Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ezek a webdesign trendek törnek az élre 2019-ben

Marketing Professzorok

Honlapkészítés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek a webdesign trendek törnek az élre 2019-ben

2018.12.08.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

 Ezek a webdesign trendek törnek az élre 2019-ben

Összeszedtük a nemzetközi trendeket honlapkészítés, webdesign fronton, ezek alapján látható, milyenek lesznek 2019 legjobb honlapjai. Ezeket alkalmazd a honlapkészítés során!


Habár egy átlagos felhasználó nem biztos, hogy észreveszi, de a webdesign trendek rendszeresen változnak, jönnek, vagy éppen mennek ki a divatból. Ami 15 évvel ezelőtt profi webhelynek számított, az manapság végtelenül primitívnek számít, ezért fontos, hogy a tiéd is naprakész legyen, különösen az aktuális és várható trendek szempontjából.

 

Persze ezek a trendváltozások nem egyik napról a másikra történnek, és nincs mindenkinek ideje, hogy rendszeresen azt figyelgesse, hogy éppen miből lesz trend (vagy miből nem). Ezért gyűjtöttünk most itt össze többet is a legígéretesebb 2019-es webdesign trendek közül, amik jó része idén jelent meg ugyan, de jó esélyt látunk rá, hogy a következő esztendőben bontakoznak majd ki igazán!

 

Animációk

Nem egy webhely alkalmaz automatikusan lejátszódó videókat, de ezek nem minden esetben számítanak jó megoldásnak, különösen ha gyors, minimális erőforrásokat igénylő designra hajtasz. Ha nem szeretnéd, hogy oldalaid teljesen statikusak legyenek, akkor néhány egyszerű animációval új életet lehelhetsz beléjük.

 

Egyre több webhely használ látványos, de nem figyelemelterelő animációkat a háttérben, vagy a képekben. Ezek bőven elengedők arra, hogy a látogatók úgy érezzék, egy „élő” webhellyel van dolguk, de nem vonják el a figyelmüket az oldal tartalmáról.

 

Keresőoptimalizálás szempontból a túl sok animáció a webhely sebességének csökkenése miatt akár negatív is lehet. 

 

Mikrointerakciók

A mikorinterakciók az animációk közeli rokonai, céljuk pedig egy interaktívabb felhasználói élmény megteremtése. Ezeket az apró animációkat a felhasználó műveletei vezérlik – például amikor rámutatsz valamire az egérrel, annak megváltozik a színe, átanimál egy másik szövegre, vagy amikor lefelé görgetsz, és ennek megfelelően úszik be a képbe az oldal többi eleme is.

 

Ezek a mikorinterakciók/animációk nem csak élvezetesebbé teszik az oldalak böngészését, de vizuális visszajelzést is küldenek a felhasználónak. Kreatív alkalmazásukkal például könnyebben rávezetheted a konverzióra landing oldalaid látogatóit.

 

Eredeti illusztrációk

A stock fényképekkel valójában nincs semmi baj, de ha személyiséget szeretnél kölcsönözni webhelyednek, akkor valami eredetibbre lesz szükséged. Ezért váltanak egyre több webhelyen saját, egyéni illusztrációkra.

 

Az illusztrációkért persze ugyanúgy fizetni kell, de igazán sajátos, testreszabott stílust adhatnak webhelyednek (és márkádnak). Ha kialakítasz velük egy komplett látványvilágot webhelyeden, akkor sokkal könnyebb lesz elkészítened közösségi profiljaidat is, hiszen meglesznek azok a designelemek, amikkel egységessé teheted őket.

 

Közösség bizonyíték

A közösségi bizonyíték listánk egyik legolcsóbban meglovagolható trendje. A fogalom arra utal, hogy az emberek általában meggyőzőbbnek találnak valamit, ha azt többen fogadják el, és többen vélekednek róla pozitívan.

 

Ezért van olyan elképesztő hatalma az ügyfelek által írt véleményeknek. Ha a legjobbak közül kiemelsz néhányat, és megjeleníted őket webhelyeden (a landing oldalon és/vagy egy „Rólunk mondták” jellegű oldalon), akkor az érkező látogatók máris látni fogják, hogy egy megbízható márkával van dolguk, amitől csak jóra számíthatnak.

 

A közösségi bizonyíték nem csak a véleményeket jelenti – büszkén feltüntetheted például azt is, ha egy-egy neves újságban, webhelyen is megjelent márkád, vagy akár azt is, hogy hány látogatója van webhelyednek havonta.

 

Ne feledd – mások szavai mindig hihetőbbek lesznek márkádról, mint sajátjaid!

 

Lekerekített szélek

Ez egy apróság, de már 2018-ban elkezdett terjedni: az elmúlt években a gombok, keretek, és egyéb elemek éles szélűek voltak, hegyes csúcsokkal. Idővel aztán egyre több helyen jelentek meg a lekerekített gombok, amik kezdik átvenni a vezetést a hegyes csúcsoktól.


Egyedi betűtípusok

Egy egyedi betűtípussal személyiséget, és vizuális értéket kölcsönözhetsz webhelyednek. Ezeket a felhasználók általában nem veszik észre – legalább is nem tudatosan. Ha egy stílusosabb webhelyet szeretnél, vagy csak ki akarsz emelni néhány szót szövegeidben, akkor azt egy mutatós betűtípussal is megteheted.

 

Ügyelj rá, hogy szövegeid olvashatók legyenek – ez sokkal fontosabb szempont, mint a vizuális hatások!

 

Adatábrázolás

A „big data” („nagy adat”, vagy „sok adat”) fogalma már jó ideje lebeg a levegőben – egyre több helyen vehetjük észre, hogy az adatok hogyan befolyásolják, hogy miként állunk a marketinghez, és csak idő kérdése volt, hogy ez a trend a wedesignban is megjelenjen.

 

Nem egy webhelyen találkozhatsz az adatábrázolással, mint a design szerves részével. Néhány helyen elengedhetetlen részét képezi az oldal egészének, míg másutt külön webhelyeket csinálnak erre a célra.

 

Keresőoptimalizált honlapkészítés

A fenti trendek némelyike szembe megy a Google irányelveivel, ezért élesen elkülönülhetnek egymástól a keresőoptimalizált és a Google-ből látogatókra nem számító honlpak. Különösen igaz ez a mobil verziókra, ahol a sebesség különösen fontos szerepet játszik. Addig, amíg a designerek és a SEO szakamberek nem közösen fejlesztenek honlapokat, ez a két irányzat egészen élesen elkülönülő is lehet majd. 
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Átlagos értékelés: 5,00  Szavazatok száma: 1 https://www.matebalazs.hu/webdseign-trends-2019.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Honlapkészítés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Hogyan javítsd weboldalaid sebességét (és ezzel rangsorolásodat a Google szemében)

Hogyan javítsd weboldalaid sebességét (és ezzel rangsorolásodat a Google szemében)

2018-12-02

A weboldal sebessége egy fontos rangsorolási szempont a Google szemében. Megmutatjuk, mit mond honlapkészítődnek, mit kell tennie, hogy honlapod megfelelően gyors legyen!

SEO hírek - Újra rövidültek a keresőtalálati kivonatok a decemberi bővítés után

2018-10-05

A Google még 2017 decemberében jelentette be, hogy kibővítették a találati kivonatokban megjelenő szöveg hosszát. Mostanra azonban Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa szerint a kivonatok rövidültek, és már csak egy kicsivel hosszabbak, mint a tavaly decemberi bővítés előtt.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!