Így befolyásolják a nőket erotikus tartalmú reklámokkal

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így befolyásolják a nőket erotikus tartalmú reklámokkal

Egyáltalán nem titok, hogy legegyszerűbben az erotikával lehet eladni bármit, de azt sokan tévesen gondolják, hogy az ilyen típusú reklámok a férfiaknál jobban beválnak. A Floridai Egyetem kutatói 2006-ban felmérésbe kezdtek, aminek keretében gyönyörű modellek képeit mutatták meg nőknek különböző magazinokból. Minél kihívóbb volt egy reklám és az abban szereplő modell, a hölgyeket annál inkább hidegen hagyta vagy taszította az. Ugyanezt a kísérletet végezték el 2010-ben, Londonban, ahol az eredmények hasonlóak voltak.
 
Ennek ellenére a női magazinok tele vannak erotikus jellegű hirdetésekkel, fehérneműreklámokkal, amelyek a szex segítségével generálnak évi 5 milliárd dolláros bevételt. Az, hogy a hirdetők vagy a fotósok nagy része férfi, nem jelent semmit. De akkor miért is tudnak többet elérni az ilyen típusú reklámokkal? A következő három szempont miatt.
 
Így befolyásolják a nőket erotikus tartalmú reklámokkal

 

 

Drága termékek

A Minnesotai Egyetem egy kutatója szerint a nők szeretnék azt érezni, hogy a szex értékes és különleges, mint amit ezek a reklámok sugallnak. A nők szeretnék a szexet költséges dolognak látni, mind biológiai, mind szocio-kulturális szempontból. Társadalmunkban a nők rengeteg problémába ütközhetnek, ha szexualitásukat úgy kezelik, hogy az nem vezet jó kimenetelű hosszú-távú következményekhez. biológiai oldalról ez a nem várt terhesség, szocio-kulturális oldalról pedig az, hogy megbélyegzik őket a könnyűvérű szóval és ennek rokon értelmű kifejezéseivel.
Rengeteg nő ítéli el azokat a reklámokat, amelyekben bikinis nők késztetik a férfiakat, hogy sört vegyenek. De az ő esetükben, ha valami drága és exkluzív terméket hirdetnek feléjük, máris fogékonyabbak lesznek a reklám iránt?
Két reklámot vizsgáltak meg a fenti feltevés kutatására: egy-egy karóráról volt, szó, az egyik 10, a másik 1250 dollár értékű. Mindkettő esetében két reklámot használtak, az egyikben egy hegyvidéket használtak háttérnek, míg a másikban erotikus tartalmú képet.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

 
A kutatók megkérdezték a hölgyeket, hogy mennyire érzik magukat a reklám láttán boldognak, feldobottnak, érdekeltnek, ingerültnek, mérgesnek vagy undorodottnak. 
 
Az erotikus tartalmú reklám a következőképpen nézett ki: egy meztelen nőt egy ugyancsak meztelen férfi egy falhoz nyom, testével a nő combjai között. A nő egyik melle és fenek látszik, míg másik mellét és ágyékát teste eltakarja.
 
Arckifejezésük megkérdőjelezhetetlen szexualitást sugároz.
 
A reklámot alaposan megtervezték, és még a felmérés előtt tesztelték nőkkel és férfiakkal, hogy biztosan szexuálisan túlfűtöttnek gondolják, azonban ne higgyék azt se, valamelyik fél is domináns abban a helyzetben, valamint azt se érezzék, hogy tárgyiasítva van a két szereplő.
 
A nők erős negatív érzelmeket tápláltak az olcsó óra erotikus reklámja iránt, amikor azonban a drága óráról volt szó, az érzelmeik inkább semlegesek voltak. Amikor a két óra hátterében hegyvidék volt látható, az ár nem befolyásolta a nők érzelmeit. 
 

Elkölteleződés

Egy másik, 2009-es kutatás más irányból közelítette meg a kérdést. Ők is karórákat használtak, de azt vizsgálták, hogy a szex elköteleződést is jelent-e a reklámban. Három reklámot használtak, egy teljesen egyszerű, szex-menteset és kettőt szexuális tartalommal, ahol az órát vörös masnival díszítették. A két utóbbi teljesen ugyanaz a reklám volt, de az egyik a következő felirat szerepelt: A férfi ajándéka élete szerelmének.
Megvizsgálták, hogy a reklámban maga az ajándék kifejezés kelti fel a nők figyelmét a szextől és elköteleződéstől függetlenül. Nők különböző csoportját kérték meg, hogy mondják el véleményüket a reklámokról. Az a reklám, amelyben az ajándékozás kiemelt szerepet kapott, sokkal nagyobb szimpátiát keltett bennük.
Érdekes, hogy a férfiak érdeklődése az óra iránt csökkent az ajándékozás fogalmának ismeretében.
 

Ha a termék is összeköthető a szexualitással

Ha a nők immunisak az erotikus töltetű és elköteleződést mutató reklámokkal, hogyan magyarázzuk azt a tényt, hogy minden idők egyik legikonikusabb reklámja egy 30 dolláros fehérneműt reklámozó Eva Herzigova reklám 1994-ből? A hirdetésben Herzigova reklámozta az említett fehérneműt, a reklám szövege a következő volt: Hello, Boys. Ennyi. Ezzel a reklámmal a fehérnemű eladásai négyszeresére nőttek a hirdetés kiadásának évében.
Amikor a márka „szexinek” számít, a nők még könnyebben fogadják azt be. Vannak márkák, akik ezt remekül kihasználják, például egy Coco de Mer nevű szexuális segédeszközöket gyártó cég játékait nem meztelen nő testekkel reklámozta, csupán női arcokkal. Női arcokkal, amelyeken éppen az orgazmus jelei látszanak. A nők imádták.
 
Ez megmagyarázza azt is, hogy a Vicotria’s Secret és hasonló márkák miért képesek a terméket még jobb színben feltűntetni és eladni azt.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!