A képek és videók megfelelő használata a tartalommarketingben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért fontos a vizuális elemek megfelelő használata a digitális marketingben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért fontos a vizuális elemek megfelelő használata a digitális marketingben


2016/12/15
Mocsonoky Csaba

Ha azt tapasztalod, hogy a megosztott tartalmaid nem keltik fel elég ember figyelmét, vagy csak szeretnéd más módokon is reklámozni szolgáltatásaid vagy termékeid, akkor a megoldást a képek rejtik!

A képek és videók megfelelő használata a tartalommarketingben

Amennyiben munkád része a közösségi médiával foglalkozni, biztosan tudod, hogy a vizuális tartalmak mindennél többet érhetnek. Vírusvideók (nem rosszindulatú, csupán hirtelen nagy népszerűségre szert tett videók), mémek, vagy egyszerű képes listák – csupán néhány példa arra, hogy hogyan teheted online tartalmaidat színesebbé, és érdekesebbé a célközönség számára.

 

A képek nagy előnye, hogy bármilyen témában hasznosak lehetnek. Egy kép a csapatról munka közben például remek módja annak, hogy az ügyfeleket vagy rajongók betekintést nyerhessenek a színfalak mögé. Rövid videó, vagy fotó egy termékről – az emberek erre vágynak, ezért fontos, hogy megadjuk nekik.

 

Millió módja van annak, hogy egy brand népszerűbbé válhasson a képek és videók által, most felsorolunk néhány hasznos tippet, hogy mikre érdemes odafigyelni!

 

Figyeljünk oda a célközönség igényeire

Vegyünk egy egyszerű példát: tegyük fel, hogy egy elit iskola Facebook-oldalát kezeljük. Egy, az iskola udvarán játszadozó macska talán szórakoztató lehet a diákok számára, de mit szólnának hozzá azok a szülők, akik ebbe az intézménybe szeretnék beíratni gyermeküket?

 

A marketing a célközönség igényeinek kielégítéséről szól – egyetlen stratégia nem lehet sikeres minden szituációban, és ez a vizuális médiára is vonatkozik.

 

A képek és videók forradalma

Csak meg kell nézni a legnépszerűbb közösségi platformokat, és egyértelműen láthatjuk, hogy a vizuális média uralja az internetet: Imgur, Tumlr, Pinterest, Instagram, YouTube, Snapchat – órákig sorolhatnánk a sikeres kép- és videómegosztó oldalakat. Nem feledkezhetünk meg a Facebookról, Google+-ról és a Twitterről sem, hiszen ezek közösségi oldalak is nagy hangsúlyt fektetnek a képekre.

 

Gyakran a specializálódott cégek is sokkal nagyobb népszerűségre képesek szert tenni, mint bármilyen más módszerekkel. Azokról a szervezetekről van szó, amelyek szolgáltatásai vagy termékei nem feltétlenül a ’hétköznapi’ emberek számára készülnek. A Facebook vagy Instagram használatával ők is sokkal nagyobb felületen reklámozhatják saját magukat.

 

Itt van például a General Electric Instagramja – valószínűleg kevesen vásárolnak majd turbinákat otthonra, de rendkívül látványos, ahogyan bemutatják őket képeken. Egy másik remek példa a NASA YouTube csatornája – lélegzetelállító videók a világűrből. Ha csak egy embert is rávesznek ezzel arra, hogy támogassa a munkájukat, akkor máris sikerről beszélhetünk.

 

Amit mindenki szeret – infográfok

 

Az infográfok tökéletes eszközök arra, hogy képek és szöveg kombinálásával egy magával ragadó, látványos, és érdekes tájékoztatót adjunk a célközönségünknek.

 

Amennyiben ilyen módon szeretnénk népszerűsíteni brandünket, fontos, hogy egyensúlyozott ábrákkal és információkkal lássuk el azokat. Ez természetesen minden esetben változó lesz, hiszen a szolgáltatás vagy termék jellege befolyásolja majd, hogy mennyi a nélkülözhetetlen feltüntetendő információ.

 

Az alábbi példában azt olvashatjuk, hogy mi történik az ember szervezetével, miután megiszik egy adag kólát – ugye, hogy mennyivel könnyebben emészthető, és figyelemfelkeltőbb, mint egy egyetemi tanulmányhoz hasonló szöveges leírás?

 

Újabban hódítanak az interaktív infográfok is – ezek segítségével a szükséges információ megjelenítése mellett lehetőségünk van jobban kifejteni egy-egy pontot úgy, hogy a látogató vagy felhasználó döntheti el, hogy miről szeretne többet megtudni, és ezért nem kell félbehagynia a látványos infográf böngészését. Animációkat, linkeket vagy videókat is elhelyezhetünk bennük. Az ilyen interaktív tartalmaknál fontos odafigyelni arra, hogy minden eszközön (számítógép, laptop, okostelefon, tablet…) élvezhető legyen a megtekintés.

 

Mozgó képek hanggal, avagy videók

A multimédiás marketing koronázatlan királya egyértelműen a videó. Mindenkivel megesett már, hogy egy álmos hétfő reggelen kedvenc autós vagy főzőműsorát nézegette a YouTubeon a helyett, hogy munkába készülődött volna.

 

A videók mindenre jók – segítségünkkel nem csupán termékeket vagy szolgáltatásokat mutathatunk be, de használat közben is láthatják ezeket az érdeklődők.

 

A videós tartalmak jelentik a tartalommarketing jövőjét. Egyes becslések szerint 2017-ben az összes internetes adatforgalom 69%-át a megnézett videók teszik majd ki. Ez elképesztő mennyiségű megtekintett videót jelent majd, nem csupán naponta, hanem minden percben, egész évben, megállás nélkül. Bár hatalmas számokról beszélünk, mindez egyáltalán nem meglepő a mai digitális világban.

 

Bármilyen szolgáltatást vagy terméket próbálsz eladni weboldaladon, videós reklámokkal biztosíthatod, hogy sokkal több ember érdeklődését kelted majd fel.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

Dedikált IP

Mit is jelent a Dedikált IP?   Az email marketingben a dedikált IP azt az IP címet...

Árrés

Mit is jelent az árrés? Az árrés egy termék vagy szolgáltatás ára és a beszerzés ára...

CSS

Mit értünk CSS alatt?   A HTML-elemek (például elrendezés, színek, betűkészletek)...

Bérleti lista

Mi is az a bérleti lista? A bérleti lista egy nem ajánlott email marketing technika – a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.