Mire ügyelj a tartalommarketing esetében?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

17 dolog a tartalommarketingben, amelyet még ma el kell kezdened figyelni!

Máté Balázs és Csonka Nikoletta marketing tanácsadó

A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb módszer arra, hogy embereket vonzz a weblapodra, de mint minden ez is csak akkor lehet sikeres, ha stratégiába foglalva, folyamatosan ellenőrizve végzed. De mégis mi minden az, amire feltétlen ügyelned kell a tartalmak szerkesztése és felhasználása során?

Rengeteg olyan apró trükk és tipp létezik, amely a sikerhez vezethet - de természetesen első és mindennél fontosabb, hogy megfelelő információk álljanak a rendelkezésedre, amellyel valóban fel tudod hívni az emberek figyelmét.

A tartalommarketing sikerének titka

A hatékony tartalommarketing két ágazat ötvözéséből születik: a megfelelő tudományágat kell felruháznod kreativitással és figyelemfelkeltéssel.

 

A tarralommarketing mint tudományág és a művészet

Nem elég, ha tényeket közölsz olvasóiddal, még akkor sem, ha azok egyébként releváns és érdekes tények. Az emberek nem jutnak majd túl az első soron, hiszen a száraz tények nem hatnak az érzelmekre.

Valahogy így tervezd meg tartalommarketinged, a megfelelő tartalmat ötvözve a művészettel:

 

 

A tartalommarketing működése egy valódi varázslat. És ahhoz, hogy tartósan működjön mérésekre is szükséged lesz!

 

 

#1 Az idő, amelyet az oldaladon töltenek

Általános igazság, hogy az egyik legjobb indikátora annak, hogy milyen értékes a tartalmad abban nyilvánul meg, hogy mennyi időt tölt egy látogató az oldaladon.

A látogatók fele kevesebb, mint 15 másodpercet tölt egy oldalon általánosságban, és sajnos ahhoz, hogy konverzióban is mérhesd a sikered, ez nagyon kevés. Mindig figyeld tehát, hogy melyek azok a tartalmak amelyek hosszabb időre lekötik a látogatóid figyelmét!

Ha úgy látod, hogy bár az idő amit az oldalon töltenek növekszik, de a célteljesülések nem, akkor valószínűleg rosszul hívod aktivitásra felhasználóid.

 

#2 Egyedi látogató

Semmi értelme nagyszerű tartalmakat gyártanod, ha senki nem olvassa őket! Ha méred az egyedi látogatóid számát, és folyamatosan ellenőrzés alatt tartod azt, tudni fogod hogy marketing stratégiád a megfelelő irányba halad-e.

Persze azt is tudnod kell, hogy nem csak ez az egyetlen fontos tényező. Nagyon sok olyan vállalattal találkoztam már munkám során, akiknek szinte ez a szám volt az egyedüli érdekesség, és csak ezt figyelték. Sajnos azonban ez csak egy, a többi indikátorral együtt hasznos mutató, amely önmagában nem annyira fontos. Sokkal lényegesebb, hogy milyen emberek is nézik pontosan az oldalad!

 

#3 Visszatérő látogatók

A régi, visszatérő olvasók szerzése pontosan annyira fontos, mint az újak küldése az oldalra. Azzal, hogy a visszatérő olvasók számát figyeled megtudhatod, hogy elég jó-e a tartalmad arra, hogy megfogja az embereket - így ebből is nagyon sok információt szűrhetsz le, de az új olvasók megszerzését nem hagyhatod figyelmen kívül.

 

#4 Célok

A célok teljesülése a legfontosabb a vállalat életében, így ezt mérni is kiemelkedően fontos, a tartalommarketing esetében is. Figyeld, hogy hány olyan, számodra értékes cselekedet történik az oldalon mint pl a feliratkozás, vagy a regisztráció, esetleg egy-egy demó letöltése, stb. A jó tartalom segít megvalósítani a céljaid, de csak akkor, ha megfelelően kommunikálod amit szeretnél.

 

#5 A visszafordulók aránya

Ez az arányszám azokat a felhasználókat mutatja, akik belépnek az oldalra, de onnan nem navigálnak tovább, hanem egyből  el is hagyják az oldalt. Ha magas az oldalad visszafordulási aránya az azt jelenti, hogy a tartalmad nem eléggé érdekes – vagy természetesen jobb esetben azt, hogy már megtalálták az információt amelyre szükségük volt, és nem érdekli őket a többi tartalom.

Ezt az arányt oldalanként külön érdemes megtekinteni, így leszűrheted, hogy mely oldalak, tartalmak azok, amelyeken még fejlesztened kell egy kicsit.

 

 

#6 Organikus forgalomból származó célteljesülések

Bár minden célteljesülés nagyon fontos egy vállalat számára, az organikus forgalomból, direkt forgalomból és social mediából érkezők a leginkább kifizetődők, hiszen ezeket akár külön fizetett hirdetés nélkül is elérheted. Éppen ezért, nagyon hasznos ha ki tudod számolni, hogy milyen arányban érkeznek ilyen forrásokból konverzióid.

 

#7 Befelé mutató linkek

A befelé mutató linkek SEO szempontjából sokkal erősebbek, mint amelyeket Te tudsz manuálisan elhelyezni. Éppen ezért fontos, hogy figyeld mikor mennyi befelé mutató linket kapsz. Ha úgy látszik, rohamosan nő a számuk, nagy valószínűséggel valami nagyszerű tartalmat generáltál, amely önálló életre kelt, és hódít az interneten!

 

#8 Költséghatékonyság

A különböző organikus úton érkező célteljesülések 61%-kal olcsóbbak, mint a fizetett forrásokból származóak. Persze, ez nem jelenti azt, hogy ingyen vannak! Ahhoz, hogy megtudd mennyire költséghatékony a tartalommarketing kampányod, számold ki az értékét azon tényezők alapján, amely pénzbe kerülhet neked… figyelj oda: még a tartalomírással eltöltött idő is ide tartozik, ahogy a számítógép áramfogyasztása is!

 

#9 A marketing-üzenetek célba érése

Alapvetően, ha jól van felépítve a tartalommarketing stratégiád, az emberek a marketing célú üzeneteidre is sokkal fogékonyabbak lesznek. Éppen ezért fontos vizsgálni, hogy hány ilyen célú szöveget csuknak be azonnal az emberek, vagy fordulnak vissza róla a megérkezés után azonnal. Ha nagyon magas ez az arány, akkor nem sikerült elérned a lojalitásukat az oldalad iránt, és fejlesztésre szorul stratégiád.

 

#10 Call-To-Action átkattintási aránya

Az előző pontot önmagában nagyon nehéz mérni. Tapasztalataim alapján sokkal jobb, ha egy-egy felhívás átkattintási arányára koncentrálsz, hiszen az gyakran célként teljes egészében mérhető.

 

 

#11 Közösségi média megosztások

Egy kutatás alapján a weboldalra érkező forgalom 30%-ka a közösségi médián keresztül történik. Így a megosztások számának mérése kulcsfontosságú lehet, hiszen ebből láthatod, hogyan navigál a cikked az interneten, a közösségi médiában.

Ha az összes megosztás számát figyelemmel kíséred, felmérve, hogy ezzel hány embert vonzottál a weboldaladra láthatod, hogy mely tartalmak arattak sikert olvasóid között, és milyen témakörökre érdemes koncentrálnod.

 

#12 Kulcsszavak értékelése

A jó tartalommarketing nem minden esetben feltételez jó SEO beállításokat is, de a leggyakrabban ez a kettő kéz a kézben jár.

Amikor a weboldaladon valamilyen tartalmat helyezel el, azzal növeled a kulcsszavak számát amelyre megtalálhatnak a keresőben az emberek. Így egyre nagyobb esélye van annak is, hogy egy-egy beírt szóra a keresőben Te jelenj meg!

Tehát, ha szorgalmasan töltöd fel tartalommal az oldalad egy idő után látnod kell, ahogy egyre több kulcsszóra jössz elő a Google-ben.

 

#13 Landing page-ek

A teljes weboldal elérése nagyon fontos indikátor, de teljesen értelmetlen, ha nincs tele az oldal olyan landin page-ekkel, amely ott tartja majd a látogatót, és ráveszi egy-egy cselekedetre.

Éppen ezért nem csak a teljes weboldal elérését kell figyelned és mérned, de a landing page-ek megtekintésének számát is!

 

#14  Külső hivatkozó források a landing page-ekre

Amikor a landing page-ek esetében vizsgálod a forgalmat, ne felejtsd el egy kicsit átnézni azt sem, hogy mely weboldalak küldték hozzád a forgalmat az adott oldalra. Ezeket beazonosítva – különös tekintettel azokra amelyek konverziót is hoztak nem csak látogatót – megtudhatod, hogy mely felületekre érdemes koncentrálnod.

 

#15 Belső hivatkozások a landin page-ekre

A felsőhöz hasonlóan fontos lehet a belső hivatkozás is – ebben az esetben ugyanis mérheted, hogy mely belső hivatkozások hatékonyak.

 

A tartalommarketing tudománya

 

#16 Leadek per kulcsszavak

Az optimalizálandó kulcsszavak meghatározása kiemelten fontos az online marketing világában.

Az egyik ilyen lehetőség az az, hogy méred a leadek számának növekedését amelyeket a megcélzott kulcsszavak generálnak számodra. Ha találsz olyan kulcsszót ami kiemelten jól működik, arra különösen megéri figyelni a következőkben.

Persze emellett figyelj arra is, hogy a landing page minősége is nagyban befolyásolja a konverziók számának változását. Ha sok az átkattintásod a konverzió mégis kevés, úgy érdemes a landing page-et felülvizsgálni.

 

#17 Olvasói kommentek

Talán érdekes, hogy ezt is a számszerű mérések közé sorolom, de ha  az olvasói véleményeket is figyelemmel kíséred nagyon jó ötleteket adhat arra, hogy milyen a Te olvasóközönséged számára jó tartalom. Ha a kommentek száma növekedni kezd, még egyszerűbb lesz ennek mérése, ráadásul az elérésednek is jót tesz.

 

Talán soknak tűnik, hogy egy-egy tartalomnál is ennyi mindenre kell figyelned, de a valóban hatékony tartalommarketing érdekében ezek közül mindenképpen érdemes szemezgetni. Válasz ki legalább 4-5 pontot a fentiekből amelyeket folyamatosan figyelemmel tudsz kísérni (A Google Analytics segít), és az eredmények sokat fognak segíteni a tartalmaid optimalizálásában.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!