Ezek a webdesign trendek törnek az élre 2019-ben

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Ezek a webdesign trendek törnek az élre 2019-ben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Összeszedtük a nemzetközi trendeket honlapkészítés, webdesign fronton, ezek alapján látható, milyenek lesznek 2019 legjobb honlapjai. Ezeket alkalmazd a honlapkészítés során!

 Ezek a webdesign trendek törnek az élre 2019-ben

Habár egy átlagos felhasználó nem biztos, hogy észreveszi, de a webdesign trendek rendszeresen változnak, jönnek, vagy éppen mennek ki a divatból. Ami 15 évvel ezelőtt profi webhelynek számított, az manapság végtelenül primitívnek számít, ezért fontos, hogy a tiéd is naprakész legyen, különösen az aktuális és várható trendek szempontjából.

 

Persze ezek a trendváltozások nem egyik napról a másikra történnek, és nincs mindenkinek ideje, hogy rendszeresen azt figyelgesse, hogy éppen miből lesz trend (vagy miből nem). Ezért gyűjtöttünk most itt össze többet is a legígéretesebb 2019-es webdesign trendek közül, amik jó része idén jelent meg ugyan, de jó esélyt látunk rá, hogy a következő esztendőben bontakoznak majd ki igazán!

 

Animációk

Nem egy webhely alkalmaz automatikusan lejátszódó videókat, de ezek nem minden esetben számítanak jó megoldásnak, különösen ha gyors, minimális erőforrásokat igénylő designra hajtasz. Ha nem szeretnéd, hogy oldalaid teljesen statikusak legyenek, akkor néhány egyszerű animációval új életet lehelhetsz beléjük.

 

Egyre több webhely használ látványos, de nem figyelemelterelő animációkat a háttérben, vagy a képekben. Ezek bőven elengedők arra, hogy a látogatók úgy érezzék, egy „élő” webhellyel van dolguk, de nem vonják el a figyelmüket az oldal tartalmáról.

 

Keresőoptimalizálás szempontból a túl sok animáció a webhely sebességének csökkenése miatt akár negatív is lehet. 

 

Mikrointerakciók

A mikorinterakciók az animációk közeli rokonai, céljuk pedig egy interaktívabb felhasználói élmény megteremtése. Ezeket az apró animációkat a felhasználó műveletei vezérlik – például amikor rámutatsz valamire az egérrel, annak megváltozik a színe, átanimál egy másik szövegre, vagy amikor lefelé görgetsz, és ennek megfelelően úszik be a képbe az oldal többi eleme is.

 

Ezek a mikorinterakciók/animációk nem csak élvezetesebbé teszik az oldalak böngészését, de vizuális visszajelzést is küldenek a felhasználónak. Kreatív alkalmazásukkal például könnyebben rávezetheted a konverzióra landing oldalaid látogatóit.

 

Eredeti illusztrációk

A stock fényképekkel valójában nincs semmi baj, de ha személyiséget szeretnél kölcsönözni webhelyednek, akkor valami eredetibbre lesz szükséged. Ezért váltanak egyre több webhelyen saját, egyéni illusztrációkra.

 

Az illusztrációkért persze ugyanúgy fizetni kell, de igazán sajátos, testreszabott stílust adhatnak webhelyednek (és márkádnak). Ha kialakítasz velük egy komplett látványvilágot webhelyeden, akkor sokkal könnyebb lesz elkészítened közösségi profiljaidat is, hiszen meglesznek azok a designelemek, amikkel egységessé teheted őket.

 

Közösség bizonyíték

A közösségi bizonyíték listánk egyik legolcsóbban meglovagolható trendje. A fogalom arra utal, hogy az emberek általában meggyőzőbbnek találnak valamit, ha azt többen fogadják el, és többen vélekednek róla pozitívan.

 

Ezért van olyan elképesztő hatalma az ügyfelek által írt véleményeknek. Ha a legjobbak közül kiemelsz néhányat, és megjeleníted őket webhelyeden (a landing oldalon és/vagy egy „Rólunk mondták” jellegű oldalon), akkor az érkező látogatók máris látni fogják, hogy egy megbízható márkával van dolguk, amitől csak jóra számíthatnak.

 

A közösségi bizonyíték nem csak a véleményeket jelenti – büszkén feltüntetheted például azt is, ha egy-egy neves újságban, webhelyen is megjelent márkád, vagy akár azt is, hogy hány látogatója van webhelyednek havonta.

 

Ne feledd – mások szavai mindig hihetőbbek lesznek márkádról, mint sajátjaid!

 

Lekerekített szélek

Ez egy apróság, de már 2018-ban elkezdett terjedni: az elmúlt években a gombok, keretek, és egyéb elemek éles szélűek voltak, hegyes csúcsokkal. Idővel aztán egyre több helyen jelentek meg a lekerekített gombok, amik kezdik átvenni a vezetést a hegyes csúcsoktól.


Egyedi betűtípusok

Egy egyedi betűtípussal személyiséget, és vizuális értéket kölcsönözhetsz webhelyednek. Ezeket a felhasználók általában nem veszik észre – legalább is nem tudatosan. Ha egy stílusosabb webhelyet szeretnél, vagy csak ki akarsz emelni néhány szót szövegeidben, akkor azt egy mutatós betűtípussal is megteheted.

 

Ügyelj rá, hogy szövegeid olvashatók legyenek – ez sokkal fontosabb szempont, mint a vizuális hatások!

 

Adatábrázolás

A „big data” („nagy adat”, vagy „sok adat”) fogalma már jó ideje lebeg a levegőben – egyre több helyen vehetjük észre, hogy az adatok hogyan befolyásolják, hogy miként állunk a marketinghez, és csak idő kérdése volt, hogy ez a trend a wedesignban is megjelenjen.

 

Nem egy webhelyen találkozhatsz az adatábrázolással, mint a design szerves részével. Néhány helyen elengedhetetlen részét képezi az oldal egészének, míg másutt külön webhelyeket csinálnak erre a célra.

 

Keresőoptimalizált honlapkészítés

A fenti trendek némelyike szembe megy a Google irányelveivel, ezért élesen elkülönülhetnek egymástól a keresőoptimalizált és a Google-ből látogatókra nem számító honlpak. Különösen igaz ez a mobil verziókra, ahol a sebesség különösen fontos szerepet játszik. Addig, amíg a designerek és a SEO szakamberek nem közösen fejlesztenek honlapokat, ez a két irányzat egészen élesen elkülönülő is lehet majd. 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!