A SEO és a szövegírás násza a keresőbarát tartalmakért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A SEO és a szövegírás násza a keresőbarát tartalmakért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A SEO és a szövegírás násza a keresőbarát tartalmakért


2018/12/23
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online tartalmak optimalizálása a marketingesek és tartalomkészítők egyik kedvenc vitatémája. Mindenki másra esküszik: vannak, akik szerint egy webhelynek technikailag kell rendben lennie, hogy jól teljesítsen ilyen téren, míg mások szerint a jól megírt tartalmak a legfontosabbak az optimalizáláshoz.
 

 A SEO és a szövegírás násza a keresőbarát tartalmakért

Akárhogy is, a SEO-ra szükség van, de milyen irányból érdemesebb megközelíteni? Azoknak van igazuk, akik inkább technikai irányból közelítik meg a keresőoptimalizálás kérdését, vagy azok csinálják jól, akik első sorban tartalmaikra támaszkodnak a láthatóság fellendítéséhez?

 

Nos az igazság az, hogy bizonyos értelemben egyik tábor sem téved, de igazuk sincs teljesen. A trendek folyamatosan változnak, és manapság őrültség kizárólag csak technikai vagy csak tartalmi SEO-ra hagyatkozni a siker érdekében. Éppen ezért rántjuk le most a leplet a leghatékonyabb SEO technikáról, ami tökéletes harmóniában áll az értékes szövegírással.

 

Marketing konzultáció és audit

A SEO és a szövegírás

Hogy az alábbiakban leírtak tökéletesen érthetők legyenek, először tisztázzuk e két fogalom jelentését.

 

A szövegírást igazából nem kell túlbonyolítani, hiszen szó szerint az, amit a neve is állít. A szövegírók feladata, hogy olyan szövegeket alkossanak, amelyek érdekesek, értékesek célközönségeik számára.

 

A SEO, vagyis keresőoptimalizálás célja, hogy egy tartalom (legyen az egy blogbejegyzés, egy landing oldal, vagy egy videó) fellelhetőbb legyen a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. Minél jobban optimalizált egy tartalom, annál magasabb „rangsorolást” kap, és magasabb pozícióba kerül a találati oldalakon.

 

A SEO általában a szöveg (vagy más tartalom) elkészítése után történik, mielőtt az nyilvánosságra kerülne.

Miért fontos optimalizálni a szövegeket?

A szövegírás a tartalommarketing egyik ágazata, és ebből következik, hogy fontos párost alkot a keresőoptimalizálással. Nézzük, hogy milyen előnyei vannak egy jól „SEO-zott” szöveges tartalomnak.

 

Költséghatékony, eredményes marketingeszköz

Aki konyít valamit az üzlethez, az tudja, hogy a befektetések megtérülésének aránya fontos mutatónak számít. Kockázatot vállalni nem mindenki szeret, különösen ha nagy összegekről van szó (márpedig a marketingben gyakran találkozhatunk nagyon sok nullával egy szám mögött, főleg, ha a rossz marketing miatt elbukott bevételre gondolunk). A SEO szerencsére viszonylag kis befektetésnek számít (különösen a pénznyelő online hirdetésekkel szemben), mégis többszörösen képes megtérülni.

 

Segít fellendíteni egy webhely forgalmát és konverzióit

Egy webhely forgalma és konverziós aránya (mennyi ajánlatkérés/megrendelés érkezik) a tartalommarketing elsődleges mutatói közé tartoznak. Ez nem meglepő, hiszen a marketingesek és webmesterek azért dolgoznak olyan sokat webhelyeiken, hogy arra minél több érdeklődő látogató érkezzen, és lássa annak tartalmát.

 

A SEO elsődleges célja, hogy egy webhely tartalmait minél láthatóbbá, „fellelhetőbbé” tegye az online kereső felhasználók számára, ami több érdeklődő látogatót jelent, akik között persze több lehetséges konvertáló (és akár visszatérő) ügyfél is lehet.

 

Erősíti a márkatekintélyt és a márkahűséget 

Hacsak nem foglalkozik egy cég valami igazán korszakalkotóval, akkor nagy valószínűséggel olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínál, amihez hasonlót egy tucat másik márkától is megkaphatnak az emberek. A SEO-val paprikázott szövegírás segíthet kiemelkedni ebből a tömegből, többek között azzal, hogy szó szerint kiemelhetők vele a tartalmak a találati oldalakon.

 

Ennek köszönhetően egy minőségi, jól SEO-zott tartalmakat kínáló webhely elnyerheti az felhasználók tekintélyét és bizalmát. Ez logikus, hiszen minél többször látja valaki, hogy egy márka az első találatok között jelenik meg, annál inkább hiteles, megbízható forrásként fogadja el azt, és tér majd vissza rendszeresen webhelyére.

 

Maradandó jelenlétet biztosít

Az optimalizált szövegek tartós, hosszútávú marketingeszközöknek számítanak. A jó tartalmak akár évekig is az első találatok között maradhatnak, szimplán azért, mert olyan sokan hivatkoznak rájuk, és térnek vissza elolvasni őket rendszeresen.


A SEO és a szövegírás találkozása a gyakorlatban

Több győzködésre bizonyára senkinek nincs szüksége, hogy valóban érdemes-e egyszerre használni a SEO-t és a szövegírást. De mi az a dolog, ami a gyakorlatban is összeköti ezeket? 

 

A kulcsszavak.

Bizony, habár a kulcsszavak a mesterséges intelligencia és egyéb fejlesztések miatt ma már valamilyen szinten a háttérbe szorultak, továbbra is nélkülözhetetlen eszközeit képezik a keresőoptimalizálásnak, és ebből következően a szövegírásnak is.

 

Ennek magyarázata egyszerű. A kulcsszavakkal történő optimalizálás segít, hogy a kereső felhasználók minél egyszerűbben rátaláljanak azokra a tartalmakra, amelyek iránt kereséseik alapján érdeklődnének, hiszen a keresőmotorok továbbra is használják a kulcsszavakat a rangsorolásban.

 

Fontos szempont továbbá, hogy a kulcsszavak optimalizált használatával el lehet kerülni, hogy a keresőmotorok halmozásnak, és ezzel spamnek tekintsék a tartalmakat.

 

A kulcsszavak ezen kívül szorosan kapcsolódnak a trendekhez, és segítnek a szövegíróknak, hogy mindig tudják, miről érdemes írni.

 

Kulcsszókutatás

Az optimalizálás általában kulcsszókutatással (https://www.matebalazs.hu/kulcsszokutatas-online-marketing.html) kezdődik. A kulcsszókutatás segítségével a szövegírók rátalálhatnak azokra a kulcsszavakra, amelyekre megéri tartalmakat írni. Ez általában egy külön erre kifejlesztett eszközzel történik – jó példa ezekre a Google AdSense Kulcsszótervezője, és a Google Trends (https://trends.google.com/trends/?geo=HU) is.

 

Gyakori hibák a SEO-zott szövegírásban

 

Egy kulcsszó használata

Egy jó tartalom nem egyetlen kulcsszóra épül. A keresőmotorok ma már elég intelligensek ahhoz, hogy egy szöveget több kulcsszóra is fel tudják mutatni találatként.


Más SEO módszerek elhanyagolása

A kulcsszavak szakszerű felkutatása és használata csupán a SEO egy része, és önmagában nem garantál semmilyen látható előrelépést. A SEO – mint tudjuk – több módszer összességét jelenti, amibe beletartozik a pozitív felhasználói élmény, és egy jó linkprofil összeállítása is. Soha nem szabad egyetlen módszerre hagyatkozni!

 

A minőség feláldozása a mennyiség érdekében

A kulcsszavakkal teleírt (halmozott) tartalmak többet árthatnak webhelyednek, mint amennyit segíthetnének. A keresőmotorok ma már könnyen kiszűrik, ha egy weboldal csak azért létezik, hogy SEO célokat szolgáljon. A Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek tartalmai értékesek és valamilyen módon segítik a felhasználót.


Egy jó CTA szerepe

Persze egy jól optimalizált, könnyedén fellelhető tartalom sem ér sokat, ha nem konvertál. Ha sikerült meggyőző szöveget írnod, akkor fejezd be egy egyértelmű, csábító CTA-val, vagyis felhívással, amivel konverzióra ösztönözheted olvasóidat!
 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
111 549
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hirdetéscsoport

A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google...

RankBrain

A RankBrain (Rank Agy) a Google egyik legjelentősebb algoritmusa. A keresőóriás 2015...

Taguchi tesztelés

A Taguchi tesztelés a japán mérnök és statisztikus, Genichi Taguchi...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

SMM

 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.