notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.


2018/05/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ma már nem kérdés, hogy a honlapkészítés során a keresőoptimalizálás a legfontosabb szempont. Nyilván fontos a design, a marketing szövegek és a könnyű kezelhetőség is, de látogató nélkül ezek mind semmit nem érnek. Milyen tehát a SEO barát honlap?
 

Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.

A rohamosan fejlődő technikai környezetben nem mindig feltétlenül tiszta, hogy mire is van szüksége egy jó webhely motornak, hogy megfelelő alapot biztosíthasson egy-egy cég sikeres online ügyintézéséhez.

 

Habár a legtöbb marketinges és tartalomfelelős tisztában van a CMS-ek (content management system, vagyis tartalomkezelő rendszer) ilyen jellegű funkcióinak fontosságával, bizonyos részletek még az ő figyelmüket is elkerülhetik a különböző opciók böngészése közben.

 

Mitől lesz jól keresőoptimalizálható egy webhely motor?

Egy korszerű webhely motor meglepően sok olyan elemmel rendelkezhet, amelyek mind fontos szerepet játszanak a SEO-ban, vagyis a keresőoptimalizálásban. Érdemes olyan motort keresni, amely az alábbiak közül a legtöbb funkcióval rendelkezik, vagy tovább bővíthető velük.

 

1. Saját IP-ről való megosztás

Gyakran előfordul, hogy több webhely is egymás mellett kerül megosztásra. Ez azonban rontja a webhelyek keresőteljesítményét, ezért érdemes teljesen saját IP-címről végezni a megosztást.

 

2. Támogatja a mobilbarát megjelenítést

A mobile-első indexelés bevezetésével a mobilra optimalizált webhelyek jelentik az új viszonyítási alapot a keresőrangsorolásban. Bármilyen megoldást is választasz arra, hogy webhelyed megfelelően jelenjen meg a mobilkészülékek képernyőin, a lényeg az, hogy webhelyed egy jól működő, gyors, és mobilra optimalizált verzióval is rendelkezzen.


3. Lehetővé teszi a (nem biztonságos) JavaScript és CSS indexelését

A Google hivatalosan is említést tett róla, hogy a JavaScript és CSS fájlok blokkolásával a robots.txt fájlon belül a webmesterek csak saját maguknak ártanak, ugyanis ezzel megakadályozzák azt, hogy a Google robotjai megfelelően átvizsgálják és indexeljék a tartalmat. Mindez gyengébb rangsorolást eredményez.

 

4. Támogatja a kanonikus címke szabálykészleteket

A kanonikus címkékről ritkán esik szó, pedig nagyon fontos elemei a webhelyeknek. A legtöbb webhely motor támogatja őket, azonban az már egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire egyszerű a komplikáltabb szabályok bevezetése és kezelése.

 

A kanonikus címkék segítségével megakadályozhatod, hogy a duplikáltnak számító, vagy rossz minőségű tartalmak veszélyeztessék egy webhely SEO-ját.

 

5. Támogatja a 301-es átirányításokat

Habár a legtöbb motor lehetővé teszi a 301-es átirányításokat, ezek nagy része egy komplikált és nehézkes felhasználói felületre kényszeríti a webmestereket, ahol elvégezhetik feladataikat. Nem csak az számít tehát, hogy létrehozhatók-e ilyen jellegű egyéni átirányítások, hanem az is, hogy milyen egyszerű beállítani őket.

 

6. Nincsenek SessionID-k az oldal címében

A SessionID-k azért jelentenek komoly probléma forrást, mert ha az oldalak nincsenek rendesen kanonizálva (vagy kizárva a Google Search Console segítségével), akkor a Google általában duplikált tartalmaknak nézi őket. Manapság már kevés webhely motor használja őket az URL-ben.

 

7. Használható vele saját robots.txt fájl

Egy teljes irányítást biztosító robots.txt fájl nélkülözhetetlen, hiszen általában nem elég csak a webhelyek admin oldalait elzárni a keresők elől – néha szükség van a mappák és fájlok egyéni kizárására is.

 

8. Támogatja az XML oldaltérképek automatikus létrehozását

Bármilyen jól felépített is egy webhely, sosem árt egy kényelmes, gyorsan végigpásztázható oldaltérképpel szolgálni a Google és más keresőmotorok számára. Egy oldaltérkép lehetővé teszi, hogy a webmesterek azonnal értesíthessék a keresőmotorokat egy-egy új URL létrejöttéről.

 

Persze mivel általában nincs napi szinten szükség új oldaltérképek összeállítására, ezért nem muszáj, hogy az elkészítés folyamata teljesen automatikus legyen – ha csupán egyetlen gombot kell megnyomni hozzá, az a legtöbbeknek tökéletesen megfelel majd.

 

9. Támogatja a kizárólag HTML-ben megjelenített szövegek navigációját

Tehát lényegében azon felhasználók is rákattinthatnak a hivatkozásokra, akiknél tiltva a JS, a CSS és a sütik is. Ez a navigálhatósági elvárásoknak való megfelelés miatt fontos.

 

10. Minden oldal URL-je szabadon szerkeszthető

A Google szerint nincs kifejezett szükség arra, hogy a weboldalak címeit olvasható szövegek alkossák, azonban felhívták a figyelmet arra, hogy amikor lehetséges, érdemes olvasható, emberek által is értelmezhető URL-ek segítségével rendszerezni a tartalmat, hosszú számsorok helyett.

 

11. Testre szabható a navigáció

Itt lényegében arról van szó, hogy megvan a lehetőség arra, hogy almappákat (alkategóriákat) is használj a navigációban. Ahogy az előbb említett URL-ek testreszabhatósága, úgy a navigáció szabad szerkesztése is fontos, hiszen ezzel kényelmesebb felhasználói élmény nyújtható a látogatóknak.

 

12. Minden oldal title címkéje külön szerkeszthető

A SEO egyik alapvető „szabálya”, ha úgy tetszik, hogy a title, vagyis cím címkéknek az adott oldal tartalmához kell kapcsolódniuk. Ez csak akkor lehetséges, ha minden oldal címkéje egyénileg szerkeszthető. Ugyanez vonatkozik lényegében minden más címkére is, különös tekintettel a meta címkékre és az alacsonyabb szintű címsorokra is.

 

13. Az e-kereskedelmi / termékoldalakon kívül is létrehozhatók különálló oldalak

Egy e-kereskedelmi oldalnak nem muszáj minden létező funkcióval rendelkeznie, hogy kiváló élményt nyújthasson a felhasználók számára. Azonban a webmesterek szempontjából hasznos lehet, ha létre tudnak hozni egy sablont, feltölthetik azt tartalommal és olyan oldalakat hozhatnak létre, amelyek nem a termékadatbázisba tartoznak.

 

14. Támogatja az egyéni 404 oldalakat

Itt szintén a felhasználói élmény a legfontosabb szempont. Egy egyszerű 404-es oldal a legtöbb felhasználót „elijesztheti”, de egy egyéni hibaüzenet segíthet tisztázni a problémát, és alternatívát javasolni a látogatóknak.

 

15. Több nyelvet és földrajzi helyet is támogat

Erre csak akkor van szükség, ha termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal több országot és nyelvet célzol meg, akkor viszont elengedhetetlen. Fontos továbbá, hogy a nyelvek közötti váltás egyszerű és felhasználóbarát legyen. Ha a webhelyen automatikus nyelvkiválasztás működik földrajzi hely alapján, akkor is jó, ha a felhasználó felülírhatja azt saját választott nyelvével.

 

Ami szintén segítheti egy motor SEO-ját

Ezek az apróbb elvárások kevésbé fontosak, mint az előbb felsoroltak, de minél többet tudsz megvalósítani közülük, annál jobb.

  • A szerver válaszideje 500 ms-nál kevesebb, jobb esetben 200 alatti.
  • A szerver támogatja a böngésző gyorsítótárazást és a fájltömörítést.
  • A motor támogatja a JavaScript és a CSS egyszerűsítését.
  • A kezdőlap a domain gyökérkönyvtárában helyezkedik el.
  • A kategória és alkategória oldalak 500 szónyi szöveget képesek megjeleníteni a termékfelsorolás felett vagy alatt.
  • Mindig látható, hogy a felhasználó éppen melyik kategória alkategóriájában van éppen.
  • Támogatja a strukturált adatokat (schema).
  • Támogatja a termékértékeléseket és véleményeket.
  • Támogatja az Open Graph címkéket az összes oldalon.
  • Lehetővé teszi a közösségi megosztás gombok elhelyezését a termékoldalakon.
  • Az Apple eszközökön való megfelelő megjelenítés.

 

Az online marketing tanácsadó honlapja

Pihengetünk?

A Marketing Professzorok nem honlapkészítő cég, így objektíven, szakmai alapokon tudtam dönteni, milyen honlap motort használjunk weboldalainkon. Mi az egyedi forráskódú CMS rendszerek mellett tesszük le a voksunk. Ennek legfőbb oka a plasztikusság, és a nagyobb biztonság. Ha honlapot szeretnél, semmiképen ne fogj bele a honlapkészítésbe addig, amíg online marketing tanácsadóval nem konzultáltál, hiszen egy olcsónak tűnő honlap hamarosan sokkal többe is kerülhet, mint egy magasabb árfekvésű, ha azokat a hibákat elköveted, amiket mi annyiszor látunk azoknál az ügyfeleinknél, akik online marketing auditra hívnak bennünket. Kattints ide, és olvasd el, miben segíthetünk Neked. 
 

Honlapkészítés SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 95

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
334 490
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

HTML

MI az a HTML, mire jó, magyarázat és leírás     A HTML angol mozaikszó, jelentése...

Átirányítás

Mi az az átirányítás? Az átirányítás...

Bannolás

Bannolás a keresőoptimalizálás...

Linkelés

A linkelés saját webhelyed (vagy valamelyik aloldala) linkjének...

Email szponzorálás

Mi is az email szponzorálás?   Az Email szponzorálás az, amikor egy hirdető fél...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.