SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre


2018/10/24
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Lassan itt van 2018 Karácsonya, egy jó keresőoptimalizáló számára már befejeződtek az ünnepi előkészületek téli ünnepi időszakra, nem fizet hirdetésekért feleslegesen, az organikus találatok hozzák vevői nagy részét. Ha te nem így vagy ezzel, akkor ne halogasd tovább a felkészülést a 2019-es karácsonyra, mert azt bizony most kell elkezdeni. 
 

SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

Ezért áll tehát a címben a 2019-es évszám? Igen. Ennek két oka van. Az egyik az, hogy az igazán jó találati sorrendet karácsonyra egy, de legalább fél évvel az időpont előtt kell elkezdned kialakítani. Bizony, az online marketing egy tervezett tevékenyég kell legyen, nem csupán kampányok sorozata. A másik az, hogy jövőre már nagy valószínűséggel teljesen másképpen kell majd optimalizálnod tartalmaidat a keresőkre, mint idén teszed. Gondolj csak bele – a Google algoritmusa napi szinten változik, a gépi tanulás segítségével pedig bizonyos értelemben saját magát finomítgatja a keresőmotor. Az idei augusztusi változásokon sokan meglepődtek, és még meg is fognak, amikor eléri őket a kaszás. Ami eddig előre vitt, az ma már lehet, hogy hátrány. 

 

Ha szeretnél tervszerű, hatékony online marketing kommunikációt, ha jövőre nem szeretnéd kihagyni a karácsonyi szezonból érkező ügyfeleket, kérd ajánlatunkat itt

 

De nézzük csak tovább, hogyan készülhetsz fel a karácsonyi dömpingre a SEO segítségével! Nézzük meg,  melyek azok a trendek, ha úgy tetszik, amelyek előtérbe kerülhetnek majd a következő év során? Mit tehetsz meg most még a keresőoptimalizált karácsonyi weboldalért? Lássuk!

 

Marketing konzultáció és audit

Képlékeny algoritmusok

Ha nem ma kezdted a keresőoptimalizálást, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy a Google algoritmusa folyamatosan változik. Ezért nem is feltétlenül a Google fejlesztői felelősek, legalább is nem közvetlenül – a Google algoritmusa gépi tanulás segítségével finomítja saját magát, hogy megfeleljen az elvárásoknak.

 

De melyek ezek az elvárások? Nos, mivel a Google célja kiváló felhasználói élményt kínálni a keresőknek, így biztosak lehetünk benne, hogy az ünnepek közeledtével a Google minden erejével azon lesz majd, hogy olyan találatokat soroljon fel, amelyek a legkiválóbban kielégítik a felhasználók szándékát.

 

Ha tovább visszük a gondolatmenetet, akkor logikusan következik ebből, hogy az olyan már-már elavult szempontok, mint a kulcsszavak használata bizonyos „speciális” mezőkben egyre kevésbé lesznek fontosak.

 

Nem jelentéktelenek, csak kevésbé fontosak – nem ugyan az.

 

Szóval mire fókuszál majd az algoritmus?

 

Kattintás utáni lépések

Ha egy felhasználó 6 másodpercet tölt az oldaladon, egy másik pedig 60 percet, akkor szerinted melyik felhasználó szándékának sikerült megfelelned?

 

Aki 60 percet volt ott? Talán. Aki 6 másodpercet? Ugyan annyi az esélye.

 

De miért? Egyértelmű, hogy ha valaki 60 percig böngészi az oldalt, akkor annak jobban megfelel a tartalom, mint annak, aki egyből visszafordul, nem igaz?

 

Habár ez lenne a logikus gondolatmenet, valójában lehetetlen ennyiből eldönteni, hogy egy felhasználó szándékának megfelelt-e a tartalom vagy sem. Nem az számít, hogy mennyi időt tölt ez az oldalon a felhasználó, hanem az, hogy mit csinál, miután visszatért a találatok közé.

 

Például ha rákattint egy másik találatra, az jelentheti azt, hogy:

A.    Megtalálta, amit keresett, de szeretne megerősítést erre egy másik forrásból is.
B.    Nem találta meg, amit keresett, ezért megvizsgál egy másik forrást is.

 

Ha pedig a visszalépés után nem kattint sehová, csak beír egy másik keresést, az szintén jelentheti azt, hogy:

A.    Megtalálta, amit keresett, és most tovább keres valami egészen másra.
B.    Nem találta meg, amit keresett, ezért egy másik keresőkifejezést próbál ki.

 

A Google John Mueller-étől megtudhattuk, hogy a Google jelenleg nem használja az oldalon eltöltött időt, vagy a kattintás utáni ugrálást a találatok között, mint rangsorolási szempontot – éppen ezért, mert a Google sem tudhatja, hogy miért ugrál vagy keres másra a felhasználó.

 

De ahogy egyre fejlődik a mesterséges intelligencia, úgy jó eséllyel a Google algoritmusa is képes lesz olyan apróságokat felismerni a keresők viselkedésében, ami alapján képes lesz megítélni, hogy milyen szándékkal is fordulnak a Google-hoz.

 

Nem kétség, hogy az önmagát finomító algoritmus egyre szabadabb kezet kap majd az ilyen döntések meghozatalában, és akkor csak idő kérdése lesz, hogy mikor kezd el ilyen részletes szempontokat használni.

 

Szóval mit kell tenned, ha szeretnéd biztosítani, hogy tartalmaid megfelelően optimalizáltak a felhasználók szándékaira?

  • Nézd meg, hogy mely kifejezéseken keresztül jutnak el a felhasználók webhelyed legfontosabb oldalaira.
  • Próbáld meg ezekből eldönteni, hogy milyen szándéka lehetett a felhasználónak.
  • Nézz rá Analytics jelentéseidre, és ellenőrizd, hogy passzolnak-e egymáshoz a jelek.

 

A felhasználói szándék kielégítése

A fent emlegetett kattintás utáni jelek ellenőrzésével ellenőrizheted, hogy meglévő oldalaid kielégítik-e a felhasználói szándékokat. De mi a helyzet azokkal a tartalmakkal, amiket rögtön erre kiélezetten szeretnél létrehozni?

 

Ahogy azt már említettük, a Google célja a legjobb felhasználói élményt nyújtani, ezért igyekszik mindig olyan találatokat felsorolni a keresésekre, amelyek megfelelhetnek a kereső szándékának. Például ha egy felhasználó a „karácsonyfa vásárlás” kulcsszóra keres rá, akkor elég egyértelmű a szándéka – ha ezeket a felhasználókat szeretnéd megcélozni, akkor olyan tartalmat kell biztosítanod, ami megkönnyíti számukra a karácsonyfa vásárlással kapcsolatos döntéseket (hogy tőled vásárolják meg azt).

 

Viszont ha csak arra keres rá valaki, hogy „karácsonyfa”, akkor sokkal nehezebb megállapítani, hogy mi a szándéka. Vásárolni szeretne? Karácsonyfa típusokat hasonlítgat össze? Csak képeket szeretne keresni karácsonyfákról?

 

Szóval akkor mi a megfelelő módszer? Azokra a felhasználókra koncentrálni és optimalizálni, akiket szeretnél bevonzani webhelyedre. Ha megpróbálsz minden létező felhasználói szándékot kiszolgálni, akkor az könnyedén a felhasználói élmény rovására mehet webhelyeden, amit a Google nem díjaz majd pozitívan.

 

Próbálj legalább annyi szándékot kielégíteni tartalmaiddal, amennyit versenytársaid, vagy lehetőleg többet, ha azok relevánsak lehetnek véleményed szerint.

 

Tekintély és kapcsolatok avagy a SEO nagy változása

Minden valamirevaló SEO szakértő tisztában van a linkek fontosságával a keresőoptimalizálásban. De mi lenne, ha azt mondanánk, hogy a hivatkozások is veszíteni fognak jelentőségükből, ahogy az algoritmusok egyre fejlettebbé válnak?

 

Hogy ezt a koncepciót megértsük, mindent egységeknek kell, hogy tekintsünk. Minden személy, webhely, kép, gondolat, fogalom, film, évszám, stb. – gyakorlatilag minden egy-egy különálló egységet képez. Minden.

 

Ezek az egységek meglehet, hogy egy nap leváltják majd a hagyományos hivatkozásokat, mint a keresőoptimalizálás legfontosabb szempontjai. Persze ez nem jelenti azt, hogy a linkek nem lesznek a későbbiekben is fontos szempontok, hiszen továbbra is segítenek majd megerősíteni a kapcsolatokat két egység között.

 

Fontosabbá válik azonban az egységek egymáshoz való kapcsolódása, vagy relációja, illetve a tekintély.

 

De hogyan kell ezt elképzelni? Nos, ahogy két egységet egyre több referencia köt össze egymással – pl. „Gordon Ramsay” és „főzés” –, és minél erősebbek ezek a referenciák, annál biztosabb, hogy Gordon Ramsay-t az algoritmus egy hiteles szakértőnek tekinti majd „főzés” témában.

 

Már azzal is, hogy ez a cikk egy tartalomban említi Gordon Ramsay-t és a főzést, referenciaként szolgál e két egység között, pedig sehol egy hivatkozást.

 

Tehát amikor jövő ilyenkor optimalizálsz az ünnepekre, amellett, hogy a továbbra is kritikusan fontos linkmarketinggel foglalkozol, ne feledkezz meg róla hogy kapcsolatokat kell építened kínálatod és webhelyed között, hiszen ezek az egységek fontosak számodra.

 

Ha például valaki más megemlít tartalmában egy olyan terméktípus mellett, amit te is kínálsz, de nem helyez el hivatkozást webhelyedre, az nem lesz olyan óriási tragédia, mint korábban. Afféle „linkmentes linképítés”, ha úgy tetszik. 

 

A SEO és az influencerek

Sokan kételkednek az influencer marketingnek jelenlegi formájában: Hatásuk a vásárló közönségre pontosan ritkán mérhető. Ki a jó influencer? Akinek sok YouTube követője van? Vagy inkább az Insta és a Facebook számít? SEO szempontból sokkal fontosabb, hogy egy értékes, jó tartalommal bíró weboldala legyen. A fent említett pontok miatt érdekes lehet az influencer marketing, ha termékeidet, márkádat megemlíti egy blogbejegyzésben, esetleg egy YouTube videóban. Az Instagram bizony itt semmit sem ér. 

 

Keresőoptimalizálás és a cikkek

Termékeid, szolgáltatásaid megemlítése márkáddal együtt a blogbejegyzéseken túl még hobb ha cikkekben jelenik meg. Egy online újság, még a kisebbek is, sokkal nagyobb reputációval rendelkeznek, mint egy blog. Így nagyon fontos, hogy ezek az újságok írjanak rólad!

 

Keresőtalálati oldalak

A keresőtalálati oldalakon érzékelhetők a Google leglátványosabb változtatásai, és senki nem mondhatja meg biztosra, hogy hogyan mutatnak majd jövő ilyenkor.

 

Példának okáért a Google olyan funkciókkal bővítette a szállodakereső felhasználók arzenálját, amelyek segítségével még több információt képesek beszerezni közvetlenül a találati oldalakról, anélkül, hogy fel kellene keresniük az adott intézmények webhelyét.

 

Függetlenül attól, hogy milyen szektorban is tevékenykedsz, az ünnepek közeledtével különösen kiemelt figyelmet kell szentelned a találati oldalak elrendezésére. Vonatkozik ez persze mind az organikus, mind pedig a fizetett találatokra. Még ha nem is használsz fizetett hirdetéseket, érdemes tisztában lenni a legújabb változtatásokkal, mert ezek kihathatnak az organikus találatokra is.

 

Valahányszor egy új változtatást veszel észre a találati oldalakon, gondolkodj el rajta, hogy vajon miért döntött így a Google. Ha ezt nem érted meg, akkor nem használhatod az újdonságokat saját hasznodra.

 

Keresési módszerek

A folyamatosan zajló digitális forradalomnak köszönhetően az emberek egyre többféleképpen képesek hozzájutni az adatokhoz mind eszközök, mind funkciók terén.

 

Robbanásszerűen nő például a hangalapú keresés elterjedtsége. Az emberek nem csak okostelefonjukon használják ezt a funkciót – a hangalapú otthoni segédek is egyre több háztartásban jelennek meg (habár egyelőre még csak külföldön).

 

 

A statisztikák szerint az idei ünnepek alatt durván 50 millió ilyen eszköz lesz használatban, jövőre pedig ez a szám közel 90 millióra nőhet.

Fontos szempont még, hogy az „a közelemben” jellegű keresések leváltották hely-specifikus lekérdezéseket, könnyítve ezzel a felhasználók dolgát. A Google továbbá persze a mobilos találati oldalakat is gyakran állítgatja – ez közvetlenül kapcsolódig a fent tárgyalt ponthoz.

 

Mindezek alapján nem túlzás azt állítani, hogy a felhasználók hamarosan egy teljesen más lépéssorozaton keresztül jutnak el azon információkig vagy termékekig, amiket régebben egyszerű kereséssel találhattak volna csak meg.

 

Ha szeretnéd megcélozni az egyre gyakoribb hangos kereséseket, akkor oldalaid legfontosabb tartalmait „válaszadó” formátumban kell elkészítened. A legtöbb hangos keresés ugyanis nem kulcsszavak alapján történik – az emberek lényegében kérdéseket tesznek fel szóban eszközeiknek, amelyek a legideálisabb választ próbálják megtalálni ezekre.

 

Ezzel az optimalizálással két legyet ütsz egy csapásra, ugyanis általában azok a találatok kerülnek felolvasásra a Google-ból, amelyek kiemelt részletekként is megjelennek a többi találat felett. Tehát ha sikerül az egyikre optimalizálnod, akkor a másikkal is jó eredményeket érsz majd el.
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Meta tag

      A meta tag definíciója   A honlap HTML...

Univerzális keresés

Több találattípus (képek, videók, helyi keresési...

XML

Mit is jelent az XML?   Az XML -t (Extensible Markup Language – kiterjeszthető...

Digitális Marketing Tölcsér

A Digitális Marketing Tölcsér jelentése Azt a folyamatot jelenti, amely során a cégek...

Partner hivatkozás

A partner hivatkozás, vagy partner link egy egyéni hivatkozás, amely két...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.