Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

A képek és videók megfelelő használata a tartalommarketingben

Marketing Professzorok

Máté Balázs, komplex online marketing tanácsadás és kivitelezés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Miért fontos a vizuális elemek megfelelő használata a digitális marketingben

2016.12.15.

Szerző: Mocsonoky Csaba

A képek és videók megfelelő használata a tartalommarketingben

Ha azt tapasztalod, hogy a megosztott tartalmaid nem keltik fel elég ember figyelmét, vagy csak szeretnéd más módokon is reklámozni szolgáltatásaid vagy termékeid, akkor a megoldást a képek rejtik!


Amennyiben munkád része a közösségi médiával foglalkozni, biztosan tudod, hogy a vizuális tartalmak mindennél többet érhetnek. Vírusvideók (nem rosszindulatú, csupán hirtelen nagy népszerűségre szert tett videók), mémek, vagy egyszerű képes listák – csupán néhány példa arra, hogy hogyan teheted online tartalmaidat színesebbé, és érdekesebbé a célközönség számára.

 

A képek nagy előnye, hogy bármilyen témában hasznosak lehetnek. Egy kép a csapatról munka közben például remek módja annak, hogy az ügyfeleket vagy rajongók betekintést nyerhessenek a színfalak mögé. Rövid videó, vagy fotó egy termékről – az emberek erre vágynak, ezért fontos, hogy megadjuk nekik.

 

Millió módja van annak, hogy egy brand népszerűbbé válhasson a képek és videók által, most felsorolunk néhány hasznos tippet, hogy mikre érdemes odafigyelni!

 

Figyeljünk oda a célközönség igényeire

Vegyünk egy egyszerű példát: tegyük fel, hogy egy elit iskola Facebook-oldalát kezeljük. Egy, az iskola udvarán játszadozó macska talán szórakoztató lehet a diákok számára, de mit szólnának hozzá azok a szülők, akik ebbe az intézménybe szeretnék beíratni gyermeküket?

 

A marketing a célközönség igényeinek kielégítéséről szól – egyetlen stratégia nem lehet sikeres minden szituációban, és ez a vizuális médiára is vonatkozik.

 

A képek és videók forradalma

Csak meg kell nézni a legnépszerűbb közösségi platformokat, és egyértelműen láthatjuk, hogy a vizuális média uralja az internetet: Imgur, Tumlr, Pinterest, Instagram, YouTube, Snapchat – órákig sorolhatnánk a sikeres kép- és videómegosztó oldalakat. Nem feledkezhetünk meg a Facebookról, Google+-ról és a Twitterről sem, hiszen ezek közösségi oldalak is nagy hangsúlyt fektetnek a képekre.

 

Gyakran a specializálódott cégek is sokkal nagyobb népszerűségre képesek szert tenni, mint bármilyen más módszerekkel. Azokról a szervezetekről van szó, amelyek szolgáltatásai vagy termékei nem feltétlenül a ’hétköznapi’ emberek számára készülnek. A Facebook vagy Instagram használatával ők is sokkal nagyobb felületen reklámozhatják saját magukat.

 

Itt van például a General Electric Instagramja – valószínűleg kevesen vásárolnak majd turbinákat otthonra, de rendkívül látványos, ahogyan bemutatják őket képeken. Egy másik remek példa a NASA YouTube csatornája – lélegzetelállító videók a világűrből. Ha csak egy embert is rávesznek ezzel arra, hogy támogassa a munkájukat, akkor máris sikerről beszélhetünk.

 

Amit mindenki szeret – infográfok

 

Az infográfok tökéletes eszközök arra, hogy képek és szöveg kombinálásával egy magával ragadó, látványos, és érdekes tájékoztatót adjunk a célközönségünknek.

 

Amennyiben ilyen módon szeretnénk népszerűsíteni brandünket, fontos, hogy egyensúlyozott ábrákkal és információkkal lássuk el azokat. Ez természetesen minden esetben változó lesz, hiszen a szolgáltatás vagy termék jellege befolyásolja majd, hogy mennyi a nélkülözhetetlen feltüntetendő információ.

 

Az alábbi példában azt olvashatjuk, hogy mi történik az ember szervezetével, miután megiszik egy adag kólát – ugye, hogy mennyivel könnyebben emészthető, és figyelemfelkeltőbb, mint egy egyetemi tanulmányhoz hasonló szöveges leírás?

 

Újabban hódítanak az interaktív infográfok is – ezek segítségével a szükséges információ megjelenítése mellett lehetőségünk van jobban kifejteni egy-egy pontot úgy, hogy a látogató vagy felhasználó döntheti el, hogy miről szeretne többet megtudni, és ezért nem kell félbehagynia a látványos infográf böngészését. Animációkat, linkeket vagy videókat is elhelyezhetünk bennük. Az ilyen interaktív tartalmaknál fontos odafigyelni arra, hogy minden eszközön (számítógép, laptop, okostelefon, tablet…) élvezhető legyen a megtekintés.

 

Mozgó képek hanggal, avagy videók

A multimédiás marketing koronázatlan királya egyértelműen a videó. Mindenkivel megesett már, hogy egy álmos hétfő reggelen kedvenc autós vagy főzőműsorát nézegette a YouTubeon a helyett, hogy munkába készülődött volna.

 

A videók mindenre jók – segítségünkkel nem csupán termékeket vagy szolgáltatásokat mutathatunk be, de használat közben is láthatják ezeket az érdeklődők.

 

A videós tartalmak jelentik a tartalommarketing jövőjét. Egyes becslések szerint 2017-ben az összes internetes adatforgalom 69%-át a megnézett videók teszik majd ki. Ez elképesztő mennyiségű megtekintett videót jelent majd, nem csupán naponta, hanem minden percben, egész évben, megállás nélkül. Bár hatalmas számokról beszélünk, mindez egyáltalán nem meglepő a mai digitális világban.

 

Bármilyen szolgáltatást vagy terméket próbálsz eladni weboldaladon, videós reklámokkal biztosíthatod, hogy sokkal több ember érdeklődését kelted majd fel.

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/vizualis-elemek-megfelelo-hasznalata.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Facebook, Marketing stratégia, Online marketing

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!