Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

2018.10.24.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

Lassan itt van 2018 Karácsonya, egy jó keresőoptimalizáló számára már befejeződtek az ünnepi előkészületek téli ünnepi időszakra, nem fizet hirdetésekért feleslegesen, az organikus találatok hozzák vevői nagy részét. Ha te nem így vagy ezzel, akkor ne halogasd tovább a felkészülést a 2019-es karácsonyra, mert azt bizony most kell elkezdeni. 
 


Ezért áll tehát a címben a 2019-es évszám? Igen. Ennek két oka van. Az egyik az, hogy az igazán jó találati sorrendet karácsonyra egy, de legalább fél évvel az időpont előtt kell elkezdned kialakítani. Bizony, az online marketing egy tervezett tevékenyég kell legyen, nem csupán kampányok sorozata. A másik az, hogy jövőre már nagy valószínűséggel teljesen másképpen kell majd optimalizálnod tartalmaidat a keresőkre, mint idén teszed. Gondolj csak bele – a Google algoritmusa napi szinten változik, a gépi tanulás segítségével pedig bizonyos értelemben saját magát finomítgatja a keresőmotor. Az idei augusztusi változásokon sokan meglepődtek, és még meg is fognak, amikor eléri őket a kaszás. Ami eddig előre vitt, az ma már lehet, hogy hátrány. 

 

Ha szeretnél tervszerű, hatékony online marketing kommunikációt, ha jövőre nem szeretnéd kihagyni a karácsonyi szezonból érkező ügyfeleket, kérd ajánlatunkat itt

 

De nézzük csak tovább, hogyan készülhetsz fel a karácsonyi dömpingre a SEO segítségével! Nézzük meg,  melyek azok a trendek, ha úgy tetszik, amelyek előtérbe kerülhetnek majd a következő év során? Mit tehetsz meg most még a keresőoptimalizált karácsonyi weboldalért? Lássuk!

 

Képlékeny algoritmusok

Ha nem ma kezdted a keresőoptimalizálást, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy a Google algoritmusa folyamatosan változik. Ezért nem is feltétlenül a Google fejlesztői felelősek, legalább is nem közvetlenül – a Google algoritmusa gépi tanulás segítségével finomítja saját magát, hogy megfeleljen az elvárásoknak.

 

De melyek ezek az elvárások? Nos, mivel a Google célja kiváló felhasználói élményt kínálni a keresőknek, így biztosak lehetünk benne, hogy az ünnepek közeledtével a Google minden erejével azon lesz majd, hogy olyan találatokat soroljon fel, amelyek a legkiválóbban kielégítik a felhasználók szándékát.

 

Ha tovább visszük a gondolatmenetet, akkor logikusan következik ebből, hogy az olyan már-már elavult szempontok, mint a kulcsszavak használata bizonyos „speciális” mezőkben egyre kevésbé lesznek fontosak.

 

Nem jelentéktelenek, csak kevésbé fontosak – nem ugyan az.

 

Szóval mire fókuszál majd az algoritmus?

 

Kattintás utáni lépések

Ha egy felhasználó 6 másodpercet tölt az oldaladon, egy másik pedig 60 percet, akkor szerinted melyik felhasználó szándékának sikerült megfelelned?

 

Aki 60 percet volt ott? Talán. Aki 6 másodpercet? Ugyan annyi az esélye.

 

De miért? Egyértelmű, hogy ha valaki 60 percig böngészi az oldalt, akkor annak jobban megfelel a tartalom, mint annak, aki egyből visszafordul, nem igaz?

 

Habár ez lenne a logikus gondolatmenet, valójában lehetetlen ennyiből eldönteni, hogy egy felhasználó szándékának megfelelt-e a tartalom vagy sem. Nem az számít, hogy mennyi időt tölt ez az oldalon a felhasználó, hanem az, hogy mit csinál, miután visszatért a találatok közé.

 

Például ha rákattint egy másik találatra, az jelentheti azt, hogy:

A.    Megtalálta, amit keresett, de szeretne megerősítést erre egy másik forrásból is.
B.    Nem találta meg, amit keresett, ezért megvizsgál egy másik forrást is.

 

Ha pedig a visszalépés után nem kattint sehová, csak beír egy másik keresést, az szintén jelentheti azt, hogy:

A.    Megtalálta, amit keresett, és most tovább keres valami egészen másra.
B.    Nem találta meg, amit keresett, ezért egy másik keresőkifejezést próbál ki.

 

A Google John Mueller-étől megtudhattuk, hogy a Google jelenleg nem használja az oldalon eltöltött időt, vagy a kattintás utáni ugrálást a találatok között, mint rangsorolási szempontot – éppen ezért, mert a Google sem tudhatja, hogy miért ugrál vagy keres másra a felhasználó.

 

De ahogy egyre fejlődik a mesterséges intelligencia, úgy jó eséllyel a Google algoritmusa is képes lesz olyan apróságokat felismerni a keresők viselkedésében, ami alapján képes lesz megítélni, hogy milyen szándékkal is fordulnak a Google-hoz.

 

Nem kétség, hogy az önmagát finomító algoritmus egyre szabadabb kezet kap majd az ilyen döntések meghozatalában, és akkor csak idő kérdése lesz, hogy mikor kezd el ilyen részletes szempontokat használni.

 

Szóval mit kell tenned, ha szeretnéd biztosítani, hogy tartalmaid megfelelően optimalizáltak a felhasználók szándékaira?

  • Nézd meg, hogy mely kifejezéseken keresztül jutnak el a felhasználók webhelyed legfontosabb oldalaira.
  • Próbáld meg ezekből eldönteni, hogy milyen szándéka lehetett a felhasználónak.
  • Nézz rá Analytics jelentéseidre, és ellenőrizd, hogy passzolnak-e egymáshoz a jelek.

 

A felhasználói szándék kielégítése

A fent emlegetett kattintás utáni jelek ellenőrzésével ellenőrizheted, hogy meglévő oldalaid kielégítik-e a felhasználói szándékokat. De mi a helyzet azokkal a tartalmakkal, amiket rögtön erre kiélezetten szeretnél létrehozni?

 

Ahogy azt már említettük, a Google célja a legjobb felhasználói élményt nyújtani, ezért igyekszik mindig olyan találatokat felsorolni a keresésekre, amelyek megfelelhetnek a kereső szándékának. Például ha egy felhasználó a „karácsonyfa vásárlás” kulcsszóra keres rá, akkor elég egyértelmű a szándéka – ha ezeket a felhasználókat szeretnéd megcélozni, akkor olyan tartalmat kell biztosítanod, ami megkönnyíti számukra a karácsonyfa vásárlással kapcsolatos döntéseket (hogy tőled vásárolják meg azt).

 

Viszont ha csak arra keres rá valaki, hogy „karácsonyfa”, akkor sokkal nehezebb megállapítani, hogy mi a szándéka. Vásárolni szeretne? Karácsonyfa típusokat hasonlítgat össze? Csak képeket szeretne keresni karácsonyfákról?

 

Szóval akkor mi a megfelelő módszer? Azokra a felhasználókra koncentrálni és optimalizálni, akiket szeretnél bevonzani webhelyedre. Ha megpróbálsz minden létező felhasználói szándékot kiszolgálni, akkor az könnyedén a felhasználói élmény rovására mehet webhelyeden, amit a Google nem díjaz majd pozitívan.

 

Próbálj legalább annyi szándékot kielégíteni tartalmaiddal, amennyit versenytársaid, vagy lehetőleg többet, ha azok relevánsak lehetnek véleményed szerint.

 

Tekintély és kapcsolatok avagy a SEO nagy változása

Minden valamirevaló SEO szakértő tisztában van a linkek fontosságával a keresőoptimalizálásban. De mi lenne, ha azt mondanánk, hogy a hivatkozások is veszíteni fognak jelentőségükből, ahogy az algoritmusok egyre fejlettebbé válnak?

 

Hogy ezt a koncepciót megértsük, mindent egységeknek kell, hogy tekintsünk. Minden személy, webhely, kép, gondolat, fogalom, film, évszám, stb. – gyakorlatilag minden egy-egy különálló egységet képez. Minden.

 

Ezek az egységek meglehet, hogy egy nap leváltják majd a hagyományos hivatkozásokat, mint a keresőoptimalizálás legfontosabb szempontjai. Persze ez nem jelenti azt, hogy a linkek nem lesznek a későbbiekben is fontos szempontok, hiszen továbbra is segítenek majd megerősíteni a kapcsolatokat két egység között.

 

Fontosabbá válik azonban az egységek egymáshoz való kapcsolódása, vagy relációja, illetve a tekintély.

 

De hogyan kell ezt elképzelni? Nos, ahogy két egységet egyre több referencia köt össze egymással – pl. „Gordon Ramsay” és „főzés” –, és minél erősebbek ezek a referenciák, annál biztosabb, hogy Gordon Ramsay-t az algoritmus egy hiteles szakértőnek tekinti majd „főzés” témában.

 

Már azzal is, hogy ez a cikk egy tartalomban említi Gordon Ramsay-t és a főzést, referenciaként szolgál e két egység között, pedig sehol egy hivatkozást.

 

Tehát amikor jövő ilyenkor optimalizálsz az ünnepekre, amellett, hogy a továbbra is kritikusan fontos linkmarketinggel foglalkozol, ne feledkezz meg róla hogy kapcsolatokat kell építened kínálatod és webhelyed között, hiszen ezek az egységek fontosak számodra.

 

Ha például valaki más megemlít tartalmában egy olyan terméktípus mellett, amit te is kínálsz, de nem helyez el hivatkozást webhelyedre, az nem lesz olyan óriási tragédia, mint korábban. Afféle „linkmentes linképítés”, ha úgy tetszik. 

 

A SEO és az influencerek

Sokan kételkednek az influencer marketingnek jelenlegi formájában: Hatásuk a vásárló közönségre pontosan ritkán mérhető. Ki a jó influencer? Akinek sok YouTube követője van? Vagy inkább az Insta és a Facebook számít? SEO szempontból sokkal fontosabb, hogy egy értékes, jó tartalommal bíró weboldala legyen. A fent említett pontok miatt érdekes lehet az influencer marketing, ha termékeidet, márkádat megemlíti egy blogbejegyzésben, esetleg egy YouTube videóban. Az Instagram bizony itt semmit sem ér. 

 

Keresőoptimalizálás és a cikkek

Termékeid, szolgáltatásaid megemlítése márkáddal együtt a blogbejegyzéseken túl még hobb ha cikkekben jelenik meg. Egy online újság, még a kisebbek is, sokkal nagyobb reputációval rendelkeznek, mint egy blog. Így nagyon fontos, hogy ezek az újságok írjanak rólad!

 

Keresőtalálati oldalak

A keresőtalálati oldalakon érzékelhetők a Google leglátványosabb változtatásai, és senki nem mondhatja meg biztosra, hogy hogyan mutatnak majd jövő ilyenkor.

 

Példának okáért a Google olyan funkciókkal bővítette a szállodakereső felhasználók arzenálját, amelyek segítségével még több információt képesek beszerezni közvetlenül a találati oldalakról, anélkül, hogy fel kellene keresniük az adott intézmények webhelyét.

 

Függetlenül attól, hogy milyen szektorban is tevékenykedsz, az ünnepek közeledtével különösen kiemelt figyelmet kell szentelned a találati oldalak elrendezésére. Vonatkozik ez persze mind az organikus, mind pedig a fizetett találatokra. Még ha nem is használsz fizetett hirdetéseket, érdemes tisztában lenni a legújabb változtatásokkal, mert ezek kihathatnak az organikus találatokra is.

 

Valahányszor egy új változtatást veszel észre a találati oldalakon, gondolkodj el rajta, hogy vajon miért döntött így a Google. Ha ezt nem érted meg, akkor nem használhatod az újdonságokat saját hasznodra.

 

Keresési módszerek

A folyamatosan zajló digitális forradalomnak köszönhetően az emberek egyre többféleképpen képesek hozzájutni az adatokhoz mind eszközök, mind funkciók terén.

 

Robbanásszerűen nő például a hangalapú keresés elterjedtsége. Az emberek nem csak okostelefonjukon használják ezt a funkciót – a hangalapú otthoni segédek is egyre több háztartásban jelennek meg (habár egyelőre még csak külföldön).

 

 

A statisztikák szerint az idei ünnepek alatt durván 50 millió ilyen eszköz lesz használatban, jövőre pedig ez a szám közel 90 millióra nőhet.

Fontos szempont még, hogy az „a közelemben” jellegű keresések leváltották hely-specifikus lekérdezéseket, könnyítve ezzel a felhasználók dolgát. A Google továbbá persze a mobilos találati oldalakat is gyakran állítgatja – ez közvetlenül kapcsolódig a fent tárgyalt ponthoz.

 

Mindezek alapján nem túlzás azt állítani, hogy a felhasználók hamarosan egy teljesen más lépéssorozaton keresztül jutnak el azon információkig vagy termékekig, amiket régebben egyszerű kereséssel találhattak volna csak meg.

 

Ha szeretnéd megcélozni az egyre gyakoribb hangos kereséseket, akkor oldalaid legfontosabb tartalmait „válaszadó” formátumban kell elkészítened. A legtöbb hangos keresés ugyanis nem kulcsszavak alapján történik – az emberek lényegében kérdéseket tesznek fel szóban eszközeiknek, amelyek a legideálisabb választ próbálják megtalálni ezekre.

 

Ezzel az optimalizálással két legyet ütsz egy csapásra, ugyanis általában azok a találatok kerülnek felolvasásra a Google-ból, amelyek kiemelt részletekként is megjelennek a többi találat felett. Tehát ha sikerül az egyikre optimalizálnod, akkor a másikkal is jó eredményeket érsz majd el.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

2018-11-05

Titkok, tippek, trükkök a Google helyi keresésről, mely ma már a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb feladata. Érthetően az alapoktól a használható megoldásokig mutatjuk, mit kell tenned!

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

2018-11-04

2018 nagy változásokat hozott a keresőoptimalizálás területén. De mit hoz vajon majd 2019? Ha nem akarsz akkorát bukni keresőtalálataiddal, mint sokan idén, érdemes követned az alábbi cikkben leírt trendeket!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!