notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Amit meg kell tanulnod: Melyek a legjobb időpontok a posztolásra, a tartalmak megosztására?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Amit meg kell tanulnod: Melyek a legjobb időpontok a posztolásra, a tartalmak megosztására?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Amit meg kell tanulnod: Melyek a legjobb időpontok a posztolásra, a tartalmak megosztására?


2015/03/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
A sikered áll vagy bukik azon, hogyan és mikor posztolsz a közösségi média oldalakon. Tedd ezt akkor, amikor a közönséged a legnagyobb arányban forog az adott közösségi médiában. Cikkünkben leírjuk, mikor van ez! 
 
A sikered áll vagy bukik azon, hogyan és mikor posztolsz a közösségi média oldalakon. Tedd ezt akkor, amikor a közönséged a legnagyobb arányban forog az adott közösségi médiában. Cikkünkben leírjuk, mikor van ez!
A közösségi média marketing és az egyéb online marketing tartalmak sikere rengeteg tényezőn múlik. Ezek közül csak egy – de kétség kívül az egyik legfontosabb – annak művészete, hogy milyen tartalmat, mely felületen melyik időpontokban posztoljuk!
 
Általánosságban elmondható, hogy a tartalom megosztásra a leghatékonyabb időpont függ a célközönségedtől. Azt szoktam tanácsolni, hogy gondold kicsit végig a célközönséged egy napját… Ha gyesen lévő anyukáknak írsz, ők nyilvánvalóan más időpontokban lesznek fogékonyak a tartalmakra, mint egy 14 órában dolgozó vállalkozó
 
Emiatt nehéz általános szabályt felállítani, azonban a statisztikák alapján mi mégis összeírtuk, hogy mely felületen melyek a legalkalmasabb időpontok.
 
Nagyon érdekes, hogy a vállalatok oldaláról nézve is le lehet szűrni, hogy ők mikor szoktak posztolni! A legnépszerűbb időpontok azonban koránt sem biztos, hogy a leghatékonyabbak is. Nézd meg az alábbi áttekintést, hogy Te is a hatékony időpontot választhasd a populáris helyett.
 
Az adatok egy tavalyi felmérés alapján kerültek összeállításra, amelyet a TrackMaven adott ki a Twitter, a blogoldalak, az e-mailek, az Instagram és a Facebook jelentései alapján.
 

Instagram marketing:

A legpopulárisabb időszak: A statisztikákból látszik, hogy a legpopulárisabb nap a tartalommegosztásra az Instagramon a Csütörtök, a vállalatok által leginkább kedvelt időpont pedig a 13:00 – 14:00. 
Ehhez képet a leghatékonyabb nap – amelyen a legjobb elérések generálódnak – Hétfőre esik, a legjobb időpont pedig reggelre, 8-9 óra tájékára.
 

E-mail marketing:

Pihengetünk?
Az e-mail marketing egy egyre inkább terjedő ágazat, így érdekes megnéznünk, hogy melyek itt a megfelelő időpontok. A jelentésekből látszik, hogy az e-mailek esetében is a csütörtök a legpopulárisabb nap, és a legtöbb e-mail 11:00 és 12:00 között megy ki. 
Az e-mail ezért már kicsit jobban eltalálják a vállalatok, hiszen valóban a csütörtök a legmegfelelőbb nap az adatok alapján, de a délután 14:00, és a 17:00 a legjobb időpont. 
 

Facebook marketing:

Úgy látszik, hogy a vállalatok számára a csütörtök egy igen kedvelt, dolgos nap, hiszen a Facebook-on is ekkor születik a legtöbb poszt. Ha az órákat nézzük a közösségi média óriásnál a dél és 1 óra közötti időszak a legpopulárisabb. 
Ehhez képest a leghatékonyabb nap a Facebook posztolásra a Vasárnap, ott is főleg az esti órák. Ha konkrét időpontot kellene megadnunk, a Facebook esetében ez kicsit tovább árnyalható. A reggeli időszakban fél 8 – 9 körül magasak az elérési számok, ezt követően dél előtt pár perccel emelkedik ismét, majd az abszolút csúcs az esti órákban, 20-21 óra körül van. Ezt saját 1,5 milliós Facebook rajongói táborunkban mért adatok alapján mondjuk nektek!
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 

Twitter

Ahogy az előzőekben is, a Twitteren is a csütörtök a legforgalmasabb nap a posztok szempontjából, és a dél és egy közötti időszak nagyon kedvelt. 
Ehhez mérten azonban a kutatás kimutatta, hogy sokkal látványosabbak az elérések Vasárnaponként, és esténként, 22 óra magasságában.
 

Blogok, tartalommarketing

A blogokra való posztolás, tartalommegosztás hatékonysága is mérhető. A legtöbb bejegyzés jelenleg 11:00 és 12:00 körül keletkezik, és a Kedd, valamint a Szerda a legtöbb poszt születésének dátuma. 
Ehhez mérten a hatékonyságot tudod növelni, ha 12:00 és 13:00 között posztolsz, a legjobb nap pedig a Szombat. 
 
De még egyszer szögezzük le, hogy ezek csak átlagok! Amikor kialakítod saját marketing stratégiádat, számolj azzal, hogy kiknek készült ez a stratégia! 
 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
286 119
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Használhatóság

Milyen egyszerű egy felhasználó számára egy adott oldal navigálása és a keresett...

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...

Google pofon

Az AdWords hirdetők a Google AdWords szabályzatának 2006-os frissítését illették ezzel a...

Ezine

Az ezine az angol „electronic magazine”, azaz „elektronikus magazin” kifejezés...

Tesztelés

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.