Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?


2017/03/14
Mb.

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány szerint elég háromszor megszólítani a célszemélyt, más szakértők szerint minimum hétszer kell, hogy lássa a hirdetésünket, sőt olyan is akad aki szerint 20 a bűvös szám. 

Vásárlási döntés meghozása

 

Könnyen lehet, a számoknak nem sok jelentőségük van. Biztosra nem mehetünk akkor sem, ha hirdetésünket 3-szor 7-szer vagy éppen 20-szor látták.  Az emberek vásárlási döntéseiket sokszor már csak akkor hozzák meg, amikor „ég a ház”. És hogy ez mikor fog bekövetkezni, lehetetlen megjósolni. Még nem sikerült bebizonyítani, hogy a marketingesek képesek befolyásolni a döntés meghozásának időpontját. 

 

A marketingesek attól a ponttól kezdhetik learatni munkájuk gyümölcsét, amikor is a célközönségük kezd kilépni a komfortzónájából. Közeleg a bizonyos esemény, asztalt kell foglalni egy vacsorához, közeleg a jó idő, tönkrement, meghibásodott stb. Online marketingesként a vásárlási döntés meghozása előtt az a feladatunk, hogy a fogyasztóknak hasznos, érdekes és minőségi tartalmakat nyújtsunk vásárlási fázisuknak megfelelően. A minőségi tartalmakon keresztül keltjük fel a figyelmet és mélyítjük a felhasználók és a cég közötti kapcsolatot. 

 

A ma marketingesének lassan megszámlálhatatlan lehetősége nyílik arra, hogy a legváltozatosabb módokon és eszközökkel mindig a vásárlók szeme előtt legyen és ezáltal megkerülhetetlenné váljon amikor döntési fázisba érkezik. 

 

 

Hirdetések esetén pedig nézzünk most néhány lehetséges fázist, melyen áteshetnek a felhasználók mielőtt vásárlási döntésük megszületne :


Első alkalommal éppen csak megpillantja a hirdetést.
Látja, de nem foglalkozik vele.
Harmadik alkalommal tudatosodik benne, hogy ott A hirdetés.  
Negyedik alkalommal jön a felismerés, hogy már látta valahol.
Az ötödik alkalommal már el is olvassa azt.
Legközelebb már ismerősként kezeli a hirdetést. 
A következő alkalommal azon gondolkozik, mi van, ha kimarad valamiből.
Érdeklődik ismerősöktől, hogy kipróbálták-e már. 
Elgondolkodik rajta, hogy a cég vajon mennyit költhet hirdetésekre. 
Úgy érzi mindenhol a terméket látja.
Talán mégis egy jó termék lehet.
Eszébe jut, hogy régóta ilyen termékre vágyott.
Elkezd vágyakozni, mert úgy érzi nem engedheti meg magának.
Úgy gondolja a jövőben meg fogja vásárolni.
Emlékeztetőt ír a termék megvásárlásáról.
A termék túl drága, kevés pénzzel rendelkezik.
Spórolni kezd a termékre.
A következő alkalommal amikor a termék hirdetésével találkozik megvásárolja azt.

Marketing konzultáció és audit
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 91

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
163 551
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Honlapkészítés

Honlapkészítés online marketing tanácsadó nélkül = biztos ráfizetés!  A...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...

Megnyitási arány

Mi is az a megnyitási arány? A megnyitási arány azon emailek...

Főcím

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és...

A weboldal hajtás feletti része

 Above the fold azaz hajtás felett   A honlapnak azon területe, amely a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.