Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

Keresés

Menü

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017.03.14.

Szerző: Mb.

Vásárlási döntés meghozása

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány szerint elég háromszor megszólítani a célszemélyt, más szakértők szerint minimum hétszer kell, hogy lássa a hirdetésünket, sőt olyan is akad aki szerint 20 a bűvös szám. 


 

Könnyen lehet, a számoknak nem sok jelentőségük van. Biztosra nem mehetünk akkor sem, ha hirdetésünket 3-szor 7-szer vagy éppen 20-szor látták.  Az emberek vásárlási döntéseiket sokszor már csak akkor hozzák meg, amikor „ég a ház”. És hogy ez mikor fog bekövetkezni, lehetetlen megjósolni. Még nem sikerült bebizonyítani, hogy a marketingesek képesek befolyásolni a döntés meghozásának időpontját. 

 

A marketingesek attól a ponttól kezdhetik learatni munkájuk gyümölcsét, amikor is a célközönségük kezd kilépni a komfortzónájából. Közeleg a bizonyos esemény, asztalt kell foglalni egy vacsorához, közeleg a jó idő, tönkrement, meghibásodott stb. Online marketingesként a vásárlási döntés meghozása előtt az a feladatunk, hogy a fogyasztóknak hasznos, érdekes és minőségi tartalmakat nyújtsunk vásárlási fázisuknak megfelelően. A minőségi tartalmakon keresztül keltjük fel a figyelmet és mélyítjük a felhasználók és a cég közötti kapcsolatot. 

 

A ma marketingesének lassan megszámlálhatatlan lehetősége nyílik arra, hogy a legváltozatosabb módokon és eszközökkel mindig a vásárlók szeme előtt legyen és ezáltal megkerülhetetlenné váljon amikor döntési fázisba érkezik. 

 

 

Hirdetések esetén pedig nézzünk most néhány lehetséges fázist, melyen áteshetnek a felhasználók mielőtt vásárlási döntésük megszületne :


Első alkalommal éppen csak megpillantja a hirdetést.
Látja, de nem foglalkozik vele.
Harmadik alkalommal tudatosodik benne, hogy ott A hirdetés.  
Negyedik alkalommal jön a felismerés, hogy már látta valahol.
Az ötödik alkalommal már el is olvassa azt.
Legközelebb már ismerősként kezeli a hirdetést. 
A következő alkalommal azon gondolkozik, mi van, ha kimarad valamiből.
Érdeklődik ismerősöktől, hogy kipróbálták-e már. 
Elgondolkodik rajta, hogy a cég vajon mennyit költhet hirdetésekre. 
Úgy érzi mindenhol a terméket látja.
Talán mégis egy jó termék lehet.
Eszébe jut, hogy régóta ilyen termékre vágyott.
Elkezd vágyakozni, mert úgy érzi nem engedheti meg magának.
Úgy gondolja a jövőben meg fogja vásárolni.
Emlékeztetőt ír a termék megvásárlásáról.
A termék túl drága, kevés pénzzel rendelkezik.
Spórolni kezd a termékre.
A következő alkalommal amikor a termék hirdetésével találkozik megvásárolja azt.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing
Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

2018-08-13

Az elmúlt évek során a digitális marketingtrendek jöttek és mentek, néhányuk maradt, néhány pedig csak most van kialakulóban. Ha szeretnéd fogorvosi...

Több közvetlen szobafoglalást szeretnél? Van néhány tippünk hozzá!

Több közvetlen szobafoglalást szeretnél? Van néhány tippünk hozzá!

2018-07-29

Az online utazási irodák az OTA portálok egyre többet hasítanak le a direkt szállodai foglalásokból. A hotel online marketing egyik fontos feladata a direkt foglalások...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!