Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján


2018/12/31
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás hatékonysága nem csak attól függ, hányadik vagy a találati listán, attól is, mennyire jó kulcsszavakat választottál. A legjobb eszközöket mutatjuk, melyek segítenek neked ebben! 
 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

A kulcsszókutatás a SEO alapja

Egy marketinges számára nélkülözhetetlen információ tudni, hogy az emberek mik iránt érdeklődnek az interneten, hiszen ez alapján azonosíthatja azokat a trendeket, amelyeken keresztül minél szélesebb közönséget érhet el. Ez a folyamat nem mellesleg elengedhetetlen része a kulcsszókutatásnak is. Sokszor magunk is meglepődünk, milyen réskulcszavak produkálják a konverziók tömegét. Hiába vagyok második a marketing szóra a Google-ben, nagyon ritka, hogy egy potenciális vevő ilyen tág kifejezést írjon be, amikor is online marketing tanácsadót keres. 

 

Szerencsére nem egy olyan ingyenes online eszköz van, ami segít kideríteni, hogy mik éppen a legfelkapottabb témák, a legnépszerűbb kulcsszavak, és a „legtrendibb” történetek.

 

Google keresési javaslatok

A legegyszerűbb és leggyorsabb „eszköz”, ami némi fényt vet arra, hogy mikre keresnek szívesen az emberek nem más, mint a Google keresője. Elég csak elkezdeni begépelni egy keresőkifejezést a sávba, és az eszköz máris felsorol néhány kapcsolódó javaslatot.

 

 

SEO alapú kulcsszókutatás a Google keresőt használva

 

Miután rákerestél valamire, a Google néhány kapcsolódó keresést is felsorol a találati oldal alján, amelyeknek köszönhetően még többet tudhatsz meg arról, hogy mik érdeklik az embereket az adott témában.

 

 

SEO kulcsszókutatás

 

Google Trends

A Google részletesebb adatokat is kínál keresési statisztikáiból, méghozzá a Google Trends  eszközzel. A folyamatosan frissülő keresési statisztika nem csak azt mutatja meg, hogy egy-egy adott keresőkifejezés mennyire népszerű, de akár többet is összehasonlíthatsz egymással, szűrhetsz például csak YouTube keresésekre, beállíthatsz időtartományokat, megnézheted a helyi statisztikákat (honnan hányan kerestek rá, akár magyar megyékre lebontva is), és így tovább.

 

 

SEO a Google Trends alapján

 

Google Hírek

Ha friss tartalmakra vagy kíváncsi, amiket feldolgozhatsz egy blogbejegyzésedben (vagy egy videódban), akkor a Google Híreken mindenképpen érdemes szétnézni. Az itt megjelenő híreket a személyes érdeklődésed és keresett kulcsszavaid alapján válogatja össze a Google.

 

Megnézheted a vezető híreket, szűrhetsz Magyarországra, vagy közvetlen környezeted újdonságaira, és persze használhatod a keresősávot is. Ezen kívül kategóriánként is szűrhetsz

 

A Google hírek is segítenek a SEO során a helyes kulcsszavak kiválasztásában

 

Felkapott témák a közösségi médián

A közösségi média folyamatosan nyüzsgő világában is rátalálhatsz azokra a legfrissebb felkapott témákra. A különböző platformok más és más formában mutatják meg ezeket, de lényegében mindenhol ugyan az a szerepük – felsorolni a legaktuálisabb híreket és történéseket a felhasználóknak.

 

A közösségi média szerepe a kulcsszókutatásban

 

Gyakorikérdések.hu

A vicces kérdéseiről és válaszairól hírhedté vált kérdezz-felelek alapú Gyakorikérdések.hu valójában egy rendkívül hasznos és értékes információforrás lehet, ha az ember kicsit mélyebben beleássa magát a webhelybe.

 

 

A gyakorikérdések.hu szerepe a seo célú kulcsszókutatásban

Böngészésedet szűkítheted különböző témakörökre, azokon belül pedig népszerű témák, vagy akár kapcsolódó kulcsszavak alapján is szűrhetsz.


Bing Webmester kulcsszókutató

Hasonlóképpen a Google-hoz, a Bing is elérhetővé teszi keresési statisztikáit a felhasználók számára. Az eszköz hat hónapra visszamenőleg jeleníti meg az adatokat, és ezek alapján kulcsszójavaslatokat is kínál nyelv, ország, és terület szerint.

 

 

A bing SEO is a kulcsszókutatással kezdődik

 

Bing Ads népszerű lekérdezések

Ez az eszköz megmutatja, hogy mire keresnek rá az emberek ipar és iparág szerint. A lekérdezésekre kattintva külön megnézheted, hogy hogyan teljesített az elmúlt évben (fekete vonal) és idén (zöld vonal).

 

 

BING Ads kulcsszókutatás

 

Google Ads Kulcsszótervező

A korábban AdWords néven futó Google Ads Kulcsszótervezőjét minden online marketinges ismeri – az eszköz inspirációt kínál új kulcsszavakra, lehetővé teszi azok összehasonlítását, megmutatja, hogy mekkora verseny folyik értük, és számos egyéb funkciót is kínál.

 

Google ADS kulcszó tervező

Google Marketing stratégia SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 127

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
114 192
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Virtuális ingatlan

A virtuális ingatlan olyan webhelyekre utal, amelyek egy személy vagy egy cég...

Kulcsrakész üzlet

Kulcsrakésznek nevezzük azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket a vásárló...

Lehetőség

Mit is jelent a lehetőség? Minden vállalat számára más...

Termékjellemző

Mi is az a termékjellemző? A termékjellemző egy termék olyan...

Beszorított videó

A squeeze, azaz beszorított videók azok a videók, amik a leadfogó oldalakon jelennek meg. Ezek a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.