Így lehet több követőd a Twitteren

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így lehet több követőd a Twitteren

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így lehet több követőd a Twitteren


2018/12/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Twittert nem egyszerű dolog meghódítani. Más platformokkal ellentétben itt nehezebb lehet a „közösség” részévé válni, pedig ha több követőt szeretnél, akkor bizonyítanod kell, hogy igenis jelen vagy, és érdemes veled foglalkozni.

Így lehet több követőd a Twitteren

De mégis hogyan? A Twitter első ránézésre sokban különbözik a többi közösségi hálózattól, és habár tény, hogy vannak bizonyos sajátosságai, valójában nem olyan nagy mágia megszelídíteni. A következő tippek ebben segítenek!

 

Marketing konzultáció és audit

Használj jó képeket

Mint a való életben, a közösségi médián is fontosak az első benyomások. Mivel gyakran a profilod az első dolog, amit a többi felhasználó meglát „rólad”, elengedhetetlen, hogy egy olyan profilkép és borítókép díszelegjen rajta, amiről azonnal felismerhető légy – még kicsiben is.

 

Ez azért fontos, mert az emberek általában a hozzászólások között találkoznak majd veled, és ott csak egy egész apró mását látják majd profilképednek. Győződj meg róla, hogy még így is felismerhető. A profilkép személyes fiók vagy személyes márka esetén általában egy arckép, ami lehet egy fénykép vagy egy illusztráció is – a lényeg, hogy felismerhető legyél róla. Márkák esetén értelemszerűen a logót érdemes választani.

 

A borítóképpel már több helyed van kifejezni önmagadat, vagy márkádat. Itt igazából bármi szerepelhet, persze csak ha kapcsolódik hozzád, vagy a márkádhoz.

 

Nagyon fontos, hogy sem a profilképed, sem a borítód ne maradjon üres, mert az emberek könnyedén robotnak vagy spammernek nézhetnek. Nem ajánlatos továbbá túl gyakran váltogatni a képeket, nehogy összezavard követőidet.

 

Legyen egy jó bemutatkozásod

A képed után a második dolog, amit az emberek megnéznek a profilodon az a bemutatkozásod (bio) lesz. Itt 160 karakter áll a rendelkezésedre, hogy bemutasd magad, vagy márkádat, és habár ez kevésnek tűnik, a Twitter nem a kisregényekről szól (amit a bejegyzések karakterlimitje is indikál). Térj a lényegre, ne beszélj mellé, és vigyél bele egy kis humort is, ha szeretnél.

 

Hitelesítsd fiókodat

Biztosan találkoztál már olyan fiókokkal, amiknek a neve mellett egy kis pipa látható – ezek az úgynevezett hitelesített (verified) profilok. Ezzel bizonyíthatod követőidnek, hogy valóban az vagy, akinek mutatod magad a platformon, ezért érdemes minél előbb beszerezni.

 

Érdemes megjegyezni, hogy a Twitter már 2017 novembere óta nem fogad el új kérelmeket a fiókok hitelesítésére, azonban a Súgóközpontjuk szerint ez csak egy átmeneti állapot (ITT olvashatod el a közleményt).

 

Tweetelj

Habár ez egyértelműnek tűnhet, a rendszeres tweetelés elengedhetetlen a platformon. Valójában ez a leghatékonyabb módszer az új követők megszerzésére – ha egy érdeklődő látja, hogy rendszeresen vannak új bejegyzések a profilodon, akkor sokkal valószínűbb, hogy követni kezd majd.

 

Sajnos csak a legnagyobb hírességek (vagy szupermárkák) engedhetik meg maguknak, hogy néhány naponta, vagy hetente posztoljanak – a személyes profiloknak és kisebb márkáknak ennél kicsit többre lesz szükségük.

 

Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy 20 percenként meg kell osztanod a világgal, hogy éppen mi jár a fejedben – ezzel csak azt éred majd el, hogy mindenki leállítja a követésed. Írj napi 1-2 alkalommal olyan dolgokról, amik iránt igazi szenvedélyt érzel, amik érdekelnek, amikről szívesen beszélsz – és mások szívesen olvasnák. Valójában nincs olyan, hogy ideális bejegyzés/nap – neked kell kitapasztalnod, hogy követőid hány tweetre reagálnak pozitívan.

 

Válaszolj és tweetelj újra

Az újratweetelés lényegében az újraosztást jelenti a Twitteren. Mint más platformokon, az újraosztások itt is segítenek kapcsolatba lépni olyan emberekkel, akik esetleg hasonló érdeklődésűek. Ha például megosztasz egy érdekes cikket vagy képet egy kertről, akkor meglehet, hogy követni kezd majd néhány felhasználó, akik érdeklődnek a kertészet iránt.

 

A hozzászólások is ugyan azt a funkciót szolgálják, mint bármilyen más közösségi hálózaton. Ha valami érdekeset, értékeset, vagy humorosat tudsz hozzáfűzni egy-egy beszélgetéshez, akkor az emberek előbb vagy utóbb biztosan felfigyelnek rád.

Használj #hashtageket

Tekintve hogy a hashtagek őrülete a Twitteren kezdődött, nem meglepő, hogy a mai napig érdemes használni őket a platformon. Segítségükkel kiegészítheted bejegyzésedet, és persze fellelhetőbbé teheted azokat a többi, hasonló témák iránt érdeklődő felhasználó számára.

 

A Twitteren gyakran olyan hashtagalapú beszélgetések is kialakulnak, amelyek nem egy-egy bejegyzés alatt, hanem az egész platformon zajlanak. Ezekhez úgy szólhatsz hozzá, hogy használod bejegyzésedben az adott címkét. Persze mások bejegyzéseire is válaszolhatsz.

 

Persze a jóból is megárt a sok, és nem érdemes #minden #egyes #szót #hashtaggé #alakítani. Az Instagrammal ellentétben – ahol nincs karakterlimit, és akár 30 hashtag is szerepelhet egy bejegyzésben – a Twitteren szűkszavúságra kell törekedni. Fontos megjegyezni, hogy a hashtagek szövege, és még a # jel is beletartozik a 280-as karakterlimitbe.

 

Kövess hasonló érdeklődésű felhasználókat

Tény, hogy ezt valószínűleg egyébként is megteszed majd, ha rendszeresen használod a platformot, de ha hasonló érdeklődésű embereket követsz, akkor jó néhány új követőre tehetsz majd szert. Gyakran, ha követni kezdesz valakit, aki olyasmiket szeret, mint te, akkor az visszakövet majd, ha látja, hogy te is rendszeresen osztasz meg ezzel kapcsolatos dolgokat. Ezzel persze az ő követőik elé is eljuthatsz, és így tovább – nem hiába a közösségi hálózat megnevezés.

 

Tweetjeidben más felhasználókat is megjelölhetsz, de persze ezt sem ajánlott túlzásba vinni, és ügyelned kell arra is, hogy olyanokat jelölj meg, akiket érdekelhet az adott bejegyzés tartalma.. Ez segít abban is, hogy a megjelölt személy/fiók követőihez is eljusson híred.

 

Tudd, hogy mikor érdemes Tweetelni

Mint a legtöbb más közösségi platformon, a Twitteren is érdemes odafigyelni, hogy mikor írsz bejegyzéseket. Általában érdemes aktívnak lenni reggelente, délben, és este 5-6 óra magasságában, hiszen az emberek ilyenkor mennek dolgozni, vannak ebédszüneten, és érnek haza a munkából.

 

De nem érdemes annyira elmerülni az órákban és a percekben, hiszen idővel kitapasztalod majd, hogy a te egyedi összetételű közönséged mikor a legaktívabb a platformon – vagyis hogy mikor reagálnak a legsűrűbben bejegyzéseidre.

 

Ha nemzetközi közönséged van, akkor legjobb bejegyzéseidet több „csúcsidőben” is újraoszthatod (persze ésszerű mennyiségben), hogy többeket is a lehető legjobbkor érj el tartalmaiddal.
 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
114 192
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Elfogadható spamjelentés-arány

Mit is jelent az elfogadható spamjelentés-arány? Az elfogadható spamjelentés-arány az az...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés...

Hírlevél

A hírlevél egy tájékoztató, ismeretterjesztő célú levél, amelyet egy e-mail lista...

AMP

Az AMP definíciója Az AMP az angol „Accelerated Mobile Pages”...

Klikkcsalás

Egy, PPC hirdetésekhez kapcsolódó kifejezés. Valahányszor egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.