Keresés

Menü

Ma már mindenki tudja, mind a keresőoptimalizálásnak, mind a közösségi média marketingnek alapja a jó tartalommarketing. De mit értünk jó alatt? Elmondjuk!

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

15 éves tartalommarketing tapasztalatunk 7+1 tanácsban

2014.10.20.

15 éves tartalommarketing tapasztalatunk 7+1 tanácsban
Ma már mindenki tudja, mind a keresőoptimalizálásnak, mind a közösségi média marketingnek alapja a jó tartalommarketing. De mit értünk jó alatt? Elmondjuk!
 

 
 
Úgy járja a mondás, hogy utólag mindig mindenki okos. Amikor visszanézünk utunk kezdetére, világosan látunk mindent, amit jobban kellett volna tudnunk vagy tennünk. Igaz ez a magánéletben és az üzleti életben is. Én is sokat tévedtem, de tanultam belőle. Ilyen a tartalommarketing saját üzletemben való alkalmazása. Ügyfeleknél már 15 éve használjuk, de hát cipésznek a cipője….
 
De neked szerencséd van! Összegyűjtöttem azt a hét legfontosabb dolgot, amit nagyon jó lett volna tudnom, amikor a tartalom marketingbe belefogtam sok évvel ezelőtt. Remélem, hasznukra fog válni.
 

1.  Határozzuk meg a perszónáinkat

Mi is az a perszóna? A perszona a célközönség kitalált, meghatározott, konkrét képviselője. Különböző perszonákat hozhatunk létre úgy, hogy az ideális vevőink tulajdonságait, szükségleteit és problémáit „bőrbe” öltöztetjük. A perszonák megteremtése nem csak marketing stratégiánk, hanem vállalkozásunk minden egyes funkciójának is egyik alapköve.
Kulcsfontosságúak, mert lehetővé teszik, hogy rájuk szabjuk a tartalmi stratégiánkat, átváltási ajánlatainkat, közösségi bejegyzéseinket, és így tovább, amikor világosan látjuk céljaikat, szükségleteiket és fájdalomküszöbüket.
Ha a tartalmainkat kifejezetten a perszonákat szem előtt tartva írjuk, biztosak lehetünk benne, hogy célcsoportunk meg fogja azokat találni, és el is fogja olvasni. Így tehetünk szert éppen olyan fajta hűséges követőkre, akiknek vásárlói kegyeit keressük. A világosan meghatározott perszonák nélkül csak a sötétben tévelyegnénk.
 

2. Tekintsük ezt egy befektetésnek

A tartalom marketing (mint a legtöbb dolog az üzleti életben) egy maraton, nem pedig rövid távú futás. Nem leszünk egyik napról a másikra kirobbanóan sikeresek, hanem apránként nyerünk lendületet, mint egy lavina. Ez riasztó lehet azoknak, akik hozzászoktak a havi fixhez előző állásukban valahol a médiában és a gyors, könnyen megszerzett látszateredményekhez.
Hogy elindulás után biztosan sínen maradjunk, folyamatosan emlékeztessük magunkat, hogy minden egyes blogbejegyés és tartalmi ajánlat egy befektetés a marketinges tőkénkbe és a vállalkozásba. Habár általában hat-kilenc hónapba is beletelik, mire igazán lendületbe jön egy vállalkozás, marketing programunk hosszú távú sikereivel összevetve ez vajmi csekély.
 
 

A tartalommarketing sem állja meg magában a helyét, csak egy komplex marketing stratégia részeként. 15 éves tapasztalatunkkal segítünk kidolgozni neked egy mindenre kiterjedő, hatékony marketing stratégiát! Keress minket ide kattintva!

 
 

3. Az egész céget vonjuk be 

Sokak számára ez a legnehezebb feladat. A tartalom marketing sikerének egyik kulcsa az, hogy az egész cég, a legfelsőbb szinttől a legalsóig, érdekelt legyen a "tartalmi kultúrában". Ez nem csak azt jelenti, hogy a vállalkozásban mindenki örülni fog a marketinges csapat erőfeszítéseinek, hanem azt is, hogy maguk is kiveszik a részüket a tartalmak készítéséből és népszerűsítéséből.
 
Ez valószínűleg a nagyobb cégek marketinges csoportjainak egyik legnagyobb kihívása, de fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Azt tanácsolom, hogy kezdjük legfelül és bízzuk meg az összes C szintű vezetőt új tartalmak írásával. Innentől már megfogadhatjuk ezt a tanácsot, amikor már mindenütt a cégben népszerűsítjük a tartalmi kultúrát. Motivációként mondjuk el, hogy a  tartalommarketing eredményeképpen megszületett anyagok (videók, cikkek stb.), nem csupán a cég nevét viselik, hanem a készítőjükét is. Ennél fogva egyéni sikereiknek, referenciájuknak is része lesz az, amit a „cég pénzéből” létrehoztak. 
 

4. A tartalom nem feltétlenül kell, hogy írott legyen

Sokszor, amikor a "tartalom marketingre" gondolunk, rögtön egy írott szöveg képe jut eszünkbe. Ám fontos, hogy észben tartsuk, hogy ez csak egyetlen média formátum. Ha nem vagyunk túl jók az írásban, használjunk videókat vagy hanganyagokat. Ilyeneket bárki használhat, akkor is, ha maga a szolgáltatás vagy termék egy teljesen száraz, unalmasnak tűnő dolog. 
Végső soron azt a formátumot kell megtalálnunk, amivel a marketinges csoportunk legszívesebben dolgozik, és ami legnépszerűbb közönségünk körében. Ez több különböző média formátum kombinációja is lehet. Mihelyst megtaláljuk az egyensúlyt, egyre könnyebb lesz megfelelő tartalmakat létrehozni, melyek nagyobb hatást tesznek közönségünkre. 
 

5. Minőség, nem mennyiség

Az örök kérdés így hangzik: Melyik a jobb, a sok, ám langymeleg cikk, vagy a kevesebb, de forró? A lényeg az, hogy közönségünk minden egyes cikk elolvasása után elégedett legyen az anyag minőségével.  Igen, fontos, hogy következetesen és gyakran posztoljunk. Tehát itt is egyensúlyt kell teremtenünk, ami kicsit más minden egyes szervezetnél, forrásoktól, ágazattól és közönségtől függően.
Általánosságban véve javaslom, hogy hetente legyen legalább három 700 szavas bejegyzésünk. Bár eleinte ez soknak tűnhet, ez egy jó tartalom marketinges formula, ami viszonylag hamar (általában négy-hat hónap után) elkezdi meghozni első gyümölcseit.  Ha képesek vagyunk hetente háromnál többet produkálni, az örvendetes, de három alá soha ne essünk.
 

6. Az írás a csak a csata első fele 

Akámilyen időigényes is tud lenni a tartalmak írása, ez még mindig csak feladatunk első fele. A második a tartalmak népszerűsítése, hogy az emberek el is olvassák. Erről sokan meg szoktak feledkezni csupán azért, mert annyira örülnek, hogy sikerült jó tartalmakat produkálniuk.
Mindenképpen legyen meghatározott tervünk azzal kapcsolatban, hogy miként fogjuk népszerűsíteni blogunk tartalmait és a bejegyzések írására fordított idő 25-33%-át fordítsuk annak kelendővé tételével. Ez kulcsfontosságú, ha a lehető legtöbbet szeretnénk kihozni a tartalom marketinges stratégiánkból. Erre való a közösségi média marketing, a keresőoptimalizálás, szükség esetén a fizetett megjelenések (AdWords, Facebook hirdetés stb).
 

7. Újrafelhasználás

Az igazán nagy tudású szakértők egyik legfontosabb tehetsége, hogy egyetlen tartalmat sokféleképpen fel tudnak használni.  Képesek meglátni sok-sok lehetőséget arra, hogy egy bizonyos tartalmat újra és újra feltálaljanak, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki abból.
 
Például: Képzeljük el, hogy valaki a cégnél prezentációt készül tartani egy kiállításon. Ez egy nagyon jó tartalom, amit sokféleképpen újra lehet csomagolni, és ezáltal értékét megsokszorozni.
Az esemény után a tartalmat újra lehet öltöztetni lekérhető webinar konverzió ajánlatként. Azután a webinar átiratát szegmensenként újra fel lehet melegíteni egy-egy blog poszt formájában. A legnépszerűbb posztokat aztán csokorba szedhetjük és kis körítéssel ebook formájában újra kitehetjük a nagyközönség elé (és így tovább).
 
Habár minden egyes tartalom marketinges stratégia más és más, cégtől függően, az itt körvonalazott ötleteket bárhol fel fogjuk tudni használni. Aki még csak most ismerkedik a témával remélem, hogy a fentieket észben tartva gyorsabban haladhat a siker felé, mint egyébként tette volna.
 
 

8. Gyakorlati tartalommarketing példák

 
Szeretnél látni egy gyakorlatban működő példát? Sokat tudok mutatni ügyfeleim közül, akik már kiválóan alkalmazzák a tartalommarketinget, és így akár megtízszereződött weboldaluk forgalma, és ezzel együtt nőtt nyereségük is. Kiemelném azonban az Alfatours Kft-t. Weboldaluk ma már nem csak az ajánlatokról szól, nem akarnak semmit rád tukmálni. A honlap olyan, amilyen maga az Alfatours: közösséget teremt és szakértő módon áll az ügyfelekhez. Az utazási desztinációk leírásai, lexikális ismeretek, videós bemutatók, képgalériák állnak rendelkezésére azoknak, akik ezekre az uticélokra szeretnének eljutni. A weboldalon megjelenített tartalmat sikeresen keresőoptimalizálás valamint közösségi média marketing stratégia segítségével juttatják el a közönséghez. Gratulálunk Alfatours! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
3 inbound marketing trend, amivel találkozni fogsz 2018-ban

3 inbound marketing trend, amivel találkozni fogsz 2018-ban

2017-12-10

Immáron több évtizede egy inbound marketing ügynökség élén ülve, tapasztalatainkból és a nemzetközi trendekből kiindulva javaslatot teszünk, hogyan alakítsd ki online marketing stratégiád fő pilléreit 2018-ban.

Hogyan legyek blogger? A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Hogyan legyek blogger? A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2017-11-27

Szeretnél blogger lenni, de nem tudod, hogyan kezd el? Máté Balázs online marketing tanácsadó segít neked ebben! Hogyan legyek blogger? A blogírás alapjai. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!