Keresés

Menü

Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.

Marketing Professzorok

Honlapkészítés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.

2018.05.26.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.

Ma már nem kérdés, hogy a honlapkészítés során a keresőoptimalizálás a legfontosabb szempont. Nyilván fontos a design, a marketing szövegek és a könnyű kezelhetőség is, de látogató nélkül ezek mind semmit nem érnek. Milyen tehát a SEO barát honlap?
 


A rohamosan fejlődő technikai környezetben nem mindig feltétlenül tiszta, hogy mire is van szüksége egy jó webhely motornak, hogy megfelelő alapot biztosíthasson egy-egy cég sikeres online ügyintézéséhez.

 

Habár a legtöbb marketinges és tartalomfelelős tisztában van a CMS-ek (content management system, vagyis tartalomkezelő rendszer) ilyen jellegű funkcióinak fontosságával, bizonyos részletek még az ő figyelmüket is elkerülhetik a különböző opciók böngészése közben.

 

Mitől lesz jól keresőoptimalizálható egy webhely motor?

Egy korszerű webhely motor meglepően sok olyan elemmel rendelkezhet, amelyek mind fontos szerepet játszanak a SEO-ban, vagyis a keresőoptimalizálásban. Érdemes olyan motort keresni, amely az alábbiak közül a legtöbb funkcióval rendelkezik, vagy tovább bővíthető velük.

 

1. Saját IP-ről való megosztás

Gyakran előfordul, hogy több webhely is egymás mellett kerül megosztásra. Ez azonban rontja a webhelyek keresőteljesítményét, ezért érdemes teljesen saját IP-címről végezni a megosztást.

 

2. Támogatja a mobilbarát megjelenítést

A mobile-első indexelés bevezetésével a mobilra optimalizált webhelyek jelentik az új viszonyítási alapot a keresőrangsorolásban. Bármilyen megoldást is választasz arra, hogy webhelyed megfelelően jelenjen meg a mobilkészülékek képernyőin, a lényeg az, hogy webhelyed egy jól működő, gyors, és mobilra optimalizált verzióval is rendelkezzen.


3. Lehetővé teszi a (nem biztonságos) JavaScript és CSS indexelését

A Google hivatalosan is említést tett róla, hogy a JavaScript és CSS fájlok blokkolásával a robots.txt fájlon belül a webmesterek csak saját maguknak ártanak, ugyanis ezzel megakadályozzák azt, hogy a Google robotjai megfelelően átvizsgálják és indexeljék a tartalmat. Mindez gyengébb rangsorolást eredményez.

 

4. Támogatja a kanonikus címke szabálykészleteket

A kanonikus címkékről ritkán esik szó, pedig nagyon fontos elemei a webhelyeknek. A legtöbb webhely motor támogatja őket, azonban az már egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire egyszerű a komplikáltabb szabályok bevezetése és kezelése.

 

A kanonikus címkék segítségével megakadályozhatod, hogy a duplikáltnak számító, vagy rossz minőségű tartalmak veszélyeztessék egy webhely SEO-ját.

 

5. Támogatja a 301-es átirányításokat

Habár a legtöbb motor lehetővé teszi a 301-es átirányításokat, ezek nagy része egy komplikált és nehézkes felhasználói felületre kényszeríti a webmestereket, ahol elvégezhetik feladataikat. Nem csak az számít tehát, hogy létrehozhatók-e ilyen jellegű egyéni átirányítások, hanem az is, hogy milyen egyszerű beállítani őket.

 

6. Nincsenek SessionID-k az oldal címében

A SessionID-k azért jelentenek komoly probléma forrást, mert ha az oldalak nincsenek rendesen kanonizálva (vagy kizárva a Google Search Console segítségével), akkor a Google általában duplikált tartalmaknak nézi őket. Manapság már kevés webhely motor használja őket az URL-ben.

 

7. Használható vele saját robots.txt fájl

Egy teljes irányítást biztosító robots.txt fájl nélkülözhetetlen, hiszen általában nem elég csak a webhelyek admin oldalait elzárni a keresők elől – néha szükség van a mappák és fájlok egyéni kizárására is.

 

8. Támogatja az XML oldaltérképek automatikus létrehozását

Bármilyen jól felépített is egy webhely, sosem árt egy kényelmes, gyorsan végigpásztázható oldaltérképpel szolgálni a Google és más keresőmotorok számára. Egy oldaltérkép lehetővé teszi, hogy a webmesterek azonnal értesíthessék a keresőmotorokat egy-egy új URL létrejöttéről.

 

Persze mivel általában nincs napi szinten szükség új oldaltérképek összeállítására, ezért nem muszáj, hogy az elkészítés folyamata teljesen automatikus legyen – ha csupán egyetlen gombot kell megnyomni hozzá, az a legtöbbeknek tökéletesen megfelel majd.

 

9. Támogatja a kizárólag HTML-ben megjelenített szövegek navigációját

Tehát lényegében azon felhasználók is rákattinthatnak a hivatkozásokra, akiknél tiltva a JS, a CSS és a sütik is. Ez a navigálhatósági elvárásoknak való megfelelés miatt fontos.

 

10. Minden oldal URL-je szabadon szerkeszthető

A Google szerint nincs kifejezett szükség arra, hogy a weboldalak címeit olvasható szövegek alkossák, azonban felhívták a figyelmet arra, hogy amikor lehetséges, érdemes olvasható, emberek által is értelmezhető URL-ek segítségével rendszerezni a tartalmat, hosszú számsorok helyett.

 

11. Testre szabható a navigáció

Itt lényegében arról van szó, hogy megvan a lehetőség arra, hogy almappákat (alkategóriákat) is használj a navigációban. Ahogy az előbb említett URL-ek testreszabhatósága, úgy a navigáció szabad szerkesztése is fontos, hiszen ezzel kényelmesebb felhasználói élmény nyújtható a látogatóknak.

 

12. Minden oldal title címkéje külön szerkeszthető

A SEO egyik alapvető „szabálya”, ha úgy tetszik, hogy a title, vagyis cím címkéknek az adott oldal tartalmához kell kapcsolódniuk. Ez csak akkor lehetséges, ha minden oldal címkéje egyénileg szerkeszthető. Ugyanez vonatkozik lényegében minden más címkére is, különös tekintettel a meta címkékre és az alacsonyabb szintű címsorokra is.

 

13. Az e-kereskedelmi / termékoldalakon kívül is létrehozhatók különálló oldalak

Egy e-kereskedelmi oldalnak nem muszáj minden létező funkcióval rendelkeznie, hogy kiváló élményt nyújthasson a felhasználók számára. Azonban a webmesterek szempontjából hasznos lehet, ha létre tudnak hozni egy sablont, feltölthetik azt tartalommal és olyan oldalakat hozhatnak létre, amelyek nem a termékadatbázisba tartoznak.

 

14. Támogatja az egyéni 404 oldalakat

Itt szintén a felhasználói élmény a legfontosabb szempont. Egy egyszerű 404-es oldal a legtöbb felhasználót „elijesztheti”, de egy egyéni hibaüzenet segíthet tisztázni a problémát, és alternatívát javasolni a látogatóknak.

 

15. Több nyelvet és földrajzi helyet is támogat

Erre csak akkor van szükség, ha termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal több országot és nyelvet célzol meg, akkor viszont elengedhetetlen. Fontos továbbá, hogy a nyelvek közötti váltás egyszerű és felhasználóbarát legyen. Ha a webhelyen automatikus nyelvkiválasztás működik földrajzi hely alapján, akkor is jó, ha a felhasználó felülírhatja azt saját választott nyelvével.

 

Ami szintén segítheti egy motor SEO-ját

Ezek az apróbb elvárások kevésbé fontosak, mint az előbb felsoroltak, de minél többet tudsz megvalósítani közülük, annál jobb.

  • A szerver válaszideje 500 ms-nál kevesebb, jobb esetben 200 alatti.
  • A szerver támogatja a böngésző gyorsítótárazást és a fájltömörítést.
  • A motor támogatja a JavaScript és a CSS egyszerűsítését.
  • A kezdőlap a domain gyökérkönyvtárában helyezkedik el.
  • A kategória és alkategória oldalak 500 szónyi szöveget képesek megjeleníteni a termékfelsorolás felett vagy alatt.
  • Mindig látható, hogy a felhasználó éppen melyik kategória alkategóriájában van éppen.
  • Támogatja a strukturált adatokat (schema).
  • Támogatja a termékértékeléseket és véleményeket.
  • Támogatja az Open Graph címkéket az összes oldalon.
  • Lehetővé teszi a közösségi megosztás gombok elhelyezését a termékoldalakon.
  • Az Apple eszközökön való megfelelő megjelenítés.

 

Az online marketing tanácsadó honlapja

A Marketing Professzorok nem honlapkészítő cég, így objektíven, szakmai alapokon tudtam dönteni, milyen honlap motort használjunk weboldalainkon. Mi az egyedi forráskódú CMS rendszerek mellett tesszük le a voksunk. Ennek legfőbb oka a plasztikusság, és a nagyobb biztonság. Ha honlapot szeretnél, semmiképen ne fogj bele a honlapkészítésbe addig, amíg online marketing tanácsadóval nem konzultáltál, hiszen egy olcsónak tűnő honlap hamarosan sokkal többe is kerülhet, mint egy magasabb árfekvésű, ha azokat a hibákat elköveted, amiket mi annyiszor látunk azoknál az ügyfeleinknél, akik online marketing auditra hívnak bennünket. Kattints ide, és olvasd el, miben segíthetünk Neked. 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Honlapkészítés, SEO, keresőoptimalizálás

SEO hírek - Újra rövidültek a keresőtalálati kivonatok a decemberi bővítés után

2018-10-05

A Google még 2017 decemberében jelentette be, hogy kibővítették a találati kivonatokban megjelenő szöveg hosszát. Mostanra azonban Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa szerint a kivonatok rövidültek, és már csak egy kicsivel hosszabbak, mint a tavaly decemberi bővítés előtt.

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

2018-07-09

20 éve foglalkozunk online marketinggel. Rengeteg honlapkészítő céggel és rengeteg honlap motorral (CMS) dolgoztunk már. Ezen tapasztalatokat összefoglaltuk az alábbi cikkben, mely segít olcsón jó honlapkészítőt választani. Nyílt forráskódú vagy egyedi rendszer a jó? Ezt is elemezzük!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!