Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!


2017/07/10

Hamarosan itt a kampány, családok, barátok ugranak egymásnak a politikai erővonalak mentén. Üzletemberként akár ki is végeztetheted magad, ha a Facebookra politikát posztolsz!
 

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Politikus vagy? Nem? Akkor kérlek, gondolkodj! Hoz neked az hasznot közvetlenül, ha Sorost szapulod, vagy esetleg a Pride-ot élteted? Lesz abból holnap több bevételed, nagyobb fizetésed, ha a korrupciót emlegeted, és szidod a kormányt, vagy abból, ha a magyarországi mecsetépítés ellen tiltakozol? Ha igen, akkor nem szóltam semmit. Sőt, akkor olvasd el a politikai marketingről írt cikkemet ITT! De ha nem, akkor nagyon megégetheted magad!

 

Politika a Facebookon = gyertek, szedjük szét!

A minap az egyik ügyfelem egy közös, nagyon kedves ismerősömet kezdte el szapulni: 

 

„Te, láttad, XY kint volt a Pride-on! Gondoltad volna? Pedig úgy kedveltem! Nekem nincs bajom a buzikkal, de hát aki kimegy erre a magamutogató Pride-ra, az nem lehet normális! Miért vonulnak fel ők, amikor az egyéb betegséggel élők, rákosok, AIDS-esek nem? Pedig azt hittem, neki több esze van, és ezt nem látja át? Én nem akarok többet vele dolgozni, nem tudok már úgy ránézni, mint azelőtt…” 

 

“Légyszi, ne! Nem érdekel! Sem az, hogy kint volt, sem az, ha nem. Kedvelem őt. Jó ember. Okos is. Jó vele dolgozni, ahogy veled is. Ne álljon ez közénk!” -  válaszoltam.

 

Éltél meg már hasonlót?  Én rengeteget. Nem lesz pénzem abból sem, ha Soros mecseteket épített, abból sem, ha még több stadion épül. Nagyon sok kedves meleg embert ismerek, és azok közül is sokat, akik nem szeretik őket. Nem akarom tudni, mi a véleményük a dolgokról az üzletfeleimnek. A közös munka és a személyes élményeim alapján akarom megítélni őket. Sőt, még a barátaimról sem nagyon, nem akarok velük ezért összeveszni, de az üzlet azért az mégis más. Az üzlet a pénzről szól. Rengeteget dolgozol azon, hogy jó legyen a megítélése cégednek, Neked. PR és marketing munka, reputáció építés van mögötte. A saját munkád, mellyel kiépítetted, hogy szeretnek. És nem azért szeretnek, mert utálod vagy szereted a melegeket, vagy a bevándorlókat, hanem a jó minőségű munkád, és tudásod miatt. Mennyire sokat dolgoztál, hogy ezt elérd, igaz? Miért teszed tönkre egy olyasvalamivel, amihez semmi közöd? Megéri? 

 

A választások két éve következik. Az indulatok egyre durvábbak lesznek. A nemzetközi helyzet is egyre fokozódik :)  A Facebook nem egy bensőséges baráti társaság, ahol megvitathatod a nézeteidet (bár mint mondtam ott sem tenném), hanem rengeteg idegen ember közössége, akik előtt felesleges kitárulkoznod. 

 

Milyen következménye lehet közösségi média szempontból, ha mégis politikát posztolsz? 

Marketing konzultáció és audit

Közöségi média szempontból a következőket tehetik meg veled, és teheted meg te is azokkal, akik zavarnak. Ha nagyon zavar valakit, amit írsz, törli az ismertséget.  Ezt egyszerűen megteheti, hiszen az adatlapodra megy és lenyitja az „Ismerős” fülecskét, ahol a legördülőből kiválasztja, hogy „Ismerős törlése” és már nem is vagy az ismerősei között. Íme, így: 

 

Facebook ismerős törlése

 

Amennyiben nem akar veled ilyen drasztikusan szakítani, el is rejtheti posztjaid, ha a hírfolyamban a poszt mellett lenyitja a kis fület, és az XY követésének leállítása menüre kattint. Így ismerősök maradtok ugyan, te észre sem veszed a változást, de ő nem látja többet, amit posztolsz. Íme, az alábbi képen, hogyan is kell ezt megtenned, ha téged zavar valaki:

 

Politikai online marketing

 

Nos, biztos vagyok benne, hogy ha sokat posztolsz politikát, a fenti két opció közül valamelyiket elszenveded. Az egészet azért sem értem, mert ha valaki nem hisz valamiben, a te Facebook posztod hatására úgysem fog megváltozni, inkább csak felmérgeli magát, ahogy a példámban is írtam. Egy személyes vitában lehetnek érvek, ellenérvek, kedves hang, meggyőzés és baráti csevej. De ez csak egy poszt, semmire nem jó, csak arra, hogy kinyírd magad.

 

Na de akkor mit tegyek, nem hallgathatok, felháborító, ami itt megy!

Ha mégis úgy döntesz, szeretnél a Facebook erejével valamelyik oldal mellett kiállni, akkor az erre való Facebook oldal indítását javaslom. Itt összeszedheted magadnak azokat a követőket, akiket érdekel a téma, mégis, te, mint magánszemély a háttérben maradhatsz. Indíthatsz mondjuk egy beszéljük meg a meleg kérdést oldalt, ahova mindkét fél rajongói csatlakozhatnak. Aztán irányíthatod úgy az oldalt, ahogy a te meggyőződésed ezt megkívánja. És még a barátaid és üzletfeleid is megmaradnak….

 

Ha többet akarsz megtudni a Facebook kezeléséről, jelentkezz valamelyik aktuális marketing tanfolyamunkra itt! 
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 91

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Házi lista

Mi is az a házi lista?   A házi lista az az email lista, amelyet minden vállalat saját...

Vásárlói személyiség (Buyer Persona)

Mi az a vásárlói személyiség (Buyer Persona)? Vásárlói személyiség (Buyer...

Kulcsszó kutatás

A kulcsszó kutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a...

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem definíciója Az e-kereskedelem (vagyis elektronikus kereskedelem,...

Nyomon követési kód

Általában az URL-ben elhelyezett információ, amely lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.