Ügyvédi irodát vezetsz, de szeretnél magasabb óradíjon dolgozni? A megoldást az online marketing nyújtja! Máté Balázs marketing tanácsadó javaslatai ügyvédi irodáknak.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek


2017/10/02
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ügyvédi irodát vezetsz, de szeretnél magasabb óradíjon dolgozni? A megoldást az online marketing nyújtja! Máté Balázs marketing tanácsadó javaslatai ügyvédi irodáknak. 

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

A marketing szerves része minden sikeres ügyvédi iroda működésének. Ahhoz, hogy felvehesd a versenyt a szakterületeden dolgozó többi ügyvéddel (vagy más irodákkal) egy stabil marketing stratégiára lesz szükséged. „Önmagad eladása” nem feltétlenül természetes feladat minden ügyvéd számára, a marketing azonban nem követeli meg, hogy kifejezetten nyitott személyiséged, vagy sok pénzed legyen. A marketing első sorban arról szól, hogy hogyan népszerűsítheted („marketelheted”) magadat vagy irodádat úgy, hogy új ügyfeleket szerezhess magadnak és rendszeres visszatérésre késztesd a korábbiakat. Egy sikeres marketing stratégia kulcsa, hogy arra összpontosíts, amiben kiemelkedő vagy.

 

Az alábbiakban 10 olyan tippet és tanácsot sorolunk fel ügyvédek és ügyvédi irodák számára, amelyekhez nem szükséges komoly összegeket befektetni az eredmények érdekében.

 

Marketing konzultáció és audit

1. Írj blogbejegyzéseket az átlagember számára

Ha még nem vezetsz blogot, akkor egy percet se vesztegess, és indíts egyet – azonban ne olyan tartalmakkal töltsd fel, amelyek csak más ügyvédek számára érdekesek. Blogod célja, hogy hasznos információt szolgáltasson célközönséged számára. Ha például szakterületedhez tartoznak az anyagi csődök, akkor érdemes arról írni, hogy hogyan védheti meg valaki tulajdonát a hitelezőktől. Próbáld üzenetedet úgy megfogalmazni, mintha egy családtagnak magyaráznád el, hogyan segíthetsz nekik, és ne úgy, hogy diplomára legyen szükség a megértéséhez!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 


 

 

2. Felejtsd el az ünnepi üdvözlőlapokat

Sok ügyvéd üdvözlőlapokkal igyekszik felvenni a kapcsolatot a lehetséges ügyfelekkel az ünnepek alatt. Azonban ezek a lapok könnyedén elveszhetnek a többi hasonló levél között. Válasz inkább egy másik időpontot. A lényeg, hogy egy olyan helyi ünnepet vagy eseményt válasz, amely alapján könnyedén behatárolható, hogy mely területen kínálod szolgáltatásaidat. Az emberek így talán pont a Kalocsai Paprikafesztiválon keresztül ismernek majd meg téged. Ezzel a módszerrel egy erős kötelék épül ki bennük neved és az adott hely között.

 

3. Gyűjtsd a névjegykártyákat

A megbeszéléseken és egyéb eseményeken szétosztott névjegykártyák gyakran a kukában, vagy a fiók legmélyén végzik, az örök feledés bugyraiban. Sokkal eredményesebb módszer a potenciális ügyfelek névjegykártyáit elkérni, és néhány nappal később üzenni nekik, esteleg személyre szóló hírlevelekt küldeni, egy okos hírlevélküldőn keresztül. 

 

4. Használd a közösségi médiát

Ha jelenleg nem képviselteted magad a közösségi médián, akkor ezen azonnal változtatnod kell. Ha nem szeretnél a közösségi oldalaid menedzselésével bajlódni, akkor fordulj egy professzionális irodához, aki minden szükséges Facebbok és Twitter feladatodat elvégzi helyetted. A közösségi média az egyik legerősebb és leghatékonyabb marketing eszköz!

 

5. Kölcsönös segítségnyújtás

Egy udvarias szívesség remek hosszú távú befektetés lehet a professzionális környezetben. Ha egy másik ügyvéd (aki más területtel foglalkozik, mint amivel te), segítségre szorul, fontold meg, hogy professzionális támogatást nyújts nekik, méghozzá ingyen. Ezzel értékes és hiteles referenciákat szerezhetsz magadnak, és jó eséllyel a kisegített fél is gyakran megemlíti majd a nevedet. Az így kialakult kapcsolatokat vendégposztokkal is nyomatékosíthatod. Ez azt jelenti, hogy Te is írsz az ő weboldalára egy hasznos kis blogposztot és ő is a tiedre. 

 

6. Jelentkezz beszédek megtartására

A beszédek nagyszerű ingyenes hirdetések, amennyiben hasznos információkat szolgáltatsz a közönség számára, méghozzá szórakoztató és érdekes stílusban. Ha nem riadsz vissza a nyilvános megjelenésektől, akkor érdemes felkeresni néhány helyi lehetőséget saját magad és irodád népszerűsítése céljából.

 

7. Csatlakozz szakértői csoportokhoz és szervezetekhez

Függetlenül attól, hogy mennyi ideje praktizálsz, a networking, azaz a kapcsolatépítés még mindig kulcsfontosságú marketing eszköz az ügyvédek számára. Csatlakozz olyan helyi, megyei, vagy országos csoportokhoz és szervezetekhez, amelyek a te szakterületedre specializálódtak. Persze a tagság nem minden – aktívnak is kell lenned!

 

8. Készíttess keresőbarát honlapot

Magyarországon az Ügyvédi Kamara sok mindent szabályoz, miként reklámozhatja magát egy ügyvéd, mit illik, mit nem. Weboldala minden ügyvédnek lehet, és általában van is. De nem mindegy, milyen ez a weboldal. Megtalálható a keresőben az összes olyan problémára, amire a potenciális ügyfelek rákereshetnek? Nem? Akkor a kulcsszó a keresőoptimalizálás! Keress egy olyan honlapkészítrő céget, aki NEM open source weblapokat „készít”, tehát felejtsd el a Wordpress és Joomla honlapokat. Készíttess egyedi forráskódú, keresőbarát honlapot, és kezd el használni! Miért nem jó a Wordpress? Kattints ide, elmondjuk! 

 

9. Vállalj önkéntes munkákat

Az önkéntes munkavállalás nagyszerű módja a közösség támogatásának, mások segítésének és saját magad illetve irodád népszerűsítésének is. Az önkéntes munkák számtalan kapcsolatépítési lehetőséget hordoznak magukban. A különböző tevékenységi feladatok elvégzése közben sok új embert ismerhetsz meg és beszélhetsz arról, hogy milyen szolgáltatásokat kínálsz.

 

10. Használd a helyi hír- és médiacsatornákat

Kövesd helyi közösséged híreit. Ha egy bizonyos felkapott témában professzionális tanácsadást tudsz nyújtani, akkor ajánld fel, hogy megválaszolod az érdeklődők kérdéseit az adott helyzetet illetően. Tudasd a riporterekkel és újságokkal hogy szívesen szerepelsz szakértői forrásként.

 

Miktől érdemes tartózkodni saját magad és irodád népszerűsítése során

  • Hencegés – ezzel senkit sem győzöl meg semmiről.
  • Amikor felteszik a kérdést, hogy mivel foglalkozol, ne vágd rá szimplán, hogy „ügyvéd vagyok”. Ehelyett szolgáltass részletesebb információkat munkádról – például ahelyett hogy „Ingatlan ügyvéd vagyok” mondd azt, hogy „Ingatlanárverésekkel foglalkozom” vagy „Otthonok eladásában és vásárlásában segítek az embereknek”, ha éppen egy hitelszolgáltatóval, vagy otthonkeresővel beszélsz.
  • Ne csak más ügyvédekkel próbálj kapcsolatokat építeni. „Hálózatodat” minden specialitásodhoz kapcsolódó szakemberre érdemes kiterjeszteni.
  • Ne posztolj véletlenszerű, felesleges közösségi bejegyzéseket. Minden, amit a neten nyilvánosságra hozol, közvetlenül a potenciális ügyfelekhez kell szóljon, és értékes információkat kell szolgáltasson.
  • Ne vágj bele a marketingbe, ha nem vagy biztos benne, hogy képes leszel hatékonyan hirdeti saját magadat vagy irodádat. Erre a feladatra egy marketingspecialistát is megkérhetsz.
     
Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 76

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Internet marketing

Bármilyen módszer, amellyel az internetet használókat elérheted – SEM, SEO, stb.   A...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...

Legfelső szintű tartomány

A kifejezést gyakran TLD-nek (Top Level Domain) szokás rövidíteni. A TLD-t...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.