6 e-kereskedelmi trükk, amivel fellendítheted webáruházad konverzióit

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

6 e-kereskedelmi trükk, amivel fellendítheted webáruházad konverzióit

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan lehet még több vásárló webáruházadban a látogatókból? Nem is gondolnád, milyen egyszerűen növelheted meg konverziós arányodat ezzel a pár trükkel!

6 e-kereskedelmi trükk, amivel fellendítheted webáruházad konverzióit

Míg a keresőoptimalizálás segít, hogy minél több lehetséges vevőt vonzz e-kereskedelmi webhelyedre, sokat tehetsz annak érdekében is, hogy a konverziókra is optimalizáld webáruházadat. A következőkben ehhez kínálunk hat garantáltan hatékony tippet!

 

Csomagok, keresztértékesítések, és felülértékesítések

Az e-kereskedelmi konverzióoptimalizálás egyik fő célja rávenni a vásárlókat, hogy értékesebb rendeléseket adjanak le, mint amekkorát eredetileg terveztek. Ezt különféle csomagok, illetve értékesítései taktikák bevetésével oldhatod meg.

 

Ezek kivitelezése valójában rémesen egyszerű. Amikor vásárló egy termék adatlapját böngészi, vagy behelyez valamit a kosarába, hívd fel a figyelmét olyan termékekre, amiket más vásárlók gyakran vásárolnak együtt azzal, amit ő is kiválasztott. Ezt a felsorolást egy egyértelmű felirat is jelölje, úgy mint „Ez még érdekelhet”, vagy „Ezt a terméket gyakran vásárolják együtt a következtőkkel:” és így tovább.

 

Mindez nem csak nagyobb profitot eredményezhet, hanem a vásárlónak is nagy segítség, ha egy helyen láthatja a kapcsolódó termékeket, kiegészítőket, stb., amiket érdemes egyszerre megvásárolni.

 

Ami nagyon fontos, hogy ezek a „csomagok” vagy felülértékesítések mind adatalapúak kell, hogy legyenek. Ne próbáld meg te kitalálni, hogy vajon mit vehetnek gyakran együtt a vásárlók, és ne várd azt, hogy leendő vevőidnek automatikusan eszükbe jusson, hogy milyen kiegészítőkre lehet szükségük az adott termékhez. Ne az számítson, hogy mely csomagokkal tehetsz szert a legnagyobb haszonkulcsra, hanem bízd rá egy algoritmusra, hogy a legjobb (leggyakrabban együtt vásárolt) csomagokat állítsa össze neked.

 

Kedveskedj jutalmakkal

Volt már rá példa, hogy miután megvásároltál valamit az interneten, az emailedben egy 10%-os kedvezményes kupon fogadott következő vásárlásodra? Az efféle jutalomrendszerekkel könnyedén ösztönözheted újbóli vásárlásra korábbi vevőidet, egyszerre növelve ezzel márkád iránti hűségüket. A meglévő ügyfeleket egyébként is sokkal könnyebb újbóli üzletkötésre rávenni, mint új vevőket szerezni.

 

Ennek aztán rengeteg módja van. Vannak például márkák, amelyek ingyenes termékeket csatolnak a rendeléshez többszöri vásárlás után. Mások egy hűségprogramot indítanak, amely keretei között a vásárlók pontokat gyűjthetnek minden egyes rendelésükkel (például a rendelés értéke alapján), amiket aztán például különleges kedvezményekre válthatnak be. A lehetőségeknek csupán kreativitásod szabhat határt.

 

Indíts partnerprogramot

A partnerprogramok lényege, hogy amikor egy felhasználó vásárol valamit egy webhelyen, akkor azzal egy másik webáruházban beváltható kedvezményes kuponhoz juthat. Ezt a taktikát például szállodák is előszeretettel alkalmazzák – ha a vendég felmutatja, hogy egy adott szállodában száll meg, akkor a szálloda partnerintézményeiben (például éttermekben, strandokon) kedvezményekben részesülhetnek.

 

Ugyan ez működik a webáruházak között is – ha találsz egy olyan webhelyet, ahol a te kínálatodhoz kapcsolódó, de persze nem azokkal versenyző termékeket árulnak, akkor partnerkapcsolatba léphettek egymással, hogy amikor egy vevő nálad vásárol valamit, emailben kiküldhess neki egy kedvezményes kódot, ami a másik webshopba szól (és természetesen fordítva!)

 

Játékosítás

A játékosítás, vagy „gamifikáció” sikerei mögött egy nagyon egyszerű indok áll: az emberek szeretnek szórakozni. E módszer lényege, hogy egy játékszerű lehetőséggel, funkcióval látod el webhelyedet, amivel arra ösztönzöd látogatóidat, hogy tekintsék meg tartalmaidat és csináljanak valamit azokkal. Ez a „játék” lehet például egy kérdőív kitöltése, vagy egy feladat elvégzése).

 

Számtalan eszközt, eljárást, szolgáltatást, és egyéb elemet játékosíthatsz online marketingedben. Bármilyen tevékenységről is legyen szó, ha szórakoztatóbbá tudod tenni, valamilyen kihívással, vagy versennyel, akkor garantáltan többen foglalkoznak majd vele. Amikor aztán teljesítik a feladatokat, amiket kitűztél nekik, valamilyen jutalomban részesülhetnek (például egy jelképes kedvezményben). Mindez a látogatók aktivitását és hűségét is fokozza.

 

A Shopify például egy olyan beépülő modult kínál webáruházaknak, amellyel azok egy „szerencsekereket” helyezhetnek el webhelyükön. Ez a kerék egy felugró ablakként jelenik meg, és arra ösztönzi a felhasználókat, hogy pörgessék meg egy kedvezményes kódért.

 

Ez a szerencsekerék pszichológiailag hat a felhasználókra, mert azt az érzést kelti bennük, hogy nagyobb értékhez juthatnak a webáruháztól, de egy garantált kedvezmény egyben konkrét vásárlásra is ösztönözheti azokat is, akik eredetileg csak nézelődni tértek be a webhelyre.

 

Remarketing

A remarketing hirdetéseiddel kifejezetten olyan felhasználókat célzol meg, akik korábban már jártak webáruházadon (tehát biztosan érdeklődnek valamilyen formában kínálatod iránt), csak éppen valamilyen okból nem szánták rá magukat a vásárlásra. A remarketing hirdetések lényegében emlékeztetőül szolgálnak az ilyen felhasználóknak, hogy érdemes lenne visszalátogatniuk webáruházadba.

 

Csökkentsd a hátrahagyott bevásárlókosarakat

A remarketingen kívül más módszerekkel is visszaszerezheted „majdnem vásárlóidat”. Bármelyik opciót is választod, először is tudnod kell, hogy miért szakították félbe vásárlásukat a látogatók. Lehet, hogy még nem döntötték el, hogy mit szeretnének venni, vagy sokallták az árakat. Talán túl bonyolult volt számukra a rendelési folyamat, vagy sokan megakadnak a fizetési adatoknál (lehet, hogy nem tűnik elég biztonságosnak?)

 

Ha sikerül felfedned a probléma okát, akkor elkezdhetsz azon gondolkodni, hogy hogyan kerülhetnéd el őket a továbbiakban. Íme néhány trükk amiket bevethetsz:

 

  • Kínálj élő chat funkciót: Ha valakinek kérdése van, akkor kínálj lehetőséget nekik, hogy feltegyék azt. Alkalmazz chatbotot, de ha csak lehet, legyen „kéznél” egy valódi ügyfélszolgálatos munkatárs is, aki átveheti a vevőket, ha a chatbot nem tud választ adni egy kérdésükre.
  • Bizonyítsd megbízhatóságodat: Az embereknek teljes biztonságban kell érezniük magukat egy webáruházban, elvégre a rendeléshez személyes adataikat, és még bankkártya-adataikat is meg kell adniuk. Hívd fel a leendő vásárlók figyelmét webhelyeden, de minimum a fizetési felületen, milyen védelmi rendszer gondoskodik adataik biztonságáról.
  • Vedd fel velük a kapcsolatot emailben: Küldj üzeneteket korábbi vásárlóidnak, amikben emlékezteted őket webáruházadról. Attól függően, hogy a konverziós folyamat melyik szakaszában vannak, vagy hogy mit (esetleg milyen értékben) vásároltak legutóbb, testre szabhatod az email tartalmát, hogy egy számukra releváns ajánlatot kínálhass nekik.
  • Kínálj visszatérítési garanciát: Az emberek sokkal nyugodtabban vásárolnak egy olyan webáruházból, ahová visszaküldhetik a terméket, ha nincsenek azzal teljes mértékben megelégedve. Ezzel azt is bizonyítod a vásárlóknak, hogy igazán bízol abban, hogy márkád minőségi termékeket kínál.
     

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!