A tartalommarketing és a PR cikkek közti különbségek, a PR cikkek térhódítása a hagyományos hirdetéseken felül

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > A tartalommarketing vs PR cikkek – hogyan, és miért érdemes ezeket használni?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A tartalommarketing vs PR cikkek – hogyan, és miért érdemes ezeket használni?


2015/04/28
Csonka Nikoletta

A PR cikkek csak nemrég törtek be a piacra, és kezdték meg térhódításukat. De mi is a különbség pontosan a már jól ismert – és unalomig ismételt – tartalommarketing és a PR cikk között? Hogyan érdemes ezeket használni, és miért? Cikkünkből kiderül!

PR cikkek hatékonysága

Első rá nézésre – ha jól csináltad – nem látszik különbség a sima tartalom és a PR tartalom között. Mindkettő egy adott tematikában (amely az oldal tartalmához illeszkedik) fogalmaz meg egy értékes, információkkal teli szöveget.

 Marketing konzultáció és audit>

De álljunk is meg egy percre: miért mondtam, hogy ha jól csináltad, nem látszik a különbség?

A választ az emberek mentalitásában kell keresni, 2015-ben. Mára ugyanis megcsömörlöttünk a rengeteg reklámtól. Az ember mostanra automatikusan tartózkodik, már-már irtózik a reklámoktól. Sokkal kevésbé dől be egy-egy általános értelembe vett hirdetésnek az olvasó, sőt, már azt is megtanultuk, hogyan kell figyelmen kívül hagyni azokat. A PR cikk pedig éppen erre ad megoldást a marketingesek számára!

 

Tehát mi is pontosan a különbség PR cikk és tartalommarketing között?

A tartalommarketing: egy az oldal tematikájába tökéletesen passzoló, informatív írás, amely mentes minden hirdetéstől, termékmegjelenítéstől. A tartalommarketingnek több célja is van: segíti a keresőoptimalizálást (a horizontális SEO erősítésével), és megosztható, értékes tartalmat biztosít, amelyet az emberek szívesen olvasnak.

 

A PR cikk: egy az oldal tematikájába tökéletesen passzoló, informatív írás, amelyben rejtve jelenik meg hirdetés. A tartalommarketing minden pozitívumát felsorakoztatja, emellett pedig olyan hirdetési elemet tartalmaz, ami a célcsoporthoz (a cikk iránt érdeklődőhöz) biztosan eljut.

 

Miért annyira hatásos a PR cikk?

A PR cikk éppen azért hatásos, amiért az általános hirdetések már nem. Az olvasó ugyanis, elkötelezve a téma iránt egy olyan felületen találkozik a reklámmal, ahol nem számít rá – vagyis gyakorlatilag belebotlik anélkül, hogy lehetősége lenne kikerülni azt.

Az alábbi képen egy szemkamerás vizsgálat eredményeit láthatod. A vörös színnel jelölt területek azok, amelyekre az olvasók figyelmet fordítottak, míg a sárga amelyet már kevésbé olvastak el, de még mindig elég gyakran került a figyelem központjába. A reklámok a teszt elvégzése UTÁN kerültek bekeretezésre, hogy lásd, mennyire elkerüli a figyelmüket az embereknek.

 

 

Éppen ezért, ha az informatív szövegtörzsbe helyezed el a hirdetést, az sokkal hatékonyabb. Természetesen ha az nagyon feltűnő, tolakodó, az olvasó egyből ráébred hogy reklámot látott, így a technika és a megfogalmazás sem mindegy. A jó marketinges egyik fő erénye a megfelelő tartalmak gyártása, és az ilyen technikák elsajátítása, alkalmazása. Ha nem jól készíted el a PR cikket, a végeredmény sem lesz olyan látványos – hiszen az emberek nem szívesen osztanak meg reklámokat, így a cikk, és vele a hirdetésed, nem fog terjedni. Ha nem vagy biztos a dolgodban, kérj fel egy marketing tanácsadó irodát, akik szakmai segítséget nyújtanak ebben.

 

 

Észrevetted? A cikk végén mi is belecsempésztük a cikkbe saját szolgáltatásunkat. Ez a PR cikk, a marketing stratégia egyik leghatékonyabb eleme 2015-ben. 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

CPM

Megjelenítés alapú árazás (Cost per Impression – CPM)   Egy gyakori árszabási forma,...

Scraping

Scraping jelentése Lefordítva kaparás vagy lekaparás, azonban a szó online közegben...

ALT

Az ALT tag fogalmának meghatározása HTML tagek, melyeket weboldalakon látható képekhez...

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.