akár több ezer biztonsági rés lehet, amelyeken keresztül a hackerek és egyéb rosszindulatú támadók könnyedén hozzáférhetnek online tulajdonodhoz és tönkretehetik azt. Sajnos egy WordPress webhelyet nagyon egyszerű „feltörni”, és egy támadás akár több évnyi munkádat is semmissé teheti.

 

Külön probléma, hogy nem is biztos, hogy észrevennéd, hogy webhelyedet támadás érte – ez a WP egyik legsúlyosabb biztonsági hátránya. Ha csak nem vagy WordPress szakértő, akkor egy ilyen szakértőre lesz szükséged, hogy megállapítsa a problémát, és elvégezze azokat a biztonsági óvintézkedéseket, amelyek megakadályozzák, hogy a jövőben hasonló esetek történjenek (remélhetőleg).

 

2. A WordPress mágnesként vonzza a spamet

Marketing konzultáció és audit

Ha nem ma jársz először az interneten, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy a spam rengeteg fejfájást tud okozni a webmestereknek. Mivel a WordPress első sorban egy blogmotor, a hozzászólás-részlegek könnyű célpontok a szemetet terjesztő felhasználók és robotok számára. A megoldás? Saját kezűleg kell törölnöd ezeket a hozzászólásokat, esetleg felbérelni valakit moderátornak, vagy komplikált plugineket használni, hogy legalább néhányat kivédj közülük.

 

3. A pluginek rengeteg problémát hoznak magukkal

Miután feltelepítetted WordPress webhelyedet, úgynevezett pluginek (beépülő modulok) tucatjait kell beszerezned hozzá, hogy nagyjából úgy működjön, ahogyan azt elképzelted. A WordPressel kapcsolatban gyakran felmerül az az érv, hogy ezek a pluginek végtelen testreszabhatóságot kínálnak, ami valóban így van, de ennek megvannak a maga hátulütői is, amikről kevesen beszélnek.

 

A probléma az, hogy ezeket a plugineket rendszeresen frissíteni kell (persze csak ha a fejlesztőik úgy döntenek, hogy foglalkoznak még velük), és a WordPress rendszerén is folyamatosan újítanak, és egy-egy rendszerfrissítés után sok plugin addig nem fog működni, amíg a fejlesztője nem veszi a fáradtságot, és frissíti azt.

 

Minél több pluginen múlik webhelyed működése (és ezekre mindenképpen szükséged lesz, ha az alapfunkciókon kívül bármit kínálni szeretnél a felhasználóknak), annál több fejfájást okoznak majd ezek a frissítések, leállások, és hibák, amelyek azonosítására és javítására valószínűleg egy WP szakértőre lesz szükséged.

 

Ha mindez nem lenne elég, megeshet, hogy két plugin nem kompatibilis egymással, vagyis nem képesek kommunikálni, hibákat okoznak, vagy egyszerűen nem működnek webhelyeden, ha mindkettőt használni szeretnéd.

 

4. A WordPress rendkívül korlátozott

Még ha sikerül is összeraknod magadnak egy valamennyire funkcionális WP webhelyet, kénytelen leszel igazodni a WordPress által használt programozási nyelvhez, és CSS szerkezethez (pontosabban ezek korlátozottságához). Ez azt jelenti, hogy habár az oldalak tartalmát szabadon szerkesztheted, a HTML és PHP forrásokhoz nem férhetsz hozzá, hogy saját CSS és Javascript kódokat illeszthess be ezekbe.

 

Ha változtatni szeretnél webhelyed szerkezetén, akkor választanod kell a WordPresshez készített témák közül (ezeknek pedig csak minimális testreszabhatósága van), amiből sok van ugyan, de egy tucat másik WP webhely is használhatja ugyanazt a stílust, amelyet sajátod is, és nem igazán tehetsz ellene semmit.

 

Ha igazán testre szeretnéd szabni WordPress webhelyedet, akkor szükséged lesz egy WP programozóra, aki elvégzi ezeket a módosításokat neked, ami egy újabb rejtett költség a WordPress rendszerében, és egyben meg is szabadít a WordPress egyetlen előnyétől, márpedig attól, hogy nincs benne semmi egyediség, bármelyik honlapkészítő bele tud nyúlni. Szóval akkor már miért is ne szerződtetnél egy webprogramozót, aki az első lépéstől kezdve egy olyan webhelyet készít neked, ami minden szükségleted kielégíti mindenféle plugin nélkül? Aki egy olyan egyedi forráskódot készít, amire senkinek nem jut eszébe spamet vagy vírust írni?

 

5. Hibás, felesleges kódrészletek

A WordPress webhelyeknek tehát pluginekre van szükségük, hogy megfelelően működjenek, azonban ezek rövid időn belől lelassíthatják webtárhelyedet, és minden egyes plugin csak egyre több problémát okozhat. 

 

Ez különösen akkor jelentős probléma, ha nem csak ilyen beépülő modulokat, hanem egyéb, harmadik féltől származó alkalmazásokat és szoftvereket is telepítettél webhelyedre. A forráskód idővel sűrűvé válik, és telis-tele lesz hibákkal, ami nem csak lelassíthatja webhelyedet, de bizonyos funkciókat teljesen hatástalaníthat is. A lassabb webhelyek nem biztosítanak jó felhasználói élményt, és a Google sem díjazza igazán őket, ha a rangsorolásról van szó. Könnyen letesztelheted weboldalad sebességét, a Google sebességmérőjével EZEN a linken! Ha nem érted el a 90 százalékot, már is ferde szemmel néz rád a Google. Hogy lesz így keresőoptimalizált, keresőbarát honlapod? 


Szóval mit tehetsz ilyen esetben? Nos, a helyzet az, hogy a WordPressnek nincs saját, hivatalos fejlesztői csapata – ezt ugyanis a közösség teszi ki. Nincs tehát egy meghatározó forrás, ahol segítséget kaphatsz minden problémádra, és több száz fórumot kell átfésülnöd (gyakran nem is magyar nyelven), mielőtt megtalálhatnád, amit keresel. A „megoldást” pedig csak ismételni tudjuk: szükséged lesz egy WP fejlesztőre, aki (talán) megoldja neked ezeket. Egy egyedi forráskódú rendszer esetében csak kérd meg honlapkészítődet, hogy a fenti sebességmérő zöldet mutasson, amikor átadja a honlapodat. 

 

6. Korlátozott kreativitás

A webhely elrendezése, felépítése, de még a betűkészletek is mind a választott témától függenek. Ez egy nagyon összetett formátumban van megadva, és hacsak valaki nem ért hozzá nagyon alaposan, akkor nem ajánlatos hozzányúlni, különben az egész webhely instabillá válhat. Ez csupán nagyon minimális testreszabhatóságot kínál.

 

Nehéz kiemelkedni a tömegből, és még egy jó designer sem tehet sokat ennek érdekében, ha a WP korlátai között kell dolgoznia.

 

7. A WordPress nem SEO-barát

A keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen, ha azt szeretnéd, hogy webhelyed előkelő pozícióban jelenjen meg a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, hiszen a legtöbb felhasználó az első találatokra kattint csak rá, és a többit figyelembe sem veszi. A keresőoptimalizálás számos folyamatból és módszerből áll össze, a WorpdPress korlátai miatt azonban ezek közül csak néhányat alkalmazhatsz webhelyeden.

 

Például a WP webhelyek többsége olyan oldalakból áll, amelyek tele vannak felesleges elemekkel, túl sok forráskód áll mögöttük, és nagyon lassúak. Ez azért probléma, mert a Google-nak és más keresőmotoroknak tovább tart átvizsgálni a tartalmat, és a legtöbb ilyen robot szigorú keretek között dolgozik, ami meghatározza, hogy mennyi időt tölthet a robot a vizsgálással, és/vagy hogy mennyi oldalt vizsgálhat át egy-egy látogatás során.

 

A lassabb webhelyeknél ez óriási probléma, mert a lassúság nem csak alacsonyabb rangsorolást eredményez, de előfordulhat az is, hogy a robotoknak nem lesz kapacitásuk átvizsgálni a webhely összes fontosabb tartalmát, mert felesleges dolgokra (többek között a már említett spamre) kell elpazarolniuk a keretüket.

 

8. Tartalmi és szerzői jogi problémák állnak fenn

Ha WordPressre szeretnéd felépíteni webhelyedet, akkor tisztában kell lenned a tartalmi és szerzői jogi buktatókkal is. A WordPress felhasználói feltételei kimondják, hogy a WP-nek jogában áll felhasználnia az adataidat azért, hogy webhelyedet vagy blogodat népszerűsítsék. Sőt, az Automattic akár teljesen vagy részlegesen is megtagadhatja a hozzáférésedet „saját” webhelyedhez, gyakorlatilag bármikor.

 

9. A témák korlátozzák a lehetőségeket

Miután feltelepíted a WordPresst, nem csak pluginekre, hanem egy témára is szükséged lesz, ha azt szeretnéd, hogy webhelyed ki is nézzen valahogy. Habár több ezer ingyenes téma áll rendelkezésedre, ezek nagy része felesleges, lassú, vagy akár káros kóddal érkezik, ami tönkreteheti webhelyedet vagy látogatóid felhasználói élményét.

 

Prémium WordPress témák közül is válogathatsz, de ezek már nem ingyenesek, és még mindig nem biztosítják, hogy webhelyed nem fog úgy kinézni, mint száz másik. Vannak olyan prémium témák, amiket nem egyszer kell kifizetned, és az is lehet, hogy a fejlesztő egy idő után abbahagyja a téma frissítését, és másikat kell keresned.

 

10. Nem javasolt kezdőknek

A WordPresst előszeretettel reklámozzák olyan felhasználóbarát platformként, amin tényleg bárki blogot vagy webhelyet építhet magának. Azonban ez sajnos messze áll az igazságtól, ugyanis a WP minden, csak nem felhasználóbarát. Ez többek között annak köszönhető, hogy nagyon nehéz segítséget kérni, ha az ember problémába ütközik, és valószínűleg saját idődből kell majd áldoznod arra, hogy megtanuld használni a platformot.

 

Erre sajnos nincs más mód, mint fórumokat olvasgatni, és YouTube videókat nézni, abban reménykedve, hogy az ezekben olvasható vagy elhangzó tippek és technikák nem váltak elavulttá a legutóbbi frissítés óta. A WordPress éppen emiatt hatalmas kihívást jelent a kezdők számára.

 

11. Minimális funkcionalitást kínál

A már emlegetett pluginek célja, hogy kibővítsék webhelyed funkcionalitását, azonban annak ellenére, hogy ezernyi ilyen modul áll rendelkezésedre, többségük nem kínál teljes eszközkészletet, és néha lehet, hogy csak azért kell egy egész plugint telepítened, mert egyetlenegy funkcióra van szükséged, amit egyik másik sem kínál. A kompatibilitási problémák miatt sok esetben fel kell adnod bizonyos funkciókat, vagy be kell érned kevésbé jó pluginekkel (vagy fel kell bérelned egy programozót, hogy készítsen egyet kifejezetten saját célra).


12. A WordPressel problémák léphetnek fel, ha webtárhelyet szeretnél váltani

Minden webhely egy úgynevezett webtárhelyen helyezkedik el, amit általában egy külső cég szervere biztosít. Megeshet időnként, hogy valamilyen okból másik webtárhelyre szeretnéd (vagy vagy kénytelen) átköltöztetni webhelyedet. Akár jobb, vagy éppen olcsóbb webtárhelyet találtál, akár bármilyen más okból költöznél, ez egy komoly feladatnak ígérkezik majd.

 

A probléma az, hogy a WordPress webhelyek rettenetesen összetettek tudnak lenni, és ez nagyon megnehezíti a költöztetést. A nem WP-ről futó webhelyek költöztetése gyakran sokkal egyszerűbb feladat.

 

13. Megosztott webtárhelyek

Sokan egy szabadúszó WP programozót kérnek fel arra, hogy készítse el és tartsa karban webhelyüket. Ez már önmagában egy egész rakás problémát vet fel de egyet mindenképpen ki kell emelnünk belőle, ami különösen nagy gondot okozhat.

 

Sok szabadúszó programozó egy megosztott webtárhelyre tölti fel WordPress webhelyedet – több száz ilyen közül lehet válogatni. Az ilyen megosztott tárhelyek előnye, hogy olcsók, és sok programozó felszámolja árukat a havi költségeihez. Ezzel igazából nincs is semmi baj, azonban sajnos azt kapsz, amit megfizetsz.

 

A megosztott webtárhelyekre feltöltött webhelyek gyakran ugyanarról az IP címről futnak, így IP címed azonos lehet más webhelyekével is. Ha e webhelyek valamelyikét valahonnan kitiltják IP cím alapján, akkor az összes másik webhely (köztük a tiéd is) kitiltásra kerül, függetlenül attól, hogy van-e közük hozzá, vagy sem.

 

14. A WordPress webhelyek nem egyediek

Ha láttál egy WordPress webhelyet, akkor jó eséllyel láttad a többit is. Hacsak nem nyúlsz nagyon mélyre a zsebedbe, nehéz lesz kiemelkedned a tömegből. Ez különösen nagy probléma a WordPress blogok esetén, amik még a webhelyeknél is kevesebb testreszabhatóságot kínálnak. Mivel a WP témák átalakítása szinte egy külön „tudományág”, a legtöbben nem is próbálkoznak majd vele, és sokak webhelye szinte pont úgy fog kinézni, mint tíz másik.

 

15. A WordPress NEM ingyenes, sőt, hosszú távon drága

A fenti pontokat olvasgatva bizonyára felfigyeltél rá, hogy a WordPress számos problémát és kihívást állít majd eléd, és szinte mindenhez kénytelen leszel egy WP-hez értő programozót alkalmazni. Ha minden frissítéskor, egy új plugin telepítésekor, vagy akár választott témád módosításakor segítségre van szükséged, akkor még az apróbb költségek is hamar felhalmozódnak majd.

 

Ezek a költségek az évek során akár meg is haladhatják egy teljesen privát, saját igényeidhez kialakított, bővíthető CMS árát. Szóval biztos, hogy megéri…?
 

egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 295

Átlagos értékelés: 4.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol Above The Line (vonal fölött)...

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.