Keresés

Menü

Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?

2018.04.05.

A tartalommarketing egy évtizede az online marketing alapja. De ahogy a weboldal sem és semmit keresőmarketing nélkül, úgy a tartalmaidat is érdemes eljuttatni a SEO-n kívül más csatornákon is az érdeklődőkhöz. Hogyan, milyen módszerekkel teheted meg ezt hatékonyan? Mutatjuk!  


Aki csak egy kis ideje is foglalkozik az online marketinggel, az nagyon is jól tudja, hogy minden marketingstratégiában ott a helye egy átfogó tartalommarketing kampánynak. Azonban még az edzettebb szakemberek is gyakran elhanyagolják azon tartalmaik promócióját, amelyek a releváns érdeklődőket hivatottak bevonzani.

 

A tartalom promóció nélkül olyan, mint egy díjnyertes webhely keresőoptimalizálás nélkül. Bármilyen jó tartalmakat is teszel elérhetővé a közönség számára, ha azok nem találhatnak rá, akkor lényegében minden munkád felesleges volt.

 

Mit érdemes tehát tenni annak érdekében, hogy ezek a tartalmak célba érjenek, vagy pontosabban: láthatóbbá váljanak a célközönség számára? A következő módszerek pontosan ezt szolgálják!

 

A fizetős közösségi opciók (LinkedIn, Facebook hirdetések)

A közösségi médiás platformok közül egyre több kínál robosztus hirdetési és célzási opciókat, amelyek megkönnyítik az érdeklődő közönség elérését. Kiemelkedik ezek közül a Facebook és a LinkedIn, amelyek rendkívül részletes közönségelemzési eszközöket sorakoztatnak fel az oldalkezelők számára. Ezekkel különböző szempontok alapján szegmentálhatják a közönségüket, megkönnyítve a tartalmak hirdetését és célzását is.

 

Sokan persze nincsenek megbarátkozva a fizetett hirdetéssel, mint stratégia-összetevővel, azonban a sűrű és intenzív verseny miatt (ami persze nem minden területre jellemző) ma már egyre nehezebb organikus módszerekkel kitűnni a tömegből, persze mi valljuk, és látjuk, hogy nem lehetetlen. A fizetett opciókra akkor van szükséged, ha

  • kevés rajongóval rendelkezel
  • nem értesz a hatékony, organikus posztoláshoz
  • vagy nincs időd ezekkel foglalkozni.

 

A hirdetéseknél érdemes kitérni a remarketingre is, ami olyan felhasználókat segít megcélozni hirdetéseiddel, akik már egyszer megfordultak webhelyeden vagy blogodon a közelmúltban (tehát nagy valószínűséggel érdeklődést mutattak márkád iránt). Ez a módszer lehetővé teszi azt is, hogy korábban megtekintett tartalmaik alapján kínálj nekik számukra érdekes, értékes tartalmakat.

 

Minden fizetett módszer alkalmazása előtt fontos, hogy tisztán definiált céljaid legyenek. Ezek persze a látogatók számának növelésétől kezdve a konverziók fellendítéséig bármilyen célok lehetnek, de egy fix pont nélkül nekivágni a fizetett hirdetéseknek csupán idő- és pénzpazarlás.

 

A Facebook algoritmusának kijátszása – Célzott megosztások

Habár az előbb a Facebookot dicsértük, sajnos ez a platform is messze áll a tökéletestől, és a legutóbbi algoritmus-frissítéseket (melyekről ITT írtunk)  elnézve úgy tűnik, hogy egyre messzebb is kerül tőle.

 

Nincs azonban minden veszve. Az úgynevezett célzott megosztások segíthetnek, hogy tartalmaid nagyobb közönség elé juthassanak el, visszanyerve ezzel a frissítés óta elért felhasználók egy részét.

 

De mi is ez a célzott megosztás-dolog? Lényegében azt jelenti, hogy Facebookos (vagy Instagramos, ha már itt tartunk) bejegyzéseidben megjelölsz valakit, hátha az újraosztja a bejegyzésedet.

 

Nem mindegy persze, hogy kiket jelölsz meg a bejegyzésben – egy véletlenszerű követőt például nem érdemes csak úgy hozzáadni a megjelöltek listájához csak azért, mert talán érdeklődne a tartalom iránt. Ha például tartalmadban megemlítesz bizonyos forrásokat, akkor ajánlott azokat a Facebookon való megosztáskor is megjelölni. Bizonyos esetekben egy-egy szakmabeli, nagy követőbázissal rendelkező személy figyelmét is érdemes felhívni a megosztásra, például egy közvetlenül számára feltett kérdéssel a megosztás szövegében.

 

Törj az élre videókkal - videomarketing

A közösségi média legalább annyira telített reklámokkal, mint a televízió – azonban míg az utóbbiban az emberek hozzá vannak szokva a mozgóképes anyagokhoz, a videók a közösségi médián még mindig a legnépszerűbb tartalomtípusoknak számítanak.

 

Ez azt jelenti, hogy az olyan platformokon, mint például a Facebook sokkal egyszerűbben kitűnhetsz a tömegből, ha tartalmaidat videókkal is kiegészíted.

 

Az emberek fele rákeres valamilyen termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos videóra az interneten, mielőtt egyáltalán a márka webhelyére látogatna. A Facebookra felkerült szponzorált videók nézettsége 2016 és 2017 között több mint két és félszeresére nőtt.

 

A videóknak azonban nem csak a közösségi médián van komoly hatalmuk. Egy jó landing oldalnak szintén érdemes valamilyen rövid, tájékoztató vagy bemutató jellegű videót prezentálnia az érdeklődők számára.

 

Bízd másra (is) a marketinget – Az influencerek szerepe

Az utóbbi évek során külön marketingágazattá nőtte ki magát a „befolyásmarketingnek” fordítható influencer marketing. De honnan ez a nagy siker?

 

Az influencer marketinggel nem csupán nagyobb (és érdeklődő) közönség elé juttathatod el tartalmaidat, hanem ezt egy olyan személyen keresztül teheted, akit ez a közönség hitelesnek, megbízhatónak tart. De kik ezek az influencerek? Blogot író, vagy vlogot vezető magánszemélyek, akiknek sok követőjük van. A Facebookos követőtábor direktebb konverziókat hozhat, mint egy Instagramos, mivel egy Instagram posztban nem lehet linket elhelyezni, míg a Facebook rajongóit a blogger közvetlenül a weboldaldra irányítja. Instagramon több tízezer követőt is összeszedhet egy magát mutogató lány, attól még nem lesz jó influencer. Nem is érdemes az ilyenekkel foglalkoznod, hiszen ezek csupán felfújt lufik. 

 

Ezeket a befolyásos személyeket felkeresheted közvetlenül, például egy partnerviszonyt kínáló emailen keresztül, de meg is említheted őket hivatkozások formájában tartalmadon, illetve megosztásaidon belül, hogy magadra vond figyelmüket. Kereshetsz ügynökséget is, aki kapcsolatban áll influencerekkel. Ilyen pl. a Marketing Professzorok is, ahol Czifra Zsófia, a cég egyik társtulajdonosa az influencer marketing  szakértője. Ő pontosan tudja, melyik blogger vagy vlogger milyen promócióra alkalmas, mit vállal és nagyjából mennyiért. 

 

A tartalom terjesztése több csatornán keresztül

A többcsatornás tartalomterjesztésre meglepően kevés figyelmet fordítanak a marketingesek (legalábbis a tartalommarketing-stratégiák részeként).

 

Nem mindegy persze, hogy milyen webhelyeken próbálod népszerűsíteni tartalmaidat – fontos, hogy népszerű, releváns témákkal foglalkozó webhelyeket válassz erre a célra. Ha például LinkedInen, vagy hasonló jellegű platformokon, esetleg fórumokon próbálsz linkelni tartalmaidra, akkor fontos, hogy csak indokolt esetben tedd azt, és csak a legjobb minőségű tartalmaid használd.

 

Linképítés

A linképítés a mai napig a Google egyik legfontosabb rangsorolási szempontja. Aki foglalkozott már keresőoptimalizálással, az nagyon jól tudja ezt, és azt is, hogy milyen sokat tehetnek a visszahivatkozások egy webhely organikus rangsorolásáért.

 

De hogyan is érdemes hozzáállni a linképítéshez? Habár ez egy nagyon nagy témakör, néhány tippet azért itt is megosztanánk róla.

 

A linképítés egyik leghatékonyabb módja a tekintélyes webhelyekre való vendégblogolás (ebben is segíthet az influencer marketing), ami értékes visszahivatkozásokat eredményezhet webhelyedre vagy blogodra. Nem árt továbbá a releváns webhelyeken odafigyelni a hibás hivatkozásokra is, amelyekre felhívhatod a szerkesztők figyelmét, és helyükre saját tartalmaid hivatkozásait kínálhatod fel. Ezen kívül megpróbálkozhatsz az iparágadon belüli gondolatvezetők felkeresésével is, hogy felajánld nekik tartalmaidat későbbi kutatásaik forrásaihoz.

 

Persze a linképítés a minőségi, értékes tartalmakra épül – ha ez nincs jelen, akkor lehetetlen lesz elérni, hogy tekintélyes, népszerű webhelyek figyeljenek fel tartalmaidra, vagy hogy elfogadják azokat.

 

Az email még mindig a legjobbak között – e-mail marketing

Ha eddig még nem foglalkoztál az e-mail marketinggel, akkor óriási lehetőségekről maradsz le. Az e-mail a mai napig az egyik leghatékonyabb csatorna a márkád iránt érdeklődő fogyasztók és/vagy felhasználók elérésére.

 

Az e-mail marketing szintén egy hatalmas témakör, de néhány tippet azért ebből is megosztanánk – lássuk, hogy mire van szükség ahhoz, hogy e-mailjeidet „érdekesebbé” tedd a címzettek számára:

 

  • Készíts hírlevelet (https://www.matebalazs.hu/jo-hirlevel-15.html) legújabb vagy legnépszerűbb tartalmaid összegyűjtésére és bemutatására.
  • Oszd szét feliratkozóid listáját az alapján, hogy hogyan jutottak el a feliratkozásig, vagy hogy milyen témájú tartalmakra iratkoztak fel, amikor megadták email címüket.
  • Igyekezz a címzett nevét is beleszőni az emailbe, illetve valamilyen információt a korábban webhelyeden végzett tevékenysége alapján.

 

A tartalmak népszerűsítése tartalommarketing szerves része, ami pedig általában egy átfogó marketingstratégiához tartozik. Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Hatékony email marketing néhány lépésben éttermeknek

Az email marketing alapjai éttermeknek

2018-04-17

Nem hiszel a hírlevélben, igaz? Azt gondolod, az email marketing kihalt a közösségi média marketing miatt? Sosem voltak jó tapasztalataid a hírlevél küldéssel kapcsolatban? Azt hiszed, a Facebook vagy az Instagram jobb...

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

Mi kell egy GDPR barát adatvédelmi nyilatkozathoz?

2018-04-07

Már csak néhány hét van hátra a GDPR (az új európai általános adatvédelmi rendelet) életbe lépéséig. Az új szabályozás többek között az adatvédelmi nyilatkozat átalakítását is megköveteli, amit érdemes...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!