Keresés

Menü

A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül.

Marketing Professzorok

Honlapkészítés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

15 letaglózó statisztikai adat a vizuális tartalommarketingről

2018.03.04.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

1996-ban készítettem el az első honlapomat, akkor még GIF-ekkel dobtuk fel a tartalmat. Mára ez jelentősen megváltozott. A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül.

1996-ban készítettem el az első honlapomat, akkor még GIF-ekkel dobtuk fel a tartalmat. Mára ez jelentősen megváltozott. A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül. 
 


Szóval, 1996-ban amikor az egyetemen a honlapkészítést tanították nekünk, akkor még vicces kis mozgó GIF-eket használtunk. 1998-ban, amikor végeztem, már nem voltak divatosak ezek a vizuális elemek, mint marketinges egy sima, egyszerű, letisztult weboldalt készítettem az akkor induló tanácsadó ügynökségemnek. Ma megint ott tartunk, hogy ezt a cikket egy lány képe vezeti fel. És látod, itt vagy, olvasod. :) Ha magamról tettem volna fel képet, biztos nem lenne ennyire jó hatással a közösségi médiumokban ránk bukkanó emberekre…. 

 

Az internet egy nagyon népes és felfoghatatlanul aktív világ. A tartalmak megállás nélkül kerülnek publikálásra a különböző blogokon és egyéb webhelyeken, és ma már közel nem olyan egyszerű kitűnni a tömegből, mint egy évtizeddel ezelőtt. A szomorú igazság az, hogy a pazar tartalom manapság önmagában már nem elég.

 

A tartalmaknak nem csak hasznosaknak kell lenniük, de olyasmit kell kínálniuk a közönségnek, amit senki más nem képes megadni nekik – így garantáltan visszatérnek majd, hogy még többet kaphassanak belőle.

 

Persze ezt mondani könnyebb, mint kivitelezni, de egyáltalán nem lehetetlen feladatról van szó. Ha szeretnél kitűnni abból a „digitális zajból”, amit a mérhetetlen mennyiségű internetre felkerülő tartalom generál, akkor próbálj meg az emberek vizuális érzékeire hatni.

 

De mit is értünk ez alatt? Vizuális tartalmaknak számítanak például a videók, a képek, az infografikák, és minden egyéb olyan látható elem, ami könnyedén feldolgozható a mai rohanó világban, amikor az embereknek már nem igazán van idejük (vagy kedvük) hosszú bekezdéseket olvasgatni.

 

És hogy mi mindent érhetsz el ezzel a megközelítéssel? Nézzünk meg 15 hihetetlen (de teljesen valós) statisztikai adatot, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a vizuális tartalommarketing jelenti a jövőt!

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
 

 

1. Emlékezetesség: a vizuális tartalmak esetén 65%

Több kutatás is kimutatta, hogy az emberek a vizuális tartalmak 65%-át képesek felidézni, még három nappal az után is, hogy látták őket. Ezzel szemben (szintén három nappal olvasás után) az írott tartalmaknál csupán 10% maradt meg a tesztalanyok fejében.

 

Ebből következik, hogy az általad legfontosabbnak tartott információkat érdemes valamilyen vizuális formában prezentálni ügyfeleid számára, legyen szó képről, vagy valamilyen infografikáról.

 

2. A marketingesek több mint 40%-a szerint az infografikák a leghatékonyabb vizuális elemek

2018-ban felejtsd el az unalmas, sablonos fényképeket. Valami olyasmire lesz szükséged, ami teljesen egyedi. Ilyenek például az infografikák, amik rendkívül könnyedén emészthető, vizuális módon prezentálják a legfontosabb információkat egy bizonyos témával kapcsolatban. A marketingesek 41,5%-a állítja, hogy az infografikák a legértékesebb elemei a vizuális tartalommarketingnek.

 

3. A marketingesek 30%-a saját vizuális elemeket használ

Egyelőre „csak” 30%-nál jár ez a szám, szóval még mindig van idő az elsők közé kerülnöd. Az interneten temérdek ingyenes grafikakészítő eszköz található, amelyek semmilyen rajztudást nem igényelnek a felhasználóktól, mégis látványos logók és vizuális elemek készíthetők velük.

Kapcsolódó cikk: A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

 

4. Az infografikák háromszor több megosztást kapnak, mint más tartalomtípusok

A Hubspot kutatása szerint az infografikák háromszor népszerűbbek (tehát háromszor annyian osztják meg őket), mint bármely más tartalomtípus.

 

5. 30%-kal több blogger használt 2017-ben több képet, mint 2016-ban

2017-ben több blogger használt több képet is bejegyzéseiben, mint bármelyik korábbi év során. A képek nem csak a tartalom szemléltetésében, hanem annak szétbontásában is segítenek, hogy még a terjedelmesebb szövegek is emészthetőbbek maradhassanak az olvasók számára.

 

6. Az emberek 323%-kal könnyebben követik a vizuális utasításokat

Az infografikák és a képekkel tarkított tartalmak azért olyan hatékonyak, mert az emberek több mint háromszor könnyebben képesek elolvasni és értelmezni őket, mint az írott szövegeket (például egy folyamat lépéseinek leírásait).

 

7. A vizuális tartalmak pénzt is hozhatnak a házhoz

Ha igazán jó tehetséged van hozzá, akkor akár pénzt is kereshetsz a vizuális tartalmak segítségével. Készíthetsz például egy online vizuális kurzust, vagy akár e-mailben is terjesztheted tudásodat az érdeklődők között.

 

8. A marketingesek 74%-a használ vizuális elemeket a közösségi médiában

Ha inkább a közösségi médiára koncentrálnál, akkor sem szabad megfeledkezni a vizuális elemek erejéről, ahogyan azt az online marketingesek azon 74%-a sem teszi, akik rendszeresen egészítik ki közösségi bejegyzéseiket vizuális tartalmakkal.

 

Persze nem elég sablonos képekre gondolni – próbáld megfogadni a korábban említett tanácsokat, és törekedj az egyediségre. A közösségi médián ugyanis hihetetlenül sűrű a digitális zaj, amiből nem egyszerű kiemelkedni.

 

9. A vizuális tartalmak 37%-kal több aktivitást váltanak ki a Facebookon

Tovább folytatva a közösségi média és a vizuális elemek kapcsolatának tárgyalását megjegyeznénk, hogy a látványos tartalmak jóval több aktivitást (kedvelések, megosztások, hozzászólások) váltanak ki a felhasználókból a Facebookon, mint bármilyen más tartalomtípus. Ez többek között annak köszönhető, hogy egy-két sor szöveg könnyedén elveszik az egyéb tartalmak között, míg egy képet azonnal ki lehet szúrni böngészés közben.

 

10. A vizuális tweetek másfélszer annyi újraosztást kapnak, mint az azokat mellőzők

A vizuális tartalmak által kiváltott aktivitás nem csak a Facebookon figyelhető meg. A Twitteren még nagyobb az eltérés az egyszerű szöveges, és a vizuális elemekkel bővített bejegyzések (tweetek) újraosztási számai között.

A Buffer szerint a vizuális tweeteket másfélszer annyian osztják meg, mint a sima, szöveges változatokat.

 

11. A B2B írók 51%-a számára első prioritásúak a vizuális tartalmak

Bizony, a B2B tevékenységet folytató felek is felfedezték a vizuális tartalmak által kínált lehetőségeket. A B2B szerzők több mint fele több vizuális tartalmat szeretne készíteni az elkövetkezendő esztendőben.

 

12. A képpel ellátott cikkeket 94%-kal többen nézik meg

Ha egy cikkhez nem tartozik kép, akkor szinte 100% az esélye, hogy senki nem fog érdeklődni utána. A képpel ellátott cikkek ugyanis 94%-kal több megtekintést érnek el, mint a nem vizuális társaik.

 

Egy cikk képei segítenek pillanatok alatt megítélni a tartalom minőségét anélkül, hogy egyetlen szót is el kellene olvasni abból. 

 

A képek még akkor is vonzók, ha az csak egy stock fotó. Egy ilyen marketinges cikkhez csatolt lány is drasztikusan több interaktivitást vált ki, jelentősen növekszik az átkattintási arány a Facebookról, még ha sokan csodálkoznak is rajta, mi köze van ehhez a cikkhez. :D 

 

13. 2019-re az összes internetes tartalom 80%-ának része lesz a videó

A videó hódít, és senki sem állíthatja meg. Ez a tartalomtípus ezekben a percekben is egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a tartalommarketing világának abszolút királya legyen. A becslések szerint mindössze két év múlva minden internetes tartalom 80%-a videóból áll majd. Még nem késő hozzáfogni a felkészüléshez, de ne hidd, hogy mások nincsenek tisztában ezzel a ténnyel!

 

14. A Facebookon és a Snapchaten naponta több mint 15 milliárd videómegtekintés történik

A Facebook és a Snapchat együttesen elképesztő mennyiségű videózni vágyó felhasználó igényének tesz eleget napi szinten. Ez olyan, mintha a Föld teljes népessége naponta napi 2 videót tekintene meg (persze ez egyeseknél 0, míg másoknál akár több tucat is lehet).

A számok nem hazudnak – a videó a legnépszerűbb tartalomtípus.

 

15. A videós értékelések négyszer népszerűbbek, mint az írottak

Négyszer annyi ember nézne meg szívesebben egy termékről készült videós értékelést, mint olvasna el egy írott összefoglalót. A videós formátum olyan dolgokat képes szemléltetni, amit szóban gyakorlatilag lehetetlen pontosan megfogalmazni.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Honlapkészítés
Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

2018-07-09

20 éve foglalkozunk online marketinggel. Rengeteg honlapkészítő céggel és rengeteg honlap motorral (CMS) dolgoztunk már. Ezen tapasztalatokat összefoglaltuk az alábbi cikkben,...

Milyen a jó domain, mit érdemes választani?

A tudatos domainválasztás és az üzleti célok kapcsolata

2018-07-07

Akár új üzletbe kezdesz, akár egy már meglévő vállalkozás online marketing kommunikációját akarod fejleszteni, alapvetően el tudod rontani a rossz...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!