notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra


2019/09/18
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szombat éjjel, egy óra körül a LinkedIn-en „rámírt” egy IT cég értékesítési igazgatója, az „Elkezdődött: gazdasági világválság 2019. Hogyan készülj fel rá marketingesként?” cikkem kapcsán. Üzleti kapcsolatokhoz nem illő nyelven fogalmazta meg nemtetszését, mely szerint ez a cikk ismételten csak az alapokat mondja el, nem mond semmi újat. Ezt egyébként szombat éjjeli egykor tette, ami azért sok mindent feltételez. Régen volt a Gmailben egy olyan beépített intelligens szűrő, mely kivédte, ha az ember alkoholos befolyásoltság alatt akart emailt írni, amit aztán később megbánna. Lehet, a LinkedInre is kellene ilyen. 
 

9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra

Ebben a cikkben (is) leírom, hogy fontos a tartalommarketing, és a SEO. Igen, ezt sokszor elmondom, de ahogy a példa mutatja, nem is véletlenül. Az illető cégének weboldal a Google Pages Speed testen 2, azaz 2 százalékot ért el a 100-ból (elméletileg PHP programozással is foglalkoznak pedig), a W3C validator 66 hibát és figyelmeztetést adott az oldal forrására, az utolsó blog bejegyzésüket pedig majdnem két éve készítették. 

 

A SEO alapja a gyors weboldal. Amíg ez nincs, ne foglalkozz mással!


Így nem volt nehéz dolgom, a válasszal, csak elküldtem nekik a tesztek eredményét, és arra kértem, ha azokon az alapokon túl vannak, amit leírtam, akkor kérjen újdonságot. Mert bizony amíg ezek nincsenek meg, soha nem lesz látogatott és keresőbarát a weboldala. 


Nem mondom tehát, hogy az alábbi cikkben nem lesznek olyan feladatok, amiről már sokszor beszéltem ezen a blogon, de a fent említett okokból kifolyólag ismét el kell mondanom. 


A keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy kemény munkával előállított tartalmaidat fellelhetőbbé tedd célközönséged számára, akár egy webhelyről van szó, akár egy blogról. Tény persze, hogy manapság már mindenki indíthat magának blogot, és ez egyre sűrűbb versenyt teremt az úgynevezett blogszférában, de sokan még minőségi tartalmaikkal is küszködnek, amiért gyakran a megfelelő SEO hiányát okolhatjuk.

 

Egy alapos SEO analízis, vagy audit segít rátalálni azokra a problémákra blogodon (vagy webhelyeden), amelyek visszafogják tatalmaid teljesítményét, továbbá biztosítja, hogy oldalaid mind megfelelnek a Google legfrissebb elvárásainak is (na persze azoknak, amikről tudunk). Ha egy ilyet szeretnél, szívesen segítünk, mutatjuk hogyan! Kattints IDE most! 

 

A következőkben felsorolt tippekkel erre szeretnénk felkészíteni!

 

1. Írj optimalizált tartalmakat

Ez a tipp szerintünk meglehetősen egyértelmű. Szöveges tartalmaid elkészítése során ügyelned kell rá, hogy megfelelően optimalizáltak legyenek, mire eljutsz odáig, hogy publikáld őket webhelyedre vagy blogodra.

 

Jogosan merül fel itt a kérdés persze, hogy mitől lesz keresőoptimalizált egy blog bejegyzés. Ez egy nagyobb témakör,  ezt mi saját 200, csak tesztelésre használt SEO kísérleti oldalunkkal hosszasan vizsgáljuk, de néhány dolgot azért megosztanánk, amire érdemes odafigyelned.

 

Például a tartalom terjedelmére. Habár nem lehetetlen rövidebb cikkekkel jól rangsorolni, több szöveggel több lehetőséged is lesz a kulcsszavak természetes elhelyezésére, és arra, hogy hasznos információkat ossz meg olvasóiddal. Ez alapján egy 1600-1800 szavas hosszabb útmutató jó teljesítményt hozhat majd.

 

Nem árt továbbá releváns képekkel, illetve videókkal is illusztrálni mondanivalódat, és odafigyelni rá, hogy ezen elemek keresőmotorok által is olvasható mezői (pl. a képek alt címkéi) is megfelelően ki legyenek töltve. Azért, hogy ebben a cikkben meg ne hazudtoljam ezt az állításomat, álljon itt a Google Analyticsből egy screenshot, mely mutatja, milyen eredményességgel jár ez a stratégia.

 

SEO eredményessége

 

Mindehhez persze fontos, hogy egy előzetes alapos kulccszókutatást is tarts.

 

2. Frissítsd blogtartalmaidat

Pihengetünk?

Általánosságban elfogadott vélemény, hogy a Google a blogok korát is ellenőrzi a rangsoroláskor. Azonban a webhelyek rangsorolásával ellentétben, ahol a régebbiek jobbnak számítanak, a friss blogtartalmak előnyben részesülnek a Google részéről. Ez logikus, hiszen minél frissebb egy tartalom, annál valószínűbb, hogy naprakész, releváns információkat kínál egy felhasználó számára.

 

Fontos tehát, hogy időnként végigpörgesd régebbi cikkeidet, és új információkkal frissítsd őket, hogy továbbra is relevánsak maradjanak. Persze ehhez nem elég havonta végigmenni rajtuk, és átírni a publikációs, vagy frissített dátumot!

 

3. Az oldalak tekintélye

A Google szeret olyan webhelyeket és oldalakat a találati listák magasabb pozícióiba emelni, amelyek bizonyítottan hitelesek és köztekintélynek örvendenek. Az interneten ez javarészt visszahivatkozásokkal történik. Minél több tekintélyes webhely mutat saját tartalmaidra egy-egy linkkel, annál több tekintélyt ruháznak át azokra a sajátjukból.

 

Ezt a tekintélyt az úgynevezett PageRank határozza meg, azonban a Google ezt már évek óta nem hozza nyilvánosságra, mint azt sokáig tette. Ehelyett többen is igyekeztek egy hasonló értékelési rendszert kidolgozni, amely némileg helyettesítheti a PageRanket. Ilyen például a Moz Domain Authority illetve Page Authority pontszámai, amelyek – habár nem hivatalos Google értékek – általában egy egész jó képet mutatnak arról, hogy mennyire rangsorolhat jól egy tartalom, vagy webhely.

 

Auditod során mindenképpen érdemes tehát ellenőrizni legalább a Domain Authority pontszámot.

 

4. Használj SEO analízis eszközöket

Rengeteg online eszköz áll rendelkezésedre, amelyek mind sokat segíthetnek webhelyed SEO auditálásában. Habár ingyenes és fizetős alternatívák közül is választhatsz, az utóbbi kategóriába tartozó eszközök értelemszerűen több funkciót kínálnak majd az ingyenesekkel szemben.

 

Ingyenes eszközök például:

 

Néhány népszerűbb fizetős eszköz (ingyenes próbaverzióval):

 

5. Használd a közösségi médiát webhelyed forgalmának fellendítésére

Habár a közösségi média közvetlenül nem segít a keresőoptimalizálásban (legalább is a Google szemszögéből), a különböző platformok valójában rengeteget tehetnek azért, hogy webhelyed magasabb rangsorolást érjen el. Na de hogyan?

 

Először is azzal, hogy tartalmaidat a különböző közösségi platformokon is népszerűsíted (Facebook, Twitter, stb.), forgalmat vonzol webhelyedre. Ezek a felhasználók megismerkedhetnek márkáddal, és ha tetszik nekik, amit a webhely, vagy blog kínál, akkor jó eséllyel újra és újra visszatérnek majd oda. A forgalom mennyiségére és a látogatások hosszára mind odafigyel a Google.

 

Mindemellett tartalmaidnak lehetősége van, hogy megosztásokon és privát üzeneteken keresztül minél több felhasználót érjenek el. Ezek között jó eséllyel lehet néhány másik blogger is, akik megemlíthetik cikkeidet saját írásaikban, valószínűleg egy link elhelyezésével. Ezzel értékes visszahivatkozásokat szerezhetsz tartalmaidnak, ami növeli a tekintélyedet a Google szemében.

 

6. Használj email marketinget, de csak okosan

Blogod és webhelyed látogatói számára remélhetőleg feliratkozási lehetőséget is biztosítasz, lehetővé téve ezzel, hogy kihasználd az email marketing nyújtotta lehetőségeket. Amikor egy felhasználó feliratkozik hírleveledre, azzal engedélyt ad, hogy egy-egy email formájában felhívd a figyelmét új tartalmakra, akciókra, hírekre, és egyéb számára releváns tudnivalókra.

 

Ez az engedély azonban nem jelenti azt, hogy napi rendszerességgel spamelheted őket marketingüzenetekkel, vagy bármi mással. Ha már sikerült a bizalmukba férkőznöd (hiszen önként iratkoztak fel), akkor ne élj vissza ezzel! Auditod során ellenőrizd jelenlegi email stratégiádat is, és nézd meg, hogy mennyire sikeresek email erőfeszítéseid. Elég jó az üzenetek tárgya? Kellően testreszabottak a szövegek? Milyen sűrűn mennek ki az emailek?

 

7. Ügyelj a helyi SEO-ra

Mindenképpen érdemes regisztrálnod egy Google Cégem adatlapot vállalatod számára. Habár ez minden cég számára hasznos lehet, amennyiben vállalatod helyi ügyfélkört szolgál ki (legyen szó egy fizikai üzletről, egy edzőteremről, egy étteremről, stb.), a Google Cégem adatlap elengedhetetlen az előkelő keresőpozíciók megszerzéséhez.

 

Egy ilyen adatlap lehetővé teszi, hogy céged profilja a Google Térképén megjelenjen a felhasználók számára, illetve hogy az úgynevezett (és kiemelt) helyi csomagban is feltűnjön, ha azok valamilyen releváns dologra keresnek rá a közeledben. Ebben a cikkben megtalálsz minden fontosat, amit a helyi SEO e részéről tudnod kell!

 

8. Óvakodj a black hattől

A „black hat” a keresőoptimalizálásban azokra a „szabálytalan” technikákra utal, amelyek unfair előnyt biztosíthatnak egy webhely, vagy cég számára a rangsorolási versenyben. Lényegében mondhatnánk azt is, hogy amire a Google rossz szemmel néz, az mind black hatnek számít – ezek lehetnek akár olyan elavult módszerek, mint a kulcsszóhalmozás, vagy olyan drasztikus lépések is, mint egy webhely rossz minőségű visszahivatkozásokkal történő bombázása, illetve akár a hackelés.

 

Feltételezzük, hogy nem mennél ilyen végletekig, de sok olyan SEO lehetőség is van, amelyekről az ember nem is gondolná, hogy black hatnek számít (mint például az előbb említett kulcsszóhalmozás), ezért jobb odafigyelni ezekre.

 

9. Bízd profikra!

Ha mindez túl soknak hangzik – és valljuk be, a teljes körű SEO kiépítése, illetve folyamatos ellenőrzése és frissítése az is –, akkor a legjobb, ha a véletlen helyett profikra bízod az ilyesmit. arról, hogy hogyan zajlik nálunk egy audit, IDE kattintva olvashatsz! 
 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 13

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Linkfarm

A linkfarmok lekezelő kifejezések olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos,...

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Napi elosztás (Day Parting)

Tömören a napi elosztásról A napi elosztás lényege, hogy a...

Adatkezelés

Mi az az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.