Keresőoptimalizálás azaz SEO 2013 – mik az újdonságok?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Keresőoptimalizálás 2013 – mik az újdonságok?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Keresőoptimalizálás 2013 – mik az újdonságok?


2013/07/15
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó
Természetes, hogy még ma a közösségi média marketing idejében is az a legfontosabb egy weboldal működtetésében, hogy azt keresőoptimalizáltan kezeljük.  Ehhez minden alkalommal ugyanazokat a köröket kell lefutni, de ahogy telnek az évek (hónapok!), a keresők algoritmusváltáson esnek keresztül, amikkel tisztában kell lenned, és az új változások alapján nekilátni egy-egy új oldal keresőoptimalizálásának. Ha saját weboldalad van, és az itt leírtakat nem végzi marketingesed, vagy a honlapkészítő céged, szorítsd rá őket! Ha honlapkészítéssel foglalkozol , nagyon hasznosnak fogod találni, azt amit itt összeszedtünk neked, hiszen ma Magyarországon a honlapkészítő cégek nagy része csak a meta tag-ek beírásását, esetleg linkgyűjtést ért a keresőoptimalizálás alatt, pedig azzal ma már nem lehet jelentős eredményt elérni! 
 
Keresőoptimalizálás azaz SEO 2013 – mik az újdonságok?

Mi változott az eddigiekhez képest és mi az, ami nem működik a keresőoptimalizálásban 2013-ban?

Sokan hajtogatnak régi, elavult nézeteket, amelyeket a Google már régen kiszűrt és spamnek nyilvánít. Mi az Internet Marketing  Advisernél amellett, hogy rengeteg külföldi szakirodalmat olvasunk át naponta,  200 saját weboldal tartunk fent azért, hogy keresőoptimalizálási kísérletekkel jöjjünk rá arra, mit tart ma, 2013-ban fontosnak a Google. Ezek alapján tudjuk, hogy a következő módszereket nem érdemes alkalmazni, mivel már idejét múltak, nem kerülsz tőlük jobb helyzetbe, sőt akár el is tűnhetsz a keresési listákról:
 
  • A cikkek átírása és újrapostolása már nem működő módszer. Régebben voltak, akik megírt cikkeiket egyszerűen újrafogalmazták, és gyakorlatilag ugyanazzal a tartalommal töltötték meg oldalukat, hogy jobb helyen szerepeljenek a keresési listákban.
  • A dupla oldalak alkalmazása sem ajánlott. Ilyenkor két azonos tartalommal rendelkező oldal működött egymás mellett, amik csak kulcsszavaikban, meta tagjaikben és a többi, felhasználók számára az oldalon nem látható leírásban különböztek. A két oldal egymásra linkelt, így jobb helyezést lehetett elérni velük a keresési listákban. Ha dupla oldalaid vannak, javasoljuk, hogy csak az egyiket futtasd, hiszen ez a Google szemében csalásnak minősül és ezért büntetéseket is szabhatnak ki rád.
  • Az olyan tiltottnak számító módszereket se alkalmazd, mint a kulcsszóhalmozás, vagy a képek mögött elrejtett szövegek, mivel ezekért is büntethet a Google.

 

2013 Keresőoptimalizálási újdonságai

A közösségi oldalak töretlen népszerűségének köszönhetően a keresők is felfedezték azok fontosságát, így rengeteg közösségi interakció is beleszámíthat oldalad optimalizáltságába.
 
Számítanak az oldalakra beépített Like gombok, kommentek, megosztások, a Twitter tweetjei, retweetjei, a tweetek linkjei, valamint a +1 a Google Plus-nál.
 
Ezek mellett a Google azt is számítja, hogy egy-egy szerző mennyire eredeti, megbízható. A cikkek mellett nem csak Google+ avatarja jelenik meg, hanem azt is számításba veszik, hogy mennyien hivatkoznak rá, a cikk csatolva van-e a Google Plus profiljához. Sőt, a Google minden szerzőről saját megbízhatósági mércével rendelkezik, amihez például az is kapcsolódik, hogy az adott szerző megbízható és releváns oldalakat linkel.
 

Keresőoptimalizálási lista 2013

A következőkben bemutatunk pár lépést, amelyeket oldalad keresőoptimalizálásának kezdetekor ellenőrizz. Minél több pontot tudsz kipipálni a listán, oldalad annál nagyobb mértékben lesz keresőoptimalizált.
  • Hozz létre oldaladnak Google fiókot és Email címet.
  • Használj Google Analytics-t.
  • Használj Google Webmester Eszközöket.
  • Használj Bing Webmaster Tools-t.
  • WordPress-t használsz (csak sajnálni tudlak érte)? Telepítsd a WordPress Google Analytics és SEO modulját.
  • Ellenőrizd a Google Webmester eszközökben a 404/500-as hibákat, dupla tartalmakat, a hiányzó címeket és egyéb technika problémákat.
  • Használd a Browseo-t olyan problémák felfedezésére, amit a Google Webmester nem talált meg.
  • Használj Xenu-t a nem működő linkek megtalálására.
  • Használd a Google Keyword Research Toolját (kulcsszó kereső eszköz). Oldalanként először csak egy kulcsszóra koncentrálj.
  • Nézd meg versenytársaid linkjeit. Nézd meg, hogy milyen szövegeket használnak linkjeiknél.
  • Linkjeiket megnézheted a Link Diagnosis, Open Site Explorer, Ahrefs, Majestic SEO és LipperHey programokkal.
  • URL-ed tartalmazza a fő keresőszavadat (vagy hasonlítson rá).
  • A title tagjeid maximum 70 karakterből álljanak. Ami felette van, az a keresés során nem számít.
  • A meta leírásaid 156 karakternél ne legyenek hosszabbak, ugyanis az ezen felüli karakterek a keresés során nem számítanak már.
  • Csak egy H1 címsort használj, ami mindenképp a többi (H2, H3, stb.) előtt legyen. A keresőszavaid legyenek benne ezekben is.
  • Legyen elegendő keresőmotor-barát szöveg (ami nem rich media, flash, kép, videó) az oldaladon, ami legalább 100 szóból álljon, így a keresők értelmezni tudják, hogy miről szól az oldal. Nem feltétlenül szükséges felesleges szövegekkel teleírnod az oldaladat, de addig ne hozz létre új aloldalakat, amíg nincs meg 100 karaktered.
  • Használd keresőszavaid szinonimáit is. Így nem csak egy kulcsszavakkal telepakolt szöveget kapsz, hanem egy természetesnek tűnő írást.
  • A képeidnek legyen leíró altja és fájlneve, mert a keresőrobotok ezeket is elemezni tudják. Vigyázz, hogy ne használj ugyanolyan fájlnevet és altot több képnél, mert azt a Google spammelésnek tekinti.
  • Aloldalaidra keresőbarát módon linkelj. Figyelj, hogy a linkeket mind a keresőrobotok, mind a felhasználók megértsék.
  • Kezdd el az off-page keresőoptimalizálást és linképítést. Ez a SEO legnehezebb és egyben legfontosabb része.
  • Nézd át oldalad, nehogy ugyanaz a tartalom szerepeljen kétszer. Használd a Google Webmester Eszközöket az ilyen tartalmak kiszűrésére, nehogy oldalad hátrányos helyzetbe kerüljön.
  • Használj abszolút URL címeket. Néhány CMS platform lehetővé teszi, hogy a relatív URL helyett abszolút URL-t használj, ami sokszor hasznosabb.
  • Mérd meg oldalad betöltési sebességét a Webmester Eszközökkel.
  • Hozz létre oldaltérképet és tedd közzé a Google és Bing Webmaster Toolsban. Használd az XML-sitemaps.com oldalt vagy a Google XML Sitemaps WordPress pluginjét.
  • Készíts Robot.txt fájlt amit tegyél közzé a Google és Bing Webmaster Tools-ban
  • Az oldaladat mobil eszközökről is el lehet érni?

 

Készíts közösségi felületet oldaladhoz. A következő oldalakon érdemes ott lenni:

  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Vimeo
  • LinkedIn
  • Wordpress
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Etsy
  • Flickr
  • Photobucket
 
Minél több pontot tudsz kipipálni a listán, annál biztosabb lehetsz benne, hogy oldalad már a kezdetektől helyesen van keresőoptimalizálva.

 

Ha szeretnél te is egy nagy látogatottságú weboldalt, bárki készítette is honlapdat, mi segítünk! Keress minket itt! 

 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 78

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tartalomcímke

Mit takar a tartalomcímke kifejezés? Olyan HTML-címkéket...

Domain név

A weboldal fő címe. Ezen az oldalon például matebalazs.hu.

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési beállítás PPC...

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...

usp

Mi az az USP, mit jelent unique selling proposition?   Az USP az angol „unique...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.