Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt

Mocsy

Gondoltad volna, hogy egy rosszul kialakított weboldal negatív üzeneteket közvetít az ügyfelek irányába? A termék, vagy szolgáltatás olyan, akár a nyers hús. Meg kell fűszerezni, megsütni és megfelelő köretet találni hozzá, hogy ízletesnek tűnjön. Ezt a folyamatot látja el a weboldal is – vagy gyönyörűen tálalja azt, amit szeretnél eladni, vagy nyersen dobja a lehetséges ügyfelek elé.

Rossz weboldal hátrányai, milyen a jó webdesing

Nézzük hogy mik a különbségek a jó és a rossz webdesign között, és hogy milyen hátrányokkal járhat, ha ezen próbálunk spórolni.

 

Miért nem érdemes spórolni a webdesignon?


Manapság minden sikeres cég felismeri online jelenlét fontosságát. A legtöbben azonban ennek tudtában is hajlamosak spórolni ezen az online megjelenésen, ez pedig sosem javasolt. A termékeddel talán semmi gond nincs – talán a te szolgáltatásod az, amire mindenkinek szüksége van. De a célcsoportod ért majd egyet mindezzel.

Egy kis spórolás a webdesignon akár a megspórolt összeg tízszeresének elveszítéséhez is vezethet. Az ügyfelek bevonzása közvetlenül a designon múlik. A gyenge webdesignnal rendelkező weboldalaknak nagyon gyenge konverziós arányaik vannak.

Szóval ha nem érdemes spórolni, akkor mégis miben mérik a szépséget egy weboldal esetén?

 

Hogyan állapítsuk meg weboldalunkról, hogy rossz-e a design, amit használ?


Sajnos nem létezik mindenható sablon, amit bármelyik weboldalra rá lehetne húzni. A webdesign függ a szóban forgó termékektől vagy szolgáltatásoktól, trendektől és a versenytársaktól is. Bizonyos megoldások rendkívül jól illenek egy olyan oldalhoz, amihez mások egyáltalán nem. Akkor jó egy design, ha a megfelelő üzenetet közvetíti.

Egy jó designer először is tüzetesen megvizsgálja a terméket (vagy szolgáltatást) és célcsoportokat, méghozzá az ügyféllel közösen. Csak ilyen egyesített erőfeszítésekkel érhetőek el olyan eredmények, amelyeknek sikeres marketingje lesz.

Habár a jó designt a fenti okok miatt nehéz meghatározni, egy rossz webdesign ismérvei könnyedén felismerhetőek.

 

Egy webdesign rossz, ha:


•    Igénytelen, összecsapott – olcsó, vagy ingyenes stock fotók, rossz elrendezés, kis felbontás, túl sok szöveg, stb. Egy rozoga, korhadt pulton nehéz eladni a termékeket!
•    Túl közönséges – ha a weboldalad úgy néz ki, mint száz másik, akkor a terméked és céged is elveszik majd a szürke tömegben.
•    Nem kapcsolódik a témához – ha az oldaladon nem releváns dolgok jelennek meg, akkor a látogatók nem fognak komolyan venni, vagy egész egyszerűen nem fogják érteni, hogy mit próbálsz megmutatni nekik.
•    Elavult – a 2000-es évek újdonságai ma már messze nem olyan hatásosak. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden hónapban újításra lenne szükséged, de érdemes lépést tartani a trendekkel és technológiai újításokkal.

 

A rossz webdesign hatásai az üzletre


Eddig többnyire arról volt szó, hogy mennyire káros lehet az igénytelen webdesign a cégünkre és marketingünkre. De valóban ez lenne az, amin áll vagy bukik a siker? Igen. A jó termékeket rossz imázzsal nem lehet eladni. Nagyobb sikert érnek el azok, akiknek a termékei középszerűek, de megfelelően reklámozzák őket, mint azok, akiknél a fordítottja igaz.

 

Az alábbi dolgokra számíthatunk, ha webdesignunk nem felel meg az ügyfelek elvárásainak:


•    A legegyértelműbb veszély: elijeszti az ügyfeleket - a taszító csomagolású terméket sem vennéd meg, nem igaz?
•    Megtéveszti a lehetséges ügyfeleket – lehet, hogy valaki megvette volna a termékedet, de inkább máshol keresgélt, mert  nem értette, hogy mit próbálsz eladni neki.
•    Csak a versenytársakat erősíted vele – ha weboldalad túlságosan hasonlít más, hasonló jellegű cégek oldalaihoz, akkor az ügyfelek azt hiszik majd, hogy másokat másolsz, és ez kiterjed a termékeidről alkotott képükre is.

 

Mit tehetünk a jó webdesign érdekében?


A piac telis-tele van szabadúszó designerekkel és kifejezett webdesign-cégekkel, akik azt állítják, hogy a számodra legmegfelelőbb összeállítást készítik el neked. Hogyan válaszd ki ezek közül azt, aki meg is csinálja, amit ígér?

 

Íme néhány tanács ezzel kapcsolatban:


•    Vizsgáld meg a korábbi ügyfelek elégedettségét. Keress fel 2-3 oldalt a portfóliójukból. Ha tetszik amit látsz, és a fent említett rossz design jeleket sem véled felfedezni, akkor érdemes kapcsolatba lépned velük.
•    Nézd meg, hogy fejlődnek-e. Egy olyan online ügynökség, ami nem követi a világháló folyamatosan változó trendjeit, az valószínűleg semmi újat nem hozhat weboldalad életébe.
•    Derítsd ki, hogy a felhasználóidnak is dolgoznak-e, nem csak neked. Természetesen a te weboldaladról van szó, és a tiéd az utolsó szó azt illetően, hogy mi és hogyan jelenik meg rajta, de a leendő ügyfeleid fogják azt használni. Egy jó webdesigner ismeri az ügyfelek igényeit és a kényelmes, logikus böngészés titkait.
•    Láthattuk, hogy a webdesign mennyire fontos a sikeres marketinghez és a vásárlók ösztönzéséhez, éppen ezért nem szabad spórolni rajta. A minőségnek pedig bizony megvan az ára – a webdesignerek saját, éveken át gyűjtött szaktudásokat használják fel munkájuk során, éppen ezért ne számíts olcsó megoldásokra. Ha valaki párezer forintért világklasszis weboldalt ígér neked, akkor inkább keress mást!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!