Hasznos tippek a hatékony SEO szövegíráshoz

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

SEO szövegírás: 8 dolog, amit ellenőrizned kell a publikálás előtt

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nem könnyű feladat olyan jó minőségű tartalmakat írni, amik jól is rangsorolnak a keresőmotorok találatai között. De honnan tudhatod, hogy tartalmaid megfelelnek a SEO szövegírás legalapvetőbb elvárásainak? A következőkben 8 tippet olvashatsz arról, hogy miket érdemes ellenőrizned cikkeidben, mielőtt publikálnád azokat blogodon!

Hasznos tippek a hatékony SEO szövegíráshoz

Ess túl a nehezén

Mielőtt eljutnál odáig, hogy ellenőriznéd tartalmadat az alábbi lista szerint, először túl kell esned néhány fontos előkészületi lépésen. Ekkorra már kész kell legyen a kulcsszókutatáson is, tehát meg kell lennie cikked témájának, illetve szerkezeti felépítésének is. Mindezek alap dolgok, amiknek az első szó leírása előtt meg kell történniük. Senki sem mondta SEO szövegírás nem egyszerű dolog lesz, nem igaz?

 

A SEO szövegírás 8 ellenőrzési szempontja

1. Mit mutat beépülő modulod?

Amennyiben WordPress webhelyet használsz, mindenképpen érdemes beszerezni egy SEO plugint (ilyen például a Yoast SEO), ami már önmagában is több szempontból elemzi és értékeli megírt tartalmadat. Vedd figyelembe a modul javaslatait, de első sorban sose arra törekedj, hogy mindenben megfelelj neki, hanem arra, hogy hasznos, érthető tartalmakat kínálj olvasóidnak.

 

2. Egyértelmű a cikked fő témája?

Törekedj arra, hogy cikked témája azonnal érhetővé váljon, még akkor is, ha valaki csak gyorsan átfutja azt a szemeivel. Ebben sokat segíthet, ha címsoraid is kapcsolódnak ahhoz a témához, amit cikked kifejt. Érdemes továbbá ellenőrizni a bekezdések első mondatát is. Általában ezek kell legyenek azok a mondatok, amik a legjobban összefoglalják az adott bekezdés témáját.

 

3. Vannak túl hosszú bekezdéseid?

A legtöbb ember nem szívesen olvasgat hosszú szövegoszlopokat. Nézd meg, hogy hol rövidíthetnél hosszúnak tűnő bekezdéseiden, és próbálj mindegyikben legfeljebb 5-6 mondatot használni.

 

4. Használsz belső hivatkozásokat?

Mielőtt publikálnád cikkedet, gondolkodj el rajta, hogy milyen belső hivatkozásokat helyezhetnél el benne. Megeshet például, hogy van egy sarokkő tartalmad egy kapcsolódó témáról. Mindenképpen hivatkozz arra az oldalra cikkedből. Az is előfordulhat, hogy ez az új cikked a legjobb, amit egy ideje ebben a témában írtál – ilyenkor érdemes más oldalakról erre hivatkoznod.

 

5. Egyértelmű a felhívásod?

Mire szeretnéd rávenni az embereket, miután elolvasták a cikkedet? Hogy vásároljanak valamit? Vagy hogy elolvassanak egy másik cikket is? Győződj meg róla, hogy felhívásod (azaz CTA-d) egyértelmű, és hogy az emberek át tudjanak kattintani cikkedből webhelyed más oldalaira is, ha ez a cél.

 

6. Tudnál optimalizálni kapcsolódó kulcsszavakra is?

Bizonyára tudod, hogy megírt cikkeddel milyen kulcsszóra szeretnél rangsorolni. Ha azonban cikked hosszabb terjedelmű, akkor érdemes lehet kapcsolódó kulcszavakra is optimalizálni. Tehát, ha például a fő kulcsszó a [születésnapi játékok gyerekeknek] akkor optimalizálhatnád cikkedet a [bújócska] és hasonló kifejezésekre is.

 

7. Használsz kötőszavakat?

A szövegeket sokkal olvashatóbbá teheted, ha megfelelően használod a különféle kötőszavakat. Ilyen szavak például a „tehát”, az „mivel”, a „hiszen” és még sok más is. Ezek a szavak irányt mutatnak olvasóidnak, ezért győződj meg róla, hogy valamennyi bekezdésedben használj ilyeneket.

 

8. A megfelelő kategóriát és címkét választottad cikkedhez?

Ha a megfelelő kategóriát és címkét (vagy címkéket) választottad cikkedhez, azzal érthetőbbé teszed webhelyed felépítését a keresőmotorok számára. Ez segít azonosítani nekik, hogy miről is szól webhelyed. Mindemellett hasznos a látogatók számára is, mert ezeken keresztül kapcsolódó tartalmakat kereshetnek webhelyeden.

 

Összegezve

A jól rangsoroló cikkek megírása időt és erőfeszítést követel, de mindez garantáltan megtérül majd. Amellett tehát, hogy figyelembe veszed SEO beépülő modulod pontszámait, mindenképpen térj vissza ehhez az ellenőrzőlistához is, és tedd fel magadnak az itt felsorolt kérdéseket, mielőtt publikálnád cikkeidet!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/seo-copywriting-checklist/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!