notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresőoptimalizálás a közösségi médiában – mi is az az SMO?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Keresőoptimalizálás a közösségi médiában – mi is az az SMO?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Keresőoptimalizálás a közösségi médiában – mi is az az SMO?


2014/10/07
Máté Balázs, marketing tanácsadó
Az elmúlt évtized a keresőoptimalizálásról szólt. Az elmúlt 4 év a közösségi média marketingről. Kialakult és fejlődött ezen médiumok keresője is, itt az ideje, hogy megtanuld mi az összefüggés közöttük, hogyan tudjuk a kettőt egyszerre érvényesíteni! 
 
Keresőoptimalizálás a közösségi médiában – mi is az az SMO?
Sokan károgják, végre a SEO avagy a keresőoptimalizálás ideje leáldozott. Ez korántsem igaz, csak több ismeret szükségeltetik ahhoz, hogy 2014-ben is jól működjön a SEO. Aki temeti a keresőoptimalizálást az talán valami másban jó, de nem ezen a téren…  Abban azonban egyetértek velük, hogy egy jó közösségi média marketing stratégia legalább olyan hatékony, vagy még hatékonyabb lehet ma, mint a keresőoptimalizálás, ugyanakkor a SEO-nak is elengedhetetlen elemévé vált. Azoknak akik nem hisznek  a közösségi médiumok hasznosságában, csak a Google-re alapoznak, rossz hírem van: az egyik nem megy a másik nélkül
 

Közösségi média optimalizálás – mire optimalizálunk?

 

Optimalizálás a közösségi média keresőjére?

Ha nem a Facebook marketing korosztály gyermeke vagy, azaz nem akkor kezdtél el a marketinggel foglalkozni, amikor a közösségi médiumok ingyenes médiafelületeket adtak mindenkinek, akkor te is elgondolkoztál már azon, hogy mi lesz azután, ha ez az ingyenesség csökken, eltűnik. Hogyan éred majd el az embereket azon a közösségi média felületen, ahova annyi követőt gyűjtöttél, amire annyi időt szántál. Régi marketingmotorosként eszedbe jut, hogy az emberek nem csak követnek, keresnek is, ahogy a Google esetében is. Minden közösségi médiának van keresője, mely egy algoritmusra épül, ahogy a Google is. Nyilván keresnek az emberek a Youtubeon, a Pinteresten és akár a Facebook-on is beírnak az általuk keresett témákhoz kapcsolódó kulcsszavakat. Erre a kereső egy találati listával válaszol. Közösségi médiája válogatja, hogy mi alapján keres, de mivel hatalmas tömegű emberről van szó, nem szabad elvesztenünk azt a lehetőséget sem, hogy ezekben a keresőkben az élen jöjjön közösségi oldalunk, megjelenéseink. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!



 
Nyilván a közösségi média felületeinknek is vannak tag-jei, beállítási lehetőségei, ezeket mind még be kell állítanunk. De a megosztott tartalmak, melyeket a weboldalunkról húzunk be és a legnagyobb konverziót hozzák, ugyanúgy rendelkeznek meta tagekkel, melyek megírása nem csak a keresőoptimalizálás, hanem a közösségi médiában való megjelenés és továbbosztás generálása végett is fontosak. Ha nem ismerjük ezeket az onsite seo eszközöket, nem leszünk igazán sikeresek a közösségi térben sem
 
 

Az érem másik oldala: közösségi média jelenlét hatása a keresőoptimalizáltságra

 
A közösségi média optimalizáció egyre fontosabb részévé válik az SEO-nak, mivel a keresők egyre inkább figyelembe veszik az olyan közösségi hálók, mint a Facebook, a Twitter, és a Google+ felhasználóinak aktivitását az egyes oldalak találati listákra történő besorolásakor. Ebből az következik, hogy minden egyes "lájk" vagy megosztás az adott weboldal minősége melletti voksnak számít. - Emellett, mivel a keresőket nehéz ilyen módon félrevezetni, a közösségi hálókról érkező voksok többet nyomnak a latban. A másik fontos faktor, ami hozzájárult a közösségi médiák intenzívebb használatához, a személyre szabott, érdeklődésen és tartózkodási helyen alapuló, keresések lehetősége. A személyre szabott keresések lehetősége miatt van egyre növekvőben pl. a Yelp, a Google Places, a Foursquare, és a Yahoo!Local közösségi médián levő jelenléte. Rob Reed, a földrajzi helyen alapuló marketing platform, MomentFeed alapítója tavaly kijelentette, hogy a közösségi platformok helyi optimalizációja már nem luxus, hanem szükséglet.
 
 
A közösségi média optimalizációt bonyolítja, hogy hasonlít a virális marketinghez, mivel az információ a kép- és videómegosztó oldalakon, illetve "közösségi könyvjelzőkön" keresztül terjed. Egy hatékony közösségi média kampány építhet a virális marketing erejére. A Pinteresten például az aktivitás mintegy 80%-a megosztásokból áll.
 
Emellett, a közösségi trendek követésével, és több hálózat használatával a weboldalak nemcsak könnyebben megtarthatják meglévő közönségüket, hanem ki is terjeszthetik azt. Ekképpen toboroznak vállakozások online követősereget, mely végül a weboldalaik látogatottságán is meglátszik. 
 
Azonban ennek hatása nem áll meg a közösségi média által közvetített látogatóseregnél, egy hatékony közösségi marketing kampány után nemcsak a weboldal látogatottsága nő, hanem a találati listákon elfoglalt helye is javul. Hasonlóképpen, a blogok látogatottsága és besorolása is javul a tartalmak RSS funkción keresztül történő megosztásaival a blogoszférában. A közösségi média optimalizáció az online ismertség kihagyhatatlan része. A közösségi média optimalizáció nem merül ki a marketingben és a márkaépítésben. 
 

Mi a megoldás, mi a marketing helyes útja 2015-ben?

Pihengetünk?
A sikeres vállalkozások egyre inkább bővítik a jelenlétüket a közösségi médiákon. Az innen nyert információkra építve tudják folyamatosan tökéletesíteni termékeiket, márkaépítési tevékenységüket, új arcok toborzását, vevőszolgálatukat, és sok mást. A közösségi média optimalizációja felhasználható arra is, hogy egy adott weboldal követőiből közösséget kovácsoljon, összegyűjtve őket követőként, rajongóként, ami nagyban hozzájárul az egészséges B2C (vállalkozás és vevőközönség közötti) kapcsolatok építéséhez. 
 
Összefoglalásul elmondhatjuk, nincsen közösségi média marketing keresőoptimalizálás nélkül, és nincsen SEO hatékony közösségi média jelenlét nélkül! A következtetés pedig az, amit tanítványaimnak az egyetemen is mindig elmondok: a marketing tevékenységet egy dokumentált marketing stratégiában (vagy online marketing stratégiában) kell deklarálni, kitérve minden egyes tényezőre. Olvasd el részletesen erről cikkünket itt: Tudod melyik online marketing eszköz a legjobb cégednek?
 
 
Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 112

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
330 796
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Említés

Mi az az említés? Az online marketingben egy említés egy cég...

Fogyasztó

Ki is az a fogyasztó? A fogyasztó egy olyan személy, aki valamilyen terméket használ, vagy...

Fehérlista

Mi is az a fehérlista? A fehérlista elemei azok az IP címek, amelyek jogosultak arra, hogy...

Lead generálás

Minden olyan tevékenység egy marketing szakember vagy egy cég...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.