Keresés

Menü

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017.03.14.

Vásárlási döntés meghozása

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány szerint elég háromszor megszólítani a célszemélyt, más szakértők szerint minimum hétszer kell, hogy lássa a hirdetésünket, sőt olyan is akad aki szerint 20 a bűvös szám. 


 

Könnyen lehet, a számoknak nem sok jelentőségük van. Biztosra nem mehetünk akkor sem, ha hirdetésünket 3-szor 7-szer vagy éppen 20-szor látták.  Az emberek vásárlási döntéseiket sokszor már csak akkor hozzák meg, amikor „ég a ház”. És hogy ez mikor fog bekövetkezni, lehetetlen megjósolni. Még nem sikerült bebizonyítani, hogy a marketingesek képesek befolyásolni a döntés meghozásának időpontját. 

 

A marketingesek attól a ponttól kezdhetik learatni munkájuk gyümölcsét, amikor is a célközönségük kezd kilépni a komfortzónájából. Közeleg a bizonyos esemény, asztalt kell foglalni egy vacsorához, közeleg a jó idő, tönkrement, meghibásodott stb. Online marketingesként a vásárlási döntés meghozása előtt az a feladatunk, hogy a fogyasztóknak hasznos, érdekes és minőségi tartalmakat nyújtsunk vásárlási fázisuknak megfelelően. A minőségi tartalmakon keresztül keltjük fel a figyelmet és mélyítjük a felhasználók és a cég közötti kapcsolatot. 

 

A ma marketingesének lassan megszámlálhatatlan lehetősége nyílik arra, hogy a legváltozatosabb módokon és eszközökkel mindig a vásárlók szeme előtt legyen és ezáltal megkerülhetetlenné váljon amikor döntési fázisba érkezik. 

 

 

Hirdetések esetén pedig nézzünk most néhány lehetséges fázist, melyen áteshetnek a felhasználók mielőtt vásárlási döntésük megszületne :


Első alkalommal éppen csak megpillantja a hirdetést.
Látja, de nem foglalkozik vele.
Harmadik alkalommal tudatosodik benne, hogy ott A hirdetés.  
Negyedik alkalommal jön a felismerés, hogy már látta valahol.
Az ötödik alkalommal már el is olvassa azt.
Legközelebb már ismerősként kezeli a hirdetést. 
A következő alkalommal azon gondolkozik, mi van, ha kimarad valamiből.
Érdeklődik ismerősöktől, hogy kipróbálták-e már. 
Elgondolkodik rajta, hogy a cég vajon mennyit költhet hirdetésekre. 
Úgy érzi mindenhol a terméket látja.
Talán mégis egy jó termék lehet.
Eszébe jut, hogy régóta ilyen termékre vágyott.
Elkezd vágyakozni, mert úgy érzi nem engedheti meg magának.
Úgy gondolja a jövőben meg fogja vásárolni.
Emlékeztetőt ír a termék megvásárlásáról.
A termék túl drága, kevés pénzzel rendelkezik.
Spórolni kezd a termékre.
A következő alkalommal amikor a termék hirdetésével találkozik megvásárolja azt.

Szerző: Mb.

címkék: Online marketing
Hatékony email marketing néhány lépésben éttermeknek

Az email marketing alapjai éttermeknek

2018-04-17

Nem hiszel a hírlevélben, igaz? Azt gondolod, az email marketing kihalt a közösségi média marketing miatt? Sosem voltak jó tapasztalataid a hírlevél küldéssel kapcsolatban? Azt hiszed, a Facebook vagy az Instagram jobb...

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

2018-04-07

Már csak néhány hét van hátra a GDPR (az új európai általános adatvédelmi rendelet) életbe lépéséig. Az új szabályozás többek között az adatvédelmi nyilatkozat átalakítását is megköveteli, amit érdemes...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!