notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Google algoritmusa teret ad az egyediségnek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A Google algoritmusa teret ad az egyediségnek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google algoritmusa teret ad az egyediségnek


2019/05/21

Tavaly nagyon fontossá vált a Google kereső eredmények elérésének érdekében a webhelysebesség. Miért van az, hogy egy gyors weboldal mégsem lesz az első a találati listában?

Tavaly nagyon fontossá vált a Google kereső eredmények elérésének érdekében a webhely sebesség, Miért van az, hogy egy gyors weboldal még sem lesz az első a találati listában?

A SEO és a webhelysebesség

Nagyon fontossá vált a webhelysebesség manapság a honlapkészítő cégek szemében. Az egyedi forráskódokat használó webdesigner cégek szerint ők ebben jobb eredményeket értek el, mint a WordPress sablont használók, mégis azt láttuk, nem minden esetben sikerült ezzel legyőzniük a WordPress honlapokat a Google találati listáján. Sokszor fordulnak hozzám ezért azzal a kérdéssel, hogy mit tegyenek, ha az ő honlapjuk sokkal jobb, mint egy összetákolt WordPress, mégis sok szó esetében nem képesek megelőzni alaacsonyabb technikai szintet képviselő társaikat. 

 

Ezzel kapcsolatban jutott eszembe, hogy John Mueller, aki gyakran szerepel a Google keresőcsapatának szóvivőjeként március 28-án szólt hozzá egy Reddit bejegyzéshez. Ebben egy felhasználó nem értette, hogy egy, az ő webhelyénél lassabb versenytársa miért rangsorol magasabbra a Google találatai között. Habár a kezdő bejegyzést a felhasználó azóta törölte, lényegében négy összehasonlító webhelysebesség-eredményt sorolt fel benne, amiből 3 azt bizonyítja, hogy saját webhelye lényegesen jobban teljesít, mint kérdéses versenytársáé, aki (az ő szavaival élve) egy „régimódi, elavult” webhelyet használ.

 

A felhasználó megjegyezte, hogy a webpagetest.org teszteszköz az egyetlen, ami rosszabb eredményt mutatott az ő webhelye mérésekor, ugyanis az első byte betöltési ideje hosszabb volt, mint versenytársáé, és ez alapján a következő kérdést fogalmazta meg:

 

„A Google SEO csak az első byte idejét veszi figyelembe az oldalsebesség mérésekor? Ha igen, akkor hogyan javíthatom az első byte idejét?”

 

Ezután egy másik felhasználó megjegyezte, hogy a Google rangsoroló algoritmusa „olyan, mint egy puzzle”, és elképzelhető, hogy a másik webhely jobb linkprofillal rendelkezik, vagy esetleg jobb tartalmai vannak, és csak azért mert valami lassabb, a Google még magasabbra rangsorolhatja.

 

John Müller válasza a webhelysebességről

Pihengetünk?

Nem sokkal később Mueller (aki a Redditen johnmu felhasználónéven fut) is megjelent, és a következőt jegyezte meg, minden további részlet nélkül:

 

„Azért olyan jó, hogy ilyen sok szempontot használunk a feltérképezéshez, indexeléshez, és rangsoroláshoz, hogy nem muszáj mindent pontosan ugyanúgy csinálnod, mint ahogy azt a többi webhely teszi.”

 

Mindez tehát azt jelenti, hogy csak azért, mert egy webhely nem tökéletes minden létező szempontból, még rangsorolhat magas pozícióba a Google-on. Ha belegondolunk, a webhelysebesség valóban fontos szempont, de még így is egyike a száz és száz tényezőnek, amelyek befolyásolják a találatok pozícióját.

 

Én soha nem tagadtam, hogy egyedi forráskódú rendszereket használok weboldalaimhoz, mivel 20 éves tapasztalatom alapján ezek hozzák a legtöbb eredményt. Így lett a Matebalazs.hu Magyarország leglátogatottabb online marketing témájú blogja, melyet már több, mint 50.000 ember olvas havonta. Ennek eredménye, hogy sok száz kifejezésre az elsők között találni a blogot a Google találati listáján, és ugyanez elmondható ügyfeleleink weboldaláról is, de kétségtelen, bizonyos kifejezésekre vannak előttünk WordPress alapú oldalak. Akár olyanok is, akik sokkal lassabbak, mint a mi oldalaink. De annyi sok-sok tényezőn múlik a helyezés, lehet, az adott szóra a konkurens weboldalaknak több, erősebb linkjük van, mint a mi oldalainknak.  Nyilván, ha akarjuk, ezen is tudunk változtatni. De nem mindig éri meg a fáradtságot, mondjuk a SEO szóra a 3. helyről az elsőre feljönni. 

 

Ha tehát van egy erősséged, akkor építs arra, és igyekezz legalább elfogadható szinten tartani minden mást! A Google algoritmusa teret ad az egyediségnek, és lehetőséget kínál arra, hogy mindenki magas rangsorolást kapjon azzal, amit csinál (ha jól csinálj azt).


 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 89

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
337 715
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Lead minősítés

Mi az a lead minősítés? A lead minősítés célja...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...

Duplikált tartalom

Mi az a duplikált tartalom? A duplikált tartalmak olyan tartalmak, amelyek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.