Keresés

Menü

Új generációs marketing: eljött a vloggerek, és influencerek világa?

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Új generációs marketing: eljött a vloggerek, és influencerek világa?

2016.12.20.

Szerző: Tóth Beáta

Új generációs marketing: eljött a vloggerek, és influencerek világa?

Az elmúlt években a közösségi média hatásának köszönhetően az online marketing rohamos ütemben növekszik, és közben folyamatos átalakuláson megy keresztül. Az az eszköz, ami az egyik évben hatásos volt, már a következőben nem biztos, hogy hatékony lesz.

 

Ha nem figyeled folyamatosan a trendeket, és nem használod ki az új lehetőségeket, közönséged- a vásárlóerőd átpártol egy olyan márkához, mely jobban meg tudja szólítani. 


 

Az elkövetkező években a koncentrált tartalom, és a szubkultúráknak szóló marketing lesz a főszerepben. Honnan tudjuk ezt? Onnan, hogy minden tendencia erre mutat.

 

Három évvel ezelőtt, Amerikában már javában folyt a márkázás a befolyásos vloggerek, és influencerek közvetítésével, és ez az irányzat most kezd hozzánk begyűrűzni.

 

A Coca Cola új magyarországi kampányában úttörő módon ötvözte a zenei mainstream kultúrát, az online világ újdonsült véleményvezéreivel: a vloggerekkel, és influencerekkel.

 

Az ötlet a 2014-ben indult, amikor a Mond El Zenével kampány keretein belül olyan zenekarok dalszövegei kerültek fel a palackokra, melyek kifejezetten egy szűk réteget szólítanak meg: a tiniket. A dalszövegeken kívül a zenekarok közösségi csatornáit is felhasználták üzenetek közvetítésére, és a rajongók aktivizálására. Az együttműködés mindkét félnek sikereket hozott: a zenészek dalszövegei olyanokhoz is eljutottak, akik egyébként nem tudtak volna, a Coca Cola pedig legitimizálta helyét a tinédzser korosztály márka rangsorolásában.

 

2015-ben a Coca Cola contour palackja 100 éves lett, és az ehhez készített kampányhoz ikonikus közszereplőket rendeltek hozzá. Azonban az is látható volt, hogy a célközönséget-, azaz a fiatalabb generációt nem ezeken a celebeken keresztül tudják elérni. Ekkor kezdtek el együtt dolgozni olyan vloggerekkel, melyek üzenetei és nyelvi világa kompatibilis a márka üzeneteivel.

 

Ennek a közös munkának az eredménye, és az új irányzat lenyomata világosan látszik a 2016-os karácsonyi kampány keretein belül elkészített lyric videón: Viszkok Zsuzsi Iszak Esztivel és Király Viktorral karácsonyi díszeket gyárt, miközben Majka és Pamkutyáék mézeskalácsot próbálnak sütni.

 

A Coca Cola mindig figyelte az aktuális irányvonalakat, és ennek megfelelően alakította marketing stratégiáját. Ezek a stratégiák és eszközök a kis-és középvállalati szektorban pár évvel ezelőtt még használhatatlanok voltak, azonban egyre többször látunk példát arra, hogy napjainkban ezek igenis sikeresen alkalmazhatók- mivel a közösségi média lehetőséget ad erre. Tehát tanulmányozzuk az influencerek, és vloggerek munkásságát, mert lehetséges, hogy hamarosan rajtuk keresztül fogjuk termékeinket promótálni- amennyiben közönségük megfelel nekünk.

 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék:
Online vendéglátás és turizmus marketing – Amit egy igazgatónak tudnia kell

Online vendéglátás és turizmus marketing – Amit egy igazgatónak tudnia kell

2018-06-19

Komplett online marketing útmutató szállodáknak. Nem kérdés, a hotel marketing területén az online marketing a legtöbb foglalást hozó ág. Sokan...

Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

2018-06-10

Nos, most biztosan meg fogsz lepődni, és megérted, miért esett neki az EU a Google-nek és a Facebooknak. Nézd meg te is, cikkünkben felsorolt linkkel, mennyi mindent tud rólad ez a...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!