Habár egy átlagos felhasználó nem biztos, hogy észreveszi, de a webdesign trendek rendszeresen változnak, jönnek, vagy éppen mennek ki a divatból. Ami 15 évvel ezelőtt profi webhelynek számított, az manapság végtelenül primitívnek számít, ezért fontos, hogy a tiéd is naprakész legyen, különösen az aktuális és várható trendek szempontjából.
Persze ezek a trendváltozások nem egyik napról a másikra történnek, és nincs mindenkinek ideje, hogy rendszeresen azt figyelgesse, hogy éppen miből lesz trend (vagy miből nem). Ezért gyűjtöttünk most itt össze többet is a legígéretesebb 2019-es webdesign trendek közül, amik jó része idén jelent meg ugyan, de jó esélyt látunk rá, hogy a következő esztendőben bontakoznak majd ki igazán!

Animációk
Nem egy webhely alkalmaz automatikusan lejátszódó videókat, de ezek nem minden esetben számítanak jó megoldásnak, különösen ha gyors, minimális erőforrásokat igénylő designra hajtasz. Ha nem szeretnéd, hogy oldalaid teljesen statikusak legyenek, akkor néhány egyszerű animációval új életet lehelhetsz beléjük.
Egyre több webhely használ látványos, de nem figyelemelterelő animációkat a háttérben, vagy a képekben. Ezek bőven elengedők arra, hogy a látogatók úgy érezzék, egy „élő” webhellyel van dolguk, de nem vonják el a figyelmüket az oldal tartalmáról.
Keresőoptimalizálás szempontból a túl sok animáció a webhely sebességének csökkenése miatt akár negatív is lehet.
Mikrointerakciók
A mikorinterakciók az animációk közeli rokonai, céljuk pedig egy interaktívabb felhasználói élmény megteremtése. Ezeket az apró animációkat a felhasználó műveletei vezérlik – például amikor rámutatsz valamire az egérrel, annak megváltozik a színe, átanimál egy másik szövegre, vagy amikor lefelé görgetsz, és ennek megfelelően úszik be a képbe az oldal többi eleme is.
Ezek a mikorinterakciók/animációk nem csak élvezetesebbé teszik az oldalak böngészését, de vizuális visszajelzést is küldenek a felhasználónak. Kreatív alkalmazásukkal például könnyebben rávezetheted a konverzióra landing oldalaid látogatóit.
Eredeti illusztrációk
A stock fényképekkel valójában nincs semmi baj, de ha személyiséget szeretnél kölcsönözni webhelyednek, akkor valami eredetibbre lesz szükséged. Ezért váltanak egyre több webhelyen saját, egyéni illusztrációkra.
Az illusztrációkért persze ugyanúgy fizetni kell, de igazán sajátos, testreszabott stílust adhatnak webhelyednek (és márkádnak). Ha kialakítasz velük egy komplett látványvilágot webhelyeden, akkor sokkal könnyebb lesz elkészítened közösségi profiljaidat is, hiszen meglesznek azok a designelemek, amikkel egységessé teheted őket.
Közösség bizonyíték
A közösségi bizonyíték listánk egyik legolcsóbban meglovagolható trendje. A fogalom arra utal, hogy az emberek általában meggyőzőbbnek találnak valamit, ha azt többen fogadják el, és többen vélekednek róla pozitívan.
Ezért van olyan elképesztő hatalma az ügyfelek által írt véleményeknek. Ha a legjobbak közül kiemelsz néhányat, és megjeleníted őket webhelyeden (a landing oldalon és/vagy egy „Rólunk mondták” jellegű oldalon), akkor az érkező látogatók máris látni fogják, hogy egy megbízható márkával van dolguk, amitől csak jóra számíthatnak.
A közösségi bizonyíték nem csak a véleményeket jelenti – büszkén feltüntetheted például azt is, ha egy-egy neves újságban, webhelyen is megjelent márkád, vagy akár azt is, hogy hány látogatója van webhelyednek havonta.
Ne feledd – mások szavai mindig hihetőbbek lesznek márkádról, mint sajátjaid!
Lekerekített szélek
Ez egy apróság, de már 2018-ban elkezdett terjedni: az elmúlt években a gombok, keretek, és egyéb elemek éles szélűek voltak, hegyes csúcsokkal. Idővel aztán egyre több helyen jelentek meg a lekerekített gombok, amik kezdik átvenni a vezetést a hegyes csúcsoktól.
Egyedi betűtípusok
Egy egyedi betűtípussal személyiséget, és vizuális értéket kölcsönözhetsz webhelyednek. Ezeket a felhasználók általában nem veszik észre – legalább is nem tudatosan. Ha egy stílusosabb webhelyet szeretnél, vagy csak ki akarsz emelni néhány szót szövegeidben, akkor azt egy mutatós betűtípussal is megteheted.
Ügyelj rá, hogy szövegeid olvashatók legyenek – ez sokkal fontosabb szempont, mint a vizuális hatások!
Adatábrázolás
A „big data” („nagy adat”, vagy „sok adat”) fogalma már jó ideje lebeg a levegőben – egyre több helyen vehetjük észre, hogy az adatok hogyan befolyásolják, hogy miként állunk a marketinghez, és csak idő kérdése volt, hogy ez a trend a wedesignban is megjelenjen.
Nem egy webhelyen találkozhatsz az adatábrázolással, mint a design szerves részével. Néhány helyen elengedhetetlen részét képezi az oldal egészének, míg másutt külön webhelyeket csinálnak erre a célra.
Keresőoptimalizált honlapkészítés
A fenti trendek némelyike szembe megy a Google irányelveivel, ezért élesen elkülönülhetnek egymástól a keresőoptimalizált és a Google-ből látogatókra nem számító honlpak. Különösen igaz ez a mobil verziókra, ahol a sebesség különösen fontos szerepet játszik. Addig, amíg a designerek és a SEO szakamberek nem közösen fejlesztenek honlapokat, ez a két irányzat egészen élesen elkülönülő is lehet majd.