Keresés

Menü

SEO hírek - Újra rövidültek a keresőtalálati kivonatok a decemberi bővítés után

Marketing Professzorok

Honlapkészítés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

SEO hírek - Újra rövidültek a keresőtalálati kivonatok a decemberi bővítés után

2018.10.05.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google még 2017 decemberében jelentette be, hogy kibővítették a találati kivonatokban megjelenő szöveg hosszát. Mostanra azonban Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa szerint a kivonatok rövidültek, és már csak egy kicsivel hosszabbak, mint a tavaly decemberi bővítés előtt.


A SEO most olyan gyorsan változik, mint talán még soha. Annak, aki nem ezzel foglalkozik, szinte lehetetlen nyomonkövetnie még a legfontosabb változásokat, algoritmus frissítéseket is. Kutatunk, elemzünk és oktatunk, így ha löveted a Marketing Professzorok oldalait, sok fontos információhoz hozzájuthatsz! Nézzük meg tehát, milyen most aktuálisan az ideális meta description hossza! 

 

Gyerünk, írjunk hosszabb meta descriptiont! 

2017 decemberben a Google azt javasolta a webmestereknek, hogy a bővítés ellenére nincs szükség hosszabbítani a meglévő meta leírásokat. Ennek ellenére mindenki nekilátott, hogy az új, 330 karakteres hosszra írja át weboldalán a meta description részeket. Aztán jött a meglepetés. 

 

2018 május 14-én Danny Sullivan azt a kérdést kapta a Twitteren, hogy meg tudja-e erősíteni, hogy a Google megváltoztatta-e az alap karakterhosszúságot a találati kivonatokban. Sullivan a következő választ adta:

 

„A találati kivonataink átlagosan rövidebbé váltak az elmúlt hetekhez képest, habár valamivel hosszabbak, mint a tavaly decemberi változtatások előtt. A találati kivonatoknak nincs fix hossza. A hossz az alapján változik, hogy rendszerünk mit tart a leghasznosabbnak.”

 

A kérdés azonban továbbra is az, hogy milyen hosszú meta leírásokat érdemes megadni az oldalaknak. Nos, a válasz komplikált, hiszen a Google további szövegrészletekkel egészítheti ki a találati kivonatokat (például a dátumot), ami rövidíti a leírásból megjelenített karakterek számát.

 

Ha megnézzük a RankRanger eszközében az átlagos leíráshossz grafikont, akkor a leírások hossza átlagosan 165 karakter körül mozog.

 

Milyen akkor most a SEO - barát meta description?

A Google azt tanácsolja, hogy a webmesterek ne aggódjanak túlzottan a meta leírás hossza miatt, mert úgyis a keresőmotor algoritmusa dönti el, hogy milyen hosszúságú szöveget jelenít meg, és jó eséllyel ez nem is a meta leírásból származik majd – a Yoast felmérése szerint sok találatnál az oldal tartalmának egy rövid részlete jelenik meg a meta leírás helyében.

 

Danny Sullivan egy másik Twitter válasza a témával kapcsolatban, szintén 2018 májusából:

 

„A kivonatokat dinamikusan generáljuk, hosszuk változó, és nem mindig használják a meta leírás címkét. Szerintünk azzal, hogy egy [karakter]számot adunk az embereknek, attól csak függővé válnak, és ez nem segíti őket semmiben. Azt javasoljuk, hogy [a meta leírás] egy rövid, releváns összegzés legyen arról, amiről az oldal szól. Ez a legjobb tanács szerintünk.

 

Érdemes észben tartani, hogy a mobilos találatok esetén a találatokhoz mellékelt leírások valamivel rövidebbek szoktak lenni, ezért is nem javasol konkrét karakterszámot a Google a meta mezőkbe.


Ha konkrét számadatot akarunk mondani, amit a Google úgysem fog adni, akkor az átlag ~165 karaktert érdemes alapul venni, amit a RankRanger eszköze is mutat, esetleg levonva belőle egy átlagos dátum hosszát, tehát marad a korábbi kb. 150 karakter…. A Meta description esetében a megfogalmazás sokkal fontosabb, ami már egy másik téma.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Honlapkészítés, SEO, keresőoptimalizálás
Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

2018-07-09

20 éve foglalkozunk online marketinggel. Rengeteg honlapkészítő céggel és rengeteg honlap motorral (CMS) dolgoztunk már. Ezen tapasztalatokat összefoglaltuk az alábbi cikkben, mely segít olcsón jó honlapkészítőt választani. Nyílt forráskódú vagy egyedi rendszer a jó? Ezt is elemezzük!  

Milyen a jó domain, mit érdemes választani?

A tudatos domainválasztás és az üzleti célok kapcsolata

2018-07-07

Akár új üzletbe kezdesz, akár egy már meglévő vállalkozás online marketing kommunikációját akarod fejleszteni, alapvetően el tudod rontani a rossz domain név választásával. Egy jó domain név azonban milliókat is érhet. Leelemeztük, mire kell figyelned, és hogyan válassz magadnak hatékony domain nevet!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!