notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?


2018/04/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A tartalommarketing egy évtizede az online marketing alapja. De ahogy a weboldal sem és semmit keresőmarketing nélkül, úgy a tartalmaidat is érdemes eljuttatni a SEO-n kívül más csatornákon is az érdeklődőkhöz. Hogyan, milyen módszerekkel teheted meg ezt hatékonyan? Mutatjuk!  

Aki csak egy kis ideje is foglalkozik az online marketinggel, az nagyon is jól tudja, hogy minden marketingstratégiában ott a helye egy átfogó tartalommarketing kampánynak. Azonban még az edzettebb szakemberek is gyakran elhanyagolják azon tartalmaik promócióját, amelyek a releváns érdeklődőket hivatottak bevonzani.

 

A tartalom promóció nélkül olyan, mint egy díjnyertes webhely keresőoptimalizálás nélkül. Bármilyen jó tartalmakat is teszel elérhetővé a közönség számára, ha azok nem találhatnak rá, akkor lényegében minden munkád felesleges volt.

 

Mit érdemes tehát tenni annak érdekében, hogy ezek a tartalmak célba érjenek, vagy pontosabban: láthatóbbá váljanak a célközönség számára? A következő módszerek pontosan ezt szolgálják!

 

A fizetős közösségi opciók (LinkedIn, Facebook hirdetések)

A közösségi médiás platformok közül egyre több kínál robosztus hirdetési és célzási opciókat, amelyek megkönnyítik az érdeklődő közönség elérését. Kiemelkedik ezek közül a Facebook és a LinkedIn, amelyek rendkívül részletes közönségelemzési eszközöket sorakoztatnak fel az oldalkezelők számára. Ezekkel különböző szempontok alapján szegmentálhatják a közönségüket, megkönnyítve a tartalmak hirdetését és célzását is.

 

Sokan persze nincsenek megbarátkozva a fizetett hirdetéssel, mint stratégia-összetevővel, azonban a sűrű és intenzív verseny miatt (ami persze nem minden területre jellemző) ma már egyre nehezebb organikus módszerekkel kitűnni a tömegből, persze mi valljuk, és látjuk, hogy nem lehetetlen. A fizetett opciókra akkor van szükséged, ha

  • kevés rajongóval rendelkezel
  • nem értesz a hatékony, organikus posztoláshoz
  • vagy nincs időd ezekkel foglalkozni.

 

A hirdetéseknél érdemes kitérni a remarketingre is, ami olyan felhasználókat segít megcélozni hirdetéseiddel, akik már egyszer megfordultak webhelyeden vagy blogodon a közelmúltban (tehát nagy valószínűséggel érdeklődést mutattak márkád iránt). Ez a módszer lehetővé teszi azt is, hogy korábban megtekintett tartalmaik alapján kínálj nekik számukra érdekes, értékes tartalmakat.

 

Minden fizetett módszer alkalmazása előtt fontos, hogy tisztán definiált céljaid legyenek. Ezek persze a látogatók számának növelésétől kezdve a konverziók fellendítéséig bármilyen célok lehetnek, de egy fix pont nélkül nekivágni a fizetett hirdetéseknek csupán idő- és pénzpazarlás.

 

A Facebook algoritmusának kijátszása – Célzott megosztások

Pihengetünk?

Habár az előbb a Facebookot dicsértük, sajnos ez a platform is messze áll a tökéletestől, és a legutóbbi algoritmus-frissítéseket (melyekről ITT írtunk)  elnézve úgy tűnik, hogy egyre messzebb is kerül tőle.

 

Nincs azonban minden veszve. Az úgynevezett célzott megosztások segíthetnek, hogy tartalmaid nagyobb közönség elé juthassanak el, visszanyerve ezzel a frissítés óta elért felhasználók egy részét.

 

De mi is ez a célzott megosztás-dolog? Lényegében azt jelenti, hogy Facebookos (vagy Instagramos, ha már itt tartunk) bejegyzéseidben megjelölsz valakit, hátha az újraosztja a bejegyzésedet.

 

Nem mindegy persze, hogy kiket jelölsz meg a bejegyzésben – egy véletlenszerű követőt például nem érdemes csak úgy hozzáadni a megjelöltek listájához csak azért, mert talán érdeklődne a tartalom iránt. Ha például tartalmadban megemlítesz bizonyos forrásokat, akkor ajánlott azokat a Facebookon való megosztáskor is megjelölni. Bizonyos esetekben egy-egy szakmabeli, nagy követőbázissal rendelkező személy figyelmét is érdemes felhívni a megosztásra, például egy közvetlenül számára feltett kérdéssel a megosztás szövegében.

 

Törj az élre videókkal - videomarketing

A közösségi média legalább annyira telített reklámokkal, mint a televízió – azonban míg az utóbbiban az emberek hozzá vannak szokva a mozgóképes anyagokhoz, a videók a közösségi médián még mindig a legnépszerűbb tartalomtípusoknak számítanak.

 

Ez azt jelenti, hogy az olyan platformokon, mint például a Facebook sokkal egyszerűbben kitűnhetsz a tömegből, ha tartalmaidat videókkal is kiegészíted.

 

Az emberek fele rákeres valamilyen termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos videóra az interneten, mielőtt egyáltalán a márka webhelyére látogatna. A Facebookra felkerült szponzorált videók nézettsége 2016 és 2017 között több mint két és félszeresére nőtt.

 

A videóknak azonban nem csak a közösségi médián van komoly hatalmuk. Egy jó landing oldalnak szintén érdemes valamilyen rövid, tájékoztató vagy bemutató jellegű videót prezentálnia az érdeklődők számára.

 

Bízd másra (is) a marketinget – Az influencerek szerepe

Az utóbbi évek során külön marketingágazattá nőtte ki magát a „befolyásmarketingnek” fordítható influencer marketing. De honnan ez a nagy siker?

 

Az influencer marketinggel nem csupán nagyobb (és érdeklődő) közönség elé juttathatod el tartalmaidat, hanem ezt egy olyan személyen keresztül teheted, akit ez a közönség hitelesnek, megbízhatónak tart. De kik ezek az influencerek? Blogot író, vagy vlogot vezető magánszemélyek, akiknek sok követőjük van. A Facebookos követőtábor direktebb konverziókat hozhat, mint egy Instagramos, mivel egy Instagram posztban nem lehet linket elhelyezni, míg a Facebook rajongóit a blogger közvetlenül a weboldaldra irányítja. Instagramon több tízezer követőt is összeszedhet egy magát mutogató lány, attól még nem lesz jó influencer. Nem is érdemes az ilyenekkel foglalkoznod, hiszen ezek csupán felfújt lufik. 

 

Ezeket a befolyásos személyeket felkeresheted közvetlenül, például egy partnerviszonyt kínáló emailen keresztül, de meg is említheted őket hivatkozások formájában tartalmadon, illetve megosztásaidon belül, hogy magadra vond figyelmüket. Kereshetsz ügynökséget is, aki kapcsolatban áll influencerekkel. Ilyen pl. a Marketing Professzorok is, ahol Czifra Zsófia, a cég egyik társtulajdonosa az influencer marketing  szakértője. Ő pontosan tudja, melyik blogger vagy vlogger milyen promócióra alkalmas, mit vállal és nagyjából mennyiért. 

 

A tartalom terjesztése több csatornán keresztül

A többcsatornás tartalomterjesztésre meglepően kevés figyelmet fordítanak a marketingesek (legalábbis a tartalommarketing-stratégiák részeként).

 

Nem mindegy persze, hogy milyen webhelyeken próbálod népszerűsíteni tartalmaidat – fontos, hogy népszerű, releváns témákkal foglalkozó webhelyeket válassz erre a célra. Ha például LinkedInen, vagy hasonló jellegű platformokon, esetleg fórumokon próbálsz linkelni tartalmaidra, akkor fontos, hogy csak indokolt esetben tedd azt, és csak a legjobb minőségű tartalmaid használd.

 

Linképítés

A linképítés a mai napig a Google egyik legfontosabb rangsorolási szempontja. Aki foglalkozott már keresőoptimalizálással, az nagyon jól tudja ezt, és azt is, hogy milyen sokat tehetnek a visszahivatkozások egy webhely organikus rangsorolásáért.

 

De hogyan is érdemes hozzáállni a linképítéshez? Habár ez egy nagyon nagy témakör, néhány tippet azért itt is megosztanánk róla.

 

A linképítés egyik leghatékonyabb módja a tekintélyes webhelyekre való vendégblogolás (ebben is segíthet az influencer marketing), ami értékes visszahivatkozásokat eredményezhet webhelyedre vagy blogodra. Nem árt továbbá a releváns webhelyeken odafigyelni a hibás hivatkozásokra is, amelyekre felhívhatod a szerkesztők figyelmét, és helyükre saját tartalmaid hivatkozásait kínálhatod fel. Ezen kívül megpróbálkozhatsz az iparágadon belüli gondolatvezetők felkeresésével is, hogy felajánld nekik tartalmaidat későbbi kutatásaik forrásaihoz.

 

Persze a linképítés a minőségi, értékes tartalmakra épül – ha ez nincs jelen, akkor lehetetlen lesz elérni, hogy tekintélyes, népszerű webhelyek figyeljenek fel tartalmaidra, vagy hogy elfogadják azokat.

 

Az email még mindig a legjobbak között – e-mail marketing

Ha eddig még nem foglalkoztál az e-mail marketinggel, akkor óriási lehetőségekről maradsz le. Az e-mail a mai napig az egyik leghatékonyabb csatorna a márkád iránt érdeklődő fogyasztók és/vagy felhasználók elérésére.

 

Az e-mail marketing szintén egy hatalmas témakör, de néhány tippet azért ebből is megosztanánk – lássuk, hogy mire van szükség ahhoz, hogy e-mailjeidet „érdekesebbé” tedd a címzettek számára:

 

  • Készíts hírlevelet (https://www.matebalazs.hu/jo-hirlevel-15.html) legújabb vagy legnépszerűbb tartalmaid összegyűjtésére és bemutatására.
  • Oszd szét feliratkozóid listáját az alapján, hogy hogyan jutottak el a feliratkozásig, vagy hogy milyen témájú tartalmakra iratkoztak fel, amikor megadták email címüket.
  • Igyekezz a címzett nevét is beleszőni az emailbe, illetve valamilyen információt a korábban webhelyeden végzett tevékenysége alapján.

 

A tartalmak népszerűsítése tartalommarketing szerves része, ami pedig általában egy átfogó marketingstratégiához tartozik. Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!
 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
337 715
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Elfogadási arány

Mi is az az elfogadási arány?   Az elfogadási arány azon emailek aránya, amelyeket egy...

Közösségi könyvjelző

A közösségi könyvjelzők olyan online tagsági...

CPM

A CPM definíciója A CPM (cost per mille) egy népszerű...

Közösségi média

Az online média olyan formája, ahová a tartalmak első sorban...

Lead minősítés

Mi az a lead minősítés? A lead minősítés célja...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.