SEO eszközök a visszahivatkozások figyelésére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > SEO eszközök a visszahivatkozások figyelésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

SEO eszközök a visszahivatkozások figyelésére


2018/05/17
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A SEO létrejötte óta hihetetlenül sokat változott, azonban egy valami továbbra is a legfontosabb oszlopai közé tartozik: a visszahivatkozások. Azonban ezek sem feltétlenül működnek úgy, mint a keresőoptimalizálás hajnalán, hiszen míg akkoriban a mennyiség volt a legfontosabb tényező, ma már a minőség és a relevancia az, amik számítanak.
 

SEO eszközök a visszahivatkozások figyelésére

 

A sikeres online üzleteléshez tehát továbbra is elengedhetetlen, hogy rendszeresen ellenőrizd a webhelyedre (és versenytársaid webhelyeire) mutató visszahivatkozásokat. Ha szeretnél versenyben maradni, akkor tisztában kell lenned saját és a konkurenseid webhelyének forgalmával, erőforrásaival, kulcsszavaival és persze a rád vagy rájuk hivatkozó domainekkel is.

 

Habár a profik számára az internet nem egy fejlett SEO ellenőrző eszközt kínál, nem minden cég és vállalkozás engedheti meg magának, hogy előfizessen ezekre a szolgáltatásokra. Ha még csak most kezdesz bele webhelyed optimalizálásába, vagy szűkös költségvetéssel dolgozol, akkor vess egy pillantást az alábbi visszahivatkozás-ellenőrző eszközökre!

 

1. SE Ranking (fizetős)

 

Az SE Ranking a Google Search Console adatai alapján ellenőrzi a webhelyedre mutató hivatkozásokat. Az eszköz árazása mindössze havi 9 dollártól indul, és jár hozzá egy webhely audit, egy rangsorolás-követő, egy kulcsszókutató eszköz és a versenytársak rangsorolásának figyelemmel követése is.

 

Részletes linkanalízist készíthetsz index/noindex, follow/nofollow, cached/not cached, felfedezés dátuma, Moz Domain Authority pontszám, horgonyszöveg, Alexa Rank, Ahrefs rang, közösségi népszerűség és más szempontok alapján is.

 

Az eszköz ezen kívül segít létrehozni azt a fájlt is, amit aztán feltölthetsz a Google linkvisszautasító eszközébe, a Disawov Links Tool-ba.

2. Backlink Watch (ingyenes)

 

A Backlink Watch az egyik legegyszerűbb és legegyszerűbben használható visszahivatkozás-ellenőrző eszköz. Használata ingyenes és összesen 1000 hivatkozást sorol fel (habár nem teszi lehetővé ezek kimentését fájlba). 

 

3. SEO Spyglass (ingyenes/fizetős) 

 

Egy meglehetősen új, mégis nagyon hatékony eszköz. A SEO Spyglass adatbázisa elképesztően sok indexelt visszahivatkozást tartalmaz (többet, mint amennyit a sokkal régebbi Ahrefs vagy Majestic). 1100 hivatkozás ellenőrzése ingyenes, de kimenteni ezeket fájlba csak a fizetős verzióval lehet.

 

4. MoonSearch (ingyenes) 

 

A MoonSearch egy ingyenes ellenőrző eszköz ami összetett linkanalízist kínál és ellenőrzi, hogy hány visszahivatkozás van indexelve. Követi az Alexa Ranket, a PageRanket és más rangsorolásokat is.

 

5. Ahrefs (ingyenes/fizetős) 

 

Az Ahrefs jelenleg az egyik legfejlettebb SEO eszköz a visszahivatkozások (és temérdek más) ellenőrzésére. Az ingyenes verzió 10 visszahivatkozást és kérésenként 2 domaint enged figyelni. A fizetős verziók havonta 79 dollártól indulnak és teljes webhelyanalízist kínálnak.

 

Az Ahrefs hihetetlenül gyorsan (4,1 millió oldal / perc) dolgozik, ami azt jelenti, hogy hamar rátalálhatsz az új, a hibás és az eltűnt visszahivatkozásokra is. A „link loss” okok (elveszett hivatkozások, például 404, noindex, 301, stb.) kategória miatt nem kell találgatnod, hogy hová tűntek a webhelyedre mutató hivatkozások.

 

Az eszköz műszerfala továbbá lehetővé teszi a gyanús hivatkozások visszautasítását is.

 

6. OpenLinkProfiler (ingyenes/fizetős) 

 

Az OpenLinkProfiler 200 ezer hivatkozást képes felsorolni jelentésenként. Óriási és friss adatbázissal rendelkezik, amely megmutatja, hogy az elmúlt 90 napban mely visszahivatkozások voltak aktívak.

 

Az ingyenes verzió 100 hivatkozást enged kimenteni .csv formátumban, de ha többet szeretnél, akkor a fizetős verziót kell használnod.

7. RankSignals (ingyenes) 

 

Szintén egy ingyenes eszköz, ami segít megvizsgálni a versenytársak visszahivatkozásait és forgalomforrásait. Ezzel az eszközzel megvizsgálhatod a webhelyedre mutató dofollow és nofollow hivatkozásokat és egyéni domaineket.

 

Kijelzi a hivatkozások horgonyszövegét, a PageRanket, az Alexa Ranket, a közösségi adatokat és egyebeket is. A RankSignals segítségével fellelhetők a spam jellegű hivatkozások is.

 

8. Monitor Backlinks (ingyenes/fizetős)

 

A Monitor Backlinks az egyik legnépszerűbb SEO eszköz a linkprofilok ellenőrzésére. A nem regisztrált verzió 10 találatot mutat, a fizetős (25 dollár/hó) pedig ennél jóval többet. Az eszköz általános áttekintést mutat a domainről, a SEO statisztikákról, a kulcsszó rangsorolásokról, a horgonyszövegekről és lehetővé teszi a rossz minőségű hivatkozások visszautasítását.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
105 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

tartalommarketing

Mit jelent a tartalommarketing? Tartalommarketingnek hívják azt a marketing...

Tartalomfüggő hirdetés

A tartalomfüggő hirdetés a PPC hirdetések egyik fajtája, első sorban...

Fizetett listázás

Olyan listahelyek, amelyeket a keresőmotorok árulnak a hirdetőknek, általában fizetett...

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók aránya százalékban kifejezve,...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás?   A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.